Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:11

Wij hebben toevallig de voorstrijk van de hornbach van de week gehaald :) en ook het renovlies :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:09

Wij hebben alles ook voorgestreken, hierdoor zogen de muren aanzienlijk minder met behangen en verven :j

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:42

Hornbach is met veel dingen een stuk goedkoper! Voorstrijk gaat dus ook op het lijstje :)

Pfff, die mevrouw heeft vandaag weer onder 2 Facebookberichten moeten laten weten dat ze de nieuwe bewoners van het ons huizenblok liever kwijt is dan rijk. Heb erop gereageerd en er ontstaat nu een aardige discussie. Ben benieuwd :P

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:55

Nou gezellig zeg! En je moet er nog gaan wonen. Wat een welkom :(:)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:45

Nou, inderdaad. Is niet leuk om als nieuwkomer alleen maar negatieve berichten van je nieuwe "buren" te krijgen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:04

Oef niet zo gezellig!

Ik heb getekend als het goed is gaan ze begin volgend jaar beginnen met bouwen:).
Ben toevallig laatste weekend op een vakbeurs geweest in Parijs voor de woonmodebranche en ahhhh heb mijn 'huis' al 5x ingericht geloof ik. Binnenkort maar eens bij de showrooms langs:).

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:54

Mirjamsel was het ook Gewoon bekend voor de buurt dat daar nog huizen zouden komen? Ik vind het altijd zoiets raars als mensen zo reageren, zelf hebben ze misschien ook ooit moeten wachten op hun nieuwbouw woning !

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:10

Ja, staat al een paar jaar op de tekeningen. Komen zelfs nog meer woningen bij! Er zijn 2 flats gesloopt en er moet er nog eentje gesloopt worden namelijk.

Gefeliciteerd, Stephanie! Laat het echte inrichtwerk maar komen :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:54

Idioot dan mensen dan zo naar kunnen reageren

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:31

Afbeelding
Afbeelding
Het begin :D

Afbeelding
En de parkeerplaatsen waar op Facebook over gezeurd werd :P om 20 andere plekken staat een hek (van de bouwplaats) dus die komen na de bouw netjes vrij.. En dan aan de zijkant en een klein stukje verderop zijn er ook nog veel plekken. De straat oversteken en je hebt een heel groot parkeerplein, haha. Wat een muts!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:18

Pff wat een muts idd, zo veel parkeerplek heb je bijna nergens.
Wij krijgen voor 4 huizen (2 hebben ruimte op eigen terrein) 3 parkeerplekken. Ben benieuwd hoe dat gaat, wij hebben al 2 auto's en ik ga later weg en kom later thuis, dus wordt wel auto's wisselen dan.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:32

Yeaahhh ons huis is eindelijk opgeleverd! Nu maar eens serieus zoeken naar een badkamer en keuken.. Ik vind zo badkamer maar moeilijk iets, vind zoveel mooi en al die kleuren kiezen hahah

Afbeelding

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:09

Gefeliciteerd Nicole! Nu pas op zoek naar een keuken en badkamer? Het duurt dan nog wel even voor je er in zit, de levertijden schrokken wij nog wel van. Heb je de muren en vloeren al wel uitgezocht?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:20

Truf schreef:
Gefeliciteerd Nicole! Nu pas op zoek naar een keuken en badkamer? Het duurt dan nog wel even voor je er in zit, de levertijden schrokken wij nog wel van. Heb je de muren en vloeren al wel uitgezocht?

Nee we hebben nogal wat tegenslagen gehad de afgelopen tijd (we waren ons bedrijf aan verbouwen, en een winkel er aan in maken dat was bijna af en dat is een maand geleden helemaal afgebrand) En toen wouden we eerst bedrijf af hebben en dan pas verder met huis (niet zoveel haast) Maarja nu alles tot as gebrand is maar toch maar even verder met het huis..

Als ik heel eerlijk ben, nee heb nog niks uitgezocht :') Keuken heb ik al wel hoe ik het ongeveer wil dat word een houten met een betonnen blad erop en een downdraft afzuigkap en een soort bar eraan waar je met 3 man aan kan zitten :)

voorbeeldje wat bedoel met het hout en betonnenblad:
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig zijn hun erg snel :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 11:51

Gefeliciteerd Nicole. Dat ziet er erg mooi uit.
Wat een tegenslagen heb je gehad. Ik hoop dat je de keuken snel voor elkaar hebt.

Ik ben vorige week weer eens langs geweest. Het wordt echt heel mooi en de betonplaat voor de schuur ligt er nu ook.

Hoe hebben jullie het gedaan met de laatste betaaltermijn? Ik heb de factuur al binnen, maar de opleverdatum is nog niet bekend gemaakt. Je schijnt 5% achter te mogen houden totdat evt. oplevergebreken hersteld zijn. Weten jullie meer?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:13

Gefeliciteerd met de oplevering Nicole, maar wat een drama langs de andere kant. Veel sterkte daarmee!

Dat van die 5% klopt, onze aannemer heeft in zijn voorwaarden staan dat het complete bedrag betaald moet zijn voor oplevering, maar wij in de onze (we hebben iemand die bouwbegeleiding doet) dat we inderdaad die 5% in mogen houden. Wij hebben ook net een nota ontvangen die al heel erg dicht in de buurt komt van het eindbedrag. We wachten nog even met betalen, aangezien ze ook nog niet helemaal klaar zijn. Dat betekent dat er nog een nota achteraan komt..... dat kan volgens ons niet.

Bij ons nadert wel de oplevering, daar wordt deze week een datum voor gepland.

Dit is ons huis met bijgebouw

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:26

Prachtig huis zeg!

Pff, ik kan niet meer. Na 4 maanden stressen loopt aanstaande vrijdag ons financieringsvoorbehoud dan echt af. Op 1 september hebben wij de laatste benodigde papieren aangeleverd en daarbij uitdrukkelijk besproken dat we nu alles compleet hadden. Afgelopen vrijdag een telefoontje van de hypotheekadviseur of we nog even dit-en-dat willen insturen. Net een mailtje dat we weer uitstel moeten aanvragen, want de doorlooptijden zijn langer dan 5 dagen (goh).

Ik ben er stuk van en wil het liefst de hele boel afzeggen. Kan er niet meer tegen :n

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:48

Wat naar Nicole! Keuken ziet er goed uit, wel leuk dat er steeds meer verschillende soorten materialen gebruikt worden.

Mooi huis, Symbeami! Dat hout aan de buitenkant vind ik erg leuk.

Sonja, wat een pannenkoek van een adviseur dan, dat hij pas na 14 dagen komt met de mededeling dat niet alles compleet is. Kan me voorstellen dat je er behoorlijk klaar mee ben.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:56

Wat een toestand Sonja89, kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Maar die adviseur had dan ook wel eens beter op mogen letten zeg. Waardeloos.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:01

Ja dat hout vind ik ook waanzinnig zeg!

Het is echt verschrikkelijk. Pff. Laat de rest aan mijn vriend over, heb ze net alleen nog een mail gestuurd met hoe ik erover denk. Ik kán gewoon echt niet meer :(

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:45

Wat een mooie huizen :D

Pfff, vervelend, zo'n hypotheekadviseur.. Hopelijk kan het toch allemaal nog geregeld worden :(

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 18:39

Joehoe, vanmiddag de opleverdatum door gekregen!! Ik kan bijna niet wachten

@sonja, hopelijk komt het toch nog goed. Proberen rustig te blijven, volgens mij doen die hypotheekverstrekkers het er om. Altijd ellende....

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:46

Gefeliciteerd Marsu! Hoop deze week ook de datum te krijgen. Heb k ook eindelijk m'n collega's niet meer in m'n nek te hijgen wanneer ik vrij wil.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:53

Wauw mooie huizen hoor!
En mooie keuken nicole, ben benieuwd hoe alles van binnen eeuit komt te zien

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:30

Wat vervelend zo'n hypotheek adviseur... Wij hadden ook 1 die nooit reageerde en uiteindelijk nog flinke ruzie/discussie gehad en hebben we ze maar afgekocht en naar een ander gegaan..

Onze opleverdatum is ook bekend! We hoopte op 28 september, maar het is 8 Oktober geworden. Voor mijn vakantie wat minder fijn maarja.