Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:38

Inderdaad, werkt ook!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:50

Voegen in de badkamer hou je mooi door er met een witte kaars of waxinelichtje langs te gaan had ik ergens gelezen en uitgeprobeerd, werkt goed! Weet niet of het al genoemd is trouwens.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:08

Summerdreams schreef:
Voegen in de badkamer hou je mooi door er met een witte kaars of waxinelichtje langs te gaan had ik ergens gelezen en uitgeprobeerd, werkt goed! Weet niet of het al genoemd is trouwens.

Maar smeer je er dan niet iets vets op?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:29

Is hetzelfde als dat je er autowas opsmeert toch!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:36

chanicha schreef:
Is hetzelfde als dat je er autowas opsmeert toch!

dat denk ik idd wel. Zou ik persoonlijk ook nooit doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:41

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb wel nog een dingetje. Hoe houd ik mijn witte wasgoed wit, en dan met name de hoeslakens :...

Uiteindelijk wordt het smoezelig, vooral op de plek waar geslapen wordt (zweten e.d..). Ik moet nu bijna ieder half jaar nieuwe lakens kopen, wil ik t fris hebben.

Ik was het witte goed met een wasmiddel voor witte was en een scheut azijn op 60 graden. De lakens zijn 100% katoen.

Iemand? Help ;(.

Steradent, van die kunstgebit tabletjes. Twee erbij en je was blijft mooi.

Echt :))? Cool.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:55

Ik deed dat vroegah al bij de witte voetbalsokken :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:10

ik heb het ook als tip van mijn moeder!

Het stukje wat ik vanmiddag vlug even met azijn gedaan heb glimt weer als een spiegel. Binnenkort eens helemaal doen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:43

_San87_ schreef:
Ik heb wel nog een dingetje. Hoe houd ik mijn witte wasgoed wit, en dan met name de hoeslakens :...

Uiteindelijk wordt het smoezelig, vooral op de plek waar geslapen wordt (zweten e.d..). Ik moet nu bijna ieder half jaar nieuwe lakens kopen, wil ik t fris hebben.

Ik was het witte goed met een wasmiddel voor witte was en een scheut azijn op 60 graden. De lakens zijn 100% katoen.

Iemand? Help ;(.

In de zon laten drogen? Werkt bij poepvlekken op witte rompers heel goed :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:30

Dit topic gaat lekker met alle tips :))

Ik heb gister voor het eerst een bestelling gedaan op Luxplus en o.a het hele Pink Stuff assortiment gekocht :=
Bij 123schoon heb ik toch de scrubdaddy en houder gekocht. Komt vandaag al binnen! Ben heel benieuwd.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:45

Giolli schreef:
Dit topic gaat lekker met alle tips :))

Ik heb gister voor het eerst een bestelling gedaan op Luxplus en o.a het hele Pink Stuff assortiment gekocht :=
Bij 123schoon heb ik toch de scrubdaddy en houder gekocht. Komt vandaag al binnen! Ben heel benieuwd.

Ik ben heel benieuwd hoe je The Pink Stuff vindt ruiken!
En ik ben ook heel benieuwd hoe je scrubdaddy gaat bevallen.
Ik denk dat ik toch ook misschien wel een scrubdaddy wil
Al heb ik niet het idee dat het beter werkt dan een gewone schuurspons en die zijn veel goedkoper

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:51

Ik had hiervoor deze sponsjes van de wibra altijd in mijn wasbak: https://www.aanbiedingenfolders.nl/i/wi ... nsen-44123
En mijn ervaring is dat je het wel vaak gebruikt als het in je wasbak hangt. Ik vind alleen de gewone schuursponsjes zo snel vies en klein worden, ik hoop dat deze beter is!

Verder heb ik nog besteld:
- anti bacteriële reinigingsspray
- pinkstuff cleaning paste
- Vanish carpet spray
- antibacteriële schuim
- witte azijn spray
- pinkstuff waspoeder kleur
- pinkstuff badkamer cleaner
- pinkstuff allesreiniger

en nog wat meer. :o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:02

Je kan ook van Biotex Echfawit kopen San, werkte bij mij altijd als een tierelier met witte babykleding waar vlekken inzaten.
Nachtje in de week en dan in de wasmachine!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:23

Ik heb van die potjes van HG voor vergeelde hoofdkussens, daar doe ik ook af en toe de lakens mee. Ik hou enorm van witte lakens, zo fris.

In Spanje droog ik trouwens al mijn witte was aan de lijn in de felle zon, daar blijft wit ook echt wit. En nooit wat anders erbij doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:29

Op de site las ik dat een scrubdaddy tot 8 weken geurloos blijft. Maar heel eerlijk… je wilt zo’n ding toch na een paar dagen weggooien?

Een vaatdoek gaat iedere avond in de wasmand en een schuursponsje kan max 2 dagen liggen.

Wat is er bijzonder aan pink stuff? Ik heb thuis eigenlijk enkel ‘groene’ schoonmaakmiddelen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:02

Hier staat veel informatie over de sponzen:

https://www.123schoon.nl/page/blog_scru ... illen.html

Wat deze sponzen precies zo hygiënisch maakt weet ik eigenlijk niet. Ik ga het zien. :D

The pink Stuff is een hype uit Amerika die ik graag wilde proberen. Ik volg wat tiktok accounts die het gebruiken en die zijn er dol op.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:07

_San87_ schreef:

Iemand? Help ;(.

Vanish!!! Heb ik voor wit en gekleurde was. Hier hetzelfde probleem als bij jou, dus ik laat mijn lakens dan een nachtje in een emmer met Vanish weken. Er komt dan heel veel grijs vanaf, dus werkt echt top! Je kunt het zien als een soort bleek, maar het komt er spierwit weer uit :j

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:21

Ik heb een eengezinswoning. Heb twee jaar lang gepoetst bij andere mensen thuis. En ik was vroeger in m'n eigen huis altijd een neuroot.

Nu ben ik alleenstaand. Heb een kleine van zes weken een paard en een hond. En geen auto. Dus schoonmaken is een rampenplan. Ook omdat ik vaak geen energie er meer voor heb. Eens per week dweil ik. En ik probeer om de dag te stofzuigen ivm de kleine. Verder schiet het afstoffen er nogal eens bij in. Ik heb kortgeleden wel mijn gordijnen afgehaald en gewassen ik was best trots op mezelf :Y)

Maar meestal als mijn huis helemaal schoon is. Kan ik er welgeteld drie uur van genieten voor ik weer denk nu moet ik alweer stofzuigen.

Over een paar maanden komt er hier dus mooi een roomba in huis die de boel een beetje mag bijhouden. _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:53

Absolem schreef:
Ik heb een eengezinswoning. Heb twee jaar lang gepoetst bij andere mensen thuis. En ik was vroeger in m'n eigen huis altijd een neuroot.

Nu ben ik alleenstaand. Heb een kleine van zes weken een paard en een hond. En geen auto. Dus schoonmaken is een rampenplan. Ook omdat ik vaak geen energie er meer voor heb. Eens per week dweil ik. En ik probeer om de dag te stofzuigen ivm de kleine. Verder schiet het afstoffen er nogal eens bij in. Ik heb kortgeleden wel mijn gordijnen afgehaald en gewassen ik was best trots op mezelf :Y)

Maar meestal als mijn huis helemaal schoon is. Kan ik er welgeteld drie uur van genieten voor ik weer denk nu moet ik alweer stofzuigen.

Over een paar maanden komt er hier dus mooi een roomba in huis die de boel een beetje mag bijhouden. _O-

Voor het afstoffen heb ik een swiffer duster, ben ik zelf erg blij mee :j hij houdt het grootste deel aan stof goed vast en hij is zo smal dat hij op de meeste plekken wel tussen te proppen is, dan hoef je ook niet alles op te tillen om af te stoffen. Ik heb zelf de variant met de langere telescoopsteel, daarmee kan ik (als ik op mijn tenen sta) ook de lampen snel afstoffen, spinnenrag hoog in de hoeken weghalen. Als ik echt zin heb dan neem ik een vochtig doekje zodat het ook echt schoon is, maar bij weinig tijd/energie pak ik die swiffer duster.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:03

Bij zo'n robotstofzuiger moet je wel oppassen met huisdieren bijvoorbeeld.
Als je hond in de kamer gepoept heeft, dan neemt die stofzuiger het mee de hele kamer door. Heb je een stofvrije kamer met poep echt overal.

Ik heb er ook eentje, maar kan 'm niet meer vinden na de verhuizing. Ik wilde de robot vooral gebruiken om onder de bedden te stofzuigen en voor als ik zeker weet dat de katten niet ergens gespuugd hebben.
En ik vond dat de stofzuiger ook regelmatig vastliep op veters of andere onregelmatigheden op de vloer.

En als je je huis altijd hebt bijgehouden en opgeruimd hebt, dan kan het toch best even wat minder schoon? De basis is goed. Je hebt net een kind gekregen! Het is niet dat er nu een professioneel schoonmaakbedrijf zoals Frisse Kater ingeschakeld moet worden :D

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:50

PSvanLot schreef:
Haha hier ook…

Hebben we hier al goede badkamer tips geruild? Vooral wanden en voegen….

En kalk…

Mocht je witte voegen smoezelig zijn geworden kan je er ook overheen met voegenfris v/d bouwmarkt. Het knapt enorm op :)

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:22

Grappig! Ik was op zoek naar de bagageweegschaal die ze soms bij Lidl verkopen, want ik weet dat die goed werkt, maar had de aanbieding gemist. Waar kom ik uit voor een goede aanbieding? Bij 123schoon.nl _/-\o_
Meteen een nieuwe doos Ariel waspoeder https://www.123schoon.nl/Ariel-Regular- ... i8463.html meebesteld, want die is bijna op.
Goedkoper dan bol.com, zelfs met verzendkosten ;)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:22

PSvanLot schreef:
Volgens mij heb ik er ook van de Action. Heb ze allemaal ooit gekregen denk ik, kan me niet herinneren dat ik ze ooit zelf gekocht heb.

Ik moet nu nog zoeken naar goede geurstokjes voor op de wc. Had er van de Action en die hadden echt een super geur. Nu andere en die ruiken gewoon naar niks.
Wil geen dure stokjes zetten, we komen maar zo weinig op de wc ;)

Weet jij zo nog van welk merk deze waren?
:o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:45

Hoe kun je het lekker laten ruiken in je auto? Heb geen airco maar soms ruikt het niet zo fris, je weel wel, hond en paard enzo.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:47

fjordjes schreef:
Hoe kun je het lekker laten ruiken in je auto? Heb geen airco maar soms ruikt het niet zo fris, je weel wel, hond en paard enzo.

De auto grondig stofzuigen :D