Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:06

das Duck egg blue van Annie sloan ongeveer
https://www.anniesloan.com/duck-egg-blu ... paint.html

met die kalkverf kan je idd keukenkastjes overschilderen :j

vind zowel het groene als het blauwere erg mooi
hangt ook van de verf af die je gaat zetten in je keuken ..naar het gelere zou groen beter passen ..cream/vanille zou het blauwere beter passen

luuntje

Re: Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:31

Wat een werk hebben jullie verzet.
Prachtig.

Ik zou ook nu gaan schuren. Stof die vrij komt wil je niet op je meubels.

Blauw/groen voor een keuken is erg mooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:38

Bij de Gamma kun je kleine proefflesjes met diverse kleuren kopen.
Overigens ziet een gladde keuken in een bepaalde kleur er heel anders uit qua uitstraling dan de hier eerder getoonde cassette/landhuisstijl keukens.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:52

Daar zat ik ook aan te denken DD, dat groene en blauwe is prachtig op een landelijke houten keuken, vraag me alleen heel erg af of het wel staat in een strakke keuken.
Zou inderdaad wat proefflesjes kopen en een aantal kastjes een verschillende kleur geven. Kun je dan mooi kijken wat het mooiste wordt :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 09:59

Merci voor de suggesties, ga die kalkverf eens bekijken :)

Landelijk-strak is wel een punt inderdaad, maar we gaan sparen voor een nieuwe keuken en in de tussentijd is het leuk als deze keuken al een kleurtje heeft (en niet zo degoutant smerig meer is :P ) Landelijke keuken (niet té maar ook niet strak) past wel beter in het huis, da's voor de toekomst :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:59

@solleke: dat is niet onze keuken nee :n Daar had ik even geen goede foto van namelijk :)

Proefflesjes is een super idee!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:12

Zó bont hoef je het niet te maken, maar meerdere kleuren deurtjes kán heel leuk ogen. Zeker als het toch maar tijdelijk is.
Dat geeft je een beetje een idee van welke kleuren op een vlakke ondergrond er uit zien.

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:21

Die derde van rechts is mooi!

Meerdere kleurtjes is wel tof... moet je wel weer zo hard over nadenken wat te combineren. Heel even Pinterest geprobeerd maar onsuccesvol afgedropen :') er is geen interieur architect aan mij verloren gegaan.....

Ons huisnummer is bijna klaar <3 Lekker kitsch. Wordt nog lichtgrijs gevoegd als finishing touch.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:23

Dat is wel leuk gevonden.
Ik vind een kombi van die groene en de blauwe rechts daarvan wel mooi. Niet overdreven veel kastjes, maar een paar strategisch gekozen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:09

Even gefröbeld in Paint... let niet op de scheve lijnen, het gaat om het idee :D

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:10

Zeker leuk :D

Ga vanavond eens wat suggesties aan mijn vriend laten zien, kijken wat zijn voorkeur is. Het staat wel niet erg hoog op de prioriteitenlijst, ik erger me rot aan de vieze kastjes, maar er liggen nog wat grotere klussen eerst.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:27

riegje schreef:
Abercrombie schreef:
Als ik dit zie krijg ik spontaan zin om ook een boerderij op te knappen. Als het af is lijkt mij dat een mega heerlijk gevoel. Alles naar je eigen zin en helemaal zelf gedaan. Hoe voldaan kan een mens zich voelen :D

hahaha, pas op met zulke uitspraken. want je bent namelijk nooit klaar!
Een boerderij is echt een never ending story

Ik ben gelukkig heul snel tevreden :+

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:01

[]
riegje schreef:
Abercrombie schreef:
Als ik dit zie krijg ik spontaan zin om ook een boerderij op te knappen. Als het af is lijkt mij dat een mega heerlijk gevoel. Alles naar je eigen zin en helemaal zelf gedaan. Hoe voldaan kan een mens zich voelen :D

Ik ben gelukkig heul snel tevreden :+[/quote]

Dan nog blijft er iedere keer werk terug komen of dienen er vanzelf nieuwe klusjes zich gratis en voor niks aan. Zelfs als je er niet om vraagt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:15

riegje schreef:
Abercrombie schreef:

Hier begin dit jaar pony's van wei verhuisd. Ook zat te doen en deel is al doorgeschoven naar volgend jaar. Dacht de hele kluslijst wel af te hebben (alleen de klussen zelf nog niet), maar er komen toch weer dingetjes en veranderingen bij. Wei met opslagje, e.d. is al net zo'n never ending story, enkel wat kleiner.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:15

riegje schreef:
Dan nog blijft er iedere keer werk terug komen of dienen er vanzelf nieuwe klusjes zich gratis en voor niks aan. Zelfs als je er niet om vraagt.

Klopt :D
Laatst in 1 weekend de tractor en de auto van mijn man kapot. Daar moet je toch wel wat mee, ondanks dat het totaal niet uitkomt (we zijn een nieuwe schuur aan het bouwen, dat slokt de tijd wel op).
Tractor is inmiddels gefixed (bleek te komen door een geoxideerde accupool) maar inmiddels wel de startmotor laten reviseren en accu zelf door laten meten.
De auto is helaas nog steeds niet in orde, moest een nieuwe motor. Die zit er inmiddels in, maar nu was het vliegwiel weer aan het tikken. Moet die weer vervangen worden :+
Zowel 2 auto's als een tractor zijn beide onmisbaar....

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:37

Deze stille meelezer heeft zich ook eens uitgeleefd :D

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:38

Ook leuk !

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:52

Als er nog iemand wil klussen, hier verderop staat nog een op te knappen boerderij tekoop voor ongeveer €80.000
Zit 3 ha wei bij voor de pony's :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 15:53

palousa_boy schreef:
Als er nog iemand wil klussen, hier verderop staat nog een op te knappen boerderij tekoop voor ongeveer €80.000

Belachelijk en triestig tegelijk. Zal maar niet zeggen hoeveel wij betaald hebben :')

Leuke suggesties voor de keuken! Ik ben fan van alle frisse kleurtjes :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:55

In welke opknap-categorie valt dat dan, Palousa_boy? Is het te doen met het fanatiekere kluswerk, moet er de nodige breek-kennis aan te pas komen of is het meer 'eigenlijk is afbreken en nieuw bouwen minder werk?' ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:10

Nee het dak is volgens mij al in goede staat (wat best zeldzaam is voor een verlaten boerderij hier). Van binnen weet ik eigenlijk niet hoe het eruit ziet. Zal wel een nieuwe keuken enzo nodig hebben gok ik zo.

Zal eens kijken of ik de advertentie nog ergens tegenkom, hij staat al jaren tekoop..

En triest is het idd, maar het is hier geen drol waard omdat er wei ik mensen zin hebben om op het platteland te wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:25

Solleke_Noah schreef:
palousa_boy schreef:

Belachelijk en triestig tegelijk. Zal maar niet zeggen hoeveel wij betaald hebben :')

Leuke suggesties voor de keuken! Ik ben fan van alle frisse kleurtjes :D

Neh, dat heb ik ook niet betaald. Maar ik kan met mijn baan hier in Nederland wel makkelijk mijn hypotheek betalen en rondkomen. Een huis vinden in Frankrijk is niet zo moeilijk voor mij. Een goede baan daarentegen... :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:00

Wordt mooi allemaal, hard gewerkt!
Je kan ook alleen de deurtjes en frontjes van de keuken vervangen, als je ze in de goede maat kan krijgen, bij ikea bijvoorbeeld (heb vandaag ook ff rondgeneust ).
Lekker hoor dat je al bijna over gaat, kun je helemaal genieten van de paardjes.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:25

Kan hem zo snel niet vinden..

En dat is net het probleem safina ;) daarom trekt alles richting de stad, om te werken.
Alle kleine boeren worden ondergesneeuwd door de grote bedrijven. Die kopen al het land op enzo en vervolgens blijven de boerderijen leeg achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:28

palousa_boy schreef:
Kan hem zo snel niet vinden..

En dat is net het probleem safina ;) daarom trekt alles richting de stad, om te werken.
Alle kleine boeren worden ondergesneeuwd door de grote bedrijven. Die kopen al het land op enzo en vervolgens blijven de boerderijen leeg achter.

Klinkt als lekker rustig, maar het heeft ook wel iets triests....