E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 13:14

Hoe bedoel je Kloesje? Storytel kun je sowieso alleen maar via de app gebruiken.
De app kan je dus op een Android e-reader installeren. Een boek downloaden in de app maakt hem offline beschikbaar maar je moet nog steeds de app openen en hem daar in de reader lezen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 15:11

Polar schreef:
Maar PDF bestanden kun je omzetten naar epub bestanden.

Ja, dat kan via Calibre, een gratis programma, waarmee je de omgezette pdf ook gelijk op je reader kan zetten. Maar dat hoeft niet persé.
Ik heb zelf al vaker zowel pdf, als Kobo-bestanden omgezet en dat gaat prima.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 15:51

Fijn om te horen. :j

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 10:00

MissCharlie schreef:
Hoe bedoel je Kloesje? Storytel kun je sowieso alleen maar via de app gebruiken.
De app kan je dus op een Android e-reader installeren. Een boek downloaden in de app maakt hem offline beschikbaar maar je moet nog steeds de app openen en hem daar in de reader lezen.

Dan heb ik mijn antwoord, Thanx!
Dan ga ik naar een Boox kijken. :j

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:58

Iemand ervaring met een schermreparatie van de Kobo Libra?
Helaas is de mijne net gesneuveld op vakantie... (Een kras horizontaal over mijn hele scherm).
Heb hem pas sinds februari :(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:39

Ik kom hier ook weer eens een berichtje plaatsen. Mijn Kobo Aura Edition 2 heeft nu toch echt het loodje gelegd. Volgens mij is hij 7/8 jaar meegegaan, dus ik klaag niet :')

Maar nu wil ik dus wel op zoek naar een nieuwe. Ik heb een Kobo abonnement bij Bol. Dus ik wil daar wel graag rekening mee houden. Welke e-reader zouden jullie op dit moment tippen om te kopen? Ik lees alleen boeken voor fun, maak geen aantekeningen, onderstreep niks en hoef geen vertalingsmogelijkheden of aanverwante opties te hebben... :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:19

MuSLi schreef:
Ik kom hier ook weer eens een berichtje plaatsen. Mijn Kobo Aura Edition 2 heeft nu toch echt het loodje gelegd. Volgens mij is hij 7/8 jaar meegegaan, dus ik klaag niet :')

Maar nu wil ik dus wel op zoek naar een nieuwe. Ik heb een Kobo abonnement bij Bol. Dus ik wil daar wel graag rekening mee houden. Welke e-reader zouden jullie op dit moment tippen om te kopen? Ik lees alleen boeken voor fun, maak geen aantekeningen, onderstreep niks en hoef geen vertalingsmogelijkheden of aanverwante opties te hebben... :)

Goedkoopst/makkelijkst: Kobo Clara. Denk dat als je naar een android reader gaat je duurder uit gaat komen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 19:21

petitparis schreef:
MuSLi schreef:

Goedkoopst/makkelijkst: Kobo Clara. Denk dat als je naar een android reader gaat je duurder uit gaat komen.

Die lijkt me inderdaad ook wel redelijk vergelijkbaar met de Kobo Aura Edition 2. Maar ben benieuwd of er mogelijk nog meer interessants op de markt is om even te bekijken :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:23

Tja zoveel modellen heeft Kobo niet dus denk dat je die snel vergeleken hebt op hun site.
Ben ff naar winkel gegaan en vond de Libra veel fijner in de hand dan de Clara dus daarom die gekozen. Is heel persoonlijk natuurlijk.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 06:56

manzano schreef:
Tja zoveel modellen heeft Kobo niet dus denk dat je die snel vergeleken hebt op hun site.
Ben ff naar winkel gegaan en vond de Libra veel fijner in de hand dan de Clara dus daarom die gekozen. Is heel persoonlijk natuurlijk.

Ja, inderdaad heel persoonlijk. Ik ging samen met mijn vader naar de winkel: hij vond de Libra veel lekkerder in de hand liggen en ik juist de Clara…(ik ben relatief klein, mijn handen dus ook).

TS: ik zou bij een fysieke winkel, zoals bijvoorbeeld mediamarkt, gaan kijken. Daar hebben ze meerdere display modellen zodat je kunt zien welke je prettig in de hand vindt liggen én welk scherm je het fijnst vindt.

Ik heb een maand of 2 terug de Kobo Clara gekocht. Die vond ik het prettigst, hij was de helft goedkoper dan de Libra, en hij was als tweede geëindigd in de test van de Consumentenbond (eerste was één geworden van het merk Pocketbook).

Ik ben heel blij met mijn Clara. Hij is lekker klein waardoor hij overal mee naartoe reist. Ik heb de zwart-wit versie, omdat ik alleen leesboeken lees (geen reis- of kookboeken), dus er voor mij geen toegevoegde waarde voor kleur is.

Het voordeel van de Kobo Libra en Kobo Sage is dat ze aan de zijkant knopjes voor het bladeren hebben, bij Clara tik je op het scherm. Het scherm is bij Libra en Sage ook groter, de één vindt dat prettig en de ander niet natuurlijk. Ik lees veel onderweg waardoor het kleine formaat van Clara voor mij prettig is, maar als je vooral thuis leest, zou ik persoonlijk het grote scherm van Libra prettiger vinden.

Ik denk dat het uiteindelijk elkaar niet veel ontloopt en dat je vooral moet kijken welke voor jou goed voelt/goed voegt :)

Succes met je zoektocht! Benieuwd welke je kiest!

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:37

manzano schreef:

Ik heb uiteindelijk ook de Libra gekozen, omdat ik een wat groter scherm prettiger vind om te lezen, had hiervoor de Pocketbook, ik had toen niet in de winkels gekeken welke ik persoonlijk het fijnste vond.

Was erg blij hoor, met mijn pocketbook, uiteindelijk zat er een scheurtje in het scherm waar ik voornamelijk aan stoorde, en van een collega toen de libra getest, dus was eigenlijk wel snel om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:39

Ik heb een barstje/scheur in m’n scherm ;(

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:33

Ja ik dus een giga kras opgelopen op vakantie... Zo zonde. Kan opzich prima lezen maar het irriteert me enorm :')

Edit: Hij wordt gewoon gemaakt, ondanks dat het mijn eigen schuld is *\o/*
Laatst bijgewerkt door Snoraly op 28-09-25 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:09

Ik moet mijn clara eigenlijk terugsturen, heb 'm nu een maand, maar merkte ineens een missende pixel op in de hoek. Zit niet in een leesgedeelte, maar als het eenmaal opvalt ga je er op letten.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 15:14

Jeetje heb zelfs het volledige aankoopbedrag gewoon terug gehad, top klantenservice bij Bol!
Nu twijfel ik alleen tussen weer de Kobo Libra Colour en de Kindle Colorsoft. Iemand al ervaring hiermee? :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:42

Ik heb tegenwoordig de boox go 6.
Heel tevreden over. Ja hij is soms wat traag en snel leeg, maar ik kan er kindle en kobo op lezen en daar ben ik zo blij mee.
Ook heb ik een clicker die niet via zo'n dingetje hoeft dat je op het scherm van de ereader moet doen.

Ik had eerst alleen kobo's, maar ik lees meer boeken van de kindle unlimited. Ik heb toen een kindle 2011 6inch gekocht. Op zich tevreden, maar die had geen daglicht functie. Dus als de achtergrond zwart was waren de letters nog steeds felwit. En aangezien ik regelmatig hoofdpijnen heb en juist dan graag lees wilde ik toch weer 1 met een daglicht (of hoe day heet). En dus ivm 2 abbo's graag beide kunnen lezen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:55

Ik ben vorige week overgestapt op een Pocketbook Verse Pro.

Ndat ik 3 kobo;s had waarbij er 2 onder garantie stuk gingen (beiden batterij issues), en de derde net buiten garantie en er geen enkele coulance mogelijk was (was fout in hun software die de ereader brickte) wilde ik geen kobo meer. Terwijl mijn allereerste kobo (Aura H2o) 5 jaar meeging en toen stuk viel..

Tot nu toe heel happy met de pocketbook!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 15:37

Gefeliciteerd! Ik heb nu anderhalf jaar een Era Colour, en zonder problemen draait die al die tijd. Zijn voorganger was een QI 700 en die ging ruim 12 jaar mee. Dus ik hoop dat je er net zo lang van mag genieten :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:16

Ik hoop het ook!

Mijn allereerste ereader was een sony, die is bij elkaar ook 10 jaar meegegaan denk ik :j mijn man heeft inmiddels ook 5 jaar een pocketbook

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:24

Omg zie dat Kobo nu hun eigen draadloze page turner heeft :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:40

Deze werkt wel makkelijker dan die van Temu. Dit is gewoon via bluetooth verbinden en gaan

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:30

Snoraly schreef:

Waar zie je dat?

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:56

xxxmh schreef:
Snoraly schreef:

Waar zie je dat?

Kobo instagram! Kon hem op de site ook vinden onder Kobo afstandsbediening eerst. Zie dat hij nu weer even niet online staat, vanaf 4 november beschikbaar. Vind hem wel duur... €29,95

https://nl.kobobooks.com/products/kobo-remote

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 20:57

Als ik dot zie, dan zou ik er gewoon een voor €4 bij temu bestellen die er ongeveer hetzelfde uitziet en uitproberen.
Heb ik ook gedaan en werkt perfect. Kan wel zijn dat je even moet spelen met welke stand je moet gebruiken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 03:49

Wel interessant maar wel prijzig indd. Nu wil ik niks bij temu bestellen dus denk dat die van kobo er wel komt.