[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:22

Iemand hier beetje ervaring met bieden enz die mij via pb even wil helpen?

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:42

Themba schreef:
Iemand hier beetje ervaring met bieden enz die mij via pb even wil helpen?

Maar daar heb je toch je aankoopmakelaar voor...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:56

aankoopmakelaar ?
die gebruikt echt niet iedereen, hier word ook gekeken en gekocht zonder aankoopmakelaar, ik jaag er zelf wel een bouwkundige door ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:08

wij hebben ook nooit een aankoopmakelaar gehad. We hebben toen een bod gedaan en we kregen een tegenbod. Vind het vreemd dat ze geen tegenbod hebben gedaan. Zo kunnen jullie ook niet verder. Heeft de makelaar niet aangegeven waarom ze geen tegenbod hebben gedaan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:38

Wij hadden ook geen aankoop makelaar erbij.
Wij hebben wel laag ingezet, hebben het voor 15000 onder de vraagprijs en achteraf hadden we ook wel lager kunnen gaan zitten (20000 eronder)

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:46

Oke, dat wist ik niet. Wij hebben er dus wel een :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:12

Is voor iedereen verschillend maar wij vonden het niet nodig... Ik geloof niet dat veel mensen dit nog doen. Kost volgens mij ook weer extra geld

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:40

Wij hebben er ook geen zou dan alleen om het bieden gaan de rest lukt ons zelf ook wel!! We gaan straks een nieuw bod neerleggen ben benieuwd! Heikel punt was er ook nog dat we pas vanaf 28 juli de financiering kunnen aanvragen ivm bkr! Maar nu las ik het volgende op de site van de bkr! Dus dat is een positief punt ze straks even bellen om het te checken!!

Uw krediet wordt 5 jaar na de werkelijke eindddatum uit CKI verwijderd. Dit gebeurt meestal in het eerste weekend van de maand waarin het krediet is afbetaald.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:09

appiesjappie schreef:
Is voor iedereen verschillend maar wij vonden het niet nodig... Ik geloof niet dat veel mensen dit nog doen. Kost volgens mij ook weer extra geld

Het kost je idd wel geld, maar het wordt zeker nog heel veel gedaan hoor.
Wij hebben zelf een aankoopmakelaar die zelf geen woningen verkoopt

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:40

Als ze een tegenbod doen mogen ze volgens de NVM regels niet met de andere partij in onderhandeling gaan.
Dat is dus een reden om geen tegenbod te doen: de verkoper houdt zo de handen vrij voor de ander partij.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:04

dat dacht ik ook al. ik denk dat ze op een bod wachten van de ander en kijken wie het meest bied

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:15

Dat is slim van hun balen voor ons!!! Afwachten maar meer kunnen we toch niet doen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:15

hallo allemaal,
ik wil me even komen aanmelden hiervoor. ik ga zometeen eerst deze 18 pagina's doorlezen.

Ik ben 22 jaar, heb wel een relatie maar vriendlief zit nog te goed thuis en wil niet overhaasten. Ik wil op mezelf gaan. ik moet zeggen dat ik niets te klagen heb thuis, betaal geen kostgeld en kan doen en laten wat ik wil. maar het zijn de kleine irritatie punten die voor mij grote irritatie punten worden. En heb besloten om op zoek te gaan voor een plekje voor mezelf. De woon/werk afstand is voor mij 45 km en wil iets wat er tussenin zit. gezien er in mijn eigen woonplaats niets is, of het is niet te betalen. Ik heb geen vaste baan, nul uren maar maak minimaal 20 uur in de week met uitzicht op meer. overigs heb ik een 2e baan waar ik 9 uur werk maar dit binnekort 6 uur word (bezuinigingen thuiszorg) al heb ik dit werk aangehouden als extra en omdat ik een goede band met die mensen heb en daar wilde blijven. mocht ik meer uren gaan maken of een vast contract krijgen op de zorgboerderij ga ik dit laten vallen.
verder heb ik een grote hobby een tuin dus een balkonnetje heeft wel z'n voordeel al mag ik gerust tuinieren op m'n werk. Verder niet in een te grote stad (zoals eindhoven, vind ik te groot. heb niets met steden) en ben nu aan het zoeken in Uden.

Iemand nog tips voor mij. of dingen waar ik op moet letten.
Kwa inboedel ga ik voor 2e hands en low budget. Ga liever nog leuke uitstapjes maken dan krap moeten leven. en wie weet in de toekomst toch samen en vind het zonde om dan weer nieuwe dingen te kopen. Ben zelf ook redelijk handig en kan veel zelf :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:14

Jaaaaaaaaaa we zijn eruit gekomen! Bod geaccepteerd!!!! Nu alles in gang zetten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:08

Wooowww Themba!!! Gefeliciteerd!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:11

Welkom Jolandaa!! Veel succes en plezier met het zoeken van een woning!!!en er is niks mis met 2de handse meubels!!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:19

Hoi allemaal, ik meld me hier ook even. Wij gaan vanmiddag voor een eerste bezichtiging naar een huis. Voor mij is het de tweede bezichtiging :) Was gisteren even langs gefietst en de eigenaar was in de tuin bezig en ik mocht even binnen kijken, erg aardig.

Het huisje is echt wat voor ons en ik zie mezelf er al zo wonen. Nu zit ik te twijfelen of we een aankoopmakelaar in moeten schakelen. Ik heb zelf tien jaar bij een makelaar gewerkt als secretaresse (wel 10 jaar geleden :) ) dus weet wel zo'n beetje hoe en wat, dus wellicht is een bouwkundige keuring dan een optie. Weet het nog niet zo goed eigenlijk.

Ik zou ook mijn vader kunnen vragen die heeft een aannemersbedrijf gehad en ook veel kennis van alles. Dus twijfel, twijfel. Het gaat om een huis gebouwd in 1986, een hoekwoning. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:44

hier zijn we zonder aankoopmakelaar aan de gang, bouwkundige keuring doen we zelf wel, heb ervaring met een goede bouwkundige hier in de buurt die pas rapport op maakt op het moment dat je dat wil, tot die tijd is het tarief gereduceerd. dus blijkt dat er echt forse problemen zijn en je bijvoorbeeld niet wil bieden, scheelt dat een hoop en als je wel bied kun je de uitkomsten al wel meenemen in de onderhandelingen , maar rapport hoeft dan pas opgemaakt te worden op het moment dat je er uit komt met de onderhandelingen.
zo ben ik behoed gebleven voor een paar bodemloze putten maar ook voor idioot hoge kosten ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:33

Gefeliciteerd Themba!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:56

Ik denk dat we als we het vandaag nog steeds leuk vinden een bod gaan doen onder voorbehoud financiering en voorbehoud bouwkundige keuring.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:51

ik zou je vader gewoon vragen. scheelt een boel geld. veel plezier met kijken..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:00

Dancer, had er even overheen gelezen dat je vader aannemer is geweest , die zou ik dan gewoon laten kijken :j mocht je dan twijfels houden of het gaat echt om een tricky huis (dijkwoningen willen nog wel eens wat narigheid hebben die je op het eerste zicht niet ziet of leuk verborgen is bijvoorbeeld. )
dan kun je er altijd nog een bouwkundige bijhalen voor een rapport, maar wat dat betreft zie ik absoluut geen meerwaarde in een aankoopmakelaar, die doet op dat vlak ook niets anders dan een bouwkundige er door heen jagen alleen dan betaal je je aankoopmakelaar er voor dat hij die opdracht aan de bouwkundige geeft...
denk dat het vooral handig is om geen werk te hebben aan een deel van de papierhandel en het onderhandelen via de makelaar gaat.. maar ook dat zijn weer dingen waar wij zelf ook wel mee uit de voeten kunnen, daar heb ik die extra kostenpost ook niet voor nodig :n

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:59

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:07

We gaan maandag voor een tweede bezichtiging met mijn vader. Nog even spannend dus.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:29

Gefeliciteerd temba! wat fijn dat jullie bod is geaccepteerd. bij ons is alles rond en krijgen 20 juni de sleutel! Fijne service bij de hypotheker. En is allemaal mooi snel rond gegaan. Binnen 4 weken. :-)