[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemmeke

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 01:33

Wat een ontzettend mooie foto's van je paardenvriendjes! En wat ziet Brego er ook weer tip top uit!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 10:02

MarliesR schreef:
Heerlijke foto-reeks weer!

Wat een maffe bolletjes zo haha! Maar hopelijk gaan jullie er veel profijt van hebben!

Rijbak begint al aardig kaal te worden! Jouw paarden doen harden hun best dan die van mij toen :+ En heerlijk, jullie uitrijgebied!

Brego wel echt hele grappige fase zo nu het langzaam een lange slungel aan het worden is, maar dan wel echt van die typische puppy floof op zijn hoofd :')

Thanks :D Haha gisteravond vonden we het al verrassend lekker warm nog binnen, zonder dat de verwarming aan had gestaan en terwijl het buiten al goed koud aan het worden is 's avonds :+:

Ze doen zeker hun best ja haha, maar deze plukjes 'gras' laten ze toch mooi staan _O- Maar gebruiken ze wel lekker om in te mesten... ruimt zo makkelijk op ^)

Afbeelding

Iemand zei puppy floof?! :D <3 :+:

Afbeelding

rocymax schreef:
Wat een gave fotos, mooie dieren heb je hoor!! <3

Dankjewel :D :+:

Xanthippe schreef:
Wat een heerlijke update weer, en die Brego <3
Spouwmuurisolatie hebben wij ook laten doen, nu zo'n 3j geleden. We vinden nog steeds af en toe bolletjes _O-

Hahaha ohhhh dat belooft wat _O-

Bloemmeke schreef:
Wat een ontzettend mooie foto's van je paardenvriendjes! En wat ziet Brego er ook weer tip top uit!

Dankjewel! :D Haha ja, hij vond het zelf niet zo leuk, en ik dus ook niet :') Maar het resultaat mag er zijn, en een lekker kauwbot na afloop doet wonderen :P

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:12

Goh ik volg al een tijdje maar zie nu pas dat jullie in Zundert wonen. Ik zit zelf in Breda op school dus ben gewoon vlakbij :Y)

Wat een droomplekje wordt dit, prachtig!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:18

Haha, die kop van Brego :+

Zou bijna zeggen, dat lijkt op mijn kuifhoenkip (voorbeeld, heb zo even geen goede foto).
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 10:29

xPabloBokt schreef:
Goh ik volg al een tijdje maar zie nu pas dat jullie in Zundert wonen. Ik zit zelf in Breda op school dus ben gewoon vlakbij :Y)

Wat een droomplekje wordt dit, prachtig!

Oh grappig, dat is inderdaad heel dichtbij nu :D Leuk :):)
Dankjewel :D

Prairy schreef:
Haha, die kop van Brego :+

Zou bijna zeggen, dat lijkt op mijn kuifhoenkip (voorbeeld, heb zo even geen goede foto).
[ [url=m/6kyOp6.gif]Afbeelding[/url] ]

Hahahahaha jaaa _O- :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:29

xXutopiaXx Heb je geen geiten? Lijkt net of er van die geiten keutels in de muren is gespoten. _O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:42

Ik kon je topic nu pas tegen >;)

Maar ik volg! Wat een héérlijk plekje hebben jullie daar zeg! <3 *\o/*

Kom maar door met die foto's! Het zal straks in de herfst (en de winter) ook wel wat mooie plaatjes opleveren! :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 15:02

Siggislief schreef:
xXutopiaXx Heb je geen geiten? Lijkt net of er van die geiten keutels in de muren is gespoten. _O-

Hahaha daar moest ik ook aan denken _O- Of konijnenkeutels....

Gimme_Joy schreef:
Ik kon je topic nu pas tegen >;)

Maar ik volg! Wat een héérlijk plekje hebben jullie daar zeg! <3 *\o/*

Kom maar door met die foto's! Het zal straks in de herfst (en de winter) ook wel wat mooie plaatjes opleveren! :j

Dankjewel!! :D Leuk dat je ons nu toch hebt gevonden en blijft volgen :D Ik verwacht ook mooie plaatjes straks bij de andere seizoenen <3 Begint nu al aardig herfstig te worden, hier en daar een paddenstoel.. heerlijk :+:
U vraagt.. wij draaien :D

Omdat we het weekend nógal veel hebben gedaan, of althans.. veel foto's hebben, doe ik zaterdag en zondag even in 2x :D De zaterdagochtend begon zoals elke ochtend: met (on)geduldig op hun ontbijt wachtende paarden :')

Afbeelding

Hierna zijn we op pad gegaan voor wederom gezinsuitbreiding <3 We zijn wezen kijken bij dit hoopje schatjes <3 :+:

Afbeelding

De blauwe mag sowieso mee naar huis :+:

Afbeelding

En toen moesten we nog een keuze maken, welke we erbij willen nemen. De lichte houden ze helaas zelf.. die is zo mooi :+: Dus blijven twee chocobruintjes over... tja.....

Afbeelding

Ik zie geen verschil :') Dus we kijken wel op het moment van ophalen, welke er bij de blauwe in de buurt zit, dan zijn dat vast vriendjes :') Nemen we die mee :D Nog een mooi bruintje bij de knappe mama <3

Afbeelding

En de blauwe en een bruine in hun tunneltje.. :D

Afbeelding

Ik heb ook al namen.. de bruine: Choco en de blauwe: Toff :D =:) :')

Eenmaal weer thuis kon Flits niet wachten om buiten te gaan ontdekken.... en omdat wij toch ook buiten aan de slag gingen, hebben we de deur maar gewoon open gezet.. hij zal toch ooit lekker naar buiten moeten, nu is het lekker weer en zijn we de rest van de dag nog thuis, dus +:)+ Was hij het helemaal mee eens: gelijk op ontdekkingstocht :')

Afbeelding

Afbeelding

En vooral lekker weer rollen in het zand :):) Favoriet bij onze Flitser :')

Afbeelding

Zoekplaatje... vriendlief bezig met de schemersensor voor de buitenlampen straks :D

Afbeelding

Brego helpt mee.... de sensor... begraven?! :? :')

Afbeelding

Als ik hem vraag wat ie aan het doen is, krijg ik deze: :')

Afbeelding

Voor Kevin en Kaatje ook een eigen dazenval opgehangen, Kevin is er blij mee :D

Afbeelding

Komt even gedag zeggen :+:

Afbeelding

En bedanken <3 Wat is het toch een scheetje.... :+:

Afbeelding

Sowieso lijkt hij enorm blij met z'n eigen paddockje.. eindelijk lekker vrij kunnen rennen en vliegen, en dat nog met een vriendinnetje ook :):) :D

Afbeelding

Zelf ben ik verder gegaan om de oude eettafel van m'n ouders onder handen nemen.. wordt ook een 5 jaren plan geloof ik _O-

Afbeelding

Terwijl vriendje begonnen is met de lampjes ophangen :D <3
Afbeelding

Ze zijn zo leukkk!! :D

Afbeelding

En het staat zo schattuughh <3

Afbeelding

Ondertussen ben ik verder gaan werken aan de bonding met Kaatje,
Spoiler:
Ik ging 'bonding' opzoeken op Google, om te controleren of dit wel de juiste lading dekt.... niet doen _O-
en dacht dat het wel een goed idee was om haar eens lekker een spa aan te bieden :P Dus heb ik haar eens lekker onder handen genomen :D

Afbeelding

Before:

Afbeelding

After:

Afbeelding

En after after.... ;(

Afbeelding

Want wat is er nou leuker, dan lekker rollen.. nadat je net hé-le-maal gewassen bent ;(

Afbeelding

Oja... samen rollen... -O-

Afbeelding

:')

Afbeelding

Staart netjes geknipt en helemaal uitgeborsteld, manen netjes uitgeborsteld.. beide uiteraard voorzien van een fikse laag cowboymagic <3 Ze was totaal niet bang voor het spray-geluidje *\o/* :D En d'r vachtje weer even ontsmerigd :') Allemaal... voor NIETS! :')

Kevin was wel weer erg blij dat z'n maatje weer terug was.. zo leuk om te zien hoe hij er mee omgaat :+:

Afbeelding

's Avonds natuurlijk lekker uit eten, om ons 1-jaarlijkse jubileum te vieren :D Tijdens het etentje lekkere nieuwe biertjes ontdekt <3

Afbeelding

En bij thuiskomst kunnen genieten van het lampje in het donker.. zo leuk!! :D :+: <3 Blij mee!

Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:25

Dat huisje is echt mega-uber-super schattig! Dat model en die schuine planken. Echt verliefd en jaloers op.

Lampje maakt het inderdaad helemaal af. Top!

Meteen zin om om ook ons niet-helemaal-standaard-model-maar-echt-niet-zo-leuk-als-die-van-jullie-stalletje in de carboleum te zetten. Zal hij ook wel van opknappen. Maar ik mag nog niet. Er staan nog heel veel klussen boven dat klusje op de lijst...meh….

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 15:28

Morpheus81 schreef:
Dat huisje is echt mega-uber-super schattig! Dat model en die schuine planken. Echt verliefd en jaloers op.

Lampje maakt het inderdaad helemaal af. Top!

Meteen zin om om ook ons niet-helemaal-standaard-model-maar-echt-niet-zo-leuk-als-die-van-jullie-stalletje in de carboleum te zetten. Zal hij ook wel van opknappen. Maar ik mag nog niet. Er staan nog heel veel klussen boven dat klusje op de lijst...meh….

En dan zijn we eigenlijk nog op zoek naar nieuwe dakbedekking, want asbest... -O- En lelijk en lek enzo... zat eerst te denken aan (kunststof) riet, maar da's nogal prijzig :') Wat zou nog meer leuk zijn, passend bij de schattigheid van het huisje? Maar wat meer betaalbaar? :')

Haha herkenbaar... prio's -O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:38

Rode dakpannetjes? Heb je tegenwoordig ook van een soort kunststof, wat er wel heel leuk uit ziet. :j

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:43

Hmm goede....riet was inderdaad wel heel leuk geweest!

Rode pannetjes zou ik dan weer niet doen, ik vind het ton-sur-ton zwart juist heel mooi, maar das een kwestie van smaak. Maar je hebt inderdaad wel dakplaten met dakpannetjesprofiel zeg maar. Das wel schattig en makkelijk. Maar geen idee van prijzen. Wij willen dat ook op onze kapschuur waar nu nog asbest op ligt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 15:50

We kunnen er inderdaad altijd dezelfde platen op leggen als dat we van plan zijn op de stallen te leggen... volgens mij ook zwarte/antraciet pannenprofiel.... maar wellicht zijn er van riet ook tweedehands partijen te koop?! :D

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:18

Wat leuk dat de pony's zulke goede vriendjes geworden zijn! <3
Heel schattig huisje inderdaad, ik zou ook voor (2e handse) rode dakpannetjes gaan. Zijn vast wel op marktplaats te vinden.
Die onschuldige blik ook van Brego! :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 20:08

Hmm... even een gemengde post.. leuk en minder leuk nieuws...

Beginnen maar met het minder leuke nieuws.. Splashy heeft een lelijk wondje in z'n nek.. hoe ie er aan komt is me een raadsel, en wij hebben het gisteravond pas ontdekt, maar zit er denk ik al wel iets langer.. net gelukkig toch nog m'n thermometer kunnen vinden en lieve opa heeft 40° koorts... :(:) Even met de nieuwe DA gebeld en die kwam gelijk langs! Spuitje gekregen en wat instructies voor 't wondje.. tis niet groot, maar wel erg lelijk, daarom foto's ook even in spoiler.. :o

Spoiler:
Rotplek ook; net achter z'n oren.. hoe krijgt ie 't voor elkaar... :? Mijn beste gok is dan toch de slowfeeder...

Afbeelding

Helemaal dik, en warm.. :(:) Lekker een hoop koelen vanavond..

Afbeelding

En dan nu wat leukers! Was nog niet helemaal gepland, nog niet al m'n bestelde spulletjes zijn ook binnen, timing is achteraf gezien (met Splashy) ook helemaal niet handig.... maar we gaan de nijntjes al halen!! Ze hebben besloten op vakantie te gaan en anders werd het pas echt veel later, en dat kwam ons helemaal niet uit.. dus dan maar nu spontaan :') Zo ver mogelijk het hokje geprobeerd af te krijgen... In de loop van de week zal het meer afkomen, omdat dan alle bestelde spulletjes binnen zullen komen :D

Afbeelding

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:16

Ahh sterkte met Splashy, ziet er naar uit -O-

Maaaar, veel plezier met de nijntjes!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:18

ah, arme Splashy, veel sterkte! Leuk de nijntjes al naar huis!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:29

Wat een leuke konijntjes :D

Ik zou ook donkere dakpannen nemen voor dat super cute huisje, die zijn vaak wel gratis af te halen als je MP even goed in de gaten houdt. Wel kijken dat je dan ook de nokvorsten en zijstukken erbij kunt krijgen/kopen/bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:54

Oei wat een nare wond :oo

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:35

Bij gelezen, veel gebeurd … hopelijk hersteld de wond goed!
Brego groeit hard … :wow:

Groet Karin.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:36

Wat een nare plek :( mesitran honingzalf vind ik altijd het wondermiddel van de kleinste tot de grootste wonden.

Mooi plekkie voor de nijntjes (staat daar nou een kattenbak in? Ik heb echt nul verstand van konijnen hoor)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:53

ach wat sneu voor Splashy. Gelukkig kwam je er nu wel achter. Gaat vast snel beter!!

Denk dat die konijntjes zich wel redden zo hoor.

Qua dak, geen idee, geen fantasie, maar gewoon veel rond kijken en dan loop je er wel tegenaan.

Laat je die lampjes hele avond en nacht branden of is het met een bewegingsmelder?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:21

Jullie gaan echt als een speer. Zijn de konijntjes voor de consumptie of worden het vriendjes. Wij hebben vroeger jaren 3 konijnen gehad voor de kinderen en het was geweldig. Die renden door de afgesloten tuin, zaten veel los als wij buiten waren. Keken mee Wimbledon in de huiskamer op schoot van de kinderen en toen gingen 3 koppies van links naar rechts volgend de bal (nog nooit zo iets absurds gezien) en we hebben zo schaterend toen gelachen de kinderen en ik.

Konijnen vind ik hele leuke gezellige diertjes.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:14

Getsie wat een nare plek, sterkte voor Splashy :(:)

Slmt9 schreef:
Wat een nare plek :( mesitran honingzalf vind ik altijd het wondermiddel van de kleinste tot de grootste wonden.

Mooi plekkie voor de nijntjes (staat daar nou een kattenbak in? Ik heb echt nul verstand van konijnen hoor)

Konijnen kunnen heel zindelijk worden, ik heb ook een kattenbak (zonder deksel) in het hok staan. :))

Kleine tip: konijnen eten ook graag wanneer ze kakken. :Y) Ik doe elke avond een prop verse hooi in de kakbak erbij.
Oh en ze eten hun blindedarmkeutels, dus daar geen paniek over. :')

Konijnen zijn zo leuk! Heb je wel gekeken naar het geslacht?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:23

Wat een leuk lampje, goede smaak ( ik heb dezelfde) Leuke nijntjes, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding
Beterschap met Splashy