Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 08:42

Dit is geen antikraak dus weet niet of het dan ook zo streng is? Heb ook zitten denken om de verhuurder te bellen en dan gewoon te informeren of zij bepalingen geven aan hun huurders.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:43

Daar zou ik ook begonnen, bij de verhuurder.
Die zit niet te wachten op zo'n kwal van een vent.
Werkt dat niet dan de wijkagent.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:43

Oh, pardon. Ik dacht dat ik dat gelezen had... Sorry!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:45

Sowieso de huiseigenaar contacten. Vandaag nog doen, kijken wat die ermee doet. Komt er geen actie of blijf je overlast houden dan is het vrij snel klaar.

(Mijn bovenburen zijn destijds ook door de huiseigenaar op het matje geroepen, met nog 1x overlast moesten ze eruit. Sindsdien is het rustig)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:46

Nou ja, je kan ook aan de verhuurder aangeven dat je last hebt van zijn huurder. Met vragen of er bepalingen zijn, steek je wat lief in..

Ik heb dat in onze flat ook gedaan, huur en koop door elkaar heen. Overlast van huurders en de verhuurder hierop gewezen.. die werkte gelukkig mee.
Als de verhuurder niet meewerkt, wordt het lastig, maar wees blij dat het geen eigenaar is, dan wordt het helemaal lastig..

Dat sommige mensen in dit topic het vieren van nachtelijke feestjes op regelmatige basis onder de noemer 'leven en laten leven' scharen, vind ik verbazingwekkend..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:50

Vind ik ook Cer. Leven en laten leven betekent ook dat je het fatsoen en respect kunt opbrengen om rekening met je medemens te houden. En dat doet deze man gewoon niet.
Hij moet gewoon weg :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:55

Nou ja ik ben dan wel blij dat ik niet naast dat soort mensen woon :D

Echt, woongenot is een groot goed.. als je niet goed kan uitrusten en op je gemak bent thuis, is het echt afzien.. En nee, dan hoeven je buren niet op schapenwollen slofjes rond te sluipen..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:00

Het uit huis zetten van een verhuurder is in Belgie tenminste niet gemakkelijk.Ik snap dat jij het nachtelijk praten vervelend vind.Maar voor mij als verhuurder geen reden om een uitzettingsprocedure te beginnen met nog eens de kans dat je het verliest.
Dat jij het als overlast ervaart wil nog niet zeggen dat het een overlast is.
Van uit zijn visie kan hij jou wel zien als een zuurpruim die overal over zeurt.Uiteindelijk moeten mensen die s'nachts werken met heel wat meer lawaai afrekenen als ze in de dag gaan slapen.Je kan niet verwachten dan dat de hele buurt niet buiten komt omdat jij s'nachts gewerkt hebt.
Ik denk dat je toch vooral de oplossing bij jezelf moet gaan zoeken door extra isolatie betere oorstoppen je kan er op maat laten maken of wat dan ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:02

beatje schreef:
Het uit huis zetten van een verhuurder is in Belgie tenminste niet gemakkelijk.Ik snap dat jij het nachtelijk praten vervelend vind.Maar voor mij als verhuurder geen reden om een uitzettingsprocedure te beginnen met nog eens de kans dat je het verliest.
Dat jij het als overlast ervaart wil nog niet zeggen dat het een overlast is.
Van uit zijn visie kan hij jou wel zien als een zuurpruim die overal over zeurt.Uiteindelijk moeten mensen die s'nachts werken met heel wat meer lawaai afrekenen als ze in de dag gaan slapen.Je kan niet verwachten dan dat de hele buurt niet buiten komt omdat jij s'nachts gewerkt hebt.
Ik denk dat je toch vooral de oplossing bij jezelf moet gaan zoeken door extra isolatie betere oorstoppen je kan er op maat laten maken of wat dan ook.

Als iemand moedwillig herrie loopt te maken, in ramen loopt te schijnen, feestjes tot laat geeft zonder overleg met de buurt.... Dan mag je daar echt wel een keer flink op worden aangesproken door de verhuurder.

Zeker als je daarvoor wel gewoon normaal kon doen en nu opeens een steekje los hebt.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:04

Deze man werkt 's nachts niet, deze man maakt 's nachts heel veel en vaak lawaai. Dat valt toch wel onder de noemer overlast.
En het gaat ook helemaal niet over mensen die overdag slapen. Om dan iemand oordoppen aan te gaan praten is echt zo krom als een hoepel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:04

Heel eerlijk, op het moment dat hij zo luid is dat je er om half 3/half 4 van wakker wordt (dan zit je toch al snel in vrij diepe slaap) moet je niet bokken maar de politie bellen de volgende keer.

Naar de verhuurder stappen zou ik niet zo snel doen; je hebt een probleem met de bewoner, niet met de verhuurder. Als het dusdanig overlast is, in het vervolg gewoon de politie bellen. Over 10/11 uur 's avonds kan nog gepraat / overlegd / geaccepteerd worden, over half 4 's nachts niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 09:06

Ik heb ondertussen gebeld met de politie en huurmaatschappij.

Huurmaatschappij is tussenpersoon en zij doen er niks aan. Dus zou dan via Kadaster eigenaar op moeten zoeken.

Politie geeft aan dat wij hen moeten bellen als er weer overlast is en dat zij dan een dossier gaan bijhouden maar dat zij ook pas naar een aantal waarschuwingen boetes uit gaan delen en bij een duimendik dossier pas verdere stappen ondernemen. De wijkagente was op vakantie en die belt volgende week nog even terug.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:07

Hoe lang woont de eigenaar van de woning er al niet meer? Heeft een andere buur misschien de contactgegevens?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:10

politie en eventuele wijkteams van je gemeente kunnen de eigenaar zo opzoeken via het GBA

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:12

MarjanB schreef:
<KNIP>

Politie geeft aan dat wij hen moeten bellen als er weer overlast is en dat zij dan een dossier gaan bijhouden maar dat zij ook pas naar een aantal waarschuwingen boetes uit gaan delen en bij een duimendik dossier pas verdere stappen ondernemen. <KNIP>

Elke reis begint met een eerste stap. Als je dan toch al wakker bent om 03:30 uur kun je net zo goed even de telefoon ter hand nemen, toch?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:14

De eerste stap is gezet..gewoon steeds bellen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:15

Ik vraag me wel af wat je dan aan de telefoon krijgt, als je om 3.30 uur snachts de politie belt... een wachtlijn ofzo? Je mag niet de spoedlijn bellen natuurlijk...

Maar op het moment dat er overlast is, kan je toch bellen? het zou fijn zijn als die andere buur dat ook doet :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:16

Je krijgt dan eerst de algemene meldkamer aan de lijn die je doorverbind met het dichtstbijzijnde bureau bij jou in de buurt dat open is.
Kleintjes zijn vaak gesloten in de nacht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 09:17

c_alsemgeest schreef:
politie en eventuele wijkteams van je gemeente kunnen de eigenaar zo opzoeken via het GBA

Maar mogen ze die info ook doorgeven? Ik kan het via het kadaster opzoeken en bestellen. Vriend wil hem vandaag nog even een keer er op aanspreken (op een minder vriendelijke manier) en dan is dat de laatste keer en dan is t volgende keer politie.

Gaan vanmiddag ook even bij achterburen langs en daar gelijk even voorstellen en navraag doen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:20

Ja, politie is een opsporende en handhavend instantie..zij hebben rechtstreeks toegang tot deze registers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:24

Ik zou eerst even vragen of dat ie er daadwerkelijk op basis van de leegstandwet zit. Dat is wat de makelaar van het huis van TS dacht, maar die zei ook dat hij de jaccuzi niet gebruikte :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:28

MarjanB schreef:
Ik heb ondertussen gebeld met de politie en huurmaatschappij.

Huurmaatschappij is tussenpersoon en zij doen er niks aan. Dus zou dan via Kadaster eigenaar op moeten zoeken.

Politie geeft aan dat wij hen moeten bellen als er weer overlast is en dat zij dan een dossier gaan bijhouden maar dat zij ook pas naar een aantal waarschuwingen boetes uit gaan delen en bij een duimendik dossier pas verdere stappen ondernemen. De wijkagente was op vakantie en die belt volgende week nog even terug.

Dus hetzelfse advies wat hier al een paar keer is gegeven, op het moment zelf bellen naar de politie.
Als hij een waarschuwing van de politie krijgt, valt misschien zijn kwartje.

Weet niet hoe het in nederland is, maar in België krijg je een huurder niet snel er uit. Wat voor mij een reden was om mijn appartement te verkopen en niet te verhuren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 09:30

Anoniem schreef:
Ik zou eerst even vragen of dat ie er daadwerkelijk op basis van de leegstandwet zit. Dat is wat de makelaar van het huis van TS dacht, maar die zei ook dat hij de jaccuzi niet gebruikte :+

Ja dat is ook een beetje waar ik nu bang voor ben, weet iemand waar ik dat zou kunnen inzien? De bemiddelende partij wilde dat niet doorgeven..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:41

Ik zou nogmaals naar je buurman lopen en tegen hem zeggen dat hij nu moet ophouden met overlast veroorzaken. Neem iemand mee die kan getuigen dat jij naar hem toe bent gegaan. Zeg er ook bij dat als het nog een keer voorkomt je andere stappen gaat ondernemen.
Tips met bijhouden van een logboek en meldingen aan de politie zijn al gegeven.