FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:22

Ja ze houden wel van kleurtjes... Ik zou de boel ook flink aanpassen :j
Maar alleen die oprijlaan al :D

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:26

Sieltjuh schreef:
Zou soms wel eens willen weten wat ie precies waard is nu, maar om nou zomaar je huis te gaan laten taxeren :')

Bij ons staat dit pareltje te koop. Vind het persoonlijk echt een absurd bedrag voor de woning...
https://www.funda.nl/koop/oost-souburg/ ... straat-70/

Zou je de WOZ waarde niet als taxatiewaarde kunnen nemen? Het is natuurlijk niet heel accuraat, maar het geeft -denk ik- wel een inschatting? Minder zal het waarschijnlijk niet waard zijn, meer hopelijk wel. :+

Dat huis vind ik erg mooi aan de buitenkant, maar jee ... voor dat geld. :wow: Aan de binnenkant moet er voor mijn smaak toch nog het nodige aan gebeuren. En dan heeft het ook nog eens weinig tot geen tuin. Voor dat geld heb je hier onderhand een landhuis voor, haha.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:27

WOZ-waarde kan enorm verschillen van taxatiewaarde, dus heeft niet zoveel zin. kunnen echt 10 duizenden euro's verschil tussen zitten.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:35

Maar de taxatiewaarde is bijna altijd hoger, toch? Want als dat zo is weet je in ieder geval de minimale waarde. Of zie ik het verkeerd? Ik heb er totaal geen verstand van, haha.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:38

Haha Ghostattack, jij woont echt 3 straten van mij vandaan als die kerk in jouw straat is. Dat huis waar je vader verbouwd heeft loop ik ook geregeld langs, veel ruimte inderdaad! Had ik van de buitenkant af niet verwacht eigenlijk.

Hier vind ik dat paard zo leuk, die staat er zo blij bij op alle foto's :') . Ook best een leuke prijs voor een stukje grond, dat het huis niet zo mijn stijl is zou ik dan geen probleem vinden.
https://www.funda.nl/koop/elim/huis-404 ... enwijk-22/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:42

Nieuwbouw heb er de gruwel aan :+

Vind dat huis in Meppel echt te gek :D

Hierboven moet wat eraan gebeuren maar mooi perceel :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:43

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:44

mooney schreef:
Haha Ghostattack, jij woont echt 3 straten van mij vandaan als die kerk in jouw straat is. Dat huis waar je vader verbouwd heeft loop ik ook geregeld langs, veel ruimte inderdaad! Had ik van de buitenkant af niet verwacht eigenlijk.

Hier vind ik dat paard zo leuk, die staat er zo blij bij op alle foto's :') . Ook best een leuke prijs voor een stukje grond, dat het huis niet zo mijn stijl is zou ik dan geen probleem vinden.

Ik woon in de straat van dat grote huis :') Het is een dubbel huis, vandaar ook de loze voordeur aan de voorkant haha. Nu ben ik echt benieuwd waar jij woont _O-

Edit: Ik weet al wie je bent aan de hand van je foto's op je profiel, ik zie jou wel eens op het station! Arriva trein? :))
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 07-02-18 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:45

Victory-Boy schreef:
Maar de taxatiewaarde is bijna altijd hoger, toch? Want als dat zo is weet je in ieder geval de minimale waarde. Of zie ik het verkeerd? Ik heb er totaal geen verstand van, haha.

Taxatiewaarde is idd hoger, maar dat kan ook zomaar 50.000,- schelen, dus daar zou ik persoonlijk niet op af gaan.

Vind dit echt een leuk topic :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:58

Laatst bijgewerkt door Goldie op 07-02-18 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:03

Nynkster schreef:
karuna schreef:
Er woont wel een kind lijkt. Dat slaapt op een pallet bed? Vreemd is alleen huis is een jaar oud, waarom dan verkopen. Of zou er een drama achter zitten dat misschien zo weinig spullen verklaard? Zie ook bijna geen kasten een jas of wat ook.

Voor verkoopfotos van een huis moeten alle persoonlijke dingen weg. Fotos van de wand etc. Dus ook geen jassen aan de kapstok meestal. Misschien dat dat iets verklaart ook?

Dat hoefde bij ons echt niet hoor, foto's worden onherkenbaar gemaakt. Je wilt je huis wel zo voordelig mogelijk op de foto natuurlijk maar het hangt ook wel van de fotograaf af. Wij zijn wel heel blij met de foto's van ons huis. Al vertekenen foto's wel;met die groothoeklenzen :') als je goed kijkt zie je dan ook gekke uitgerekte dingen.
Ik heb eerst zelf foto's gemaakt zodat je dan kunt zien hoe het eruit ziet en dan ga je vanzelf nog dingen anders zetten etc. Opgeruimd is wel belangrijk.
Volgens onze makelaar kijken van de 10 mensen er 7 niet door de inrichting heen, die vallen juist op de inrichting en stijl, terwijl je je inboedel gewoon meeneemt.

Als er een bezichtiging is zorg ik natuurlijk wel dat alles er zoals op de foto's uitziet.

Wij hebben vooral naar de ligging gekeken, we hadden een prachtig huisje gezien, er moest wel veel aan gebeuren maar we zijn er gaan kijken en toen lag het echt pal aan de A28 en dat viel zo tegen, die herrie dan is het op papier en kadaster toch heel anders. De bezichtiging hebben we toen afgezegd.
We hadden ook een ontzettend leuk huisje gezien maar dat lag echt pal aan een overweg van het spoor bij het station, dat rinkelt dus de hele dag door. Dat stond niet echt duidelijk in de beschrijving maar op de kaart kon je het wel goed zien natuurlijk.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:15

mooney schreef:

Och huis in de loop van de jaren opknappen! Mijn vriend zou zoiets geweldig vinden, kan hij lekker veel aan doen! En ik kan dan wel met de oude troep leven zolang het duurt, omdat de paarden aan huis staan. :')

Nynkster schreef:

O super leuk! >3
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 07-02-18 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:16

Kaitlyn, herkenbaar! Liever een minder mooi en rommelig huis met de paardjes erbij dan een prachtig perfect huis en alsnog ver moeten reizen voor mijn paard :') Ooit hoop ik het te kunnen realiseren!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:20

Ghostattack schreef:
Kaitlyn, herkenbaar! Liever een minder mooi en rommelig huis met de paardjes erbij dan een prachtig perfect huis en alsnog ver moeten reizen voor mijn paard :') Ooit hoop ik het te kunnen realiseren!

Ons huidige huis was sinds de jaren '60 ook niks meer aan gedaan. Oké, oké.. Het schrootjesplafond in de woonkamer en de keuken was gestuct en er zat een nieuw toilet in beneden, en op de badkamer van 1 x 2 meter waren nieuwe tegels geplaatst. Tijdens muren breken kwamen we erachter dat we het plafond in -wat toen de keuken was- er alsnog uit moesten trekken want daar waren ze over het schrootjesplafond gegaan en in de woonkamer niet, en dat gaf een verschil van een paar cm dikte. :')

Vond het afschuwelijk! En wij pakten ook meteen het hele huis aan, dus heb maanden op een campingstelletje aan het gas gekookt. Warm water kon ik nog uit een kraan in wat ooit de keuken was pakken (of de oude badkamer boven nog) en koud water moest ik buiten halen. _O-

Hadden de tv op de vensterbank gezet, en 2 oude stoelen ervoor. Daar aten we en keken we af en toe tv, en we konden slapen (de overgebleven slaapkamers hebben we bewust met rust gelaten) en douchen in het ijskoude en piepkleine badkamertje.

Maar voor paarden aan huis zal ik het allemaal zo weer doen. :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:29

Oh ik weet nog wel dat mijn vader bedacht om de badkamer te verbouwen (hij werkte toen ook nog fulltime, dus buiten die tijden verbouwde hij).. Hij had heel provisorisch een douchebak gekocht en een douchegordijn opgehangen, vervolgens met platen en zeil een pad van de deur naar de wc en douche gemaakt. De rest was één grote bouwput van stof en gruis :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:36

Ghostattack schreef:
Oh ik weet nog wel dat mijn vader bedacht om de badkamer te verbouwen (hij werkte toen ook nog fulltime, dus buiten die tijden verbouwde hij).. Hij had heel provisorisch een douchebak gekocht en een douchegordijn opgehangen, vervolgens met platen en zeil een pad van de deur naar de wc en douche gemaakt. De rest was één grote bouwput van stof en gruis :')

Ja wij deden ook alles in de avonden en de weekenden. Heb bijna 7 maanden in een bouwput gewoond, maar het is wel heel mooi geworden!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:46

Dat huis in Meppel. <3 <3 <3 Ben helemaal weg ook van die prachtige glas in lood ramen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:53

Nee joh in Meppel niet de badkamer eruit :oo die vind ik echt heel mooi :j

Dat huis in Tiel is echt mega groot, die tuin volgens mij ook wel maar daar zie je niet veel van nu :') en die kerk. Wel duidelijk dat Tiel niet in de bible belt ligt. Hier in de buurt bouwen ze juist steeds grotere gereformeerde kerken :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:44

Ik vind dat huis in Hoogeveen juist prachtig. Heel kaal, maar daar zit juist de potentie in. Beeld wat schilderijen in, een aantal planten, wat meer meubels en een paar goede tapijten en je bent er. :)
Wij zouden ook zo voor nieuwbouw gaan, heeft de nodige voordelen qua onderhoud t.o.v. bestaande bouw.

Aan het eind van de rit wordt het wel een karakteristiek huis. Met budget kun je het alsnog opknappen, maar als eerste huis is nieuwbouw ideaal. :)

En man, al die schrootjes.. :')

Edit; ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die geen paarden aan huis wil later. Dan ben ik mijn volledige vrijheid kwijt. Spendeer ik liever 350 euro in de maand aan volpension waar ik mijn vrijheid houd om ook nog eens een paar weken op vakantie te gaan. :P
Laatst bijgewerkt door upendo op 07-02-18 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:46

SusanH schreef:
Nee joh in Meppel niet de badkamer eruit :oo die vind ik echt heel mooi :j

Dat huis in Tiel is echt mega groot, die tuin volgens mij ook wel maar daar zie je niet veel van nu :') en die kerk. Wel duidelijk dat Tiel niet in de bible belt ligt. Hier in de buurt bouwen ze juist steeds grotere gereformeerde kerken :=

Hier schrappen ze alle kerken _O- Ben wel benieuwd wat zo'n kerk zou kosten en wat je er in hemelsnaam mee moet :P

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:54

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:20

Zo'n kerk daar moet je een goede architect bij in de arm nemen. Lijkt me lastig om daar een echt huiselijk huis van te maken.

upendo: wij willen ook nooit paarden aan huis. Nu kunnen we nog gewoon met vakantie en als we weg willen is dat geen probleem. Al nemen we nu vaak ons paard mee op vakantie :') kunnen we lekker de hele dag tutten :)) maar goed daarna is het extra lekker om hem weer verzorgd in pension terug te kunnen brengen.

In mijn vorige woonplaats staat dit te koop: https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... a/#foto-24 zie ik ook wel zitten zoiets, op termijn. Redelijk vrij af, maar toch in de buurt van alle voorzieningen.

En bij mijn schoonouders in de buurt: https://www.funda.nl/koop/leunen/huis-4 ... a/#foto-10. Dan neem ik wel personeel in dienst :P

en daar in de buurt nog 1: https://www.funda.nl/koop/wanssum/huis- ... eweg-35-a/

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:33

Mijn moeder huis-zit meestal als wij op vakantie zijn. Is zij ook een beetje op vakantie en kan zij op de beestenboel passen. Als mijn moeder niet kan heb ik een behulpzame buurvrouw (ik pas op hun beestjes als ze op vakantie zijn).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:54

Ghostattack ook graag een zak met geld erbij dan :')