Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:06

Het ziet er super netjes uit zeg! Fijn dat ze eindelijk wat heeft.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:33

Wat fijn en een mooi plekje zeg. Hoop dat ze er lekker van geniet.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:38

Wat fijn om te horen dat ze een plekje heeft en wat ziet het er onwijs goed uit zeg! Ik en mijn vriend wonen ook samen op 35m2, hele complex bestaat uit die grootte woning en is bedoeld voor één persoon maar bijna alleen maar stelletjes en mensen met kinderen hier.. dat krijg je als het vraag voor woningen groter is dan het aanbod! En vooralsnog goed te doen, alleen met opslag soms wat lastig. Mijn auto ligt bijvoorbeeld vól met paardrijjassen en laarzen :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 19:42

Ik heb haar spullen die ze niet kwijt kon en niet veel gebruikt in mijn schuur opgeslagen.
Ze heeft geen berging.
Wel een grote fietsen kelder.

Ze is al lekker gesetteld,heeft helemaal haar draai gevonden.
En haar kindje heeft een eigen plekje afgeschermd met gordijnen.
Een eigen kamertje. ;)
Zij heeft zelf een slaapbank, en de ruimte valt me echt heel erg mee.
Afbeelding

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:44

Wat handig zo met die gordijnen! Ziet er mooi uit.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:45

Mijn nichtje van 17 gaat als ze slaagt, studeren in Almere. Ze moet dan op zoek naar een kamer voor jomend schooljaar dus. Weet iemand wat of heeft iemand suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:45

Via Windesheim zijn er best wat studentenwoningen in Almere op dit moment. Verder is het heeeeel veel hospita, dus een kamer bij een gezin/iemand anders in huis. Binnen Almere zou ik eigenlijk kijken of iemand die ze kent daar ook gaat studeren zodat ze samen een appartementje kunnen huren, vooral in de stad is dat het makkelijkst.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:10

Aangezien we in het zuidelijkste puntje van NL wonen en niemand van haar school die richting op gaat, is de kans op dit moment klein dat ze er iemand kent. In uiterste nood kan ze (tijdelijk) bij familie in Biddinghuizen logeren, maar het liefst zit ze zo dicht mogelijk bij school.

Ik begreep dat ze zich nog nergens kan inschrijven, omdat ze nog geen 18 is en dat ze dus verplicht is om samen met iemand te wonen. Dus inderdaad bij Hospita of studentenhuis.

Ze hadden iets van containers gezien, die als studentenkamers verhuurd worden. Geen idee of dat iets is, als ze 18 is?

Ik zal hun windesheim als tip doorgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:31

Er staan inderdaad wat containerwoningen in Almere voor studenten maar dat is lang niet genoeg om iedereen te huisvesten. Ik gok dat dat ook gewoon via een corporatie gaat en weet in ieder geval zeker dat de wachttijden daarvoor ook vrij lang zijn. Studentenhuisvesting in Almere komt heeeeel moeizaam op gang omdat het geen studentenstad is, de meeste mensen die aan Windesheim studeren wonen bij hun ouders in Almere of omstreken. Het komt wat op gang hoor, maar de vraag is nog steeds veeeeel groter dan het aanbod. Hospita (marktplaats e.d even in de gaten houden) is dus de beste optie, of huren via bv pararius.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:57

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:50

@Tinkerloos, mooi plekje heeft je dochter en leuk kamertje gecreeërd voor de baby!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 18:41

Jaaa ze is er ook erg blij mee.
Gaat super zo met dat gordijn.