Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 02:15

Nou die van ons staat online nu. Alleen moet ik nog even met de makelaar mot zoeken. Hij heeft hem onder Drenthe en Klazienaveen gezet. Sellingen en Groningen waren meer in de buurt geweest. https://www.funda.nl/koop/klazienaveen/ ... duitsland/

Balen Loveuggs. Huren is idd nog lastiger dan kopen. een hoop onbetrouwbare sites.

@Nuscaniels en al wat gehoord??

Gefeliciteerd DanielleB. En succes met de verkoop, dat ie maar snel verkocht mag zijn. Net als die van ons.
Grinnik ja je hebt spitten en spitten :D Ik ben er blijkbaar nogal goed in, al is er op het moment echt weinig tot niks te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:52

Haha Rina, ik had net in het Fun-da topic een huis gepost en nu zegt iemand anders dat dit jouw huis is.
Hier even gekeken en ja inderdaad!
Ik vind het een leuk project!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:32

Oeh leuk huis Rina! Helaas te veel uit de buurt maar wat groot zeg!

Helaas was het huis dat wij nu gekocht hebben ook niet echt schoon te noemen.. Nouja, moeten wij maar even flink aan de poets daar.

Ik gister het hele huis schoon gemaakt, vanmiddag komt een makelaar langs en zaterdag ook.
Vanmiddag eind van de dag komt er ook nog een jongen/man langs die nu al interesse heeft

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:33

rina schreef:
Nou die van ons staat online nu. Alleen moet ik nog even met de makelaar mot zoeken. Hij heeft hem onder Drenthe en Klazienaveen gezet. Sellingen en Groningen waren meer in de buurt geweest. https://www.funda.nl/koop/klazienaveen/ ... duitsland/

Ik krijg direct flashbacks als ik die bruine plafonds zie.
Zo was het bij ons ook, maar ben blij dat dit sinds vorig jaar allemaal mooi wit gestuct is.
Jullie hebben zelfs dezelfde trap als wij hebben _O-

Edit: wat een enorme schuren. :wow:

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:49

superpony schreef:
LoveUggs, dan heb je het over huur?? Dat is helemaal een verrot wereldje geworden in veel plaatsen........Hier bijv in een dorp, moet je echt via via ertussen komen en dan betaal je ook teveel voor heel weinig.

Gaat idd over huur..
Het is hier sowieso al lastig om iets te vinden waar wij niet extreem op achteruit zouden gaan qua prijs en oppervlakte. Hadden dus wat gevonden dat zelfs groter was dan wat we nu hebben, voor een mooie prijs en dan hoor je gewoon niks meer..

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 10:03

Inderdaad een erg leuk huis Rina! Jeetje voor zo'n prijs.. Dat is in NL niet haalbaar denk ik :=

Hier nog steeds aan het wachten op het definitief aanbod van de hypotheekverstrekker... Ik zit echt zo erg in de zenuwen. Wil echt dat het z.s.m. rond is

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:15

Ja dat is groooooooooot, heel groot en heel veel schuren :+ En dan moet je je voorstellen dat we tot 2017 ook nog 3 Ha land erbij gepacht hadden. Er moet idd nog wel wat aan gedaan worden, veel dingen zijn blijven liggen omdat we er geen tijd voor hadden. Nu is dat we willen kleiner ook wel te snappen he :D :+

Hahaha ClaudiaHS ja geweldig he die houten plafonds :') En de trap de ene vind em beeldschoon en ik vind ik wel zo lelijk he :')
Emita nee voor dat geld vind je in NL niks meer. Sterkte met wachten, en ik duim voor je.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:24

Zoiets als dat van jullie had ik nou ook echt graag Rina, mag idd een schuur minder en dan in NL.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:38

Het huis is voor ons echt te groot. We zijn maar met z'n tweeen :+ Heeft wel als voordeel, je kan zo makkelijk verstoppertje spelen _O- Maar ja wij hebben hem 15 jaar geleden gekocht voor de schuren. Had toen nog meer paarden en fokte. Wederhelft wilde ook graag meer ruimte voor zijn hobby. Op de foto van de deel zie je er een paar staan, zijn hobby is oldtimer bromfietsen. En daar was hij ideaal voor, dat het huis te groot was voor ons was minder interessant. Oja er is nog een heel klein momentje geweest dat zijn ouders er wel bij in wilden trekken. Zelfs daar is hij groot genoeg voor. Het is echt zon Duits huis waar generatie met generatie samen kan wonen.

Het absoluut absurde ervan, en ik moet er ook echt wel om lachen hoor, is dat wederhelft nu bij elk huis loopt te piepen dat er te weinig slaapkamers zijn, voor als we vrienden/gasten hebben die blijven slapen :D :+ Dat gebeurd en maar zelden, zijn dochter met haar 2 kids 2x per jaar en normaal is dat in NL ook niet dat je 2 gastenslaapkamers hebt en 5 bedden _O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:50

Rina ik vind de trap ook afschuwelijk, maarja even vervangen terwijl er niks mis mee is, is ook zo wat.
Die van ons heeft er een draai in.
Zo'n oppervlakte is wel veel voor 2 mensen.
wij zijn met z'n 5en

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:53

Ik vind deze foto's en adv echt veel beter dan de vorige. Toen ook gekeken en als het aan het bos had gestaan, hadden we interesse gehad.
Voor ons met z'n 2en is het ook te groot, maar inmiddels hebben we dat naast ons neergelegd als we in Dld kijken.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:35

Trouwens gefeliciteerd met je nieuwe huis DanielleB! Dat de rest ook maar op rolletjes verloopt.

De NVM heeft trouwens vandaag net weer nieuwe cijfers gepubliceerd voor wie het interesseert:
https://www.nvm.nl/actueel/persberichte ... fersq22019

Vinden jullie de verkopend makelaar vaak betrouwbaar bij bezichtigingen overigens vraag ik me af?
Of vinden jullie dat die wel heel makkelijk over potencieële grote kostenposten heenstappen/ niet vertellen, en die ‘andere partijen’ die in eens ook willen kopen zouden die nou altijd echt bestaan? Ik vertrouw het zelf namelijk niet altijd al hoewel ik ook zeker goeie meemaak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:46

Makelaars, nee die vertrouw ik niet, teveel meegenaakt en gehoord. Stappen overal luchtig overheen, mwa geen probleem, nee die vergunning krijg je zo, nee die verende vloer hoort zo enz. Heb om die reden ook bij eerste huis opleiding gedaan tot makelaar. Alleen helaas examen geen tijd meer voor ivm opleiding van werk

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:17

Een verkopende makelaar zou ik niet vertrouwen, zelfs een aankoopmakelaar niet omdat ik het idee heb dat er veel gemene spelletjes onderling gespeeld worden
.

Wij hebben tevaak meegemaakt dat een makelaar erg luchtig over vergunningen of de huidige woonbestemming deed terwijl dit na uitzoekwerk vaak toch heel anders was.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:21

Of dat ze beweren dat er andere geïnteresseerden zijn of bepaalde omstandigheden dat je sneller moet reageren. Is ook zeker lang niet altijd waar. Mijn afdronk is dat makelaars niet te vertrouwen zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:29

Nee, ik vertrouw makelaars nooit.

Natuurlijk moeten ze iets in opdracht verkopen en proberen alles mooi voor te schotelen, maar veel zijn echt niet eerlijk.
Zeker in de huidige tijd hopen ze dat mensen zich gedwongen voelen snel te handelen en te hoog te bieden.

Soms worden ze eerlijk als ze meerdere nutteloze bezichtigingen hebben gedaan. Dan bel je over een huis en beginnen ze wel over de slechte zaken van het huis of de grond.

Maar bij bezichtigingen proberen veel echt informatie achter te houden, ze willen er snel doorheen en reageren inderdaad niet op slechte vloeren, ahterstallig onderhoud etc etc
Heb ook al een keer gehad dat een flinke lekkage werd achtergehouden. Ow, 2x als ik een bezichtiging voor het huidige huis meereken.

Maar ze zijn vast ook niet altijd happy met hun opdrachtgever. Ons huidige huis was uitgewoond en smerig. We waren helemaal rond en toen belde hij toch of ze de vloerbedekking moesten laten liggen........Nou, nee, alles zou leeg zijn. Zo ook het huisvuil uit de tuin. Hij schaamde zich echt wel om dat van die vieze vloerbedekking te vragen, maar als ze dat willen.........
Overigens was dat dan toevallig wel een fijne makelaar, maar dit huis stond al jaren te koop en er viel niks te verbloemen........Hij werkte aan alle kanten mee om er vanaf te komen.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:05

Ik vertrouw makelaars ook niet. Bomen kun je gewoon kappen, en van die voortuin maak je makkelijk een grotere oprit joh!
Geen woord over vergunningen aanvragen.... :)*

Ook meegemaakt: voor een huis dat al 1,5 jaar te koop stond waren ineens ook kijkers na ons. Of waren het figuranten...? Huis staat nog steeds te koop....

Vandaag was de bouwkundige keuring van het huis dat we gaan kopen, we wachten op het rapport. Als dat oké is eindelijk tekenen *D
En de hypotheekaanvraag is in volle gang!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:48

Wij hebben eens een bod op een huis gedaan juist een straat verder als ons huis gelegen.Nog rustiger alleen dat huis in de straat en het was iets groter als we nu hebben met meer schuren.Meer het type als dat huis van rina.Er was wel veel werk aan,maar omdat het zo dicht bij was en we het konden veroorloven hier te blijven wonen en dat op te knappen hebben we iets boven de vraagprijs geboden,hij zou het overleggen met de eigenaar.We hoorde niks,dus ik belde terug en hoorde dat iemand anders in onderhandeling was.Wij balen we hebben ook nooit niet de kans gehad meer te bieden.

Dus op een gegeven moment staat er verkocht op het huis,toevallig sta ik een tijdje later in het buurtwinkeltje wat ook functioneert als buurtroddel krantje en komt de verkoop van het huis te sprake ,is het huis 50.000 onder de vraagprijs verkocht!!!. Dus niet enkel wij maar ook de ex eigenaren zijn opgelicht.Blijkbaar verkocht aan familie van de makelaar....

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 01:27

Nog niet met veel makelaars te maken gehad maar de eerste van dinsdag was juist heel realistisch over de minpunten van het huis en het er volkomen mee eens dat de vraagprijs absoluut niet reeel was.
Tweede gaf zelf ook gelijk aan wat vervangen diende te worden, zelfs de punten die niet gelijk op het eerste oog opvielen, dus wat mij betreft eerlijk, alleen balen dat ik na mijn bod van woensdagochtend nog steeds niks terug heb gehoord.
Ga morgen vast nieuwe bezichtigingen bij andere huizen plannen voor de zekerheid.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:51

beatje schreef:
Wij hebben eens een bod op een huis gedaan juist een straat verder als ons huis gelegen.Nog rustiger alleen dat huis in de straat en het was iets groter als we nu hebben met meer schuren.Meer het type als dat huis van rina.Er was wel veel werk aan,maar omdat het zo dicht bij was en we het konden veroorloven hier te blijven wonen en dat op te knappen hebben we iets boven de vraagprijs geboden,hij zou het overleggen met de eigenaar.We hoorde niks,dus ik belde terug en hoorde dat iemand anders in onderhandeling was.Wij balen we hebben ook nooit niet de kans gehad meer te bieden.

Dus op een gegeven moment staat er verkocht op het huis,toevallig sta ik een tijdje later in het buurtwinkeltje wat ook functioneert als buurtroddel krantje en komt de verkoop van het huis te sprake ,is het huis 50.000 onder de vraagprijs verkocht!!!. Dus niet enkel wij maar ook de ex eigenaren zijn opgelicht.Blijkbaar verkocht aan familie van de makelaar....

jemig.... dit vind ik wel een hele ernstige zaak!!

Bij het huis waar wij interesse in hadden, was de makelaar wel heel reeel over de minpunten hoor.
Ook bij een ander huis waar we hebben gekeken, was het een hele nuchtere makelaar, maar goed, wij bekijken dan ook huizen met grond in een prijsklasse waarvan men niet hoeft te verwachten dat alles tot in de puntjes geregeld is, dan hebben we het over hele, hele andere bedragen...

nuscaniels schreef:
Nog niet met veel makelaars te maken gehad maar de eerste van dinsdag was juist heel realistisch over de minpunten van het huis en het er volkomen mee eens dat de vraagprijs absoluut niet reeel was.
Tweede gaf zelf ook gelijk aan wat vervangen diende te worden, zelfs de punten die niet gelijk op het eerste oog opvielen, dus wat mij betreft eerlijk, alleen balen dat ik na mijn bod van woensdagochtend nog steeds niks terug heb gehoord.
Ga morgen vast nieuwe bezichtigingen bij andere huizen plannen voor de zekerheid.

Heb je ook een geldigheidsdatum aangegeven? van je bod?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:58

beatje schreef:

Dat vermoeden hadden we een half jaar terug ook. Huis stond veel te lang te koop voor wat voor soort huis het was. Als we belden, werden we niet netjes geholpen en afspraken konden niet.
Na meerdere keren bellen, was het uiteindelijk verkocht.
Later hoorden we dat het onder de vrpr was weg gegaan, omdat de mensen er maar niet vanaf kwamen. Maar je kon geen bezichtiging krijgen..........

Ik had eerst bijna een briefje in de bus gedaan, maar vond dat ook geen prettig idee. Je weet de situatie niet altijd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:00

Ir1ne schreef:
beatje schreef:

jemig.... dit vind ik wel een hele ernstige zaak!!

Bij het huis waar wij interesse in hadden, was de makelaar wel heel reeel over de minpunten hoor.
Ook bij een ander huis waar we hebben gekeken, was het een hele nuchtere makelaar, maar goed, wij bekijken dan ook huizen met grond in een prijsklasse waarvan men niet hoeft te verwachten dat alles tot in de puntjes geregeld is, dan hebben we het over hele, hele andere bedragen...

De makelaar die ons dit huis verkocht heeft was niet eens op de hoogte van het verschil tussen boktor en houtworm. En hoe je signaleert dat deze mogelijk aanwezig zijn. En dat terwijl de schuur zo ongeveer opgegeten was door de boktor :+ wat duidelijk te zien was.
Best een beetje jammer voor een makelaar die eigenlijk alleen doet in oude boerderijen.
Ook had hij het asbest dakbeschot niet gespot en vervolgens heeft hij nog een rits aan blunders gemaakt waardoor hij uiteindelijk zelfs nog een claim heeft gehad van de verkopers :+

En zo zijn we meer makelaars tegen gekomen destijds, dus nee, ik vertrouw makelaars absoluut niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:11

We zochten ooit een huis. Komt een makelaar en we lopen een rondje. Huis had duidelijk waterschade in de badkamer en we vroegen hoe en wat..... Hij was niet de makelaar van dat huis en wist het allemaal niet. Het leek hem wel prima opgelost zo. Hij voelde aan de muren en zei; het is nu wel droog.......

Even terug waren we ergens kijken en waren de eigenaren gewoon thuis en liepen overal mee achter ons aan. Tja, prima, ik zit er niet mee.
Maar de makelaar was ook een vriend, de bank, de bakker en slager geloof ik.....Klein dorp. Het kwam niet professioneel over, maar je kan wel wat meer vragen dan de standaard dingen. Of we eerlijk antwoord kregen??????????

Maar het bellen naar de makelaars kantoren is het ergste. Je belt en ze beloven dat de makelaar terugbelt, maar dat gebeurt nooit.....
Of ze zeggen; die woning is verkocht, maar we hebben een soortgelijk huis ook met wat grond. Kwamen ze met een woning met 500m2. Waar we dus duidelijk op zoek waren naar een huis met grond en waar we voor belden 2ha had.

En de ergste is; nee, die is verkocht, maar we kunnen u wel een hypotheek aanbieden....Blijkt als je daar ja tegen zegt, je de woning opeens wel had kunnen bekijken.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:18

Ik sluit me aan bij de ervaringen met makelaars... Mijn vader is aannemer en die ging geregeld mee naar bezichtigingen. Hoe vaak we dingen tegenkwamen die anders vermeld waren, niet op twee handen te tellen. O.a. een dak dat niet geïsoleerd bleek te zijn terwijl dat wel in de advertentie stond en een huis dat in een groot gedeelte asbesthoudende voorzetwanden had.

Dan heb je het inderdaad nog niet over de vochtproblemen of verzakkingen natuurlijk :(

Voor wat betreft de discussie over de WOZ-waarde een aantal pagina's geleden: https://www.wozwaardeloket.nl/ :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:55

O ja gister telefoontje gehad. Had eerder geinformeerd wat zou kosten vastgoed bedrijf koopt woning en ik ga van hun huren. Een constructie die gepromoot wordt bij vooral ouderen met een eigen huis. Nou gister telefoontje terug. Heb echt moeite moeten doen om niet in de lach te schieten. _O- maar eigenlijk ook te triest voor woorden.

Woz is 230000 ze wilden max betalen 180000. Maar de huur die ze er voor zouden vragen dat was 1200 euro per maand. Koekoek. 8)7 :n :') heb de dame gezegd als ik dat als huurkan betalen had ik geen probleem gehad een huurhuis te vinden toch? Werkelijk en dan denken dat mensen daarin trappen. Gestoord, compleet gestoord. :n nu snap ik waar die krankzinnige huren vandaan komen. Oplichting en uitbuiting. :r