[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 23:36

De bruine heet TLC Ruby Red Crystal en is een merrie, geboren in 2006. De valk heet Millers Farm Cherke Tramp Buckineer, en is een ruin uit 2002.

Hele mond vol zo die namen, dus we noemen ze Ruby en Buckineer ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:56

Hihi wat leuk en wat ga je met ze doen? Grasmaaier of mennen?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 17:30

Wil wel graag mennen, maar dan moet manlief even een karretje voor me bouwen :Y)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:00

Manlief is heeeeeul handig :D dus dat komt wel in orde ;)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 02:42

Zo, vandaag eindelijk het hekwerk in de voortuin verder afgemaakt. Honden kunnen er nu in opgesloten worden!

Was wel eens tijd... onze eendjes waren ontsnapt en Jax heeft er eentje opgepeuzeld :(

En met de mini paardjes ook niet handig om 'm los te hebben want hij wil er steeds achteraan :(

Maarrrr, nu dus mooi opgelost!

Hier de foto's van het resultaat:

Afbeelding
En achter huis dicht gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding
Vanuit de voortuin gezien naar achteren, links het hek wat ooit nog vervangen moet worden, maar werkt voor nu nog wel even.

Afbeelding
En de voorkant, langs het weggetje waaraan wij wonen:

Afbeelding
En vanaf het begin van de oprit naar het huis toe
Afbeelding
Afbeelding

En nog een van de minis!

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:40

Oei wel 'eng' zo'n jachthond met jachtinstinct. Nu is het een eend, maar ben je niet bang dat ie als hij ontsnapt een pony pakt?

Wel een heerlijk gezicht je dochter met de pony's <3

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:47

Dat is bangmakerij voor niks he, Mer1980. Een pony is wel even een heel stuk groter dan een eend. Zelfs mini's wegen meer dan 100 kg.. Knappe hond die dat oppeuzelt in z'n eentje.

Tof hoe het eruit begint te zien!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:37

Rebel_Jits schreef:
Dat is bangmakerij voor niks he, Mer1980. Een pony is wel even een heel stuk groter dan een eend. Zelfs mini's wegen meer dan 100 kg.. Knappe hond die dat oppeuzelt in z'n eentje.

Ik vind dit toch echt wel terecht een punt van aandacht. Hij zal 'm niet oppeuzelen maar hij kan er toch nare gaatjes in prikken. Naast het feit dat een gerichte, rake trap voor zijn bol 'm geheid op zijn minst sterretjes zal laten zien.
Als eens gehoord hoe een neus tussenschot (kraakbeen) kapot knalt van een flinke hond door een trap van een paard? Ik wel.
Dat terzijde. Jagen is een lastig probleem, voorkomen is het beste en ik zou er zelf toch nog wat hond/paard training tegenaan gooien, liefst met behulp van een trainer en gestoeld op positieve bekrachtiging.
Enne TS: zo'n grote afgezette plek is geweldig!
Ik zou je wel willen adviseren om ze er niet zonder toezicht in te laten als ze geprikkeld kunnen worden door iets aan de andere kant. Leg er, als dat mogelijk is iets voor dat eronder door graven geen leuke optie maakt.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 01:18

Bedankt voor de tips!

Hij zit er natuurlijk alleen in als wij er niet zijn om hem te corrigeren. Als ik gewoon thuis ben luisterd ie namelijk hardstikke goed en gaat ie ook nergens achteraan. Het is puur voor de momenten dat er geen toezicht is.
Ponies (en paarden) staan achter stroom dus daar komt ie sowieso niet bij, het is meer als wij er mee bezig zijn in de bak dat ie er steeds bij wil zijn. Maar dat vinden die ponies niet zo geslaagd, en ik kan ze niet alletwer tegelijk trainen en ook nog mn dochter in de gaten houden. Dus wel fijn als nu de hond even achter het hek kan af en toe!

ImLuckyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:09

met onze honden word gejaagd, maar die gaan echt niet achter paaden(groot en shet) aan. en ook niet achter koeien schapen en geiten... wel achter konijnen kippen vogels en eenden. zijn wel formaatje kleiner (engelse springer teefjes). uit eindelijk is het een kwestie van zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen, hoewel een van onze konijnen steeds met de hond wil spelen en nog net niet door het hek komt. of hij nu levensmoe is of gewoon heel dom weet ik niet :Y)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:54

Rebel_Jits schreef:

Ik zeg ook niet dat hij de pony oppeuzelt hé :Y) Helaas zelf erg slechte ervaringen met pony's/paarden en jagende honden. Waarbij ze in de achterbenen en staart hingen met veearts/ziekenhuis bezoeken tot gevolg. Ik wil niet zeggen dat TS haar hond niet goed onder appèl staat, maar persoonlijk vind ik het vrij spannend een hond met duidelijk jachtinstinct bij paarden / pony's.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 13:50

Naja hij zit dus niet bij de paarden. Alleen als we in de bak zijn, maar nu kan ik hem opsluiten dus helemaal geen probleem meer :D
Mijn Engelse Springer heeft dus echt helemaal geen jacht instinct en ligt het liefste lekker te slapen haha :')

ImLuckyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:13

toen wij destijds voor de moeder van onze huidige teef gingen kijken zijn we ook bij een paar nestjes wezen kijken van onbejeaagde ouders, dat waren in alles hele andere hondjes. onze als pup gaan ze bij ons al achter de vlinders aan haha.
het is zo mooi bij jullie <3 volgend jaar ga ik op stage naar canada, wil dan ook echt nog de bergen in.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 23:26

Vandaag de minis in de voortuin gezet om te maaien terwijl ik de stal aan het uitmesten was... vonden ze zo leuk dat ik ze niet meer kon vangen haha :')

Gelukkig met emmer brokjes wilden ze wel weer mee...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:19

Hahahaha lekker rond crossen, maar maaien ho maar :D

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:02

Zo hele topic gelezen haha. Wat een gaaf project en wat onwijs handig zijn jullie. Mijn ouders hadden ondertussen allang echtscheiding gehad als ze alles zelf zouden moeten doen zoals ze zelf zouden zeggen haha.

En ik ben vooral jaloers!! Paarden lekker in ruime stallen, veel mogelijkheden om buiten te komen en een mooie bak <3 <3

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 20:04

Wat lief, dankjewel! We zijn er ook heel blij mee, living the dream!

Is echt mn hele leven lang mijn droom geweest om paarden bij huis te houden :D

En het is ook wel eens frustrerend hoor, om alles zelf te doen... gaat een stuk langzamer soms omdat we natuurlijk ook gewoon moeten werken, leuke dingen willen doen, etc. Oh en manlief is momenteel bezig om een nieuwe badkamer te installeren bij mn schoonouders, heeft net een nieuw dak gelegd voor zn broertje, dus dat soort dingen komt er ook nog eens tussendoor... :\

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:14

Dat is het nadeel van een handige man, helaas. Herkenbaar hoor, dit weekend zit hij in Washington DC voor zijn werk, vorige week zaterdag was hij bij mijn moeder een tuinhuis aan het zetten, de 2 zaterdagen daarvoor was hij bij zijn ouders thuis aan het werk. Ondertussen mag ik hier de boel draaiende houden :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 20:18

Ja, dat dus...

Hij zou me vandaag helpen met het plaatsen van de nestboxen voor de kippen, maar toen belde vrienden van ons dat hun tractor stuk was.
Zij hebben een pensionstal en hebben die tractor echt hard nodig, dus nu issie daar om 'm te maken, en vanmiddag moet 'ie verder met zn moeders badkamer, dus dat word hier niks meer. Ga dus maar wat andere klusjes verzinnen waar ik zn hulp niet bij nodig heb :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:24

Of je gaat gewoon een poging wagen om zelf die nestboxen te maken. Volgens mij kan jij dat best +:)+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 21:42

Heb ik al gedaan, moeten alleen naar het hok gesleept worden en dat lukt me niet alleen ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:45

In de kruiwagen? Steekwagen? Rug van een van de mini's?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 14:57

We zijn weer bezig geweest! *\o/*

Begonnen aan de uitloopjes voor de stallen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De paddock is helaas een dikke drek bende met alle regen die we gehad hebben, maar droogt deze week alweer mooi op. Hopelijk gaan we deze zomer grind storten en draineren...

Verder looppaden aan het plannen, en waar we willen verharden om met de trekker bij te kunnen:

Afbeelding

En tot slot nog leuk om te laten zien, dochter kan zelluf dr paarden in de wei (voortuin :') ) zetten... zo schattig! ( vooral als ze allebei een andere kant uit proberen te lopen, haha!)

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:35

Ahhh wat lief hoe je dochter met de mini's loopt <3 grappige verharing heeft de ene mini trouwens, ze lijkt wel half geschoren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 17:04

Whaha, dat lijkt niet zo, dat is ook zo :')

Hij had er halverwege geen zin meer in dus ik xacht, maak het later wel af :D