[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:43

Idd gewoon zelf bellen. En zorg dat die tussenpersoon iig met de makelaar belt (op tijd!) dat het niet gaat lukken voor die datum van de financiering. Meestal wordt het dan zonder problemen een week opgeschoven. Althans dat is hier vaak wel zo.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:17

Mijn vriendje is nu in ons nieuwe huis voor het bouwtechnische onderzoek. Spannend! :):)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:32

Oooeehhh spannend spannend spannend! :):) :):)
Sms je als je de uitslag hebt? Iets met aan het werk zijn en eigenlijk niet mogen Bokken enzo :+ :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:33

Ga ik doen! :j

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:35

Ik wil graag voor mijn vriend naar Emmen. Hier in exloo zitten we iig niet op onze plek. Mijn vriend werkt in emmen en hij speelt daar ook rugby. Hij kan nooit een keer een biertje drinken, want moet nog best een eindje met de auto. Als we in Emmen wonen kan hij iig nog een x de fiets pakken. Maar op zich mag nieuw-weerdinge/weerdinge, emmer-compas ook wel. We wilde eerst naar de nieuwbouw in emmerhout, maar dat is mij toch te veel op elkaar gebouwd (ben zelf het platteland gewend). We kijken nu naar nieuwbouw in de delftlanden, maar een bestaand huis in de rietlanden is ook prima. Eerst maar eens kijken wat de makelaar van ons huis zegt. Misschien gaat het feest wel helemaal niet door.

Lastig zeg dat banken maar niet in je dossier willen kijken. Die snappen toch ook dat er vaak wat haast bij is en dat jullie het graag willen weten. Wat ik me afvraag, wat vinden die bankmensen er nou zelf van als ze een huis kopen en daar allemaal op moeten wachten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:41

Bankenmensen moeten soms net zo goed zelf wachten. Er gelden nou eenmaal bepaalde regels en daar moeten bankmensen zich ook aan houden. Daarnaast wordt niet elke hypotheek bij 'een bank' verstrekt ;)

Afgezien daarvan is het wel schofterig dat het dossier niet opgepakt wordt als daar geen goede reden voor is. Niet op je tussenpersoon wachten, zelf gaan bellen en druk op de ketel houden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:41

sweetselina, de delftlanden is duur! en zou daar net zoals in Emmer Compas dood niet gevonden willen worden, vind Emmer Compas echt een verschrikkelijk dorp! Dan zou ik zelf nog voor de rietlanden/ parc sandur gaan (al zijn de huizen daar ook aardig geprijsd).

Kan me voorstellen dat je dan naar Emmen wilt, maar voor mij persoonlijk zou die reden niet op gaan.
Wij hebben een huis gekocht in Duitsland, terwijl al onze vrienden in Nieuw Amsterdam wonen (sommigen in Schoonebeek) vriend voetbalde in Nieuw Amsterdam maar stapt over naar de ploeg in het dorp waar wij naar toe gaan verhuizen. Nu is dat met Rugby niet zo makkelijk natuurlijk, daar er niet zoveel ploegen van zijn. Ik haal liever mijn vriend een keer op dat hij kan drinken dan dat ik om die reden zou verhuizen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk hé. Wij hebben straks de paarden aan huis en dat is voor ons meer waard, hebben straks een groot huis waar we slaapkamers over hebben dus vrienden kunnen zonder problemen een nachtje overblijven zodat ze beide een borrel kunnen drinken en als wij bij hun op visite gaan nouja dan drink ik maar geen borrel, ik heb vrij weinig met een borrel drinken en drink ook zeer zelden enkel als we op visite gaan ofzo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:50

Sweetselina schreef:
Lastig zeg dat banken maar niet in je dossier willen kijken. Die snappen toch ook dat er vaak wat haast bij is en dat jullie het graag willen weten. Wat ik me afvraag, wat vinden die bankmensen er nou zelf van als ze een huis kopen en daar allemaal op moeten wachten.

Tja zo werkt het nou eenmaal niet.....
Ik werk in een andere sector (niet financieel), maar ook veel klachten dat het allemaal zo lang duurt enzo en idd als ik er zelf mee te maken zou hebben zou ik het lange wachten ook niet fijn vinden, maar dat betekent niet dat de medewerkers er wat aan kunnen doen en het ze niet interesseert.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:15

Uitslag van het bouwkundig onderzoek valt tegen, we wisten al dat er nogal wat achterstallig onderhoud was, maar het is nog iets pittiger dan verwacht. Vanavond praten over hoe we nu verder gaan.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:49

Balen Imre.. grote dingen uitgekomen??

Net hoor ik dat eindelijk het medische gedeelte goedgekeurd is voor m'n hypotheek.. maandag/dinsdag verwachten ze goedkeuring op financiele gebied.. zou het dan eindelijk rond zijn?!? Ik hoop het, wordt wel tijd!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:48

Ja best wel, we wisten al dat de kozijnen boven niet goed meer waren, maar nu blijkt al het houtwerk aan de buitenkant rot. De schoorsteen moet wat worden opgeknapt en het dak van de garage moet worden vervangen, maar dat laatste wisten we al. En er is een puntje met de voorgevel waar we even goed naar willen kijken, dat is het grootste probleem. Ik heb altijd geroepen dat ik best wil verbouwen, maar de constructie van het huis moet goed zijn, en dat valt nu dus wat tegen. Verder is het huis al 35 jaar van dezelfde mensen en zit er dus een stokoude keuken in een een mini-douche, dus die zouden we willen verbouwen. Met alle extra achterstallig onderhoud blijft daar geen budget meer voor over en moeten we zelfs een hogere hypotheek gaan nemen of de verbouwing van de douche en keuken een paar jaar uitstellen...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:57

Echt balen joh :\ Net wat ik je al smste, ik zou er niet aan beginnen :n binnenshuis die oude meuk eruit slopen is 1 ding, maar dergelijke dnigen als AL het houtwerk vervangen, voorgevel rechttrekken en dergelijke.. dat kan zo ontzettend in de papieren gaan lopen. Dan zou ik liever nog even verder kijken naar een huis waar je ook wel wat kan breken en slopen maar wat in de essentie gewoon goed is.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:05

Na wat je zo vertelt, sluit is me bij Berdien aan.. Voor ons is dat makkelijk zeggen, wij zijn niet verliefd op het huis waar jij je ziet wonen.
Ik zou alles voors en tegens nog eens goed afwegen. Maar de binnenboel verbouwen is één, maar dat je het houtwerk etc. ook moet vervangen.. gaat echt oplopen.. Balen zeg ;(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:14

Jup, enorm balen. Als het iets is dat je zelf kan doen kan je de kosten nog wat lager houden, maar dit zijn allemaal dingen die we moeten laten doen en dat gaat geld kosten. Het is vooral mijn vriendje die verliefd is op het huis en nogal wat eisen stelt aan het type woning. Hij gaat er enorm van balen als we dit nu af laten ketsen, maar ik geloof niet dat ik de gok durf te nemen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:18

Liever nu balen dan straks in financieel zwaar weer komen.... Geen hand vol maar een land vol qua huizen op dit moment.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:20

Precies. En nog meer van de prijs afkrijgen, zoals een collega voorstelde, is niet haalbaar en waarschijnlijk ook niet voldoende.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:28

Dan inderdaad nu maar je verstand volgen en niet je gevoel..
Het is dan gewoon niet anders.. Het moet wel reeel zijn :)

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:49

Vervelend zeg dat het zo tegenvalt.
Wij hebben het huis waar we nu wonen ook helemaal gestript, maar de buitenkant was wel goed.
Zou het anders ook niet gedaan hebben hoor.

Emmercompas gaat mijn voorkeur ook niet naar uit, maar is gewoon een stuk goedkoper.
In Exloo zijn we echt niet op onze plek. Ik heb chronische vermoeidheid en heb een aanvaring met de buurvrouw gehad dat ik gewoon lui ben en een schop onder mijn kont moet hebben. Ook heeft ze gezegd dat ik mijn vriend in de val laat lopen en dat hij beter verdient. We wilde al weg hier, maar die ruzie is de bekende druppel. Moet wel zeggen als ons droomhuis in exloo of odoorn staat dat wij dat zeker niet afslaan, maar kijken vooral toch naar Emmen. Wil nu wel echt een huis op de goede locatie en een huis waar ik me goed bij voel. Ons huis is vrij klein. Kan eigenlijk niemand blijven slapen, dus het moet iig een groter huis zijn en wil ook weer niet te ver bij mijn ouders en zus vandaag. This allemaal maar lastig hoor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:56

jeetje wat vervelend Imre ;(

hmmm bel nou bel nou bel nou en zeg dat alles gewoon doorgaat. Plieeeeessss....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:37

Vriendje en ik zijn het er beide wel over eens dat we het niet gaan doen. Het is echt een te grote kostenpost. We gaan kijken of we onze (lees: vriendje's) woon-eisen wat kunnen bijstellen zodat we een grotere zoekopdracht kunnen doen.

Ik zou ook wel in Emmen willen wonen, kom er vandaan, maar ik werk in Groningen, dus dat is niet helemaal logisch.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:45

Hè Imre wat een vervelend nieuws zeg! Balen dat het zo tegen valt... :\

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:14

Imre een vriendin van mij woont in Nieuw Amsterdam en heeft ook altijd in Groningen gewerkt, inmiddels hebben ze een eigen zaak in Emmen en blijft ze verder thuis voor de kids. maar zij had geen problemen met het reizen. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wel vervelend, maar wel realistisch van jullie om het niet te doen. Je kan beter wat langer zoeken dan nu financieel je graf tekenen.

Opzich zou ik wel in Emmen willen wonen, maar dan Zuid Barger of Westernesch maar helaas staan daar alleen huizen die door hele rijke mensen gekocht kunnen worden.
Om in emmen de paarden aan huis te kunnen hebben, heb je wel een heel goed gevulde portomonee nodig helaas is die van ons niet zo goed gevuld.

Qimm al wat gehoord???

Sweetselina, kan me heel goed voorstellen dat je dan daar weg wil, wij hebben ook ruzie gehad met de buren die te hoog is opgelopen daarom hebben wij ons huis ook met verlies verkocht. (bij interesse kan het complete verhaal via pb, dat ga ik niet allemaal openbaar zetten)

Emmer Compas is inderdaad een stuk goedkoper, maar vind het geen mooi dorp en de mensen die er wonen (uiteraard ook niet allemaal, maar het grootste deel) staat mij absoluut niet aan.
Inderdaad is het erg belangrijk dat je een huis koopt waar je je thuis kan voelen, maar kijk heel goed naar de wijk waar je komt te zitten. meestal lijken ze op het eerste gezicht vrij netjes maar zo zijn al een paar kennissen van ons op de koffie gekomen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:22

pfff nee nog niets... is dat een goed of slecht teken vraag ik me dan af... *onzeker*

Jammr=er Imre, nu moeten jullie weer van voor af aan beginnen :(:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:35

Ik kom uit de Bargeres, heb daar altijd met veel plezier gewoond. Er zijn delen van Emmen waar ik absoluut geen huis zou kopen, maar in andere delen kan je prima wonen. Westenesch en Noordbarge zijn voor mijn budgetje ook absoluut onhaalbaar.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:41

we hebben ook wat gekocht! het huisje is erg klein: badkamertje, keukentje, kamer, slaapkamer, en een opkamer als slaapkamer voor de kids. de zolder is te gebruiken maar je kijkt er direct tegen het riet aan en tis nogal toegankelijk voor ongedierte. dus dat luik laten we maar dicht zitten. alles bij mekaar 1,2 hectare. het huis gaan we tijdelijk bewonen, ondertussen een nieuw ernaast bouwen en als dat klaar is, wordt t oude spul gesloopt.
dit is het: Afbeelding