hielkebro schreef:Je hoeft de spray ook niet op het lijf van het paard te sprayen.
Nu we het toch over die CP spray hebben, ik maak mn rubberen jodphurs altijd schoon en spray ze daarna in met de spray, dan glimmen ze weer mooi en is vuilafstotend.
Als je het op de staart sprayed, dan komt het ook op het lijf. Er komt nevel af en als je paard met zijn staart zwiept, dan komt het dus ook op de rest van het lijf terecht. Ieder moet het natuurlijk voor zich weten, maar ik gebruik zelf liever producten waarvan bewezen is dat ze niet schadelijk zijn bij gebruik op dieren.
Dat het bij sommige mensen wel goed gaat (of de eventuele schade niet zichtbaar is), wil niet zeggen dat het je paard niet schaadt. Kijk bijv. naar Jakobskruiskruid, er zijn nog steeds mensen die zeggen dat hun paard er al jaren tussen staat en dat er echt niets aan de hand is, maar dat is voor mij geen reden om mijn paard is een land met Jakobskruiskruid te zetten

Voor rubberen producten zou ik zo'n spray trouwens gerust gebruiken, ik geloof gelijk dat dit een heel mooi resultaat geeft!