[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:48

Ziet er op het oog prima uit, al zul je even schrikken van het effect van geschilderde muren :j

Op basis van de foto's wil ik je een paar dingen ter overweging mee geven:
1) laat de muur boven je aanrechtblad (tegen de linker muur) ook betegelen, in dezelfde lijn als de overige tegels.
2) Grote ramen tot de grond worden heel snel vies van opspattend vuil. Iets van verharding helpt om dat te verminderen, al blijft het een aandachtspuntje.
3) de opening van de trap dicht zetten. Ikea heeft een nieuw lijntje schuifdeuren wat hier zou kunnen passen maar er zijn meer mooie opties op de markt. Kijk even goed rond.
Dat gaat niet alleen om kou maar vooral om tocht en rare luchtstromen die temperatuursverschillen tussen boven en beneden veroorzaken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 16:48

Eerst voorstrijk en verven ja...ik twijfel alleen hoeveel muren in een kleur ga geven.
Het plan is deze muur, die tussen de ramen, wil daar mijn tv meubel tegenaan zetten.
Afbeelding

@ikke: er komt idd iets van een schuifwandje/gordijn voor de trap.
Maar de woningbouw betegelt verder niets, dit is zoals ik het krijg.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:51

Wij hebben voor de trap ooit halve maantjes gekocht bij Leen Bakker, voor "tijdelijk". Inmiddels liggen ze er al 9 jaar op, ze zijn nog prima :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 16:52

Ja, als alles af is ga ik daar eens voor kijken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:53

Bellatrix schreef:
Eerst voorstrijk en verven ja...ik twijfel alleen hoeveel muren in een kleur ga geven.
Het plan is deze muur, die tussen de ramen, wil daar mijn tv meubel tegenaan zetten.
[ [url=m/39QqbH.jpg]Afbeelding[/url] ]

@ikke: er komt idd iets van een schuifwandje/gordijn voor de trap.
Maar de woningbouw betegelt verder niets, dit is zoals ik het krijg.

Gewoon alle muren schilderen anders ziet het er niet uit. Welke kleur je erop smeert, is een volgend punt maar niet bang zijn. Valt het tegen, zet je er een andere kleur op :D
Wij hebben hier behang in mintgroen en donker rood. Ik vond het wat gewaagd maar valt in de praktijk heel mooi uit.

Nee, de woningbouw gaat dat niet betegelen maar wat let je om dat zelf te (laten) doen. Daar ga je namelijk wel blij van worden.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:56

Wat een ruim huis zeg! Mooie keuken en badkamer (ik heb dezelfde :+ )
Nu kan het leukste beginnen; je huisje inrichten. En met een vloer en gehangde muren ziet het er straks al heel anders uit!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:57

Je hebt het wel getroffen hoor, wat een gaaf huis. Weet je ook al wat voor buren je hebt?

Ik zou de trap eerst in een licht kleur met trapgat aflakken en dan halve maantjes. Wij hebben alleen hele lichte en als je maar een beetje vieze schoenen heb zie je het al meteen. Kattenkots geeft al net zulke mooie vlekken, maar dan zal bij een donkere kleur net zo zijn denk ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 17:00

Nee, ik heb aan één kant buren want ik heb een hoekhuis. Heb daar vandaag nog niemand gezien. Ik hou het even in de gaten.

De trap is nu wit. Die mag van mij wel wit blijven met een leuk kleurtje halve maantjes. Zou tof zijn als ik die in dezelfde kleur als de accentmuur kan vinden. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:06

Tof huis!

Als je niet wilt tegelen daar, gebruik dan in elk geval de speciale keuken verf die je goed af kan nemen.. Ik heb overigens helemaal geen tegels op de muur bij het aanrecht en het bevalt mij prima. Maar dus wel met die afneembare verf.

Trap inderdaad gewoon verven en halve maantjes, heb ik ook gedaan. Traprenovatie had ik ook mooi gevonden (en had mij héél veel werk bespaard :=), maar is prijzig. Verf met maantjes werkt ook.

Boven heb ik tapijttegels. Als iemand dat een keer een ongelukje heeft, kan je gewoon een stukje vervangen, mits je zorgt dat je extra tegels hebt.

Kwam daar aan de zijkant van het huis niet nog een heg te staan? Want dan is het de vraag of je genoeg ruimte overhoudt. Zou zonde zijn als jij een ren plaatst een volgend jaar de Wbv komt om een heg te plaatsen en je alles moet verwijderen :=

Verharding voor de ramen gaat bij mij juist het opspattende zand en troep op mijn ramen:= juist wat mos er voor loste dat op.

Maar leuk en fijn huis! Het veel plezier. En succes alvast met klussen, hoewel jij wel meteen kan beginnen met opbouwen, dat scheelt een eind. Bestaande woningen moet je heel vaak eerst heel veel afbreken/afkrabben/etc. Daar heb jij allemaal geen last van.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 17:08

Die ren komt er voorlopig ook nog niet. Eerst idd kijken wat en hoe met die haag.

En jullie bedoelen aan de buitenkant van het raam? Gewoon wekelijks bijhouden met schoonmaken? :+

En klopt, ik hoef niets te slopen ofzo.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:10

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:31

Echt super! Zijn het gewoon dikke betonplaten die muren? Ik ben heel verward over al die schoenafdrukken op de muren :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:31

Als je lage ramen hebt spat water op van de tegels tegen je ramen aan. Daardoor worden ze onderin altijd heel vies. Als je een randje grint hebt dan breekt dat meer en worden je ramen niet zo vies. Anders ben je na elke regenbui geneigd je ramen te wassen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:32

ikke schreef:
Nee, de woningbouw gaat dat niet betegelen maar wat let je om dat zelf te (laten) doen. Daar ga je namelijk wel blij van worden.

Als je wilt tegelen zou ik dat eerst even navragen, meestal moet je toestemming vragen voor "zelf aangebrachte veranderingen" van permanente natuur.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:41

Lalidan schreef:
Verharding voor de ramen gaat bij mij juist het opspattende zand en troep op mijn ramen:= juist wat mos er voor loste dat op.

Inderdaad mos of grind zodat de regen daarop doodslaat en niet alle zooi tegen je raam opspat.

Die trapopening leent zich trouwens perfect voor zo'n barndoor <3 (als je daar van houd natuurlijk O:))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 17:44

Ja, dat vind ik prachtig! :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:23

Wat een ruimte! Ben benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken! Zelf hebben we halve maantjes (tapijt) op de trap, maar ik blijf het goedkoop ogen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 18:40

Ja, het liefste zou ik natuurlijk ook de hele trap aanpakken maar het is allemaal al duur genoeg, misschien in de toekomst.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:41

_Christina schreef:
ikke schreef:

Als je wilt tegelen zou ik dat eerst even navragen, meestal moet je toestemming vragen voor "zelf aangebrachte veranderingen" van permanente natuur.

Nog als toevoeging zou ik eigenlijk even vragen of ze dat stuk niet gewoon zijn vergeten, want volgens mij wordt dat stuk meestal óók betegeld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 18:43

Ik snap wat jullie bedoelen maar ik denk niet dat ze dat vergeten zijn. Ik kan het navragen hoor maar ik kan ook niet betegelen (moet ik iemand zoeken) en het heeft geen prio voor mij. Niet op dit moment.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:51

Naast je aanrecht komt toch je koelkast?
Dat is bij mij ook niet betegeld en is ook niet nodig als je een grote koelkast hebt.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:52

Het gaat om het stuk aan de andere korte kant van het aanrecht ;-)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:53

_Christina schreef:
Het gaat om het stuk aan de andere korte kant van het aanrecht ;-)

Daar komt de koelkast toch of zie ik het verkeerd?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 18:54

Koelkast komt rechts, tussen de keuken en dat muurtje.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:56

Ik zie het nu, excuus _/-\o_