Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:41

Wat gaat iedereen lekker vooruit. Dat motiveert ook enorm voor mij :)
Wij hebben deze week de kozijnen boven geplaatst... wat een verschrikkelijke klus, geduld is een schone zaak pfff.
Verder is de badkamer waarschijnlijk eind van de week klaar en morgen komt de stucer voor de bovenverdieping!
Nu snel alles beneden klaar maken want 11 april komt de keuken al...

Wij gaan overigens ook laminaat over vloerverwarming leggen dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. We hebben wel een speciale ondervloer genomen en moeten geloof ik 2 keer opwarmen en af laten koelen.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:38

Wat een veranderingen allemaal!

Balen van die naalden zeg :(

xx_Irisje schreef:
Heeft hier iemand ervaring met het oliën van een grenen vloer?

Wat voor vraag heb je? Mijn vader parketeur, dus ik kan je vraag even doorpasen als je wilt :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:46

Vooral hoe het in z'n werk gaat, ik ken niemand met zon vloer, anders zou ik het daar vragen ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:32

Neem aan dat dat net zo werkt als ander hout?
Als er lak oid op zit, die laag verwijderen, als er olier op ziet zou ik ook wel opschuren en schoonmaken om eventuele vlekken en beschadigingen te verwijderen/weg te werken)
zorgen dat de vloer glad geschuurd is en olien maar.

Wij hadden een hele smerige!! Eiken vloer hier in huis toen we het kochten, serieus een vieze zwarte laag op een groot gedeelte.
Geloof dat schoonmaken een onbekend concept was voor de laatste huurder.
Die hebben we eerst geschuurd met een parket schuurmachine(boels)
Daarna ben ik plank voor plank er over heen geweest met een vlakschuurmachine
Daarna schoonmaken, poetsen en ontstoffen gevolgd door twee lagen HG blanke olie.
Tegen de tijd dat de pup dalijk goed zindelijk is (in augustus word ze 7 maanden) dan is het 2 jaar terug dat we de vloer hebben gedaan, dan gaan we hem weer in de olie zetten , is ook echt wel nodig dan, maar onze vloer krijgt aardig op zijn sodemieter met onze hond en nu dan honden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:41

er zijn tegenwoordig volgens mij ook steeds minder mensen met een volledige vuren of grenen vloer omdat het zulk zacht hout is. Wat je er ook mee wil doen, eerst goed schoonmaken en oude verf/lak/olie lagen verwijderen. Is het een nieuwe vloer of een bestaande die een tweede leven krijgt?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:08

Een oude vloer waar nu een soort beitslaag op zit. Kaal gaat hij sowieso, staat al gepland.
En bij een eerste keer oliën, meerdere lagen? Hoe lang kan je er niet overheen?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:30

sorry, geen idee daarvan. Ik kijk vaak voor antwoorden op mijn klusvragen op klusidee :)

Hierbij wat fotootjes van het resultaat van ons werk:
Afbeelding
deze foto vertekent een beetje. Zowel de kast als het dressoir zijn monsterlijk groot dus nu ze zo middenin de ruimte staan lijkt het net een heel klein hokje :') Is gewoon een kamer van iets van 12 m2
Afbeelding
Afbeelding

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:39

Ik zie dat je al van adviezen voorzien bent Irisje :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:16

Zo dan, dat ziet er strak uit! :wow: Doe het je echt niet na. Ook niet geprobeerd trouwens, want we hebben een stucadoor gehad die de meer dan 300m2 voor ons heeft gestuct :')

Ik heb gisteren het eerste deel van de trap van begane grond naar eerste verdieping gestript. Nu blijkt dat het stootbord van spaanplaat is gemaakt, dus mijn plan om de trap te schilderen gaat niet meer. Ik denk dat het nu maar Flexxstairs o.i.d. wordt. Iemand daar ervaring mee? Of andere creatieve ideeën?

Ik ben wel echt heel blij met dat uurtje langer licht 's avonds!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:22

Dank! we mogen straks nog de hal en de slaapkamers. Dan zitten we vrees ik ook wel aan de 300 :( moet er nu nog even niet aan denken overigens.

een nieuwe trap is mijn enige suggestie :+ flexxstrairs hebben we geen ervaring mee.
edit: en gefeliciteerd met je verjaardag!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:00

Er moet vast iets te bedenken zijn dat minder rigoureus is dan een nieuwe trap, toch? Haha.

Dankje! Hebben jullie buren hun groenafval nog uit jullie container geplukt trouwens?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:05

Tegenvaller van die trap. Hier zijn de eerste treden geschilderd vandaag. Heeft ook veel tijd en moeite gekost die mooi glad te krijgen :')

Afbeelding

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:30

Ja het groenafval was weg! en de swiffer die ze vergeten waren er weer uit te halen is door een toevallige passant meegenomen. Het is net een grabbelton die container :') Gister zijn er ook weer een aantal lappen (natgeregend) isolatiemateriaal uitgehaald, twee té ranzige speciekuipen ad € 4,- ps en twee hele vieze stoffige blauwe dekkleden van de action ad € 2,50. Echt, waar mensen de moeite voor willen doen.... zouden ze gewoon niet weten wat het kost in de winkel?

Leuk zo, een piano trap. Lekker zo laten :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:31

xx_Irisje schreef:
Een oude vloer waar nu een soort beitslaag op zit. Kaal gaat hij sowieso, staat al gepland.
En bij een eerste keer oliën, meerdere lagen? Hoe lang kan je er niet overheen?

Wij hebben twee lagen gedaan , maar hij was voor die tijd in een heel ver verleden ook geolied.
Dus reken sowieso op 2 en misschien 3 lagen.
Ons olie schema ;)
Dag 1 : een laagje olie,
dag 2 : rond de zelfde tijd als dag 1 beginnen en een 2de laag

Daarna 2 dagen uitharden.
Wij gingen er die twee dagen wel op maar dan met schone sokken of sloffen met gladde zachte zool.
Daarna gewoon normaal er over heen

Als we een 3de laag nodig hadden gehad dan zelfde stap als laag 2 herhalen.

Dat was met olie van HG

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:37

Mir dat zei ik ook al :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 20:26

Zamora schreef:
Tegenvaller van die trap. Hier zijn de eerste treden geschilderd vandaag. Heeft ook veel tijd en moeite gekost die mooi glad te krijgen :')

[ [url=m/mO5jG8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe heb je de trap uiteindelijk glad gekregen?

Ik ben van het weekend begonnen met de trap met een verfafbrander af te gaan krabben. Kreeg hem niet mooi glad. -O-
Ziet er leuk uit zo de piano trap! :):)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:46

Ook eerst verf brander, en flink met schuurapparaat erover, plamuur waar nodig en paar keer in de grond verf :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:54

Xx-irisje, wij hadden in ons vorige huis ook een oude grenen vloer...en o.a.een rottweiler met scherpe nagels. Omdat de vloer zacht is en daardoor diepe krassen kan krijgen kregen wij de tip om hem onbehandeld te laten. Eens in de week moest ik hem dan schoonmaken met een sopje bleekwater. Dat laatste vond ik dan weer niet zo'n goed idee, maar ik heb het wel gedaan.
De vloer bleef zo mooi blank en doorleefd, zonder vieze donkere randen ( de randen van de krassen)wat je wel krijgt met olie of wax.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 13:10

Zamora schreef:
Ook eerst verf brander, en flink met schuurapparaat erover, plamuur waar nodig en paar keer in de grond verf :')

Zucht.. Ik heb nu al zin in morgen :')

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:34

Nassie schreef:
Zamora schreef:

Zucht.. Ik heb nu al zin in morgen :')

Hier nog één (niet per se morgen) _O-

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 13:39

Ha ha, ik wil dat mijn huis af is :+
Dus ik wil door met de trap en een stopknop heb ik toch niet.

Hoe lang zijn jullie bezig per dag met de verfafbrander? Ik doe elke keer maar twee tredes, ben nu op de helft van mijn trap. Echt er komt me een vieze chemische lucht vanaf, bluhhh. Kan nooit goed zijn.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:54

Oh weet ik niet meer :') mm zwager en man zijn ermee bezig geweest. Geloof 1 of 2 avonden met de verdbrander en zo'n driehoeks krabber. Daarvoor keer met Alblastine lijm verwijderaar erover heen gegaan maar hielp niet veel :=

Ja dat stinkt he :oo haha

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:24

Ohh de moed zakt me echt in de schoenen als ik bedenk dat wij ook nog 2 trappen moeten. Gelukkig hier niet strippen maar er moet wel behoorlijk geschuurd en hier en daar wat gerepareerd worden. :=

Die chemische lucht is dat niet de lijm wat weg smelt?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:45

Tja het aantal uren afbranden is hier enkel gelimiteerd door fysieke beperkingen maar er wordt hier rustig een uur if vijf zes afgebrand als de armen dat toelaten. Met 10 deuren, draagbalken en een boel kozijnen moet er toch een beetje doorgewerkt worden ;) maar de lucht is idd volgens mij niet echt goed voor je :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:00

Kan je niet zo'n mondkapje op doen? Klinkt al niet echt gezond. :))