Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:22

Bij de action voor 20 euro een setje met net, chloordrijver, teststrips, thermometer en volgens mij een stofzuiger waar een tuinslang aan kan gezien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:11

Het moet nu echt wel beter worden. pfff, is echt zonde van het water zo.

Ik ga wel rondkijken. Vind het schoonhouden wel fijn voor als.......maar tot nu toe geen plezier meer van het bad. Pakken we hem wel in voor wie weet ooit...

Er staan bij de Gamma ook echt stapels zwembaden. Ook bovenop de rekken tussen de schappen. Ze hebben vast groots ingekocht na vorig jaar.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:27

superpony schreef:
Het moet nu echt wel beter worden. pfff, is echt zonde van het water zo.

Ik ga wel rondkijken. Vind het schoonhouden wel fijn voor als.......maar tot nu toe geen plezier meer van het bad. Pakken we hem wel in voor wie weet ooit...

Er staan bij de Gamma ook echt stapels zwembaden. Ook bovenop de rekken tussen de schappen. Ze hebben vast groots ingekocht na vorig jaar.

Ja ik baal ook. Weinig plezier nog er van gehad

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:57

Hier juist heel veel... afgelopen week dagelijks..vandaag hebben de Kids van de buren en ons eigen dochter er ook weer in gezeten.. helaas begon het te rommelen dus hop der uit

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:47

Ik poste laatst hier een bericht over een 2e hands lek bad. Uiteindelijk van afgezien. Krijg nu van vriend lief een bestway van 260x170x61cm voor mijn verjaardag. Was een mooie aanbieding bij alternate (pc winkel dus best apart dat ze zwembaden hadden) afgeprijsd van 99 voor 56.

Hij wilde eerst een slag groter maar dan zou ons terras wel heel vol staan. Dit leek mij een mooie maat had al een opblaasbad met ong dezelfde afmetingen. Maar ergens zit een klein gaatje dus bleef dat ding maar opblazen en bijvullen.

Heb al een pomp gekocht stonden bij action voor €34 nog een aantal. Chloor tabletten had ik ook al in huis. Maar ik ben wel echt een leek in zwembad onderhoud. Dus hopelijk kunnen jullie mij een beetje opweg helpen met tips.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:57

Een fijn schepnet wordje beste vriend.. :)F

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:22

Iemand hier nog tips om mijn water weer helder te krijgen? Door onbalans in het water (eigen schuld) had ik last van algen, die heb ik gisteren uitgemoord met speciaal spul en gezorgd dat mijn PH en Chloor weer op peil zijn. Na deze behandeling was vanmorgen mijn water alleen nog behoorlijk troebel. Nieuwe filter gaat er morgenochtend in.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:39

Een schepnet heb ik al van het opblaasbad was idd wel mijn grote vriend :=

Weet iemand of er ook uitspoelbare filters bestaan voor en intex kristalclear pomp,of moeten er echt die speciale in die je om de 2weken moet vervangen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:55

Roosje01 schreef:
Een schepnet heb ik al van het opblaasbad was idd wel mijn grote vriend :=

Weet iemand of er ook uitspoelbare filters bestaan voor en intex kristalclear pomp,of moeten er echt die speciale in die je om de 2weken moet vervangen?

De Intex kristalclear pomp is een zandfilter pomp althans de mijne wel iig.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 03:39

Oh die van mij zat een normale filter in.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:43

Misschien is er nog een model hoor dat kan natuurlijk maar ik ken alleen de zandfilter pomp ervan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:52

Was gister even de Action in gedoken. Netjes zijn ongeveer zelfde als ik heb, maar dan met laagje erover en felle kleurtjes voor maar 69 cent.

Laat hem in Augustus nog staan en daarna laten we hem leeglopen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:46

Na wat googlen zag ik bij bol.com wel sponsfilters voor erin maar geen idee of dat dan werkt. Ze zijn uitwasbaar en gaan langer mee dan de papieren filters.
Ik twijfel of ik hem nog wel neer ga zetten dit jaar, het weer bericht voor de komende 2weken is niet echt zwembad weer. Of moet daarna toch ineens zomer gaan worden tot eind september.

Vorige week nog wel genoten van het opblaasbad ondanks de lekke boven rand, maar die heb afgelopen weekend leeg laten lopen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:03

EvaC schreef:
Iemand hier nog tips om mijn water weer helder te krijgen? Door onbalans in het water (eigen schuld) had ik last van algen, die heb ik gisteren uitgemoord met speciaal spul en gezorgd dat mijn PH en Chloor weer op peil zijn. Na deze behandeling was vanmorgen mijn water alleen nog behoorlijk troebel. Nieuwe filter gaat er morgenochtend in.

Wij hadden na hevige regenval ineens een groen zwembad. Mijn man heeft een shock behandeling gehaald en dat heeft het zwembad weer helder gemaakt. Ook de slang van de pomp werd hier weer schoon mee. Je hoort het te verdunnen in een emmer water en die emmer dan over het zwembad te verdelen, maar wij hebben het poeder gewoon over het zwembad verdeeld en de pomp laten draaien. Werkte prima :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:03

Het water is ons zwembad is niet in beste conditie. Op de bodem veel viezigheid.
Mijn man (van het zwembad :) ) denkt dat het komt door de regen en doordat het bad lang was afgedekt.

Hij stelde voor het water te vernieuwen. Maar dat wil ik niet, dat vind ik niet te verantwoorden in deze tijden.

Dus hij gaat ermee aan de gang ~~}> :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:11

Ons zwembad ziet er nog goed uit. Ik doe er wel om de paar dagen een chloortablet in en de.pomp draaien we om de dag 2 uurtjes ofzo.
Met het netje van de Action heb ik de rommel eruit gehaald....
Ging makkelijk: even over de bodem met.het netje en dan dwarrelt het vuil omhoog en kan je het er zo uit scheppen.
Viel me reuze mee.
Wij hebben wel een zeil (met wat gaatjes) erover,omdat het zwembad naast een grote heg staat.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:43

Ik ben benieuwd wat ik aantref.
Wij zijn op vakantie en mn buurvrouw appte al dat het water helemaal groen is.
De pomp heeft wel elke dag 4 uur aangestaan maar zonder chloor is het toch niet gelukt.
Ben benieuwd of ik hem als vrij krijg met een chloorshock en anders anti alg erin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:47

Wij hebben de pomp niet aan als we ook niet zwemmen.

Hij werd laatst iets groen, alles gedaan en was weer helder en waardes klopte. Hij wordt nu weer wat groen, dus als het wel nog lekker wordt, gaan we ermee aan de slag en zwemmen we er nog even in.

Maar wij hebben geen kleine kinderen die er weer of geen weer in springen en spelen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:17

Mijn man wil kijken of hij aan het einde van het seizoen zo'n schoonmaakrobotje ergens in de aanbieding kan vinden. Om de bodem schoon te maken dus. Maar wat ik me dan afvraag, werkt dat wel als de bodem van je zwembad niet helemaal strak staat? Er zitten wel wat rimpels in hier en daar. Heeft iemand daar ervaring mee?

Overigens zou het echt uit pure gemakzucht zijn hoor, omdat we het 'stofzuigen' met de tuinslang met de 'stofzuiger' erop zo'n gedoe vinden :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:40

Ik heb een probleem kan iemand mij misschien helpen? Mijn vriend had blijkbaar gister het briljante idee toen ik op werk was, de pomp af te koppelen want het ging regene.. stond geen stroom op want haal de stekker eruit als die klaar is met filteren. Maar meneer had dus geen idee hoe en wat. En heeft het dus op de een of andere manier afgekoppeld waarbij die de slangen van het zwembad heeft losgekoppeld en de stoppen aan de buitenkant heeft gestopt op de aansluitingen van de slangen. Verbaas mij over hoe dat is gelukt Zonder dat het bad leegstroomt... probleem is nu alleen hoe kan ik de pomp nu weer aansluiten? Want als ik de stoppen verwijder loopt het bad leeg omdat ze nu aan de buitenlant ipv binnenkant zitten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:47

Stop aan de binnenkant doen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:51

Maar die zitten beide aan de buitenkant als ik ze verwijder dan loopt het water weg. Heb geen reserve stop anders zou ik die bij eentje aan de binnenkant kunnen Plaatsen. Dus ik vraag ideeën hoe ik het gat aan de binnenkant beste zou kunnen afsluiten, zodat ik de pomp terug kan aansluiten dan kan ik bij het 2e gat wel de andere stop gebruiken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:02

De doppen om af te sluiten bij mij zijn van een soort siliconen en dan kan ik die op de binnenkant duwen.
Stel ze zouden bij mij op de buiten kant zitten zou ik mn hand aan de binnenkant over t gat houden en die dop vd buitenkant op de binnenkant doen.
Maar ik denk aan je reactie te zien dat je een geheel andere dop oid hebt.
Soms denk je omslachtiger als dat het hoeft te zijn dus vandaar dat ik het opperde.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:16

Weet niet of ik hem met 1 hand kan loskrijgen weet niet hoe strak die erin zit gestopt van buiten. Of mijn vriend zijn hand erop laten houden gezien hij het probleem heeft veroorzaakt en ik het nu kan oplossen. Snap manne gewoon niet als je iets niet weer blijf je er toch vanaf? Lijkt mij dat zwembad pompen wel tegen regen kunnen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:22

en anders loopt er iets water weg. Het bad is niet ineens leeg! :D