caro29 schreef:Mijn zaterdag gezaaide rucola komt al op! Blij mee. De spinazie ook gezaaid. Eigenlijk net 2 weken te vroeg maar zie wel wat er gebeurt.
Las net dat de konijnen aardbeienblad mogen dus die zijn aan het smikkelen
Rucola gaat echt heel hard! Ik had daarom ook besloten de eerste planten te verwijderen en lekker vers en jong weer te zaaien. Ipv knoeien met aankomende bloei wegknippen.
Ik blijf mij verbazen over hoe verschillend dingen zich ontwikkelen. In een vak alle zaadjes gelijk gezaaid, zelfde behandeling met water geven enz. Op het ene plekje 3 mooie plantjes en op het andere plekje helemaal niets of een 1 heel zielig plantje. En na bijzaaien gaat het dan soms nog moeizaam.
En de basilicum is helemaal een raadsel. Twee potjes basilicum ontwikkelen goed en zijn de plantjes een cm of 2, die andere 2 ondertussen bijgezaaid (met een andere soort, dus geen idee wat het is als er straks wat bovenkomt
). De ene staat nu een ini-mini plantje net boven de grond en die andere dacht ik gisteren iets groens te ontwaren.
hagelslag schreef:Ik heb destraks wat geprobeerd om de koolwitje bij de boerenkool weg te houden...
Eerst kijken bij 1 bak of dit voldoende werkt...
Zo ja dan bouw ik het om 3 andere bakken op dezelfde manier.
Ik heb nu horgaas genomen waar we toch nog 4 pakjes van hadden.
Ik had 2 jaar geleden horgaas in de aanbieding gekocht... 1.50 het pakje
Ben benieuwd naar je constructie Hagelslag
. Ik hoop dat het werkt, boerenkool is te lekker om door de rupsen te laten opeten
.