Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar die slaapt nog ) en we gaan al plussen zodra de zon op gaat komen.
We hebben destijds voor poly gekozen omdat dat in de winter iets meer zou opbrengen, maar het verschil is minimaal. Mono is wel mooier, helemaal zwart.
.
Maarja, toen hadden we geen douche, geen warm water, minder afwas, dus nu gaat het wel iets harder haha. 
). Dan is het meteen een heel ander verhaal. En gelukkig solide gebouwd. Onze Grand Soleil is dat ook, ook veel dikkere huid dan gemiddeld. Dat zie je ook terug in het gewicht hahaha.
. Nog een paar dingetjes regelen, maar dan is t officieel
.
Wanneer mogen jullie hem gaan ophalen?
Ik ben heel benieuwd! 8nnemiek schreef:Haha ja, werk blijf je toch eraan houdenWanneer mogen jullie hem gaan ophalen?
Er is ook nog ergens een zeiltopic, dus zou je geen eigen topic openen en toch foto’s willen spammen..Ik ben heel benieuwd!
. 8nnemiek schreef:Waaw wat heerlijk Yavanna! Lijkt me echt geweldig, die vrijheid die je dan hebt.
Liggen jullie voor anker, of zijn daar mooie steigers om aan te leggen?
Gaat er ook nog ooit een watermaker komen, of is het goed te doen om regelmatig water te tanken?
Heerlijk zeg, en ook fijn dat je een leuke hobby hebt om mee bezig te zijn.
Wat de poly en mono zonnepanelen betreft, ik heb hier een foldertje liggen waarin staat dat mono panelen een hoger rendement hebben, maar dat poly beter is bij diffuus licht, al lees ik op sommige sites ook weer juist het tegenovergesteldeWe hebben destijds voor poly gekozen omdat dat in de winter iets meer zou opbrengen, maar het verschil is minimaal. Mono is wel mooier, helemaal zwart.
Dus ik dacht, dan doe ik dat stiekem als ie er niet is
Dat feestje ging dus niet door haha. 

Prima joh!

De gaatjes zijn heel klein waardoor de straal heerlijk zacht aanvoelt en behoorlijk krachtig spuit zonder dat er veel water uit komt. Ik zet em, zelfs met dat beetje druk dat we op de boot hebben, op minder dan halve druk. Ding verbruikt dan 2 liter per minuut, dat is echt heel weinig, terwijl het echt geen miezerig straaltje is. Super fijn als we over een tijdje de nieuwe boiler van 10 liter installeren ipv de 40 liter die er nu in zit. 

Eens zien of ik dan tijd heb voor mijn deurknopjes!
Enig idee waar ik ze kan vinden? 
in Spanje/Griekenland schijn je in de winter heel goed met gesprokkeld hout te kunnen stoken. Lijkt me heerlijk!