Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:20

elnienjo schreef:
En Hare hooghartigheid Kaag wil geen cent naar het Nederlandse volk om de energierekening te verzachten, zij geeft onze miljarden liever uit in het buitenland.

Vergeet even niet dat deze dame in de regering zit die jouw uitkering en toeslagen prima vindt, zodat je ze elke maand ontvangt.
En die regering doet dat al een jaar of 10.. Ook die pm die je zo graag weg wil hebben..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:21

Windmolens niet allemaal want in mijn dorp zit een windmolenfabriek :=

Zonnepanelen en alles wel en daar zit ook een grote zwarte kant aan. Het winnen van de grondstoffen is veelal slecht voor de mensen en de natuur. Het is dus kiezen tussen twee kwaden. Nederlands gas is op aan het gaan dus moeten we wel vanaf en er was ook nog iets met ontevreden mensen in Groningen voor wie het niet aardig is om gas te blijven winnen.

Er worden echter al zonnepanelen duurzaam gemaakt, met oog voor de werkomstandigheden.
En als je alles tegen elkaar afzet is overgaan op elektriciteit echt duurzamer dan zo doorgaan. We verbruiken met z’n allen echter wel belachelijk veel elektriciteit en dat is ook niet houdbaar voor de toekomst.
Zo min mogelijk nieuw kopen en überhaupt zo weinig mogelijk kopen is het belangrijkst. Een auto per gezin etc.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:23

Nielojram schreef:
elnienjo schreef:
En Hare hooghartigheid Kaag wil geen cent naar het Nederlandse volk om de energierekening te verzachten, zij geeft onze miljarden liever uit in het buitenland.

Vergeet even niet dat deze dame in de regering zit die jouw uitkering en toeslagen prima vindt, zodat je ze elke maand ontvangt.
En die regering doet dat al een jaar of 10.. Ook die pm die je zo graag weg wil hebben..

Als het aan D66 ligt wordt de zorg nog verder kapot bezuinigd. De 45 minuten regeling voor seh eraf, geen vrije artsenkeuze, thuiszorg en huisartsen minder minder minder. D66 staat voor laat iedereen vallen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:24

verootjoo schreef:
Windmolens niet allemaal want in mijn dorp zit een windmolenfabriek :=

Zonnepanelen en alles wel en daar zit ook een grote zwarte kant aan. Het winnen van de grondstoffen is veelal slecht voor de mensen en de natuur. Het is dus kiezen tussen twee kwaden. Nederlands gas is op aan het gaan dus moeten we wel vanaf en er was ook nog iets met ontevreden mensen in Groningen voor wie het niet aardig is om gas te blijven winnen.

Er worden echter al zonnepanelen duurzaam gemaakt, met oog voor de werkomstandigheden.
En als je alles tegen elkaar afzet is overgaan op elektriciteit echt duurzamer dan zo doorgaan. We verbruiken met z’n allen echter wel belachelijk veel elektriciteit en dat is ook niet houdbaar voor de toekomst.
Zo min mogelijk nieuw kopen en überhaupt zo weinig mogelijk kopen is het belangrijkst. Een auto per gezin etc.

Er zit nog voor tientallen jaren gas in onze grond en in de Noordzee. Laten we dat gewoon gebruiken terwijl we andere opties ontwikkelen. Nu worden er oude schoenen weggegooid terwijl er nog geen nieuwe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:26

elnienjo schreef:
Als het aan D66 ligt wordt de zorg nog verder kapot bezuinigd. De 45 minuten regeling voor seh eraf, geen vrije artsenkeuze, thuiszorg en huisartsen minder minder minder. D66 staat voor laat iedereen vallen.

Ben nu even enorm stil van jouw niet-egoïstische post.

Mizora

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:48

Zullen we het politieke gedeelte in het politieke topic doen en hier plaatsen wat er ongeacht welk land je woont zelf kan doen? Alstublieft, dank u wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:50

Ik dacht dat het over gas en elektra prijzen ging hier ipv politiek..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:52

idinn schreef:
Ik dacht dat het over gas en elektra prijzen ging hier ipv politiek..

De politiek zou wat aan die prijzen kunnen doen, maar Kaag houdt de hand op de knip.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:59

Ze hebben al wat gedaan.

Verder is het enorm lastig, want hoewel ik ook hoop dat er meer maatregelen komen, anders zie ik het enorm somber in, zou ik niet weten hoe dat betaald moet worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:01

MyWishMax schreef:
Ze hebben al wat gedaan.

Verder is het enorm lastig, want hoewel ik ook hoop dat er meer maatregelen komen, anders zie ik het enorm somber in, zou ik niet weten hoe dat betaald moet worden.

Als ze het Groningse gasveld weer open gooien en de prijs loskoppelen van de internationale dan kan Nederland van betaalbare energie worden voorzien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:02

En wat ga je doen aan de mensen die daar wonen? Ben je vergeten waarom ze ermee gestopt zijn? Zou voor hen fijn zijn als huizen overeind blijven denk ik.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:04

elnienjo schreef:
MyWishMax schreef:
Ze hebben al wat gedaan.

Als ze het Groningse gasveld weer open gooien en de prijs loskoppelen van de internationale dan kan Nederland van betaalbare energie worden voorzien.

En dan de Groningers met kapotte huizen laten zitten, geen veilige plek meer om te wonen, chronisch gestresste mensen en een wachtlijst in de ggz van 2 jaar. Heel aardig van je.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:06

Deskundigen zeggen allang dat er gas gewonnen kan worden zonder dat het extra schade aanricht. En nabevingen komen sowieso nog jaren voor ook als er niet meer gewonnen wordt.
Ze hadden de Noordzee veel eerder moeten gaan benutten, nu duurt het te lang voor dat echt operationeel is.
Pieter Omtzigt heeft in elk geval vragen gesteld over de dubieuze contracten die zijn afgegeven waardoor Nederland goedkoop gas aan t buitenland moet leveren terwijl de eigen bevolking het vel over de oren gehaald wordt.
Hopelijk laten ze deze week het kabinet vallen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:08

belle_boef schreef:
elnienjo schreef:

Ze hebben al wat gedaan.

En dan de Groningers met kapotte huizen laten zitten, geen veilige plek meer om te wonen, chronisch gestresste mensen en een wachtlijst in de ggz van 2 jaar. Heel aardig van je.

Wat denk je van die miljoenen mensen die de energierekening niet meer kunnen betalen? Denk je dat die geen stress hebben en niet bang zijn alles te verliezen?
Vind sowieso dat de Nederlandse regering het op overmacht moet gooien en geen gas meer aan t buitenland mag leveren. Dat is namelijk pas idioot dat we nog steeds gas verkopen aan het buitenland tegen een spotprijs terwijl de Nederlanders de energierekening verdrievoudigd zien worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:13

elnienjo schreef:
Deskundigen zeggen allang dat er gas gewonnen kan worden zonder dat het extra schade aanricht. En nabevingen komen sowieso nog jaren voor ook als er niet meer gewonnen wordt.
Ze hadden de Noordzee veel eerder moeten gaan benutten, nu duurt het te lang voor dat echt operationeel is.
Pieter Omtzigt heeft in elk geval vragen gesteld over de dubieuze contracten die zijn afgegeven waardoor Nederland goedkoop gas aan t buitenland moet leveren terwijl de eigen bevolking het vel over de oren gehaald wordt.
Hopelijk laten ze deze week het kabinet vallen.

En willen we een leefbare mensenplek overhouden, dan moeten we heel rap van alle fossiele brandstoffen af. Wil je gas dan liever via biovergister. Daarnaast moet de energiehonger aan banden, bv door een max te stellen aan wat er geproduceerd wordt. Als dat betekent bedrijf dicht soit. Op anders dan fossiel kunnen we de huidige energiehonger toch niet stillen, dan liever omvormen dan als nog ergens zometeen met driedubbel crisis er achter komen dat die zwartkijkers gelijk hadden en er geen oplossing is, want wil niet en levert geen winst op. En dat laatste is de grote valkuil, van besparen draait de economie niet, die wil juist verkopen en niet verder kijken dan het volgende kwartaal.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:15

Ik snap eigenlijk niet waarom sommigen mensen niet gaan emigreren. Niets is goed genoeg in NL, wat blijf je dan doen in dit piepkleine stukje wereld?

Maar laten we de politiek inderdaad achterwege laten, of een nieuw topic voor openen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:20

Precies dat. Alles gaat de grens over. Kijken naar kerncentrales. Ook zeer schoon tegenwoordig. Afval is veel minder en veel beter op te slaan. Ik woon in de polder en ik krijg echt een hekel aan de windturbines en de zonnepanelenparken verdienen ook totaal geen schoonheidsprijs. De burger wijzen op meer groen in hun tuin maar zelf alles asfalteren en volbouwen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:22

PSvanLot schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom sommigen mensen niet gaan emigreren. Niets is goed genoeg in NL, wat blijf je dan doen in dit piepkleine stukje wereld?

Maar laten we de politiek inderdaad achterwege laten, of een nieuw topic voor openen.

De politiek hier buiten laten is verdomde lastig omdat de staatskas ook flink profijt heeft van de hoge energieprijzen en als de burgers het niet meer kunnen betalen en in de problemen komen, waar kloppen ze dan aan? Juistem de politiek

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:25

Hoe heeft de staatskas daar profijt van? De belasting is verlaagd en de moneys gaan naar de energieleveranciers, niet rechtstreeks de staatskas in.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:30

verootjoo schreef:
Hoe heeft de staatskas daar profijt van? De belasting is verlaagd en de moneys gaan naar de energieleveranciers, niet rechtstreeks de staatskas in.

De staatskas krijgt momenteel veel meer binnen omdat 9% over een driedubbelhoog bedrag nu eenmaal meer is dan 21% over het bedrag wat we vorig jaar deze tijd betaalden. Bovendien is BTW niet de enige belasting op energie, er zitten veel hoge belastingen op waardoor bepaalde buitenslandse bedrijven gesubsidieerd worden. Kap daar als eerste mee en zorg voor de eigen burgers.

Lees: https://www.geenstijl.nl/5166436/ingezo ... n-draaien/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:00

In de Eneco app kan je zien wat je verbruik afgelopen winter nu zou kosten. Het contract van mijn moeder liep af in april maar je kan een heel jaar terugkijken en dat zie je nu met de nieuwe tarieven. Best heftig om te zien maar wel interessant, je ziet precies wat het verbruik toen nu zou kosten. Ze gaat proberen elektrisch te verwarmen deze winter. Ben benieuwd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:04

Maar het zeiken op de politiek helpt de mensen die nu wat aan hun eigen situatie willen doen niet, ook helpt het veranderen van wat ze in Den Haag doen niet de mensen die niet in Nederland wonen. We hebben genoeg topics over politiek. Ga hier gewoon on-topic, en dat is hoe je met je eigen woning aan de slag kan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:09

In een huurhuis kun je maar beperkt aan de slag. Hier ook zeker mee bezig om te kijken wat lukt. Zo ga ik geen investering doen voor zonnepanelen. Blijft het hoogstwaarschijnlijk bij verwarming graadje lager (of 2), tochtstrips, korter douchen, warmere kleren aan in huis, evt radiatorfolie en het bekende gordijn bij de voordeur. Verder hopen dat het niet nog verder verhoogd wordt (ik vrees ervoor)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 01:23

PSvanLot schreef:

Doe eens normaal........

Waarom mensen niet emigreren? Wij zijn geboren in Nederland en betalen hier al vele jaren belastingen en premies.

Vroeger speelden dit ook wel, maar dachten we echt dat er in de toekomst toch wel goede oplossingen zouden zijn. Maar veel zien alles achteruit gaan.

Kijk eens om je heen naar je medemens. Mensen die dus echt geen cent meer overhouden of erger vele honderden tekort komen. De cijfers zeggen het al; de armoede stijgt en dan mogen mensen niet klagen? Dan leef je echt in je eigen bubbel.

Of alle vooroordelen over welke mensen het moeilijk hebben.....die mensen zijn niet allemaal lui en werkloos.

En nee, wij krijgen geen uitkeringen of toeslagen zoals iemand hierboven even roept..........We werken en betalen alleen maar.

Dit komt door de politiek, dus heeft er alles mee te maken. Mensen zijn wanhopig zoals je kan lezen. Wat mensen gaan doen, niks zal voldoende helpen als je het geld gewoon niet hebt.

Daarbij vraag je dus mensen geld uit te geven aan dingen zoals warme dekens, electrische dekens, extra verwarming etc, terwijl ze niks over houden door de te sterk gestegen inflatie.

Ons huis is bijna volledig geisoleerd, maar in een niet geisoleerd huis zou ik niet alles uit zetten. De kamer die we nu aan het doen zijn, zat vol vocht en ook schimmels. Ondanks ruim voldoende ventilatie elke dag.
Nu voldoet het bijna aan de eisen van deze tijd, maar je spullen verpieteren ook als je een oud huis hebt .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:59

Ik heb het wat onhandig geschreven, excuses, het gaat me ook niet om mensen die het zwaar hebben, er alles aan doen om het hoofd boven water te houden en er op een reële manier naar kijken.

Het gaat me om de mensen die roepen dat alles de schuld is van Rutte, Kaag, D66, enz. Dat niets goed is in NL etc. Als je het allemaal zo barslecht vindt, dan is het op heel veel plekken toch veel beter?

Ik hoop ook echt dat het voor mensen die het moeilijk trekken, en die ken ik helaas genoeg, snel mogelijkheden gaan komen zodat zij het makkelijker gaan hebben., en daarvoor zal er inderdaad vanuit de politiek geholpen moeten worden.