Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:11

Wat ontzettend gaaf, ik heb het hele topic vol bewondering gelezen. Ik hou me zelf ook veel bezig met geschiedenis, maar ik focus me op een eeuwtje eerder.
Heb je ook je korset zelf gemaakt? Zo ja, maak je dan ook eerst een 'mock up'? Het lijkt mij lastig om zoiets in 1 keer te doen, aangezien je over het algemeen wel wil dat het goed zit, waar dat met jurken wat minder nauw komt
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 12-04-20 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:12

Wat knap dat je het voor elkaar krijgt met die rijgkoorden. En dan ook nog 's ochtends vroeg! Ik schiet dag in dag uit in spijkerbroek en trui, twintig seconden, langer mag het niet duren.

Als ik iets zou willen veranderen: geen werkstress meer. Werk dan wel vooral vanuit huis maar 't geeft toch stress. En liever ook geen eigen zaak meer (man). Verder ben ik best tevreden.

Suzanne F.

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:25

Lijkt me helemaal niet lekker zitten zo’n corset.
Poeh wat zou ik graag willen veranderen? Minder druk om te werken om geld te verdienen. Ik zou willen werken alleen omdat ik het leuk vond en mezelf wilde blijven ontwikkelen. Niet omdat het moet zeg maar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:39

Ik kan echt intens genieten van je verhalen. Wat zou ik graag een tijdje meedraaien, haha!

Wat ik zou willen veranderen? Weg hier. Nederland is veel te druk, continue druk uit de maatschappij, we moeten presteren, je moet een goede baan, hoge opleiding, groot huis, mooie auto... niet mijn ding.
Heb me altijd heerlijk vermaakt in Canada en hoop terug te kunnen gaan daarheen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:52

Heel gaaf! En ook heel stoer dat je de kleding buitenshuis gewoon draagt, ik kan me voorstellen dat dat best spannend is in het begin.

Wat ik wil veranderen: wij zijn van plan om op een zeilboot te gaan wonen en reizen. Ik houd ook heel erg van simpel en ‘primitief’ leven.
En inderdaad, als je een droom hebt dan moet je daar niet mee wachten totdat je oud bent.
Mede dankzij jouw topic, maar ook door het corona gedoe, ben ik thuis ook wat simpeler gaan leven. Weer volop zelf aan het bakken en koken, weer extra veel met de moestuin bezig, en toen onze stofzuiger een paar weken geleden de geest gaf heb ik besloten dat ik geen nieuwe meer wil, want met de bezem gaat net zo goed.
Alleen het hout met de kloofbijl splijten, dat viel toch tegen :') Op Youtube lijkt het zo makkelijk, en bij mij stuitert die bijl gewoon terug :')

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:54

Mijn ervaring is eigenlijk niet dat we moeten presteren of een groot huis, grote auto moeten hebben en zo druk vind ik het eigenlijk ook nog niet in Nederland maar misschien is dat net waar je woont? Wat ik het leuke aan het leven in Nederland vindt is dat er altijd wel iemand is die mee wil wandelen, paardrijden, shoppen of een terrasje wil pakken, gewoon een fijn sociaal leven met veel vrienden en niet al teveel werken. Dus ik wil liever niets veranderen maar ik lees graag mee met jullie avonturen :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:39

eilleen333 schreef:
Ik kan echt intens genieten van je verhalen. Wat zou ik graag een tijdje meedraaien, haha!

Wat ik zou willen veranderen? Weg hier. Nederland is veel te druk, continue druk uit de maatschappij, we moeten presteren, je moet een goede baan, hoge opleiding, groot huis, mooie auto... niet mijn ding.
Heb me altijd heerlijk vermaakt in Canada en hoop terug te kunnen gaan daarheen.

Dit! Ik sluit me hier volledig bij aan. Door deze coronatimes merk ik pas echt hoe zwaar het op school is etc. Alleen ken ik geen landen waar het minder is.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:27

Gaaf hoor dat je die kleding maakt en gewoon draagt, ook in het openbaar. Zelf hou ik niet zo van jurken en rokken, maar wel erg van natuurlijke materialen.

Wat ik graag zou willen veranderen is verhuizen naar bijvoorbeeld Scandinavië om daar meer ruimte te hebben om wat meer zelfvoorzienend te leven en meer natuur om me heen te hebben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:35

Kan je wel zwaar werk doen met een korset?Dan kan je toch bijna niet ademen?Maar ik heb ook geen verstand van korsetten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:36

Hadden ze vroeger ook dagelijks een korset aan? Ik dacht dat dat alleen was voor naar feesten en zo?

Wel knap dat je dat allemaal zelf maakt. Mooi hoor.

Zelf ben ik van de broeken, heb nooit een jurk of rokje aan. Zo'n ruim gefladder om me heen :D

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:51

Ik geniet van je korte verhaaltjes, helemaal in deze tijd. Lijkt me heerlijk om zo te wonen en leven, weg van de meeste stress.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:19

Wat ik zou willen minder werken voor hetzelfde geld zodat ik meer tijd heb om lekker in de tuin bezig te zijn en met andere dingen. En misschien verhuizen naar een plek zonder winter. Vind sneeuw wel leuk voor 1 dag maar heb verder niks met kou. Kijk altijd uit nAar de warmere dagen heb dan altijd meer energie.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:07

maras schreef:
Mijn ervaring is eigenlijk niet dat we moeten presteren of een groot huis, grote auto moeten hebben en zo druk vind ik het eigenlijk ook nog niet in Nederland maar misschien is dat net waar je woont? Wat ik het leuke aan het leven in Nederland vindt is dat er altijd wel iemand is die mee wil wandelen, paardrijden, shoppen of een terrasje wil pakken, gewoon een fijn sociaal leven met veel vrienden en niet al teveel werken. Dus ik wil liever niets veranderen maar ik lees graag mee met jullie avonturen :)

Grappig dit had ik kunnen schrijven.. Ik zou echter wel of een tuintje aan mijn huis willen hebben of iets groener wonen. Oh en verzorgpaarden die dichterbij staan;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:12

maras schreef:

Ik woon in Zwolle, maar vergeleken met hoe ik in Canada zat is het hier druk, haha! Ik kwam dit jaar in november terug. Elke dag in de file als ik van stal kwam. Auto’s vliegen je links en rechts voorbij op de snelweg terwijl je netjes de maximale snelheid rijdt.
En ook in Canada genoeg mensen om leuke zinnen mee te doen. Alleen geen keus uit 1000 man binnen een straal van een kilometer.
De hele mentaliteit is daar veel minder gehaast. Even wennen als je bij de kassa komt, duurt eindeloos. Haha! En dan ben je terug in NL en lijkt het op tijd inpakken van he boodschappen bij de kassa wel topsport

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:23

Zwolle is de afgelopen decennia ook enorm druk geworden. Ik ben er lang geleden geboren en ben er door de jaren heen regelmatig geweest. Maar nu vind ik het helemaal niet leuk meer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:25

Wat ik zou willen veranderen?
Ik woon hier heerlijk... oud boerderijtje met de paarden aan huis in een rustig en mooi stukje Nederland. Niet te druk en niet te ver van familie.
Door deze tijd merk ik vooral dat we het heerlijk vinden dat we niet zoveel sociale verplichtingen hebben. Als er één ding is wat ik graag zou veranderen dan is het dat. Hard werken en stress vind ik niet erg, maar al die sociale verplichtingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:57

Ik wil alles veranderen. Biezen pakken en naar het buitenland om volledig zelfvoorzienend te leven. Helaas de financiële draagkracht niet om een huis zonder hypotheek te kunnen veroorloven. En dat is in mijn ogen wel stap 1 om zelfvoorzienend te kunnen zijn.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 20:32

Wat ontzettend leuk om te lezen waar jullie van dromen <3

vikawiek: Maak je ook zelf kleding? Ik heb mijn korset zelf gemaakt. Pasvorm is erg belangrijk en daarom had ik inderdaad ook eerst een mock-up gemaakt. Deze heb ik eerst een aantal dagen-weken gedragen om te zien of het allemaal goed zat. Daarna heb ik de definitieve gemaakt.

Mysa:
"20 sec, dat red ik niet maar 5 tot 7 min is denk ik mijn gemiddelde :)

8nnemiek: Wat een geweldig plan <3 Lijkt mij heel spannend om op een boot te wonen. Dan is ons huis (45m2)denk ik groot qua oppervlakte in vergelijking met de boot, of niet? Zou je dan niet missen dat je geen tuin meer hebt?

Britta31: Ik kan gelukkig prima werken (en ademen) in een korset :D Ik gebruik mijn korset als ondersteunend ondergoed, niet voor zijn corrigerende werking. Per slot van rekening is het korset daar ook voor uitgevonden, het waren in eerste instantie de mannen die korsetten droegen bij zwaar werk :)

_Penotti: Alleen de aller laagsten in de maatschappij droegen geen korset. Het is een ondersteunend stuk ondergoed, zoals dat je nu een BH draag. Daar zou je het ook mee kunnen vergelijken, met als we vandaag de dag weigeren om een BH te dragen, dat is denk ik toch ook niet helemaal de norm.....

DeMolenhoek:Geen leningen is inderdaad in mijn ogen ook een noodzakelijkheid inderdaad. Anders wordt het erg lastig.... In welk land zou je je het liefst vestigen?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:37

Super je verhalen, fascinerend, intrigerend en ook gewoon leuk.

Wat ik zou willen veranderen? Veel van wat mijn voorgangers schreven: minder prestatiedruk, minder financiële druk, meer rust in onze samenleving, minder prikkels, een samenleving die meer draait om de basis van wat nou echt nodig is en die gebaseerd is op geluk ipv economische groei. Wat dat betreft doet Corona het werk- en woonplezier wel goed door de rust die wat meer terugkeert (naast alle ellende, vlak dat niet uit). Ik zou willen dat we een basisinkomen kregen en ik minder kon gaan werken en meer tijd had voor andere dingen, meer balans. Terwijl ik best een relaxed leven heb hoor, mag eigenlijk niet klagen. Maar irriteer me in toenemende mate aan onze jachtige, egoïstische en materialistische maatschappij. Zou dat heel graag anders zien.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:19

Ik heb tot nu maar 1 kledingstuk gemaakt, verder tot nu toe alleen maar hele kleine projectjes gemaakt van mousseline waarvan m'n moeder nog 50 meter had liggen. Om er in te komen en van te leren :j
Mocht er er kledingstuk uit de gewone winkel kapot gaan dan maak ik er een patroon van, dan heb ik iets wat ik sowieso pas zonder het gekloot van een ingewikkeld patroon. Ik ben daar nog écht niet goed in _O-
Uiteindelijk wil ik wel historische kleding gaan maken, goed voornemen voor dit jaar :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:45

TheaD schreef:
8nnemiek: Wat een geweldig plan <3 Lijkt mij heel spannend om op een boot te wonen. Dan is ons huis (45m2)denk ik groot qua oppervlakte in vergelijking met de boot, of niet? Zou je dan niet missen dat je geen tuin meer hebt?

Onze boot is 13x4 meter, met een leef-oppervlakte van ongeveer 30m2, dus inderdaad nog wat kleiner dan jullie huis.
Ik ben altijd gek geweest van tiny houses en vind een knusse, kleine woonkamer/slaapkamer vaak mooier dan de grote, moderne huizen met zeeën van ruimte. Het enige wat ik wel ga missen is werkruimte, een grote tafel. En de tuin inderdaad! Maar als we het reizen uiteindelijk zat zijn dan wil ik zeker weer ergens wonen met een tuin, of bijvoorbeeld een vaste ligplek met een volkstuintje in de buurt <3

Is het bij jullie ook zo warm en droog als hier in Nederland?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:46

Wat ik zou willen veranderen is niet meer hoeven werken. Daar hebben we nu een plan voor om dat binnen een jaar of 8 te realiseren, en dat is incl het bouwen van een nieuwe woning op ons perceel.

Ik geniet ervan om lekker buiten op het land bezig te zijn, komt het vandaag niet af, dan morgen weer een dag.

Sociale verplichtingen deed ik al niet heel erg meer aan, dus dat is op het moment niet heel veel anders. Wij genieten op dit moment eigenlijk alleen maar van ons leven op de 'boerderij'.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:56

Wat ik wil veranderen? Uit de ratrace stappen. En dat is ook wat we gaan doen. Nog even doorbijten tot mijn kuikentjes afgestudeerd zijn en klaar om uit te vliegen en dan... bye bye België, here comes Canada!
We zijn al volop bezig met de administratieve en financiële voorbereiding. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:21

Heerlijk om al die wensen en plannen te lezen <3 Ik hoop dat ze allemaal gaan uitkomen!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:42

maras schreef:
Mijn ervaring is eigenlijk niet dat we moeten presteren of een groot huis, grote auto moeten hebben en zo druk vind ik het eigenlijk ook nog niet in Nederland maar misschien is dat net waar je woont?

Ik ervaar ook de 'ratrace' niet zo. Ik doe gewoon mijn eigen ding. Druk gaat voor mij over hoe ik me voel en dezelfde drukte kan ik dus wisselend ervaren. Heb jaren in centrum Utrecht gewoond en vond dat nooit druk (nou ja, met Koninginnedag wel...).

Ik hoef niks te veranderen. Ik doe wat ik leuk vind. Ik leef zoals ik dat wil. Zou wel graag meer tijd willen om nog meer leuke dingen te doen. Ik vind keuzes maken daarin nog wel eens lastig.