Wij zelf gaan deels door. Eerste kerstdag zijn we niet thuis maar verder gaan wij bij de muur tussen ons en de buren de isolatie plaatsen.
horsii
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-22 19:38
De langste muur is nu bijna helemaal voorzien van peerplaten/isolatie.
Alleen beetje jammer dat de aannemer heel komende week niet komt. Dat dacht hij doorgegeven te hebben, maar wij weten beide van niets. Komende week dus maar voor een vloer voor beneden kijken en badkamers.
Aannemers zeggen wel eens vaker wat om hun planning rond te krijgen ( ook bij anderen) Nooit vooruit betalen helpt om jezelf niet te afhankelijk te maken.
Nee wij betalen wekelijks na de geleverde diensten. Kopen ook zelf onze materialen. Dat scheelt.
horsii
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 18:40
De grote verbouwing ligt even stil. Wel op vloeren jacht geweest. Verwacht morgen nog twee staaltjes. Voor de benedenverdieping. Twijfel nog om de gehele benedenverdieping (onze slaapkamer ensuite, woonkamer/keuken, wc, gang, bijkeuken) dezelfde vloer door te leggen of in de bijkeuken een andere.
Ik heb in onze bijkeuken een andere vloer gelegd, die bijvoorbeeld wat beter bestand is tegen vuiligheid of waarvan ik het minder erg zou vinden als het sneller lelijk wordt. Voor de woonkamer vond ik het belangrijker om een mooie vloer te hebben. Bijkeuken was bij ons ook een fractie van de prijs van de woonkamer
Het worden zoiezo tegels dus wel hufterproof beide.
horsii
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-22 14:13
We zijn eruit. Onze slaapkamer beneden worden keramische tegels, visgraat houtlook. De hal, de woonkamer en de bijkeuken worden grote betonlook keramische tegels.
vd week nog naar de steen handel hier in de buurt, die hadden vakantie. 3 januari weer open.
Veel regen gevallen.
horsii
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-22 17:27
Hooi baaltjes bij de huidige leverancier waren op. Alleen nog een paar wat net stro was en ze moeilijk wouden eten. Vandaag dus van een andere leverancier twintig verpakte midi balen gekregen. Quick scan mooi laag in suiker. Hopelijk doen ze het er goed op. (Hoefbevangen gevoelig) Mooi droog spul. Buurman de laatste vijf nog erbovenop gezet.
Hooi netten gevuld, gemest. Paarden staan nog rustig. Knalt al flink.