Mijn fitnesspal en mijn Garmin gaan niet goed samen... Hij laat wel op de connect app zien hoeveel kcal ik verbrand heb en wat mijn doel is. Maar kcal van eten telt hij er niet bij Zo mag ik vandaag nog 2400 kcal eten dacht het niet. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Oké.. mijn garmin vivoactive snapt er niet veel van. Ik loop een keer de trap op: trappendoel behaald! Iemand een tip hoe ik dit kan resetten? Doel staat op 10 keer.
Heb ook dat ik pas als ik de app open, de melding op mijn horloge krijg dat ik mijn activiteit kan bekijken. Voordat Garmin gehacket was, ging dit automatisch.
Maar echt betrouwbaar is het volgens mij inderdaad niet. Elke avond eindigt mijn dag op hetzelfde punt als waar hij begonnen is, en toch zit er een verschil op het aantal trappen naar boven en naar beneden.
De Polar Grit even opgezocht. Wauw! Ben je er tot hiertoe tevreden over?
Hoogtemeters is echt een verhaal apart... Als ik ga paardrijden ga ik volgens mijn Ignite 70 m omhoog, en weer 65 meter omlaag. Er is wel iets hoogteverschil over het hele terrein, maar minder dan 5 m, en het heuveltje wat ze gemaakt hebben haalt ook geen meter hoog, dus ik vraag me nog steeds af hoe dat ding aan de 5m komt Paardrijden is altijd buiten, en paard staat 24/7 buiten, dus GPS zou geen probleem mogen zijn.
Wel meet de Ignite het hoogteverschil alleen tijdens het sporten, traplopen neemt hij gewoon zonder sporten niet mee.
Dat is met meer meters zo, voor fietsen gebruiken we Wahoo en er zit altijd verschil in de stijging en daling meters.
Waarom is er interesse voor traplopen? De enige accurate manier ooit bij mij was een telefoon in de broekzak. Maar goed, ik heb weinig interesse voor traplopen, meer voor de energie die je verbruikt, wat gemeten wordt door middel van je hartslag.
Bij mijn ignite geeft ie wel dezelfde stijgings als dalingsmeters aan met de fietsrit. Daar zit wel eens wat tussen, maar dat komt door het bos, waardoor hij wel eens de weg kwijt is met de GPS.
Traplopen zou ik wel een leuke aanvulling hebben gevonden op de stappenteller. Meer niet
Als je fouten krijgt door bos, dan zijn de bomen rond de weiden/bak misschien wel de oorzaak? Niet dat er heel veel staan, maar er is genoeg groen (bomen/hagen) aanwezig op stal.
merel_gomez
Geplaatst: 30-08-20 21:05
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt
merel_gomez
Geplaatst: 02-09-20 21:07
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt