Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:31

Kennen jullie het vrekkenboekje? Met tips als elke dag op je werk, tussen de middag voor je naar huis gaat , smiddags en voor je naar huis gaan naar het toilet gaan, bespaard water en toiletpapier :j :j :j :j
Echt hele erge tips staan erin.
Als je een gat in je schoen hebt, doe er een sticker op dan gaat hij nog een maand mee.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:34

Wiske2 schreef:
Kennen jullie het vrekkenboekje? Met tips als elke dag op je werk, tussen de middag voor je naar huis gaat , smiddags en voor je naar huis gaan naar het toilet gaan, bespaard water en toiletpapier :j :j :j :j
Als je een gat in je schoen hebt, doe er een sticker op dan gaat hij nog een maand mee.

Haha nee ken ik niet.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:58

Wiske2 schreef:

Staan hier ook tips in hoe je een gat heelt in een broek zodat die langer mee gaat? :D
Vorige week uit 2 van mijn 3 broeken gescheurd, de ene een gat bij het kruis, de andere knapte de rits/gulp kapot, maar die dingen kosten €35 per stuk, dat word weer flink sparen en wachten tot de winkels open zijn. Tot die tijd loop ik nu dus met lange truien en gesloten benen :') Of als ik geluk heb is de enige nog wel hele broek uit de was, al zitten daar weer witte verfvlekken in, dus die mag ook wel een keer vervangen worden, maar hij is tenminste wel heel :+

een week of 3 terug ook de zolen van mijn laarsjes gelijmd, de hele onderkant begon los te laten, bizonkit deed hier voor wonderen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:08

Ja die €35 broeken gaan altijd kapot daar waar je niet kan doen alsof het mode is _O-

Is het niet: mijn baas wil me niet meer betalen, dus ik scheit in de baas zijn tijd op werk? :+ Bespaard je ook direct wc papier..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:16

idinn schreef:
Ja die €35 broeken gaan altijd kapot daar waar je niet kan doen alsof het mode is _O-

Is het niet: mijn baas wil me niet meer betalen, dus ik sscheit in de baas zijn tijd op werk? :+ Bespaard je ook direct wc papier..

Nou echt he, had mooier geweest als er een gat in de stof op je knieën kwam bijvoorbeeld, dan werd die spontaan nog meer dan €35 euro waard.
Nu is het vooral, uh niet charmant, niet bukken en shirt omlaag houden :+
Maar het bespaard wel echt die gesloten winkels, heb mijn kleding nog nooit zo ver opgebruikt en er nog mee door gelopen, evenals mijn hemdjes die inmiddels vooral bestaan uit gatenkaas, maar ach, niemand die het ziet, draag ze toch onder mijn lange flodder truien _O-
Weet alleen niet wat ik moet als die lange flodder truien ook stuk gaan, die verbergen tot nu toe alle andere gebreken haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 22:10

Ik heb beeld hahaha :')

Moet eerlijk zeggen dat ik een poos op een woning heb gewerkt (gehandicaptenzorg) en daar aten we altijd met de bewoners mee. Nou dat scheelde echt wel. En vroegah toen ik als student in de horeca werkte, was het ook altijd zo dat we mee konden eten, was echt super!
Bij mijn huidige werk is dat allemaal helaas niet zo :+

Vandaag mijn salaris binnen *\o/* en weer flink wat aan de kant kunnen schuiven / herverdeeld / etc. Doel deze maand is én te sparen én te zorgen dat ik niet meer die laatste week zo enorm op de laatste Euro's hoef te letten. Is deze maand redelijk gegaan, maar dat kwam ook doordat ik mijn wagen had verkocht, ja dan is het niet zo lastig. Maar zonder die verkoop was het wel heel krapjes geweest eerlijk gezegd :o

Maar een prima start van de nieuwe maand, alle rekeningen zijn betaald, credit card staat op 0, dus we gaan er weer voor *\o/*

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:10

Faelynn schreef:
Wiske2 schreef:

Staan hier ook tips in hoe je een gat heelt in een broek zodat die langer mee gaat? :D
Vorige week uit 2 van mijn 3 broeken gescheurd, de ene een gat bij het kruis, de andere knapte de rits/gulp kapot, maar die dingen kosten €35 per stuk, dat word weer flink sparen en wachten tot de winkels open zijn. Tot die tijd loop ik nu dus met lange truien en gesloten benen :') Of als ik geluk heb is de enige nog wel hele broek uit de was, al zitten daar weer witte verfvlekken in, dus die mag ook wel een keer vervangen worden, maar hij is tenminste wel heel :+

een week of 3 terug ook de zolen van mijn laarsjes gelijmd, de hele onderkant begon los te laten, bizonkit deed hier voor wonderen :D

Een rits kan wel gerepareerd worden door een kleermaker. Gewoon een nieuwe erin. Knopen etc. Meestal ook.

Gescheurd op de naad is wel lastig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:27

VanHuisUit schreef:
Ik heb beeld hahaha :')

Moet eerlijk zeggen dat ik een poos op een woning heb gewerkt (gehandicaptenzorg) en daar aten we altijd met de bewoners mee. Nou dat scheelde echt wel. En vroegah toen ik als student in de horeca werkte, was het ook altijd zo dat we mee konden eten, was echt super!
Bij mijn huidige werk is dat allemaal helaas niet zo :+

Vandaag mijn salaris binnen *\o/* en weer flink wat aan de kant kunnen schuiven / herverdeeld / etc. Doel deze maand is én te sparen én te zorgen dat ik niet meer die laatste week zo enorm op de laatste Euro's hoef te letten. Is deze maand redelijk gegaan, maar dat kwam ook doordat ik mijn wagen had verkocht, ja dan is het niet zo lastig. Maar zonder die verkoop was het wel heel krapjes geweest eerlijk gezegd :o

Maar een prima start van de nieuwe maand, alle rekeningen zijn betaald, credit card staat op 0, dus we gaan er weer voor *\o/*

Lekker gevoel dan he!! Ben je erg afhankelijk van je credit card?

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:50

Mag ik even klagen trouwens?
Wij zijn waarschijnlijk opgelicht voor 35.000 euro, dit betekend geen auto en dag spaargeld. Heb er flink slapeloze nachten van.
Daarbij heb ik het totaal niet naar mijn zin op mijn werk en loop ik met mijn merrie al vanaf oktober bij de kliniek=(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:57

Zonnebloem92 schreef:
Mag ik even klagen trouwens?
Wij zijn waarschijnlijk opgelicht voor 35.000 euro, dit betekend geen auto en dag spaargeld. Heb er flink slapeloze nachten van.
Daarbij heb ik het totaal niet naar mijn zin op mijn werk en loop ik met mijn merrie al vanaf oktober bij de kliniek=(

Omg wat erg!! Hoe is je dat gebeurt met de auto?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:02

Jeetje, opgelicht en dat met zo'n groot bedrag? Kun je niets met rechts bijstand?

W.b.t. mee eten op het werk, vriend kan dat in de avond ook op zijn werk, werkt in de zorg. Ik kan dat niet. Maar merk het echt ook in de boodschappen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:45

Jee zonnebloem, wat vreselijk! En de politie kan er ook niks mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:48

Ik ben bang van niet, we hebben namelijk geen contract of ander bewijs (op app contact na en een bankoverschrijving) van de oplichting.
Was een hele dure les |(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:50

Ehm dat lijkt me toch redelijk bewijs... Zou in ieder geval eens bij de politie gaan praten. En als je rechtsbijstand hebt ook die vandaag even bellen.

35.000 euro is wel een hele hoop geld om zo maar even op te geven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:06

En ik zou op zoek gaan naar andere gedupeerden. Samen sta je sterker.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:52

Dat is bewijs genoeg en voor 35k zou ik het er ook niet bij laten zitten. Wat een poedersuiker zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:55

Zonnebloem92 schreef:
Ik ben bang van niet, we hebben namelijk geen contract of ander bewijs (op app contact na en een bankoverschrijving) van de oplichting.
Was een hele dure les |(

Ik zou het er niet zo snel bij laten zitten voor zoveel geld :n

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:12

Oei zonnebloem wat is er gebeurd? Al contact gehad met de bank/politie? Tijd is echt cruciaal in dit soort zaken. Gelijk je bank bellen mocht dat nog niet gebeurd zijn. Wow.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:12

Ooh wat super poedersuiker zeg! Mij lijkt een geschiedenis van contact en een afschrijving verwijs hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:50

Balen zonnebloem. Is er geen mogelijkheid dat je het kan aantonen?
Ik zou het hier niet bij laten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:53

Ja echt flink zuur. Mijn man is wat naïever en denkt dat het nog goed komt, ik heb aangegeven aan mijn man(hij heeft contact met hem) dat hij komende week nog heeft om te zorgen dat de auto hier komt en ik anders stappen ga ondernemen.
Denk dat ik dan eerst even advies ga vragen bij Rechtsbijstand over wat ik kan doen.

Echt ellende dit!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:56

Volgende week? Ik zou echt heel je agenda leegmaken en hier nu mee aan de gang gaan. Elke seconde telt. Zodra ze het geld gaan versluizen ben je al veel kansen kwijt.
Ik ken natuurlijk het verhaal niet maar dit klinkt echt wel een beetje gek. 35 000 is echt een bult geld ik trok echt nu direct alles open qua dingen die ik kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:03

Zonnebloem92 schreef:
Ja echt flink zuur. Mijn man is wat naïever en denkt dat het nog goed komt, ik heb aangegeven aan mijn man(hij heeft contact met hem) dat hij komende week nog heeft om te zorgen dat de auto hier komt en ik anders stappen ga ondernemen.
Denk dat ik dan eerst even advies ga vragen bij Rechtsbijstand over wat ik kan doen.

Echt ellende dit!

Ik zou echt nu meteen advies gaan inwinnen, waarom nog wachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:28

Oei als je weet te zijn opgelicht zou ik daar niet een week mee gaan wachten. Gelijk aangifte doen en advies inwinnen! En als die partij dan toch nog met de juiste auto op de proppen komt, prima. Maar ga daar echt niet op zitten wachten/hopen! Je hebt het niet over €350.. ze lachen zich helemaal kapot als je nu ook nog een week gaat zitten wachten. Kunnen ze mooi alles laten verdwijnen, bedankt voor je geld én geduld!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:36

Blij dat ik binnenkort het geld krijg van de energie jaarrekening *\o/* ga er gelijk weer een stukje van de hypotheek mee aflossen.

Helaas moet dit jaar de badkamer gedaan worden... Daar kijk ik echt tegenop -O-heb het pas 5 jaar uitgesteld :') maar er is vanalles stuk

@zonnebloem wat ontzettend balen zou dat zijn, hoop dat het goed komt