Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:11

Jemig ts, dit is mooi klote.
Ga alsjeblieft op zoek naar een goede advocaat om je te helpen en ik zou advies in gaan winnen bij veh. Pfff, er is hier echt een hoop mis gegaan bij de verkopende partij... Afschuwelijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:14

Ik zou denk ik nu contact opnemen met een advocaat en de zaak voorleggen en dan bespreken wat ze voor je kan doen. Dan kun je in elk geval direct als de 8 dagen voorbij zijn van start en de eerste actie uitzetten. Dat zal dan wel beginnen met een brief ofzo, maar die kan immers gewoon klaar staan nu al.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:16

Amaris schreef:
Pfoeh, dat kan zij toch helemaal niet zeggen? Ik zou echt niet nog 8 dagen in onzekerheid willen zitten, maar ik zou al willen weten of ik de 8 dagen uberhaubt zou moeten wachten!

Je hebt nu toch al heel veel info waar een goede advocaat een conclusie uit zou kunnen trekken?

De goedkoopste oplossing voor de TS zou zijn dat de verkopende partij binnen die 8 dagen op wonderlijke wijze de beslaglegging eraf weet te krijgen en de overdracht doorgang kan vinden. Dan zouden de kosten voor een advocaat niet nodig zijn geweest.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:16

Ik zou vandaag nog gaan informeren bij een advocaat Liselot, puur ter info wat de mogelijkheden zijn en dan hoor je ook meteen vanaf wanneer je daar mee kunt starten.
Het punt is, als je dat pas over 8 dagen doet, hobbel je alweer overal achteraan en dat wil je niet.

Edit: Je begint dus nog nergens mee, maar informeerd alvast. Zo kun je tevens informeren naar de kosten van die advocaat.

Liselot

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:18

toch wel grappig dat een notaris, die er voor geleerd heeft, volgens bokt niet weet waar hij over praat... Die zegt mij niet voor niets dat ik nu nog niets kan doen behalve afwachten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:19

Je doet ook nog niks, maar je informeerd wel alvast, zodat je weet waar je allemaal aan toe bent.
Wat kun je verwachten, wat gaat dat me kosten etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:19

Niet nog acht dagen wachten maar direct een advocaat raadplegen, eerste gesprek is (bijna altijd)gratis dus doe daar je voordeel mee. Advocaat van vereniging Eigen Huis raadplegen? Dit is specifieke materie dus een goed onderlegde advocaat die hier vaker mee te maken heeft is niet verkeerd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:22

Een goede advocaat heeft vast wel meer te doen en zal je dus niet gelijk te woord kunnen staan, met een beetje pech kan je daar pas over een dikke week terecht. En een advocaat zoeken die bij je past en de materie kent doe je ook niet zo 1-2-3.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:23

Jeetje Liselot dit verhaal heeft nu wel een vervelende wending genomen!
Ik kan niet meer dan je sterkte wensen! En hopen dat het ergens goed gaat komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:23

Hmmm, notarissen zijn ook maar mensen. Ik denk dat je juridisch niet zoveel kunt doen nog. Maar je kunt uiteraard wel al je mogelijkheden bekijken zodat je je actieplan klaar hebt voor over 8 dagen. Ook overleg met makelaar en/of menzis kunnen al eerder, en soms kan een advocaat ook in dat onderhandelen al veel betekenen. Alleen of je dat op die manier kan / wilt doen moet je zelf bekijken want daar zit uiteraard wel een financieel risico aan vast.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:24

Liselot schreef:
toch wel grappig dat een notaris, die er voor geleerd heeft, volgens bokt niet weet waar hij over praat... Die zegt mij niet voor niets dat ik nu nog niets kan doen behalve afwachten

Heeeee....

we proberen alleen maar mee te denken hoor

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:26

Dat weet ik amaris, maar ik had al meerdere keren gezegd dat ik eerst die termijn af moet wachten en nog komen er alleen maar reacties dat ik nu al een advocaat moet inschakelen. Daar heb ik dan ook niets aan

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:31

Even vluchtig doorgelezen, maar ik ben wel heel benieuwd of dat beslag van Menzis er wel af gaat. Als ik het zo hoor klinkt het als gedwongen verkoop vanuit de bank. Of hoe dan ook, als er restschuld is dan zal het totale verkoopbedrag naar de bank gaan en staat Menzis dus met lege handen. Daarna staat TS volgens mij gelijk met Menzis als schuldeiser, tenzij ze een tweede hypothecaire inschrijving hebben. Mocht er dan nog ergens geld vandaan komen, je weet maar nooit, dan wordt dat verdeelt over alle schuldeisers. Ook ik zou nu al naar een advocaat stappen, informatie inwinnen en zorgen dat hij klaar staat voor actie. Reken maar dat de bank van verkoper en Menzis ook hun teams hier al op hebben zitten.

Wel super slordig dat dit nu pas boven water komt. Heeft dan niemand een kadestrale opvraging gedaan, daar staat dit toch in lijkt mij. Zelfs je eigen bank had dit kunnen zien en mogelijk kunnen melden van 'goh, daar moeten we even opletten'. Ook hun even bellen om te overleggen, zij zullen dit vast vaker meemaken en mogelijk advies voor je hebben.

In ieder geval veel sterkte TS. Ik weet iets van hypotheken etc, maar zit er niet echt meer in dus neem mijn verhaal niet voor waarheid aan hoor. Ik hoop dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt :(:)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:32

Liselot, als je 8 dagen helemaal niks doet is het al 10/4, en dan loop je kans niet meteen een advocaat te vinden, die heeft niet gelijk tijd, die moet nog eerst vanalles uitzoeken, dan gaan we natuurlijk weer van start met een aangetekende brief en HOPPA het is mei voor je het weet en dan beginnen misschien de hypotheekproblemen (want op dit moment is het aanbod niet verlengd).

Maar ik hoop wel dat die *piep* makelaar geen loon krijgt. Als hij op commissie werkt is hij mooi de sigaar.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:33

Liselot schreef:
Dat weet ik amaris, maar ik had al meerdere keren gezegd dat ik eerst die termijn af moet wachten en nog komen er alleen maar reacties dat ik nu al een advocaat moet inschakelen. Daar heb ik dan ook niets aan

Ik ben een leek op dit gebied, maar mensen die zichzelf zover in de schulden hebben geholpen dat er beslag op het huis moet worden gelegd door een andere partij dan de bank, gaan echt niet geven, in mijn idee, om wanneer zij het huis gaan verlaten of jou boete of jou gemaakte kosten.....
Dus wellicht is het verstandig dat je, direct in de aanval kunt na dit termijn met een voorbereide advocaat dan dat je dit na de 8 dagen nog in gang moet zetten....
Want zonder geld gaan ze niet aan een woning komen, of aan geld om te verhuizen/opslag voor de spullen en dergelijke... Beter gezegd: wellicht is het een idee om straks voorbereid te zijn!

En hoe kan een bank een goed verkopen met restschuld terwijl er beslag is gelegd? Waarom ging de bank dan akkoord met dit bod en zijn zij dan niet in gebreke te stellen?

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:39

Als Menzis beslag heeft laten leggen hebben ze dus al meer dan een half jaar premieschuld.
Beetje vreemd dat de hypotheekverstrekker geen beslag heeft laten leggen,die is de grootste schuldeiser.
Die dachten vast;hup verkopen!
De notaris weet heel goed waar hij over praat hoor.Hoe lastig ook,zulke dingen kosten heel veel tijd.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:41

Niemand zegt dat je nu al stappen moet ondernemen, maar wel dat het misschien handig is om alvast uit te gaan zoeken wat je te wachten staat over 8 dagen.
Is er ergens een advocaat beschikbaar om je te helpen (zoals foxy zegt, die hebben al een agenda, hebben e nog een gaatje voor jou?), kunnen ze je misschien al vertellen wat er gedaan moet worden, wat jou dat ongeveer gaat kosten, etc etc. Als je zulke dingen al een beetje meer weet, kun je in die 8 dagen voor jezelf ook wat beter op een rijtje zetten of je er mee door gaat of beter toch niet.
Het punt is dat je zelf zometeen ook "dakloos" bent en niet alle tijd van de wereld hebt om op je gemak af te wachten. Joost mag weten waar je nog meer in mee gesleurd wordt straks.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:41

Monzamonza, de hypotheekhouder (bank) heeft al een hypotheek en hoeft dus geen beslag te leggen. :)*

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:43

Liselot, ik zou toch wel gauw wat huiswerk gaan doen, zodat je goed beslagen ten ijs komt. Dus informatie inwinnen bij juristen. Ook bij de bank alvast gaan vragen wat nu het vervolg kan zijn en de mogelijke consequenties van de huidige situatie.

Visitor, de hypotheekhoudende bank van de verkoper wel, maar de bank die aan de koper hypotheek verstrekt misschien niet.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:47

Jeetje t word steeds ingewikkelder! Heel veel sterkte!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:47

Zoutenootjes, ik snap je laatste opmerking niet. Maar TS heeft al aangegeven dat haar financieringsvoorstel maar geldig is tot eind april dus dat moet ook verlengd worden als dit aansleept, en daar ziet het er wel naar uit.

En verder: de bank van de verkoper hoeft dan wel geen beslag te leggen, voor zover ik gelezen heb hebben ze nog niks gedaan inzake een gedwongen verkoop, dus op dit eigenste moment denk ik dat verkopers nog wel hun hypotheek betalen. Verkopers hebben huis ook zelf op de markt gezet via de makelaar.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:48

zoutenootjes schreef:
Visitor, de hypotheekhoudende bank van de verkoper wel, maar de bank die aan de koper hypotheek verstrekt misschien niet.

Maar die kan ook helemaal geen beslag leggen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:48

Natuurlijk niet, die hebben op dit moment zelfs nog geen bindend contract met TS.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:49

of het een gedwongen verkoop is weet ik ook niet. Het enige wat ik weet is dat de bank akkoord is gegaan met mijn bod, maar denk eerder dat dat vanwege de restschuld was

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:50

Ik begrijp toch niet goed dat er beslag is gelegd op het huis door de deurwaarder van de zorgverzekeraar, waarom niet op hun lonen?
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 02-04-13 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt