Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:25

Ik zet de verwarming einde ochtend op 21 graden en dan net voor de gordijnen dicht gaan weer uit. Het koudste dat het geweest is, is 18.5 graden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 02:11

In de ochtend zijn de muren steenkoud en voel je de kou er vanaf komen. Maar 's avonds nog niet zeker als de zon een beetje geschenen heeft.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 02:43

Hier ook permanent op 17 graden. Dan nog steeds was de gasfactuur net geen 200 euro per maand.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:49

Voor de mensen die het zielig vinden voor de katten = er zijn elektrische kruiken op de markt, als je die in hun mandje legt komen ze er vast niet meer uit.

Hier altijd overdag op 15,5. In de avond (vanaf 5 uur meestal) op 19 graden. Een enkele keer zetten we hem eerder aan, hangt er ook vanaf wat we aan het doen zijn/thuis zijn.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:03

Hij staat bij ons op 15 maar kom nu net beneden en het is 16,5 graad in huis. Heb nu de airco aan staan en die verwarmt het naar 20 / 20,5 . Ik zet de airco ook vaak uit en zet dan de petroleum kachel aan dan wordt het in huis 21 graden .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:49

Klopt en weet dit, maar mama kat met kittens wil niks elektrische in de doos hebben. Snuggle safe gebruik ik nu, maar die is vrij snel koud dan zou ik om de 6 uur of sneller moeten opwarmen.

Heb nu de gratis energie cheque aangevraagd bij de gemeente. Desnoods die buiten muur inpakken met folie. Verwarm die ruimte nu ook elektrische bij gezien ik zelf een goed contract hebben en al maanden onder het verbruik van vorig jaar zit. En blokverwarming maar de vraag gaat zijn.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 10-12-22 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:51

Hier als ik thuis ben op 15/16 graden en rond 19 uur gaat hij uit. 's morgens is het dan 10 graden. Als het vriest, zet ik hem 's nachts op 9 graden.
Een keer in de week stook ik hem een uurtje tot 17 graden. Geen idee of het zin heeft, maar ik heb best veel hout in huis en geen zin in schimmelvorming..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:03

De airco verwarmt tot 17 graden. Ben bang dat de cv er vandaag bij moet voor het eerst. Wij hebben gewoon extra truien aan

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:12

Ik zet hem s nachts op 15.5 maar soms slaat ie toch aan. Nu naar 17 graden gezet maar dat is echt te warm. Dat is alleen tijdens het verwarmen zo, wanneer ie uitslaat koelt ie snel af maar geeft ie alsnog 17 graden aan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:27

Hier overdag nog steeds op 18, vanaf 16.30 op 19 en s nachts op 16 graden.

Inmiddels wel een nieuw raam (HR++) in de voorpui en dat scheelt in hoevaak ik de CV aan hoor slaan.
En sinds van de week ook radiatorfolie achter de radiator voor.

Nu in de badkamer nog een thermostaatknop.

Op mijn werkkamer staat de radiator dicht, daar zet ik een elektrische verwarming aan als ik ga werken, want dat is heel onregelmatig.
Soms 3 dagen achter elkaar, soms een hele week niet.

In onze slaapkamer is geen radiator meer.
's Nachts staat de balkondeur open (jaarrond, dus ook nu met de vorst).
Ik zet als het zo fris is als nu, soms de airco even op verwarmen (18 graden) voor een kwartier of 20 minuten voor ik naar bed ga, dat de kou uit mijn matras is.
Als ik dan naar bed ga, doe ik die verwarming uit en de balkondeur open en kruip onder mijn lekker isolerende dekbed.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:30

Bij ons staat hij overdag op 19,5 en snachts op 17. Qua verbruik zitten we nog altijd onder het gemiddelde van een appartement, terwijl we een hoekhuis hebben _O- Dus in het weekend gaat ie soms op 20 als we het erg koud hebben :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:38

Ik heb alleen de verwarming in de woonkamer aan. Als ik thuis ben op 19.5. Als ik naar bed ga op 17.5.
Ik probeer hem een half uur voordat ik naar bed ga terug naar 17.5 te zetten.

Hij gaat alleen naar 20 als ik het met dekentje nog steeds te koud heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:33

Bellatrix schreef:
Ik heb alleen de verwarming in de woonkamer aan. Als ik thuis ben op 19.5. Als ik naar bed ga op 17.5.
Ik probeer hem een half uur voordat ik naar bed ga terug naar 17.5 te zetten.

Hij gaat alleen naar 20 als ik het met dekentje nog steeds te koud heb.

Wij wonen redelijk hetzelfde, wel eens foto's van je woonkamer gezien :)

Mijn thermostaat staat gewoon uit, en als ik thuis kom zet ik hem aan. Dan doe ik alle bovenlichten en roosters dicht, deur naar de gang dicht, zet ik hem op 19 graden, en dan is het heerlijk hier.
Staat ddw's hooguit 2 uur aan.

Zodra ik ter mand ga gaat alles weer open, ik hou van luchten. Vandaar dat ik de thermostaat uitzet.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:56

‘s Nachts slaat de cv vaak aan (staat op 16). Ik dacht eerst om ‘m lager te zetten, maar als ik dan ‘s ochtends de cv hoger zet, moet hij veel langer draaien om alles weer op temperatuur te krijgen. We hebben een groot huis (>1.000m3) en voordat dat helemaal warm is… Dus probeer ik uit te vogelen of deze manier beter is. Ik neem wekelijks de stand op. Nu ga ik vanaf morgenavond de cv terug naar 15 zetten als we naar bed gaan en dan ‘s ochtends hoger. En dan na een week vergelijken met een week waaronder cv ook ‘s nachts hoger staat.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 00:09

chevax schreef:
‘s Nachts slaat de cv vaak aan (staat op 16). Ik dacht eerst om ‘m lager te zetten, maar als ik dan ‘s ochtends de cv hoger zet, moet hij veel langer draaien om alles weer op temperatuur te krijgen. We hebben een groot huis (>1.000m3) en voordat dat helemaal warm is… Dus probeer ik uit te vogelen of deze manier beter is. Ik neem wekelijks de stand op. Nu ga ik vanaf morgenavond de cv terug naar 15 zetten als we naar bed gaan en dan ‘s ochtends hoger. En dan na een week vergelijken met een week waaronder cv ook ‘s nachts hoger staat.

Hoe je wel rekening met het feit dat het komende week zo goed als heel de week gaat vriezen? Om eerlijk te kunnen vergelijken moet je dan je andere meetweek ook die temperatuur hebben, en zo vaak komt dat niet een week lang voor. Zou dan eerder 1 dag volgende week vergelijken met een andere dag dat het dezelfde temperatuur is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 01:21

Das waar, daar heb je gelijk in.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:25

In de basis de thermostaat 24/7 op 15 nu. Hoodie van de Intratuin aan, wollen sokken en een goede fleecedeken. Als ik echt koude voeten of handen krijg gaat de thermostaat steeds een graadje hoger tot ze weer warm worden. Dat is vaak zo rond de 16,5 graden.

In november 36m3 gas verstookt, maar december hoop ik rond de 100m3 te houden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:35

Hier de verwarming op 20,5 (tussen 21.30 en 7.30 op 17,5). We verwarmen de benedenverdieping (vloerverwarming), onze kantoren (als we thuiswerken) en de badkamer een klein beetje.

Het huis is goed geïsoleerd, dus meestal is het beneden al snel opgewarmd en koelt het weinig af. Hebben boven nog een elektrisch kacheltje, mocht het te koud zijn.

Verbruik ook op niveau van een appartement en we wonen in een hoekhuis. Zonnepanelen en nog een vast contract.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:43

Wij zetten hem niet echt laag meer. Vind ik voor de dieren ook echt te koud worden. Zie zeker bij mn teefje dat die wegkruipt als het te koud is.

Dus overdag en 's nachts 18gr en 's avonds 19,5. Dat is precies genoeg dat hij even aanslaat om te verwarmen.

In de slaapkamer zetten we 2 uurtjes voor we naar bed gaan een elektrische kachel aan. Overdag staat raam open en 's nachst ventilatie stand.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:40

Afbeelding

Hier los ik het zo op. Ze draagt dus 1 of 2 Jumppa pomppa vesten.

Ze ligt nu alsnog op een bolletje, maar dit is omdat ik na het luchten vergeten was de kachel terug aan te zetten (ik heb buiten klusjes gedaan sindsdien) en nu is het hier 10 graden. Straks is het hier weer een graad of 16 en vanavond warm ik het even door tot 19 graden, dan gaan beide vesten in ieder geval uit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:55

Blokverwarming is hier terug gedraaid en verwarm nu elektrisch bij.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:07

Verwarmen jullie ook de bovenverdieping of enkel de woonkamer? Ik twijfel, het wordt nu wel erg fris boven, maar als ik de thermostaatkranen boven op de antivorststand zet gaan ze wel meteen erg hard stoken heb ik het idee.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:27

Zoals gister zette ik even de radiator open op dochters slaapkamer voordat ze ging slapen. Even een half uurtje de ergste kou eraf. Had overdag de ramen open boven dus verschil is gewoon erg groot.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:02

Ik probeer echt zuinig te doen, maar ik heb het nu al zo koud met 's nachts op 18 graden en overdag 19/19,5. :brr:
Loop thuis de hele dag met dikke sloffen aan en een badjas over mijn kleding. Voor het slapen gaan warmen we het bed op met een elektrische deken.
Oja, we hebben ook een elektrische kachel waar we de woonkamer of mijn kantoor mee bijwarmen als we daar zijn. En met dit vriesweer slapen we niet meer met raam open, we luchten alleen voor en na het slapen anders wordt het te koud.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:08

In de avond kijk ik vaak tv, heb een verwarmingsmatje van Lidl achter mijn rug met zes standen en fleece deken over de benen en twee honden op schoot, warm zat . Cv staat op 17, alleen in de ochtend even aan en dan de airco.