Fun-da deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:59

rien10 schreef:
Dat weet ik niet. Jij ook niet trouwens.

Ik heb wel voor enkele 10.000-en euro's mee genomen bij mijn diverse werkgevers. Soms is daarvoor betaald en soms mocht het zo mee.
Zo kreeg ik ooit een doos spullen in de handen geduwd: hier, meenemen jij, jij kunt daar iets nuttigs mee. Hier is het briefje voor de portier. Ik moest een klein geldbedrag betalen voor een enorme doos vol oude maar bruikbare spullen uit apparatuur. Ik heb ze nog steeds in gebruik....

Ook wel een werkgever gehad die zei: ligt het in de container? Neem het mee en doe er iets nuttigs mee, dat is beter.
Mijn zadelkasten komen ook uit die container.

Dus ja, de kans is vrij groot dat het er met toestemming is gekomen....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:05

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:35

DuoPenotti schreef:
En sommige worden ontslagen voor een fietszadel.
Oké niet in overleg maar toch.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... fietszadel

Jou "oude" keuken mocht hier wel komen wonen flygill :j

Ja, precies, niet in overleg... Daar zit je cruciale verschil.

Bij een vorige werkgever heb ik de halve installatie van m'n huis uit het magazijn mee genomen. Er lag daar gewoon een briefje onder de balie waar ik op schreef wat ik mee nam en eind van de week afrekenen.

Ik wil niet werken voor werkgevers die hier moeilijk over doen. Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.....

Brainless

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:42

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:54

Hier in de regio werd het bordje van plaatsnaam Maaskantje continu gejat. Uiteraard vanwege de New Kids films :+
Laatst was ik bij onze overburen en die hadden ook een plaatsnaam bordje van Maaskantje :')
Ik fiets weleens een rondje en heb regelmatig gezien dat de borden weer eens verdwenen waren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:58

Cayenne schreef:
Hier in de regio werd het bordje van plaatsnaam Maaskantje continu gejat. Uiteraard vanwege de New Kids films :+
Laatst was ik bij onze overburen en die hadden ook een plaatsnaam bordje van Maaskantje :')
Ik fiets weleens een rondje en heb regelmatig gezien dat de borden weer eens verdwenen waren.

ik moest laatst naar Schijndel en lag in een stuip toen ik Maaskantje op een bord zag staan, ik wist niet eens dat dat echt bestond :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:20

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:31

Die in Beuningen <3 t lijkt wel een wietkwekerij _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:51

Morrie schreef:
Cayenne schreef:

ik moest laatst naar Schijndel en lag in een stuip toen ik Maaskantje op een bord zag staan, ik wist niet eens dat dat echt bestond :')

_O- Ook de snackbar bestond blijkbaar echt! :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:41

Cayenne schreef:
_O- Ook de snackbar bestond blijkbaar echt! :))

Ik ben daar zelfs nog binnen geweest! Maar zo’n heel bijzonder tentje was het niet _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:44

Ja maar die is nu weg. Ik ben ook een keer door Maaskantje gekomen toen ik naar St. Michielsgestel moest. Ik wilde nog een selfie maken met het bord maar toch maar niet gedaan. Heb nu spijt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:48

Klopt, die is een paar jaar geleden gesloopt. Stond toen nog breed uitgemeten in de krant.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:06

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:13

Volgens mij is dat huis al eerder langs gekomen. Dacht dat er wat mee was en eigenaar helemaal niet wil verkopen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:18

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 23:26

MarjanB schreef:
Volgens mij is dat huis al eerder langs gekomen. Dacht dat er wat mee was en eigenaar helemaal niet wil verkopen?

In dat stuk staat dat hij onenigheid met de makelaar heeft en nu dus levenslang heeft. Vreemd een makelaar kun je toch bedanken en afzeggen. Hoe kun je daar aan vast zitten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 00:15

pillow schreef:
MarjanB schreef:

In dat stuk staat dat hij onenigheid met de makelaar heeft en nu dus levenslang heeft. Vreemd een makelaar kun je toch bedanken en afzeggen. Hoe kun je daar aan vast zitten.

Nu je het zegt; als ik het goed onthouden heb was het iets met onenigheid over een te betalen rekening.
Het is uitgelegd in het vorige topic......

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:22

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:34

pillow schreef:
MarjanB schreef:

Nu jullie het zeggen, dat kan ik me inderdaad nog herinneren!

Er staan meerdere huizen die al extreem lang te koop staan in die lijst. Sommige hebben een pittige prijs en dus een kleinere potentiele doeldgroep, maar er staan er ook tussen die helemaal niet zo gek zijn qua prijs en ogenschijnlijke staat van onderhoud. Dit zijn de andere twee in de top 3:

7.5 jaar te koop
https://www.funda.nl/koop/best/huis-497 ... jslaan-13/

5 jaar te koop
https://www.funda.nl/koop/liessel/huis- ... tramweg-7/

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:39

pillow schreef:
MarjanB schreef:

Dat kan inderdaad....moet je als verkoper zijnde wel je makelaar een bedrag betalen. In dit geval 3000 volgens het artikel....en dat wil de verkoper niet betalen en dus blijft hij bij diezelfde makelaar zitten.

Ik zou denken; die 3000 dokken en met een beetje mazzel is het pand binnen 2 weken verkocht via een andere makelaar; dan is het die 3000 euro dubbel en dwars waard. Nu sta je al 18 jaar een woning te onderhouden + de bijbehorende belastingen puur uit koppigheid en heeft hij niets...ja; kosten aan dat huis wat maar niet verkocht wordt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:44

Dat is ondertussen allang heel veel meer dan die 3000 :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:50

ongetwijfeld....maar dat is zijn eigen schuld; had hij direct in moeten grijpen, in 2005.....niet nu pas bijna 20 jaar later.

Maar al zou het 5 k moeten zijn of 6....dan nog is het dat waard. Vraagprijs is ook van 2005; die zal bij een nieuwe makelaar ongetwijfeld ook wat opgeschroefd kunnen worden.

Pure koppigheid van verkoper dat dit huis niet verkocht is. Kan hij denken, ik ga die makelaar niks betalen, want hij heeft niks gedaan om het huis te promoten/verkopen, maar wat schiet hij daar mee op? Helemaal niks, hij heeft alleen zichzelf er mee; tijd om in deze zaak zijn principes overboord te gooien en toch maar betalen en naar een andere makelaar gaan. Wie weet is het huis dan nog voor 2024 verkocht.

Hij heeft over die 18 jaar heel wat meer verloren dan maar 3 k, oa aan onderhoud, verzekeringen en belastingen over het pand. Dan is het toch gewoon dom om aan dat principe vast te blijven hangen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:02

xxCYNNxx schreef:
Ik zou denken; die 3000 dokken en met een beetje mazzel is het pand binnen 2 weken verkocht via een andere makelaar; dan is het die 3000 euro dubbel en dwars waard. Nu sta je al 18 jaar een woning te onderhouden + de bijbehorende belastingen puur uit koppigheid en heeft hij niets...ja; kosten aan dat huis wat maar niet verkocht wordt.

Idd! Die laat je toch niet 18 jaar doorsudderen? Zonde van je energie en het geld :=

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:36

Cayenne schreef:
Toch denk ik dat je, wanneer je er een rustiger en één geheel van maakt, er echt een ontzettend leuk stekje aan hebt! :j

Een vangrail als tuinafrastering... Dat kan nog weleens een interessant interieur worden... :D
En ze stellen niet teleur :+ :') https://www.funda.nl/koop/haren-gr/huis ... agveld-88/

Dit huis is ingericht tijdens een drugstrip denk ik :') :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:51

Ania schreef:
Cayenne schreef:
Toch denk ik dat je, wanneer je er een rustiger en één geheel van maakt, er echt een ontzettend leuk stekje aan hebt! :j

Een vangrail als tuinafrastering... Dat kan nog weleens een interessant interieur worden... :D
En ze stellen niet teleur :+ :') https://www.funda.nl/koop/haren-gr/huis ... agveld-88/

Dit huis is ingericht tijdens een drugstrip denk ik :') :j

Mijn hemel zeg, pff als je hoofdpijn wilt hebben en krijgen moet je door dat huis gaan lopen.
En vind dan nog het meest rustige plekje de voortuin met de vangrails.