Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:12

Hier ook heel low budget! Denk kilo of 10 aan stoofperen bij oma opgehaald. Die heeft 3 bomen staan... Deel weggegeven en hele ochtend zitten schillen hier nu op het vuur zodat ik het straks mooi kan invriezen... Heerlijk en goedkoop

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:13

zie net dat de oprichter van robs buget menu's is overleden

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:16

heeft iemand hier een recept voor chinese kool?

Ik heb zaterdag een kool meegenomen aangezien deze in de aanbieding was bij de dirk, ik wilde toch weer een pan nasi maken dus daar kan het mooi in (tegelijk met de prei/kip van de aanbieding van de AH van vorige week en tauge/rode peper van de toko).

Echter uit ervaring weet ik dat een halve kool wel voldoende is... iig met witte kool wel dus ga er vanuit dat dat met deze ook is, anders wordt mijn nasi zo 'kolig', ik heb echter geen flauw idee wat ik verder met de halve kool moet (kan hem natuurlijk wel invriezen hoor maar mijn vriezer zit al behoorlijk vol)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:18

DebGizmo schreef:
zie net dat de oprichter van robs buget menu's is overleden

:oo heftig!

Ik had via weggeefpagina gratis 2 broccoli s opgehaald was 2 minuten bij mijn werk vandaan. Heb er broccolisoep van gemaakt. De pompoensoep was ook erg goed gelukt! En zo makkelijk!!

Bij de Lidl hebben ze weer die XXL dozen waspoeder. Wij doen daar echt een halfjaar mee ofzo, straks inslaan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:18

Annemiek80 schreef:

Ik heb zaterdag een kool meegenomen aangezien deze in de aanbieding was bij de dirk, ik wilde toch weer een pan nasi maken dus daar kan het mooi in (tegelijk met de prei/kip van de aanbieding van de AH van vorige week en tauge/rode peper van de toko).

Echter uit ervaring weet ik dat een halve kool wel voldoende is... iig met witte kool wel dus ga er vanuit dat dat met deze ook is, anders wordt mijn nasi zo 'kolig', ik heb echter geen flauw idee wat ik verder met de halve kool moet (kan hem natuurlijk wel invriezen hoor maar mijn vriezer zit al behoorlijk vol)

Ik gebruik hem in een wokgerecht :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:32

Had je mijn rescept gebruikt voor de pompoensoep?

IK heb hem zaterdag gemaakt en hij was overheerlijk :9
jammer dat het alweer op is (en ik had bijna 2,5 liter :') )

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:34

Heb vandaag bij de lidl twee pakken vegaballetjes meegenomen voor maar 2,50 (in totaal). :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:36

Afhaalplek en dan brocoli afhalen? , apart maar ideaal!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:13

Annemiek80 schreef:

Mijn stiefschoonvader maakt er een salade van; halve chinese kool, paprika reepjes, feta, sladressing en een ei, smaakt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:00

nientje78 schreef:
Had je mijn rescept gebruikt voor de pompoensoep?

IK heb hem zaterdag gemaakt en hij was overheerlijk :9
jammer dat het alweer op is (en ik had bijna 2,5 liter :') )

Ja idd die heb ik gebruikt! en ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan maar dan met de broccoli :j

Bij de pompoen hebben we er nog paprika bij gedaan en gehaktballetjes :9 De hele pan was leeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:02

takkie_muis schreef:
Afhaalplek en dan brocoli afhalen? , apart maar ideaal!

Ik zit facebook in een weggeefgroep. Alles wat daar op staat wordt gewoon gratis weggeven.
Deze mevrouw had iets te enthousiast broccoli ingeslagen. Dus ik kon 2 stronken ophalen. Nu kost een broccoli niet veel geld maar toch weer wat bespaard. En weer verwerkt in een broccoli soep.gelijk de aardappelsop kunnen maken want die waren ook op het randje van goed. En wat we over hadden ingevroren dat neem ik vrijdag mee naar mijn werk :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:25

Ik ben wel benieuwd naar het recept voor broccolisoep, staat het hier in het topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:29

nientje78 schreef:
Ja,ik :D
Ik ga zaterdag pompoensoep maken en heb vandaag een mooie ponpoen gekocht voor 50 cent :P
Dit is het recept van mijn schoonzusje

Citaat:
Pompoensoep voor 2/3 personen:
1 kleine pompoen evt schillen en in stukken snijden, zaadjes eruit.
De stukken samen met een paar aardappelen en een beetje water koken voor ongeveer 20-25 minuten. Dat vervolgens in de blender gooien zodat je een mooi vloeibaar mengsel hebt.

Vanuit de blender gooi je het weer terug in de pan.
Met bouillon blokjes en gebakte uitjes/paprika en peper op smaak brengen op gevoel.
Het geheel weer even opwarmen en roeren.

Citaat:
Ehm ongeveer een middelgrote pompoen, geen idee hoeveel gram.
En hou ongeveer 1 bouillonblokje per 0.75 liter aan.
Tussendoor zo nu en dan even proeven, dan kun je het precies op smaak maken.
Wij gebruikten groentebouillon.

Ipv de pompoen dus broccoli gebruikt :+ Maar hij was echt lekker :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:42

C_arola schreef:
Ik ben wel benieuwd naar het recept voor broccolisoep, staat het hier in het topic?

Tip voor je en andere topicvolgers, als je broccolisoep maakt kun je ook gewoon de stronk gebruiken.
Als je broccoli gewoon eet gewoon de stronk dus bewaren/invriezen en later in de soep gebruiken (kan ook in een andere soep natuurlijk).\
Wel doe ik even de staafmixer erdoor nadat het gekookt heeft.

Ik maak broccolisoep nog wel eens met aardappel erdoor (ik houd van goed vullende soepen :P), ik doe dan 3 (grote) aardappels op 1,5 liter (bouillon), ong. 500 gr broccoli, uitje, knoflook. Kan met gehakt(balletjes), kipfilet, spekjes erdoor, smaakt allen prima als je het mij vraagt :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:00

Klinkt goed, ga ik een keer proberen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:11

Annemiek80 schreef:
Tip voor je en andere topicvolgers, als je broccolisoep maakt kun je ook gewoon de stronk gebruiken. Als je broccoli gewoon eet gewoon de stronk dus bewaren/invriezen en later in de soep gebruiken (kan ook in een andere soep natuurlijk)

Bedankt voor de tip. Vind altijd dat je zoveel weg geeft van de broccoli maar dat is nu niet meer nodig.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:16

Citaat:
Als je broccoli gewoon eet gewoon de stronk dus bewaren/invriezen en later in de soep gebruiken

las de tip te laat , nijnemans heeft de stronk nu achter de kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:26

Hier gaat de stronk ook altijd naar de nijnen hihi

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:36

Hier meestal naar de geiten op stal. Maar ga het nu zelf gebruiken. Dus de geiten hebben pech vanaf nu.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:54

De stronk kan je dus gewoon eten na het koken in de soep? Dan ga ik dat ook eens proberen!
Als je het invriest kan dat dan rauw of even kort koken?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:54

takkie_muis schreef:
Hier gaat de stronk ook altijd naar de nijnen hihi

Haha, hier dus ook! Al gaat ie inderdaad ook wel eens de soep in.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:03

Stronk gaat hier altijd mee in de soep. Iets langer koken dan de roosjes, vijf minuten ongeveer. Dan de roosjes erbij en koken. Vervolgens in de blender. Easy Peasy.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:21

Net ff bij de C1000 geweest, helaas waren een aantal aanbiedingen waar ik voor ging al uitverkocht.. Toch nog wat leuke boodschapjes kunnen doen, veel acties uit de euroweken gehaald uiteraard :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:07

Ik ben indd ook geweest niet speciaal om de aanbiedingen, maar was wel handig. Heb nu voor drie dagen eten gehaald voor 20,-. Aan de ene kant nog wel veel als ik het even uitreken, 5,- per persoon. Maar goed er zaten wat extra dingetjes bij.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:37

Hier zit helaas geen c1000 meer