Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:42

Queelens schreef:
Prachtig Noviceh, heel mooi rustig <3
Wij hebben weer een nieuw decodingetje in de woonkamer. Zo simpel maar zo blij mee ook! Moet mezelf echt inhouden om niet de halve toko van Westwing leeg te kopen :+

[ [url=m/avQJWf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat prachtig! Zodra wij nieuwe gordijnen hebben en deze voor de vensterbank komen IPV op de vensterbank wil ik ook van die mooie Smokey vazen in de vensterbank <3

Wij hebben ons balkonnetje ingericht! Klaar voor de zomer {:}

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:55

Mama3 schreef:
noviceh schreef:
Hier hetzelfde ‘probleem’ met openslaande deuren. Moet hond- en kindproof zijn én een sjieke uitstraling hebben :D

Er zijn toch gewoon horren te koop voor een schuifpui en openslaande deuren?

Wij hebben ook dubbele openslaande deuren en daarvoor een hor die tussen het kozijn zit. Althans die hadden we, na onze uitbouw heb ik hem niet meer gezien.. We hebben gordijnen vanaf het plafond en daardoor ze je de hor " in ingeschoven staat" niet zitten.

Maar als je ook nog wilt dat het heel blijft met honden valt er een hoop af. Je gebruikt een hor om iets open te laten en dan wil mijn hond naar buiten en binnen kunnen. Die schuifhorren werken dus al niet. Die gingen bij vriendin binnen een paar weken al stuk door de kat die eronder door ging.
En ik vind ze veel te duur, plus dan zou ik nieuwe kozijnen moeten laten plaatsen.

Daarom werkte die paneel gordijnen hier het beste, daar kan je nog doorheen. Die magneet dingen blijven niet aan de kozijnen zitten, bevestiging is minder sterk als de magneten of die magneten trekken de stof stuk.

Als ik iets open wil zetten en de hond mag niet naar buiten gaat er een raam open met hor erin, maar dat werkt dus niet met deuren en schuifdeur.

Veulen84

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:33

Je kunt hordeuren kopen waar een hondenluik in zit. Je kan ze ook zelf maken of een horrenbedrijf de opdracht geven.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:03

Ik heb dus een redelijk ouderwets vliegengordijn. Lange slierten met plastic kralen. Hond kan er gewoon doorheen vliegen. De vliegen dus ook....Na ja, dan maar wat vaker met de vliegenmepper door het huis heen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:09

karijn schreef:
Ik heb dus een redelijk ouderwets vliegengordijn. Lange slierten met plastic kralen. Hond kan er gewoon doorheen vliegen. De vliegen dus ook....Na ja, dan maar wat vaker met de vliegenmepper door het huis heen.

Ik heb zelfs 'gewoon' een soort vitragegordijn van fijn gaas ophangen. Het houdt de vliegen best goed tegen. Spinnen kruipen er wel gewoon onderdoor helaas. De hond kan er gewoon prima doorheen denderen.

zoiets dus:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/alvine-spe ... -80070763/
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lillegerd- ... -00464783/

Voor dat bedrag kun je ze ook nog eens vervangen als huisdieren het wel slopen ;)

(Maar goed, dus is geen mooie oplossing voor openslaande deuren in een boogvorm, ik heb gewoon 'rechte' deuren)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:11

Dat vind ik eigenlijk ook best wel een mooie oplossing maar met een hond die continu erin en eruit vliegt, plus twee kinderen met smerige handen, zie ik het al voor me dat ik elke week zo'n vitragegordijn kan gaan wassen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:27

karijn schreef:
Dat vind ik eigenlijk ook best wel een mooie oplossing maar met een hond die continu erin en eruit vliegt, plus twee kinderen met smerige handen, zie ik het al voor me dat ik elke week zo'n vitragegordijn kan gaan wassen.

Kinderen hier geen ervaring mee, maar omdat het dus een soort 'gaas' is, is het met een nat doekje best goed schoon te houden. Ik vervang ze meestal eind vd zomer, omdat ze dan onderin wel smerig zijn van de hondenneus en pootjes. Maar elke week wassen, neeujjjj. En het ziet er echt niet smoezelig uit hier ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:14

Kent iemand een mooie terracotta kleur verf van een redelijk makkelijk verkrijgbaar merk? Er zijn zoveel soorten, ik zie door de bomen het bos niet meer. :D Liefst meer richting oranje dan richting roze.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:24

Ik heb ook een vraagje voor iedereen hier als dat mag. Ik ben op zoek naar nachtlampjes voor bij ons bed maar heb echt geen idee wat leuk zou staan
We hebben ook een oudroze lamp aan de muur boven het bed

Afbeelding

Afbeelding

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:56

Amber_anne schreef:
Ik heb ook een vraagje voor iedereen hier als dat mag. Ik ben op zoek naar nachtlampjes voor bij ons bed maar heb echt geen idee wat leuk zou staan

[ [url=m/jW3V3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/43ipw0.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.etaussi.nl/c-4265739/lampe/
Deze zag ik een keer voorbij komen bij VTwonen weer verliefd op je huis en vind dat gehaakte heel leuk bij je behang passen :o

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:03

Amber_anne schreef:

Ohhh is dit jouw slaapkamer? Love it <3 Krijg ik bij mijn man noooit voor elkaar, bloemetjesbehang. Maar echt heel erg gaaf!
Lampjes, geen idee haha wilde alleen even zeggen dat ik het behang zo leuk vind!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:18

[/quote]
sniesie schreef:
Amber_anne schreef:

Deze zag ik een keer voorbij komen bij VTwonen weer verliefd op je huis en vind dat gehaakte heel leuk bij je behang passen :o

Deze zijn heel leuk maar helaas een beetje aan de prijs... Maar ik heb me hierdoor wel bedacht dat grijs ook wel mooi zou kunnen passen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:21

Mloes schreef:
Amber_anne schreef:

Ohhh is dit jouw slaapkamer? Love it <3 Krijg ik bij mijn man noooit voor elkaar, bloemetjesbehang. Maar echt heel erg gaaf!
Lampjes, geen idee haha wilde alleen even zeggen dat ik het behang zo leuk vind!

Dankjewel ben er zelf ook nog elke dag blij mee <3

De keuze was tussen de blauwe en de roze versie en hij vond roze zelf mooier staan haha. Ik heb in de woonkamer de muur half geschilderd met een roze glimmende verf (beetje meer roze en glimmend dan gedacht) en dat vind die ook allemaal prima :')

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:36

Amber_anne schreef:

sniesie schreef:
Amber_anne schreef:

Deze zijn heel leuk maar helaas een beetje aan de prijs... Maar ik heb me hierdoor wel bedacht dat grijs ook wel mooi zou kunnen passen[/quote]

Een cursus haken volgen misschien? :')
Grapje hoor! Ik snap je... ze zijn best duur!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:22

Ik zou voor een knallend kleurtje gaan. Die opvalt tegen het behang.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:08

Als ik die lampen zelf haak zijn ze over een jaar misschien af :=

Maar wat voor soort lamp Karijn?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:48

Ik ga eens zoeken...
Qua kleur bijvoorbeeld:

Afbeelding

Maar je hebt een romantische stijl dus zoiets:

Afbeelding

Of deze:

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:02

Die vind ik allemaal leuk, ik ga is even zoeken, dankjewel

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:13

Vanden week is onze nieuwe keuken geplaatst 8-) maar nu ben ik op zoek naar wandtegels. Ik kom steeds bij dezelfde sites uit. Hebben jullie nog tips, het liefst waar ik ook even zou kunnen kijken en in het midden van NL.

Omdat de keuken vrij strak is, zoek ik handgevormde tegels in een lichte kleur en glanzend. De keuken is mat zwart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:34

Wij hebben een voordeur met boog. Ik heb geaccepteerd dat er vliegen zitten in huis zomers. Ook iets met kippen onder het kamerraam _O-

In de winter zijn we een overwinterplek voor lieveheersbeestjes en wantsen. De spinnen wonen er jaarrond, want dan wel weer praktisch is qua muggen.

Horren voor elk raam met plek voor uitzetijzers werd me te duur, gezien het huur is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:32

SaskiaB schreef:
Vanden week is onze nieuwe keuken geplaatst 8-) maar nu ben ik op zoek naar wandtegels. Ik kom steeds bij dezelfde sites uit. Hebben jullie nog tips, het liefst waar ik ook even zou kunnen kijken en in het midden van NL.

Omdat de keuken vrij strak is, zoek ik handgevormde tegels in een lichte kleur en glanzend. De keuken is mat zwart.

Iets meer naar beneden, maar vanaf midden NL prima te doen: Jan Groen in Bleiswijk. Hij heeft echt gave tegels die ze nergens anders hebben, buiten hun standaard assortiment. En daarbij hebben ze ook nog een flinke hal met outlet tegels waar soms ook echt hele gave bij zitten. En alles in de outlet is ook behoorlijk fijn geprijsd.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:56

SaskiaB schreef:

https://www.oudebouwmaterialen.nl/ In Eemnes!
Hier kun je echt uren rondstruinen en vind je echt unieke dingen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:26

Thanks voor de tips, op de site van die in Eemnes zie ik al direct wel dingen naar m'n smaak +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:30

@plukje: een strakke zwarte keuken en dan handgevormde (oneffen) tegels lijkt me een 'uitdaging'. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen omdat ik het eindresultaat niet mooi ga vinden; te grote contrastverschillen in stijl.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:42

@Dubbelfun, ondanks dat je het niet over mijn keuken hebt -ik gaf alleen een leuke winkel door- denk ik dat het contrast juist heel gaaf gaat zijn!