[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:22

Heb het net ook met mijn man er over gehad om desnoods die kamer zelf op de foto te gaan zetten, volgend weekend even tijd voor uit trekken denk ik. Maandag iig de makelaar bellen, om eens te overleggen.
Balken gaan we toch weer in overweging nemen, zElf ben ik bang dat het dan te veel wit wordt... Maar het is typisch genoeg dat 2 man het hier zegt, dus zeker oets om nog eens te bespreken...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:20

Ik zou ze hoogglans wit maken.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:27

Ik vind die balken er juist wel een leuk stukje eigen karakter aan geven... hoogglans wit daarentegen... gàtver wat smakeloos -O- :P

De meeste mensen moeten toch wel of die balken een leuk eigenzinnig detail vinden, of beseffen dat ze in elke kleur te verven zijn die ze maar willen... ik vind de donkere kleur wel leuk terugkomen bij de haard enzo :)

Is het nu nog "hout" om te zien zeg maar? Met houtnerf? Dan is het naar mijn mening helemaal eeuwig zonde om het te gaan verven.... mensen die het willen verven kunnen dat altijd nog wel doen, maar mensen die juist een stukje karakteristiek hout kunnen waarderen, krijgen die witte zooi er nooit meer af....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:07

Ik ga wat de balken betreft idd met Pmarena mee... Persoonlijk zou ik er van balen als die balken wit zijn geverfd...drama om die weer kaal te krijgen...
Mits het nu wel hout is om te zien natuurlijk.. Als er nu een laag donkere verf op zit dan zeg ik smeren maar...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:16

Ik zou de balken wel schilderen, vind het namelijk niet echt passen bij een appartement :n Ik denk dat het verschil optisch gezien heel groot is, maakt de ruimte minder krap ogend (en hij is al niet krap).

Gisteren voor het eerst een paar huizen bekeken. Gewoon eens langs gereden, locatie is voor ons immers erg belangrijk. En nu begint het toch wel echt te kriebelen hoor! Twee van de drie huizen vielen door deze actie al meteen af, de ene die overbleef spreekt mij wel heel erg aan.
Maar eerst bij onze huidige woning de boeirand van de dakkapel vervangen en een afspraak maken met een makelaar. Dat moet eerst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:20

Ik denk dat het niet zo pontificaal op de foto zetten van de balken ook al scheelt voor het beeld, nu heeft de fotograaf het er ook wel om gedaan om er zoveel mogelijk op de foto te krijgen waardoor het wat raar oogt en ze veel meer aanwezig zijn dan in het echt denk ik :P

Leuk Wendy, kriebels :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:22

Dames! Ik heb jullie hulp nodig. Wat is de afwerking van een woning waard?
Het gaat om deze woning: http://www.funda.nl/koop/waalwijk/huis- ... straat-16/

De woning is een stuk duurder dan vergelijkbare woningen in de omgeving, maar is super netjes afgewerkt. Wat zetscheurtjes in de hal en badkamer, maar dat kan het huis is van 2011. Helemaal onze smaak dus echt een kwestie van spullen over en klaar. Tegenover komen nieuwbouw huizen, ongeveer even groot alleen veel grotere tuin (2x zo groot) en die zijn vanaf 225.000 tot 250.000. Achter komen 2 kappers voor max. 269.000 (ook deze zijn groter van binnen en buiten).

Woning is een heel stuk onder budget waardoor ik minder kan gaan werken *\o/* Maar we willen natuurlijk geen prijs neerleggen die we 100% zeker nooit terug zullen krijgen. Iets verlies nemen is denk ik niet meer dan normaal meer in de huidige woningmarkt maar graag zouden we dit beperken tot +- 5%.

Wat geven jullie dan voor dit huis?? Wij weten het echt niet -O- Mensen hebben helaas wel een tophypotheek waardoor ze nu al met een flinke restschuld achterblijven.. Ik weet waarvoor ze te koop zijn gekomen na de bouw en snap daarom ook niks van hun hoge hypotheek maarja.. Wat is realistisch?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:33

Als ze met grotere tuin te koop komen voor 225.000 zou ik dat echt max aanhouden en nog lager beginnen met bieden met argumenten er bij..(dus die afwerking ipv grote tuin :) ). Vind hun vraagprijs dan ook aan de forse kant :=

Wel erg mooie ruime huizen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:48

Het is wel zo dat 225.000 voor de tussenwoningen zijn. Maakt dat nog verschil voor jou? Mensen blijven met jouw scenario op bijna een ton restschuld zitten. Dat gaan ze niet doen.

Wijzelf dachten max. 250.000 maar dat is dan veels te hoog?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:07

Hmm ja dan ligt het wel iets anders..
Is er niets vergelijkbaars verkocht laatste maanden?
Zelf zou ik wat dingen op gaan schrijven.

Kosten nieuwbouw+afwerking+tuin (?)
- oppervlakte tuin (kosten pm2)
+ verschil hoek/tussen woning. (Deze vergelijk zou ik baseren op andere huizen die te koop staan op Funda.)

En ik weet niet hoe je weet dat die mensen een torenhoge hypotheek hebben maar ook dat kan een verkooptruc zijn :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:11

dat kun je gewoon bij het kadaster opvragen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:12

Selka, ik zou dan absoluut wachten op die 2 kappers, als je daar voor hetzelfde geld nieuw en groter voor krijgt. Maar dat ben ik. Ik vind daarom de vraagprijs ook zeer hoog, maar ze zullen niet meer verlies willen dragen. Openingsbod van 220.000? 20% onder vraagprijs proberen als eerste bod?
Ik wist overigens niet dat Waalwijk zo betaalbaar was :)!

Secredible, is dat verven van die balken echt zo duur? Ik denk vast te makkelijk vam: schuren, primen, verven.

Onze huizenzoektocht gaat nog niet gestaag, helaas. Maar blijf hier meelezen in de hoop ook weer te mogen delen in de vreugde.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:30

Inderdaad bij het kadaster opgevraagd :)
Waalwijk is zeker betaalbaar Loesss en allerlei faciliteiten dichtbij waaronder de LDD (nu bij mij de straat uit).

Wachten op de 2 kappers is ook wat ik voor ogen had, alleen ze gaan pas bouwen als alles verkocht is en het project staat al meer dan 3 jaar te koop en vriend wil niet oneindig blijven wachten. We zijn NU ons huis beu hahaha :D

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:56

Hoi, ik kom eventjes binnenvallen aangezien ik bezig ben met mijn onderzoeksvraag die luidt als volgt:
Op welke financiële, juridische en beheer factoren dient een reiziger zich voor te bereiken voordat hij of zij een backpackreis gaat ondernemen, zodat de kans op een geslaagde afloop vergroot wordt.
mijn doelstelling is het maken van een handleiding voor de backpacker.
Ik zal hierbij gebruik moeten maken van ontzettend veel bronnen en informatie van onbetaald verlof tot aan een eigen huis en gehuurde huis.

nu wil ik vragen of iemand mij misschien iets meer hierover kan vertellen met betrekking tot onderverhuren wat mag wel en wat mag niet met zowel een eigen woning als een gehuurde woning.
ik vind de informatie op internet zelf erg moeilijk te begrijpen. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. zo niet ook geen probleem! :)

xliefs

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:01

Dat is wel een groot nadeel als je zo lang moet wachten.. Het blijft idd vreemd hoe ze zo veel hypotheek op dat huis hebben kunnen krijgen :?

Als ik puur op gevoel af zou moeten gaan dan zou ik ook beginnen met 220.000. En richten op 225.000 := succes iig. Loonse en drunense duinen zijn leuk :))

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:03

SELKA, het is niet jouw pakkie-an hoe hoog hun hypotheek, danwel restschuld is... In vergelijk met de nieuw te bouwen huizen vind ik het duur. Badkamer en keuken is smaakgebonden, rest is een kwestie van verven dus in principe betaal je daar niet veel extra voor. Woon- en perceel oppervlakte is wel iets waar je voor betaald..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:04

Let op! Bij het kadaster kun je de inschrijving zien en níet de daadwerkelijke hoogte van de hypotheek. En daar kan een fors verschil tussen zitten! Het komt vaak voor dat mensen een hogere inschrijving nemen zodat ze nog de hypotheek later een keer kunnen verhogen zonder dat ze daarvoor weer langs de notaris moeten. Ga dus niet blind uit van de gegevens van het kadaster! Een hogere inschrijving tot een tot boven de hypotheek is niet ongewoon.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:06

Heb je helemaal gelijk in! Alleen de makelaar gaf aan dat het huis al eerder onder bod is geweest en dat de mensen er toen niet uit zijn gekomen qua prijs. Daarom denk ik dat heel laag bieden vrij kansloos is. Het geld hebben we best voor het huis over, ik wil alleen niet over 5 jaar moeten verkopen voor 220.000. Dan zij we er teveel bij in gegaan. Dus vandaar vooral de vraag wat nu een realistische prijs is. Maar ik kan natuurlijk altijd brutaal inzetten :)

@Berdien, many thanks voor die toevoeging!! Dat wist ik niet :) Dat is een goede om te onthouden!!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:21

Dat is inderdaad een goede Berdien!
En die weet waren de verkopers nog te optimistisch toen het onder bod lag en nu niet meer.. Het blijft gokken :)

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:51

Selka schreef:

De woning is een stuk duurder dan vergelijkbare woningen in de omgeving, maar is super netjes afgewerkt. Wat zetscheurtjes in de hal en badkamer, maar dat kan het huis is van 2011. Helemaal onze smaak dus echt een kwestie van spullen over en klaar. Tegenover komen nieuwbouw huizen, ongeveer even groot alleen veel grotere tuin (2x zo groot) en die zijn vanaf 225.000 tot 250.000. Achter komen 2 kappers voor max. 269.000 (ook deze zijn groter van binnen en buiten).

Woning is een heel stuk onder budget waardoor ik minder kan gaan werken *\o/* Maar we willen natuurlijk geen prijs neerleggen die we 100% zeker nooit terug zullen krijgen. Iets verlies nemen is denk ik niet meer dan normaal meer in de huidige woningmarkt maar graag zouden we dit beperken tot +- 5%.

Wat geven jullie dan voor dit huis?? Wij weten het echt niet -O- Mensen hebben helaas wel een tophypotheek waardoor ze nu al met een flinke restschuld achterblijven.. Ik weet waarvoor ze te koop zijn gekomen na de bouw en snap daarom ook niks van hun hoge hypotheek maarja.. Wat is realistisch?

Selka: Als ik kijk naar de andere woningen die je beschrijft is dat allemaal nieuwbouw, casco opgeleverd? en von? Ik denk dat je je niet moet vergissen in de kosten om een casco woning in te richten. Als je denkt aan vloeren (houten vloer lees ik in de woning die je graag wil), muur afwerking, stoffering, keuken, badkamer, toilet en de tuin dan tel zo maar op 30 - 50.000 euro om het zo te krijgen zoals dat huis is. Ik zou 260.000 denk ik reëel vinden als koopprijs. Je kan als je twijfelt altijd een taxatie laten doen, kost je plus minus 300 euro maar dan ga je met een zekerder gevoel bieden. erg mooi huis btw!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:29

Ja dat is ook wel een goede Sayangki. Daarom vroeg ik me ook zo af wat die zogenaamde afwerking waard is omdat ik hier ook las dat een bepaalde keuken niet echt een meerwaarde op het huis gaf. Taxatie is wel een goed idee ja! Ik ken een taxateur en die doet het voor €150 dus dat zijn de kosten niet. Zeker niet gezien een bouwtechnische keuring niet nodig is bij dit huis.

Jij zit wel in de buurt bij wat wij dachten ja. Ondanks dat het helemaal niet is wat we zochten vonden we het zelf ook echt erg mooi en dat we dan minder hoge lasten zouden hebben is natuurlijk mooi meegenomen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:35

Selka schreef:

Tja, dat verhaal over die hoge hypotheek zou ik met een korreltje zout nemen. De belangrijkste vraag is uiteindelijk wat jullie er voor over hebben, het is maar net wat de gek er voor geeft. In jullie geval, wat jullie er voor willen geven.
Desondanks zou ik er denk ik wel voor kiezen om te beginnen met een lager bod. Juist omdat er huizen in de omgeving te koop staan met een lagere vraagprijs, het is altijd de moeite om te bekijken hoe ver de verkoper uiteindelijk wil zakken, toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:38

Selka schreef:
Ja dat is ook wel een goede Sayangki. Daarom vroeg ik me ook zo af wat die zogenaamde afwerking waard is omdat ik hier ook las dat een bepaalde keuken niet echt een meerwaarde op het huis gaf. Taxatie is wel een goed idee ja! Ik ken een taxateur en die doet het voor €150 dus dat zijn de kosten niet. Zeker niet gezien een bouwtechnische keuring niet nodig is bij dit huis.

Jij zit wel in de buurt bij wat wij dachten ja. Ondanks dat het helemaal niet is wat we zochten vonden we het zelf ook echt erg mooi en dat we dan minder hoge lasten zouden hebben is natuurlijk mooi meegenomen!

Volgens mij denk je te kort door de bocht. De kosten van de materialen/uurloon/etc is de afwerking niet waard, zoals ik al zei: het is wat de gek er voor geeft.
Maar het kan jullie enorm schelen in de inrichting van het huis, en dat is ook wat waard (en dat scheelt jullie niet alleen de kosten, maar ook het gedoe).
Maar hoezo zou een bouwtechnische keuring niet nodig zijn volgens jou? Veel nieuwbouwhuizen zitten namelijk bouwtechnisch helemaal niet zo denderend in elkaar...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:45

Nou ik zou niet weten wat die best man moet keuren? Ik heb het inmiddels al een keer meegemaakt en daar werd gekeken naar isolatie etc., dat is hier niet te zien alles is afgetimmerd. Vloerverwarming kan niet gecheckt worden, zelfde geldt voor het mechanische ventilatiesysteem. Ik zou echt niet weten wat je hier kan keuren? Onderhoud etc. voor de toekomst is de komende 5 jaar nog niets op buitenschilderwerk na. Wat mis ik? :+

Wat betreft wat de gek ervoor geeft heb je helemaal gelijk en als ze willen zakken is het natuurlijk mooi meegenomen. Ik zit te denken aan een openingsbod van 225.000 :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:03

De balken zijn nu inderdaad nog helemaal hout. De redenering dat het altijd nog gedaan kan worden werd idd door expert ook aangedragen. Andere foto is wel een goed idee.
Kosten zijn niet hoog, als je het zelf doet, maar dat zie ik helemaal niet zitten met een net nieuwe houten parketvloer er in en alles net strak gestuct. In de gang overweeg ik het wel omdat dat wat kleiner is en overxichtelijker, maar de woonkamer mooi strak verven durf ik niet zo aan..
Als ik het zelf had gedaan was dat voor de vloer en wanden gedaan waren en niet nu achteraf..