Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DebGizmo schreef:zie net dat de oprichter van robs buget menu's is overleden
Annemiek80 schreef:heeft iemand hier een recept voor chinese kool?
Ik heb zaterdag een kool meegenomen aangezien deze in de aanbieding was bij de dirk, ik wilde toch weer een pan nasi maken dus daar kan het mooi in (tegelijk met de prei/kip van de aanbieding van de AH van vorige week en tauge/rode peper van de toko).
Echter uit ervaring weet ik dat een halve kool wel voldoende is... iig met witte kool wel dus ga er vanuit dat dat met deze ook is, anders wordt mijn nasi zo 'kolig', ik heb echter geen flauw idee wat ik verder met de halve kool moet (kan hem natuurlijk wel invriezen hoor maar mijn vriezer zit al behoorlijk vol)
Annemiek80 schreef:heeft iemand hier een recept voor chinese kool?
Ik heb zaterdag een kool meegenomen aangezien deze in de aanbieding was bij de dirk, ik wilde toch weer een pan nasi maken dus daar kan het mooi in (tegelijk met de prei/kip van de aanbieding van de AH van vorige week en tauge/rode peper van de toko).
Echter uit ervaring weet ik dat een halve kool wel voldoende is... iig met witte kool wel dus ga er vanuit dat dat met deze ook is, anders wordt mijn nasi zo 'kolig', ik heb echter geen flauw idee wat ik verder met de halve kool moet (kan hem natuurlijk wel invriezen hoor maar mijn vriezer zit al behoorlijk vol)
nientje78 schreef:Had je mijn rescept gebruikt voor de pompoensoep?
IK heb hem zaterdag gemaakt en hij was overheerlijk
jammer dat het alweer op is (en ik had bijna 2,5 liter)
takkie_muis schreef:Afhaalplek en dan brocoli afhalen? , apart maar ideaal!
nientje78 schreef:Ja,ik![]()
Ik ga zaterdag pompoensoep maken en heb vandaag een mooie ponpoen gekocht voor 50 cent
Dit is het recept van mijn schoonzusjeCitaat:Pompoensoep voor 2/3 personen:
1 kleine pompoen evt schillen en in stukken snijden, zaadjes eruit.
De stukken samen met een paar aardappelen en een beetje water koken voor ongeveer 20-25 minuten. Dat vervolgens in de blender gooien zodat je een mooi vloeibaar mengsel hebt.
Vanuit de blender gooi je het weer terug in de pan.
Met bouillon blokjes en gebakte uitjes/paprika en peper op smaak brengen op gevoel.
Het geheel weer even opwarmen en roeren.Citaat:Ehm ongeveer een middelgrote pompoen, geen idee hoeveel gram.
En hou ongeveer 1 bouillonblokje per 0.75 liter aan.
Tussendoor zo nu en dan even proeven, dan kun je het precies op smaak maken.
Wij gebruikten groentebouillon.
C_arola schreef:Ik ben wel benieuwd naar het recept voor broccolisoep, staat het hier in het topic?
Annemiek80 schreef:Tip voor je en andere topicvolgers, als je broccolisoep maakt kun je ook gewoon de stronk gebruiken. Als je broccoli gewoon eet gewoon de stronk dus bewaren/invriezen en later in de soep gebruiken (kan ook in een andere soep natuurlijk)