[VOLG] Ons tweede-thuis project!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 23:42

Maflinger_S schreef:
Het geheel. Het ziet er gezellig en doordacht uit. Ik ben hier te praktisch voor. Het komt gewoon niet bij me op om zo’n ruimte wat meer aan te kleden. Achterom is/heeft blijkbaar hetzelfde.

Ah op die manier! Ik vind het inderdaad erg leuk om in te richten en te stylen enzo :)

Goldie

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:44

Super leuk! Het ziet er zo gezellig uit!

Ik ben daar ook zo slecht in... En ik moet nog een heel huis gaan doen _O- lange leve Pinterest!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:30

Het ziet er heel sfeervol uit,wat ik me wel af vraag ben je niet bang dat alles vuil wordt nu je badkamer en slaspkamers nog moet doen ?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:36

Wat ziet het er goed uit!!
En wat tof die tafelklem, ik ken dat helemaal niet joh!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 11:48

lukka63 schreef:
Het ziet er heel sfeervol uit,wat ik me wel af vraag ben je niet bang dat alles vuil wordt nu je badkamer en slaspkamers nog moet doen ?

Hoii, mwah nee hoor, we gaan niet echt breken dus verwachting niet zoveel stof en zooi als bij woonkamer en keuken. En flink schoonmaken doen we nu toch steeds tussendoor plus afdekken van dingen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:36

Al vorderingen gemaakt of lekker van het weer aan het genieten? T was ook erg warm.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 22:09

martine0503 schreef:
Al vorderingen gemaakt of lekker van het weer aan het genieten? T was ook erg warm.

Leuk dat je ernaar vraagt. En jawel...veel van het mooie weer genoten maar vanaf aanstaand weekend gaan we weer knallen met klussen! *\o/*

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:26

Hè gelukkig dat je weer gaat klussen. Ik miste het al.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:28

Ceetje_bokt schreef:
Hè gelukkig dat je weer gaat klussen. Ik miste het al.

Haha! Wat leuk! Nog heel eventjes geduld... :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 12:18

En we zijn weer begonnen!!!
Vandaag puin ruimen en gedeelte van vloer in keuken eruit omdat het niet goed ligt :(, even zuur, maar later alleen maar meer plezier van.
We gaan deze week beginnen met de grootste slaapkamer aan te pakken. Stel je er niet teveel bij voor, want echt groot is ie nu ook weer niet :D. Komt een 140cm breed bed in. Wel te doen toch? Lekker knus.
Even een professorisch tekeningetje hieronder. Hele leuke lampen gekocht voor naast het bed. Achter het bed en tegen de zijwand komt gestelde hout als op de muren in de woonkamer. En ook zelfde vloer in deze slaapkamer.
Ik zit wel met ruimte om kleding op te kunnen bergen of op te hangen. Onder het bed komen lades maar dat is niet handig om je kleding dan neer te leggen vind ik, meer voor ander spul. Ik zat te denken aan een kledingrek te bevestigen aan plafond in de hoek en eronder een ladenkast te plaatsen. Al jullie crea ideeën ook zeker welkom!!

Afbeelding

Van ikea! Zo leuk vind ik én net ingebouwde USB poort dus je kunt er ook makkelijk je telefoon in opladen zonder een extra stopcontact nodig te hebben :)
Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:23

Mooie plannen, persoonlijk moet ik echt niet meer denken aan een 140 bed. In de boshut hadden we 160 en thuis 180, zelfs die 160 vond ik al klein. :D
Kan je voor je kleding geen ondiepe kast kwijt? Volgens mij heeft Ikea ook Pax in een ondiepe uitvoering.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:48

Ik zou gaan voor een leuk dressoir van ikea, past als ik op je schets afga, makkelijk... En daarboven inderdaad van die stoere steigerbuizen bijv aan het plafond bevestigen, waaraan je je hangkleding ed kwijt kunt..

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 14:19

Ceetje_bokt schreef:
Mooie plannen, persoonlijk moet ik echt niet meer denken aan een 140 bed. In de boshut hadden we 160 en thuis 180, zelfs die 160 vond ik al klein. :D
Kan je voor je kleding geen ondiepe kast kwijt? Volgens mij heeft Ikea ook Pax in een ondiepe uitvoering.

Ja als 160 lukt doen we dat zeker. Net alle troep die o.a. op die kamer stond even naar de woonkamer verhuisd...

Afbeelding

tyleysmiley schreef:
Ik zou gaan voor een leuk dressoir van ikea, past als ik op je schets afga, makkelijk... En daarboven inderdaad van die stoere steigerbuizen bijv aan het plafond bevestigen, waaraan je je hangkleding ed kwijt kunt..

Ja zoiets bedoel ik inderdaad! Eens op zoek naar iets waar we nog aardig wat in kwijt zouden kunnen! Als je leuke suggesties hebt in onze stijl, dan lees ik dat graag natuurlijk! :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 16:31

Plafond slaapkamer eruit getrokken en zie hier... Best wel degelijke isolatie! *\o/*

Afbeelding

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:57

Kun je het bed niet draaien? Tegen de andere houten muur. Dan kun je een wat breder bed kwijt.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 17:01

x_spekkie_x schreef:
Kun je het bed niet draaien? Tegen de andere houten muur. Dan kun je een wat breder bed kwijt.

Haha! Soms zie je door de bomen het bos niet meer en wat jij nu zegt daar kwamen we echt net toevallig zelf ook op! En die oplossing is inderdaad 10x beter! Domdom..
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 07-07-19 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 17:15

Dusse... Nieuwe schets:
Bed komt dan wel tegen de muur links. Rechts dan wat meer ruimte voor bijv de ladenkast/dressoir en een leuk hangend kledingrek (van een mooie stok wil ik!). De deur kan erin blijven of we vervangen die met een schuifdeur van hetzelfde hout als op diverse muren in het huisje zit (moeten we wel wat planken overhouden, duimen!)
Ik denk dat deze indeling veel beter is dan wat we eerst dachten!!
Afbeelding

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:30

Weet niet of je deur helemaal tegen de muur komt, maar je kunt ook wat met planken aan de muur aan de lege wand.

Uit praktisch schoonmaak oogpunt is een bed tegen de muur niet ideaal. Het is fijn (makkelijker) als je er nog langs kunt lopen om het bed op te kunnen maken.

Verhuur je je huisje ook? Ik zou er zo komen wonen ;) <3

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 17:48

x_spekkie_x schreef:
Weet niet of je deur helemaal tegen de muur komt, maar je kunt ook wat met planken aan de muur aan de lege wand.

Uit praktisch schoonmaak oogpunt is een bed tegen de muur niet ideaal. Het is fijn (makkelijker) als je er nog langs kunt lopen om het bed op te kunnen maken.

Verhuur je je huisje ook? Ik zou er zo komen wonen ;) <3

Ja planken kan ook inderdaad!
Wat betreft het bed en schoonmaken: we gaan er een bed neerzetten wat stevig is maar toch heel makelijk te verplaatsen. Ook goed te doen om even achter te stofzuigen dus bijvoorbeeld. Zelfde geldt voor het opmaken. Dat zal niet zo'n probleem worden!
We gaan alleen recreatief verhuren :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:09

Ik bedoelde inderdaad recreatief. Super leuk! :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 18:12

x_spekkie_x schreef:
Ik bedoelde inderdaad recreatief. Super leuk! :)

Altijd welkom tegen die tijd uiteraard. Ben nog helemaal niet aan het adverteren hoor. Wil eerst de foto's op orde hebben en daarvoor moet het huisje op orde zijn :) Idee is om per januari 2020 te gaan verhuren!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 18:17

Let niet op de zooi :D. Even tape gelegd hoe het bed het beste zal passen. Foto gemaakt vanuit de deuropening.

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:26

Wij hadden in Spanje een niet al te groot appartement,in de hoofdslaapkamer hadden we een bed wat met een greep aan uiteinde omhoog kon ,eronder zat een dichte bak zo breed en lang als bed.
Wij hadden er privespullen liggen als we het deden verhuren.
Nooit iemand achter gekomen !

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 18:28

lukka63 schreef:
Wij hadden in Spanje een niet al te groot appartement,in de hoofdslaapkamer hadden we een bed wat met een greep aan uiteinde omhoog kon ,eronder zat een dichte bak zo breed en lang als bed.
Wij hadden er privespullen liggen als we het deden verhuren.
Nooit iemand achter gekomen !

Oja die bedden ken ik! Dat is ideaal! Die verkopen ze bij ikea ook geloof ik! Privéspullen kunnen we gelukkig elders in het huisje opbergen achter slot en grendel :) Onder bed in het huisje komen lades waar we nog wel spul in kunnen doen(extra deken, dat soort dingen).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:50

Ik zou het bed inderdaad zo in de hoek doen, een kledingkast bij de muur tegenover het bed (voeteneind kant) en dan een klein kaptafeltje met stoeltje bij de muur naast het bed.