Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonna

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:49

Ach geeft niets toch Rebecca. Iedereen heeft wel eens van dat soort momenten. Hier halen wij ook wel eens 1+1 gratis voorgesneden groente voor dat soort momenten. Noodles in het water groente in een pan, sojasaus eroverheen en je hebt met 5 minuten een gezonde maaltijd op tafel :)
Ik vind koken leuk, maar ik vind die dagen ook heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:53

Scheelt vlees is gratis , maaltje van 1.15 :') . Vind de groenteboer zo enorm duur :=

Afbeelding

Prima maaltje voor dat geld

Ohh heerlijk hè , niet teveel poespas en zo kunnen aanschuiven

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:28

Ziet er heerlijk uit zeg!

Ik had hier een ovenschotel met aardappel anders, boontjes, aardappels en gehakt :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:33

Ik heb een giga pan tomatensoep gemaakt
Denk dat er een 10 kg tomaten in zit uit eigen tuin die ik gekookt en gezeefd heb ,
Een kilo soepgroente met een 35 % sticker + bonus aangevuld met wortelen en prei uit eigen tuin paar handjes rijst, en roze droogboontjes uit eigen tuin
En boeillonpoeder
Eten we met 2 personen 3 keer van denk nadat ik er dalijk in mijn eentje van eet :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:12

Rebecca schreef:
Scheelt vlees is gratis , maaltje van 1.15 :') . Vind de groenteboer zo enorm duur :=

Wat grappig, hier is de groenteboer juist vaak goedkoper dan de Jumbo en de AH, zelfs de Lidl en Aldi zijn met bepaalde dingen duurder. Dat wisselt dus heel erg per plaats als ik het zo lees.

Dat is goedkoop eten Sonja_vR, kun je nog veel uit je groentetuin halen? Hier is het afgelopen met de groei merk ik.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:13

Hier gaat er Soya melk doorheen, voornamelijk water en thee. Vriendlief cola (hooguit s avonds 1 glaasje en in het weekend wat meer meestal) verder koffie voor vriend en visite. Heb wel altijd Sapjes enzo in huis voor de visite.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:18

Carola; de tomaat zat in de vriezer
Denk dat ik een 4 weken terug de laatste planten gerooid heb (schimmel)
De boontjes waren de laatste van dit seizoen en de pompoenen heb ik ook gister geoogst
Pepers en paprika's staan nog steeds en zelfs nog bloemen aanmaken :+
En ik heb palmkool staan die hopelijk nog bijtrekt van alle rupsenvraat :(:)
Maar de rest Is wel klaar bij mij
Volgend jaar gaat die hoek van de tuin op de schop, dan wil ik ook iets meer zaaien wat de winter nog wat kan trotseren(kolen etc ) en wat meer vaste eetbare planten etc
Door andere klussen rondom huis is de moestuin er wat bij ingeschoten
Anders kun je er een groot deel van het jaar blijven oogsten en eten inmaken (wat hier vaak neer komt op invriezen ) voor het restje van het jaar

mijn moestuin is maar van beperkt formaat , maar wil er toch zo veel mogelijk uit halen , niet alleen kwa hoeveelheid, maar ook qua variatie en dan op een voor mij leuke manier(biets wat van permacultuur en no dig tuinieren etc)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:57

8nnemiek schreef:
Zo’n sodastream, ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar ik vond het toch erg duur, zeker voor normaal bubbeltjeswater.
Ik betaal nu 20 cent voor anderhalve liter bubbelwater van de duitse aldi, dat is 13 cent per liter. Bij die sodastream kwam ik rond de 50 cent per liter uit. In die tijd was dat duurder dan de euroshopper cola.
Loont zich dat tegenwoordig wel? En smaakt dat toch lekker, die aanleng-cola enzo?

Ik heb goedkopere cilinders gevonden en zit nu rond de 12 cent per liter. Euroshopper cola vind ik sowieso niet te drinken, het is voor mij of Jumbo cola light of Coca Cola normaal/light/zero. Toch vind ik de Sodastream cola prima te drinken. Maar over het algemeen zullen flessen wel goedkoper zijn, voor mij is het ook meer vanuit gemak ontstaan dan vanuit besparen. Ik drink het heel veel en het scheelt toch wel aardig met flessen slepen en flessen opbergen voor statiegeld.

Airfryer en slowcooker hebben wij beide niet, alleen gehoord dat een airfryer nogal langzaam is als je bijvoorbeeld met het hele gezin patat wil eten :+

@knabbelgirl, ranja hoeft niet per se ongezond te zijn. Wij halen altijd Tesseire 0% in de aanbieding, die is zonder suiker en ook zonder aspartaam.
@Neonlight, hoeveel flessen koop je dan voor een heel jaar?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:11

Patat gaat ong 15 minuten in de airfryer idd en je moet het mandje af en toe even schudden zodat alles knapperig en goudgeel/goudbruinig wordt ipv de ene helft bruin en knapperig en de andere helft wit en slap. :+
Frituur is sneller, maar die moet je weer voorverwarmen en de airfryer hoeft niet voorverwarmd. :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:42

Ik heb ook een airfryer (2 zelfs :D ) en een multicooker.
Ik gebruik vooral de airfryer erg veel. Wij zijn met z'n 5en en omdat het inderdaad wat langer duurt dan bv frituur, heb ik een 2e aangeschaft.
Ik vind ook alles veel lekker uit de airfryer.
En hij is met broodjes bakken echt rete snel.
Ik gooi er 6 mini pistolets in. 6 min op 180°c zonder voorverwarmen. En daarna nog 6 erin en dan 5 min omdat hij dan al warm is.
Mijn grote oven heeft al 14 min nodig om op te warmen en dan duurt het nog 10 min voordat de broodjes klaar zijn.
Ik vind hem ook heel handig omdat ik gewoon weg kan lopen. Een frituur moet je toch in de gaten houden ivm verbranden.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 00:16

Hier gaat er 7 liter melk in de week door en 1 fles tesseire ranja in de maand.
toevallig hebben we nu fris staan ivm verjaardag maar normaal eigenlijk niet.. we drinken vooral water en thee.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 00:19

Ik doe pistoletjes er 8 minuten in, dan zijn ze wat bruiner en knapperiger. :)
Overigens lukt het mij nooit om er meer dan 4 in te krijgen, weet niet wat ik verkeerd doe. :+
Maargoed, ik ben meestal alleen dus dan heb je aan 2-3 pistoletjes ruim voldoende. :)
Gisteren heb ik er rostirondjes in gebakken, had gerekend op 20 minuten maar na 13 minuten waren ze al perfect. :9

Volgende week haal ik vnl kant&klaarmaaltijden, ik word dinsdag geopereerd dus ga voor woensdag t/m zondag voor makkelijk.
Denk dat ik dinsdag in het ziekenhuis eet of mss wanneer ik thuis ben een broodje oid.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:35

Destination schreef:
@Neonlight, hoeveel flessen koop je dan voor een heel jaar?

Wisselt, ligt eraan wat ik nog op voorraad heb liggen en wat er ook in de winkel ligt. Afgelopen jaar had ik helemaal geen rose meer op voorraad en kon ik die in de verschillende winkels goed krijgen en was het qua rode wijn weer minder op voorraad in de winkel, maar die had ik wel veel op voorraad. Heb afgelopen jaar 120 flessen ingeslagen, waarvan meer dan 90 rose. :o Komend jaar zal dat beduidend minder zijn, heb nog rose genoeg voor volgend jaar (maar wil wel een buffertje hebben) en ook de rode wijn voorraad is nog op peil, dus dan kan het goed bij een fles of 20 blijven. Bij de rode wijn ligt het er ook aan welk jaar er ligt. Deze wijn is wel redelijk vaak een prijswinnende wijn (50% zit in de prijzen zo'n beetje), als een jaar in de prijzen heeft gezeten dan probeer ik dat jaar juist in te slaan.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:40

En hoeveel wijn drink je dan??
Ik zou hier geloof ik de rest van mijn leven mee vooruit kunnen :p

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:03

Ik heb ook een airfryer ideaal gooi er een hoop in altijd en alles goedkope snacks en patat van de lidl kan er ook gewoon in :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:10

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:16

Bijna iedere dag een glas. In de zomer bij goed weer en weekend kunnen het 2 glaasjes rose worden. En met feestjes zijn er hier veel wijndrinkers en gaan er zomaar 6 flessen door.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:15

Lor ik stop er van die kleine pistolets in he.
Die per 6 verpakt van de Aldi van 49ct ofzo.
Grote pistolets lukt mij ook maar per 4.
Ik gooi er patat in, wedges, frikandellen, kaassoufles, bitterballen van de mora.
Maar ook saucijzen, hamburgers, krieltjes, taartaartjes, rösti, omeletjes(in een klein bakvormpje) vissticks, Panga, zalm.....

Wijn drink ik niet zo heel vaak.
Ik koop denk ik 1 fles Hugo per 2 weken en dat kost hier in DL 1.39 per fles.
Kinderen drinken frambozen ranja van de Aldi.
Man drinkt af en toe coca cola (79ct per 1.25 l) van de Duitse Lidl.
Verdere drink ik alleen koffie en avonds ice tea ranja van de Aldi.
Wij zijn met zn 5en, deze week had ik voor €63 euro aan boodschappen bij de Aldi en bij de Plus 3 scoupys gehaald.
Heb alleen nog wat afbakbroodjes nodig voor het weekend en sperziebonen voor de Maggie Hollands pannetje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:38

Ik gooi er ook kleine pistolets in, maar kom niet verder dan 4, mss met veel moeite 5. :+

Ik drink mss 1 fles wijn per jaar en 1 fles Shirley's, verder een heel enkele keer een glas wijn als ik eens uit eten ga, maar dat is mss 1x per jaar.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:00

..
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:15

Heb ook een philips xl airfryer. Handig ding we gebruiken het wel eens voor snacks als er visite is of ovenfriet.

Slowcooker had ik ook aangeschaft alleen niet veel later overgestapt op Marley Spoon en de slowcooker ligt nu haast ongebruikt in de kast.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:14

[***] schreef:
Ik heb net 5 scoupys kunnen vinden! De maggi mix, kauwgom, heksen kaas, haribo en de sourcy grapefruit van eerder nog! Valt me alles mee dat het op voorraad was!

Edit; ik heb ook een slowcooker, echter gebruik ik hem nooit... Ik ben niet zo creatief met dat ding om iets te bedenken, is er iemand die een leuk recept heeft als aanrader?

Als je facebook hebt, de pagina Tasty heeft vaak leuke lekkere dingen. Zijn wel altijd grote porties.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:26

Pastasaus maak ik graag in de slowcooker, maar ook soep of curry’s.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:51

Ik heb een Philips multicooker. Gebruik ik voor soep, hachee, stoofvlees, stamppotten. Ideaal. Laatst een keer eigen gemaakt bapao in gestoomt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:11

Ik lees voornamelijk mee, maar wil mijn tip ook nog wel delen. Als alleenwonende student kook ik vaak maar voor 1 persoon, soms wel meer maar wil ook niet te vaak hetzelfde eten. Het nadeel daarvan dat ik dacht niets te hebben heb aan acties zoals 3 paprika-stoplichten voor 2 euro (zoals deze week bij de ah), dat komt nooit op. Maar 89 cent voor een losse paprika vind ik echt te veel, en als ik 1 portie wil maken heb ik eigenlijk maar een halve paprika nodig en kan ik de andere helft weggooien. Ik koop dus wel regelmatig in grote hoeveelheid in, zoals vlees en groenten. Vervolgens verpak ik het in porties en vries het in. Paprika snijd ik ook meteen en doe ik in een grote ziplock zak. Als ik dan iets maak kan ik gewoon een handje voorgesneden groenten uit de vriezer pakken.

*kruipt weer onder steen*