Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:22

Ja dat lijkt mij ook het beste, Oxxio gaat daar echt niet over beginnen.

Het is gewoon idd heel apart dat het verdubbeld is terwijl je feitelijk niks gebruikt / gebruikt.

Sunrise19

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:26

Er gaat al een paar jaar wat mis daar. Dus tja.. Vrijdag zijn wij toch bij jou, kan mn man wel even kijken of er iets zit wat niet hoort. Maar die vond het onwaarschijnlijk.

Lijkt meer dat ermee gerommeld is dan dat er iemand tapt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 14:27

Ja dat laatste lijkt mij inderdaad ook. Dat de meter gewoon niet meer werkt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:29

En wanneer gaat oxio actie ondernemen? Want je verbruik gaat nu wel door en door.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 14:30

Er is al iemand mee bezig :) Net ook een mail gekregen of ik foto's van de meter kon doorgeven en wanneer ik dus officieel in het huis ben gaan wonen, wat dus 27 maart is :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:01

Las ik nou dat die mensen voor jou een kwekerij hadden? Want dan kan ik me voorstellen dat die meter naar de malle is...

Toen je alles uitzette, heb je toen de stop omgezet/eruit gehaald, want dat kan verklaren waarom je meter dan niet meer draait als je toch afgetapt wordt...

Ik zou met de politie sowieso even contact opnemen, al is het alleen al dat het bekend is. En misschien kan er wel even iemand komen kijken, zij hebben er meer verstand van dan wij. Voor hetzelfde geld is er iets in de kruipruimte afgetakt en kun je dat dus niet bij de meter zien. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:45

lifaya schreef:
Er is al iemand mee bezig :) Net ook een mail gekregen of ik foto's van de meter kon doorgeven en wanneer ik dus officieel in het huis ben gaan wonen, wat dus 27 maart is :)

Had je daar een foto van gemaakt en bewaard, goed hoor! Ik zou daar dus nooit aan denken als ik een huis betrek, alleen wel noteren, maar zonder foto.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 15:46

ik had foto's van de meters op de dag dat ik het huis in ging maar mijn mobiel was gecrashed dus alles was verdwenen. Ik heb nu enkel foto's gestuurd van hoe de meter er nu uit ziet :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:32

De tip van het fotograferen van de meters bij betrekken van een huis vind ik een hele nuttige, die ga ik onthouden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:38

lifaya schreef:
Jans schreef:
Is ongeveer 4500 per jaar, als iemand een aquarium / waterbed / jacuzzi / oid heeft kom je er wel aan. Vriendin van mij hebben wat servers thuis staan, dan red je dat ook wel :j

Wat ik dus heb begrepen was het in 2013 - 6900kWh en in 2012 - 12000kWh. Daarvoor was het normaal verbruik, geloof 3000kWh in 2011, daarvoor weet ik niet

In welk jaar stond die wietplantage en hebben ze dat er ook bij gerekend?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 19:40

Ik heb geen idee wanneer dat er was :n ik denk 2 jaar geleden!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:45

Ja, dan is het logisch dat over zo'n termijn het gebruik hoog was. Zo'n wietplantage vreet gigantische bedragen stroom op.
Verklaart natuurlijk nog niet waarom je nu nog steeds zo hoog zit, maar dat overzicht slaat dus ook nergens op :=

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:48

Maar er is dus geen enkel 'hard' bewijs dat die plantage er was? Geen politie-inval geweest ofzo?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 19:50

Ik heb van mijn bovenburen dus begrepen dat er dus wel een politie inval is geweest, ME toestand en weet ik veel wat :+ maar ik heb verder niet echt details gevraagd hierover.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:54

Misschien verstandig om op te vragen wat er nu precies gebeurd is (en wanneer!). Dit zou de hoge stand van een paar jaar geleden kunnen verklaren (en kunnen bewijzen dat er iets aan de hand moet zijn om aan zo'n hoge stand te komen :j ).

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:55

Denk dat het wel verstandig is gewoon te informeren bij de politie. Vertellen welke problemen jij hebt en dat je met Oxiio bezig bent. Dan zijn ze tenminste op de hoogte en wie weet gaan ze extra controleren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 20:02

Vandaag kan ik helaas even niks verder doen omtrent dut gebeuren, ik moet mijn diploma vinden van mijn laatstgenoten opleiding en die is uiteraard niet te vinde :+ heb morgen een tweede sollicitatie gesprek voor een functie als beveiliging in Schiphol. Dus dat gaat even voor

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:26

Laat je meter goed nakijken! Wij hebben zo'n 10 jaar lang ongeveer 250 euro pm betaalt voor normaal formaat rijtjeshuis met dubbele ramen en redelijk geisoleerd. Laatste jaren waren we er zelfs om de week niet eens en toch zo'n hoge rekening. De meter bleek gewoon helemaal kapot te zijn. Helaas dus altijd veel te veel betaald...

Laat het dus echt even controlleren want dit klinkt wel als een kapotte meter. Het lijkt me in ieder geval niet te kloppen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:26

Kijk eens in het diplomaregister van DUO. Grote kans dat je daar een gewaarmerkte pdf kan krijgen. Scheelt weer een hoop stress :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 23:17

Ik ben nu even tv aan het kijken, ondank dat die 1kWh omhoog is gegaan in een uur is dit nog steeds niet een reden hoe het verbruik zo hoog kan zijn. Ik denk dat de meter gewoon stuk is

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:54

toch even langs de politie, zodat je kunt aantonen dat er voorheen een wietplantage is geweest. Dan nemen ze je misschien gelijk serieus, ondanks dat ze zeggen dat ze het voor je uit zoeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:49

Waarom? Je moet mensen wel even de kans geven wat te doen... het is nu donderdagochtend, ze heeft dinsdag gebeld.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:53

Mocht de meter toch stuk blijven, kan TS (en vorige bewoners die dus ook teveel hebben betaald) met terugwerkende kracht het teveel betaalde bedrag terug krijgen? Of is dat niet mogelijk omdat ze toen akkoord gegaan is het met het te vorderen bedrag?

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:07

Cayenne schreef:
Mocht de meter toch stuk blijven, kan TS (en vorige bewoners die dus ook teveel hebben betaald) met terugwerkende kracht het teveel betaalde bedrag terug krijgen? Of is dat niet mogelijk omdat ze toen akkoord gegaan is het met het te vorderen bedrag?

Lijkt me niet mogelijk. Wat ik al eerder zei, bij ons was de meter ook stuk. Wij hebben jaren teveel betaald en pas uitgerekend hoeveel dan precies. Wij zouden dan nu een kleine 20.000 euro terug moeten krijgen, maar dat doen ze niet hoor.
Helaas...

Ben bang dat Ts deze rekening nog gewoon moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:08

Dat krijg je dan in principe niet terug hoor... Rekening is gewoon voor jezelf het wordt alleen daarna aangepast.