veneri schreef:Waar bestellen jullie het originele middel en de accesoires van Dreame? In hun webshop is alles steeds uitverkocht.
Wil wel zeker weten dat ik alles origineel heb.
Bij Dreame zelf.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veneri schreef:Hoe laten jullie de dreame de plattegrond maken? Met alle meubels op hun plek, zodat hij daar standaard omheen gaat?
Of juist met een zo leeg mogelijke ruimte?
Wij verplaatsen de hondenmand en salontafels of stoelen dagelijks wel iets, en hebben het liefst dat hij alles meeneemt wanneer er niks staat.maar moet je daarvoor de plattegrond laten maken in een zo leeg mogelijke kamer,of ziet hij venzelf dat hij er dit keer wel door kan als de tafeltjes er niet staan op dat moment?
veneri schreef:Hoe laten jullie de dreame de plattegrond maken? Met alle meubels op hun plek, zodat hij daar standaard omheen gaat?
Of juist met een zo leeg mogelijke ruimte?
Wij verplaatsen de hondenmand en salontafels of stoelen dagelijks wel iets, en hebben het liefst dat hij alles meeneemt wanneer er niks staat.maar moet je daarvoor de plattegrond laten maken in een zo leeg mogelijke kamer,of ziet hij venzelf dat hij er dit keer wel door kan als de tafeltjes er niet staan op dat moment?
Niqui schreef:Ik lees dat sommige mensen hun robots ter reparatie aanbieden. Ik wil daarom nog een keer deze tip meegeven:
Als je bij Amazon koopt, dan wordt hij over het algemeen niet gerepareerd, maar krijg je binnen de garantieperiode je geld terug als hij stuk is.
Dat is een groot voordeel t.o v. de andere aanbieders. Wij waren onze Dreame maanden kwijt toen hij gerepareerd moest worden.
Barbabientje schreef:Overigens krijg je vaak bij Bol.com je aankoopbedrag terug, wat Soms niet altijd hetzelfde is als je dan nieuwe wil kopen
niet zo erg als poep natuurlijk. Maar toch zeker geen pretje. Gelukkig enkel tegels. En we hebben gelukkig ook een stoomreiniger maar leuk was anders. 
. De stofzuiger zelf weegt iets van 4 kilo en is ook makkelijk naar boven te tillen omdat je geen slangen etc hebt. De robot kan onder ruimtes van 10 cm, maar het zal er een beetje om hangen of hij dan wel of niet onder je kast gaat. Het bed en de bank zouden geen probleem moeten zijn. Als je er 1 hebt met een uitschuifbare dweil zal hij in elk geval het 1e stuk onder je kast mee kunnen pakken. Diddykong schreef:Je kunt via google ook de verschillende types invoeren en verschillen zoeken. (vooral reddit heeft fijne pagina's waarin alle verschillen ook uitgelegd staan). Ik heb zelf de dreame l10s ultra gen 2. Qua schoonmaken voldoet hij zeker voor je, maar je moet het bord met dweilpads wel zelf reinigen en dat zou ik in jouw geval niet aanraden als je lichamelijk toch wat klachten hebt.
Het duurt niet lang en is niet zwaar of zo, maar wel laag bij de grond. Neem ook de L40 mee in je overwegingen, die is nog net wat beter dan de l10 gen 2 (maar ik weet niet of hij beter is dan de l10 gen 3)
Voor hondenhaar is een tricut borstel fijn, die zit standaard op de l40 zover ik weet. Die snijdt het haar en zo komt er minder haar vast te zitten. Je kunt de borstel voor 2 of 3 tientjes ook nog los bestellen voor de meeste andere modellen. Het schoonmaken van de borstel stelt trouwens niet veel voor. Je keert de robot op zn kop en je klikt zo de hoofdborstel los. Kost weinig kracht en je kunt dat niet vergelijken met een gewone stofzuigerborstel bijv. Het apparaat geeft ook zelf aan wanneer borstels etc vervangen moet worden. Ik heb kinderen, dus ik moet wel 1 a 2x in de week die borstel even losklikken omdat hij dan weer een pen, stift of steentjes opgezogen heeft die rond blijven gaan. De stofzuiger zelf weegt iets van 4 kilo en is ook makkelijk naar boven te tillen omdat je geen slangen etc hebt. De robot kan onder ruimtes van 10 cm, maar het zal er een beetje om hangen of hij dan wel of niet onder je kast gaat. Het bed en de bank zouden geen probleem moeten zijn. Als je er 1 hebt met een uitschuifbare dweil zal hij in elk geval het 1e stuk onder je kast mee kunnen pakken.
Dit is mijn 1e robotstofzuiger, ik heb geen ervaring met de roborock of eufy. Al denk ik dat als je er 1 kiest van de betere merken, je al snel goed zit.
Kijk goed naar zuigkracht, of de dweil ook kan schrobben bijv bij een vlek en hoe hij navigeert door het huis. Daar zit denk ik de meeste winst. Een uitschuifbare dweil is wel handig (al heb ik dat niet)