Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diane_Basje schreef:Remark schreef:Weet iemand hoeveel en hoevaak je water moet geven?
Ik heb een glas water met een rietjes staan. 2à3 x per dag geef ik een rietje water per plantje (vinger op het rietje en dan boven het plantje leeg laten lopen).
Nu met de zon op de vensterbank wel 3x, zonder zon 2x.
Remark schreef:Jeetje zo veel? Ik heb tot nu toe gewoon als de aarde droog werd (na 2 dagen ongv) wat water gegeven.
Maar nu ik dit zo hoor moet ik toch mijn excuses aan mijn plantjes gaan aanbieden.
Annwfyn schreef:Ziet de post van Ziva, rent naar eigen broccoli die ook op die dag is gezaaid...
... Nog niks..
ellissofie schreef:Wie wil er ruilen?![]()
Ik heb de volgende dubbel:
- wortel
- spinazie
- rucola (2x)
En ik moet nog:
- broccoli
- lente-ui
- krulpeterselie
- kropsla
- basilicum
- tijm
- bieslook
Dan kunnen we gewoon de zaadjes en het kaartje in een envelop naar elkaar opsturen
ellissofie schreef:Wie wil er ruilen?![]()
Ik heb de volgende dubbel:
- wortel
- spinazie
- rucola (2x)
En ik moet nog:
- broccoli
- lente-ui
- krulpeterselie
- kropsla
- basilicum
- tijm
- bieslook
Dan kunnen we gewoon de zaadjes en het kaartje in een envelop naar elkaar opsturen
Dammie schreef:Mirjamsel schreef:Bij mij gebeurt er ook nog niks!! Ben al wel elke dag goed bezig met het verzorgen.. Ben niet zo'n plantenmoeder.
Zou het helpen om liedjes voor ze te zingen?? Hebben jullie nog aanraders?????
Dat ligt er natuurlijk wel aan hoe goed je kunt zingen.
Als ik ga zingen dan beginnen er kindertjes te huilen en rennen huisdieren weg![]()
Maar als jij wel toon kunt houden, dan helpt zingen natuurlijk wel. Planten gedijen meestal het beste op klassieke muziek en rustige jazz, maar heftige sopraansolo's zijn dan weer minder geschikt voor tere, net gekiemde plantjes.
idinn schreef:Misschien veiliger om gewoon een klassiek muziekje op je ipod aan te zetten. En dan de oordopjes in de grond duwen dat de plantjes kunnen luisteren. Swingen ze zo naar boven de grond uit