Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:25

Annuh: Elke dag kattenbak met 1 kat? Dan heeft m'n kat vast medelijden met mij, want ik schep hem 1x per week leeg en 1x per 3 weken nieuw grit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:54

2 katten, 2 bakken, iedere dag en ongeveer 1x per 14 dagen alles vers.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:57

Ik doe bijna nooit alles vers, dan raakt de poes van slag :o Gewoon elke dag goed uitscheppen (soms eens in de twee dagen als ik het druk heb) en dan werkt het wel. Doe ik het minder vaak dan gaan ze naast de bak scheiten, hebben zij geen last van maar ik wel :r

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:58

Hier ook twee poezen waarvan een verfend poeper: elke dag scheppen, een keer in de week nieuwe (silicahagel) vulling. Erboven heb ik een AmbiPur stekker hangen en ze doen samen met een bak. Gaat prima.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:58

Selina schreef:
Annuh: Elke dag kattenbak met 1 kat? Dan heeft m'n kat vast medelijden met mij, want ik schep hem 1x per week leeg en 1x per 3 weken nieuw grit.

Ow wauw echt gaat dat dan niet stinken? :=

Ik heb 2 katten en 2 bakken en schep hem ook elke dag leeg soms een dagje niet als jk druk ben. En 1 keer in de week nieuw grit + sop beurtje. En soms vind ik t nog stinken :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:02

Hier iedere dag scheppen (2bakken op 3 katten), wij hebben we dat klontergrind, dus de piesplekken en drollen zijn er zo uit :j enkel schone korrels over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:08

Ik heb iets van houtkorrels?

Werkt top en is nagenoeg geurvrij.

Hier nog nooit een kat die het buiten de bak doet!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:11

Ik heb zelf dan geen kattenbak, maar als ik op de katten van m'n vriendin pas haal ik ook 1x per dag de drollen en natte plekken eruit.. en dan 1x pw schoon grit

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:13

JA hier ook elke dag, anders gaat madam er niet op of de kleine hond helpt me wel met legen..... :\ !(BAHBAH)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:27

Hier ook dagelijks (of bij echte drukte om de dag) de kattenbak even leegscheppen, indien nodig beetje schoon grit erbij, en sowieso elke 2 weken helemaal leeg en schoon grit erin

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:46

Mijn kat graaft zeer netjes alles onder, ik heb een klein beetje houtkorrel met gewoon de goedkoopste kattengrit en verschoon de kattenbak ongeveer 1x per week. Soms lukt het langer en soms ruik ik hem al na 5 dagen. Dus doe het gewoon als ik de bak ga ruiken.
Ik merk wel dat ik vooral de urine ga ruiken, dit is een stuk minder sinds ik wat houtkorrels onderin de bak doe :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:33

Nee, mijn kattenbak stinkt echt nooit. Kat is ook heel erg schoon. Als het dat wel deed zou ik hem uiteraard vaker doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:35

Selina schreef:
Nee, mijn kattenbak stinkt echt nooit. Kat is ook heel erg schoon. Als het dat wel deed zou ik hem uiteraard vaker doen.

Bij een schoolvriend van me was een buitenhokje gebouwd voor de kattenbak waar de kat zelf heen kon via een tunneltje. Nooit stank in huis, scheelt ook :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:40

Ik heb een voliere en krijg juist het advies om hem minder schoon te maken, omdat mijn vogels anders te hygiënisch zitten en geen weerstand opbouwen :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:41

Heb 2 kattenbakken en 2 katten. Ik schep elke dag even en de ene bak gaan ze vaker op dan de andere. De ene komt 2 keer per week nieuwe houtkorrel in, de andere 1 keer per week.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:46

2 katten, 2 bakken.
Om de dag de kakjes en klonters van de pipi uitscheppen en zonodig kattezand erbij doen.
Aangezien dat het zo goed klonterd, vind ik het onzinnig en verspilling om perfect schoon zand weg te gooien. Dat doe ik dus ook niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:57

Cayenne schreef:
Ik heb een voliere en krijg juist het advies om hem minder schoon te maken, omdat mijn vogels anders te hygiënisch zitten en geen weerstand opbouwen :')

Plek zat waar mijn katten weerstand kunnen opbouwen, zag mijn kater net potgrond eten :\

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:01

3 katten, 2 kattenbakken.
Dagelijks schep ik de drollen eruit en elke 7-9 dagen verschoon ik de bakken in z'n geheel.
's zomers spray ik er kattenbakspray in na 2 dagen omdat ik anders elke 2-3 dagen de complete bakken moet verschonen.
Ik gebruik overigens houtkorrel en overweeg om over te stappen op klontvormend ivm de geur die in houtkorrel blijft hangen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:03

lor1_1984 schreef:
3 katten, 2 kattenbakken.
Dagelijks schep ik de drollen eruit en elke 7-9 dagen verschoon ik de bakken in z'n geheel.
's zomers spray ik er kattenbakspray in na 2 dagen omdat ik anders elke 2-3 dagen de complete bakken moet verschonen.
Ik gebruik overigens houtkorrel en overweeg om over te stappen op klontvormend ivm de geur die in houtkorrel blijft hangen.

Kattenbakspray? Een soort VIPoo voor katten? :+ *do want*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:32

Eerder een luchtverfrisserspray :+
Is te koop bij de Action in groene spuitflacons, geloof €1,85 per flacon. :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:45

Ja hier hebben we trouwens ook nog een soort poeder! :j Helemaal vergeten, geeft het een lekker geurtje en verdoezeld de eventuele niet zo lekkere geurtjes

Hier algemene lente schoonmaak kriebels, huis is weer opgeruimd en schoon. Stopcontacten mee genomen, hoekjes meegenomen.. alleen de ramen nog een keer *D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:39

Magrathea schreef:
Cayenne schreef:

Plek zat waar mijn katten weerstand kunnen opbouwen, zag mijn kater net potgrond eten :\

Katten zijn zulke rare beesten. :') Mijn kat is zó gek op water dat ze na het douchen meteen in de kuip springt. Laatst was ze te vroeg. En nat. :Y) En ze is zo schoon dat ze op onze Roomba (automatische stofzuiger) gaat zitten als die door de kamer gaat. Prinsessengedrag.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:08

Met 2 katten deed ik meerdere keren per dag scheppen hoor. Houtkorrel die klontert, zeker wel 3x per dag de plasjes en poep eruit
Ook voor de katten gewoon wel fijn, zijn erg schone dieren

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:14

Qoute van bigone: Ik ben echt veel thuis maar ik heb gewoon een bordje hangen voor de aanwaaiers: Gisteren was mijn huis nog schoon, jammer dat je het gemist hebt *\o/* *\o/*

Deze is geweldig, die ga ik ook ophangen!!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 07:53

Rebeccaa schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Toen ik geen vaatwasser had deed ik minimaal 3x per dag de afwas, toen mijn vriend ook mee mocht helpen omdat de meeste vaat van hem was kwam toch snel de vaatwas machine ;)

Het moet niet, maar het is echt wel prettig leven in een schoon huis.
En hoe schoon is schoon? Dat is voor iedereen verschillend.

_O- _O- Ik zou er niet eens tijd voor hebben om 3x per dag de afwas te doen. Of de energie. Vind dat oprecht ècht zonde van m'n tijd. Zit ik later lekker in het bejaardentehuis en dan kijk ik terug op mijn leven en dan denk ik: nou, gelukkig stond er in elk geval nooit een vies kopje op m'n aanrecht.

Is toch niet raar om 3x per dag de afwas te doen...doe ik ook hoor...misschien zelfs wel 4x pd.
Sowieso vóórdat ik iets van eten ga maken in de keuken , en in de avond voor het slapen gaan ook nog ff.

Ben trouwens wel blij dat onze kat alles buiten doet...de kattenbak staat ook in de tuin onder het afdak.
Nooit last van stank in huis.