Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:04

De Vales kost in Nl 2,99 , in Dld 1,99...andere merken hebben ze uiteraard ook .
Heb vandaag burgers voor 1,69 mee genomen om te proberen .
Ik eet wel gewoon vlees , maar sla vaker een dagje over en eet dan een vega ... :D

Sheran

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:13

Valess vind ik altijd te duur om mee te nemen, ik hou het altijd bij de P&E dingetjes van de AH voor 1,69 of 1,99... de rest vind ik wel erg lekker en ik sta er altijd bij te kwijlen, maar neem het nooit mee.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:18

Of ik sla een berg in als het in de aanbieding is

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:21

:j dat ook, maar het is vaak al op als ik eindelijk eens naar de winkel kan.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:23

Dat is hier ook vaak hoor.. Dat is wel zo irri!

Heeft iemand hier een lekker uiensoeprecept?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:27

Uitjes fruiten met wat olie en meel, dan aanlengen met bouillon. Een scheutje rode wijn erdoorheen is ook erg lekker!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:33

Thanks!
Had een pakket peen en ui( beide 2 kg ) gekocht, al hutspot gemaakt maar nu veel ui over, dus ga ik vd week soep maken :)
Meel bedoel je bloem mee? Hoeveel of op gevoel?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:34

Op gevoel :). Het is het bindmiddel van de soep. Ik kook behoorlijk op smaak/gevoel.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:50

Ok thanks vd tips :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:12

Zo doe ik het ook meestal met de uiensoep. Lekker simpel houden. Ik doe er altijd wat peper/zout en knoflook in. Ben nu eenmaal gek op knoflook :D

Iemand recept voor erwtensoep?? Lekker vol soeppie??

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:30

Uiensoep maak is als volgt:
paar teentjes knoflook fijnsnijden, uien erbij doen. Uien langzaam fruiten, echt op een laag vuur, niet bruin laten worden. Hoe langer gefruit hoe lekkerder je soep straksis. Dan een paar eetlepels bloem erover doen. Laten garen. Vervolgens bouillon toevoegen en het geheel roerend aan de kook brengen. Als het klaar is paar handjes fijngesneden peterselie erdoor roeren. Verse peper erdoor.
Dan soep overdoen in soepkommen - stuk stokbrood erin leggen - bestrooien met pittige gemalen kaas en even onder de grill tot de kaas gesmolten is en bubbelt.

Snelle erwtensoep - zonder vlees:
Ca 700 gram verse erwten uit de diepvries (wij hebben erwten uit de moestuin, maar gewone diepvrieserwten gaat ook prima) - ca 30 minuten koken. Dan in de blender helemaal glad maken.
Water toevoegen tot de gewenste dikte.
Stuk knolselderij in kleine stukjes - 3 preien in ringetjes - ca 500 gram wortel in stukjes toevoegen.
Ca half uurtje koken - daarna naar smaak bouillonblokken erbij doen - ik doe half kippenbouillon en half groentenbouillon. Selderijgroen fijnsnijden en erbij doen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:38

Knoflook door de uiensoep lijkt me ook lekker, thanks

Erwtensoep;

400 gram spliterwten in 2 liter water 45 min zachtjes laten koken ( schuim eraf scheppen) met laurierblad
Halve knolselderij, 1 winterpeen, 1 ui, 1 prei , snijden in stukjes en dat toevoegen, daarna 30 min laten koken
Zout en peper naar smaak toevoegen
Peterselie erdoor is ook lekker

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:09

Top! Nu dus alleen nog erwten in huis halen en ik kan aan de slag. Ben benieuwd!

Doen jullie er nog worst of vlees doorheen??

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:45

Je kan er spek of worst doorheen doen maar ik eet geen vlees ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:56

Bij de Lidl hebben ze erwtensoeppaketten (deze week waren ze hier in de aanbieding voor ongeveer E1.50) daar zit een stuk knolselderij, 2 wortels, een ui, peterselie en een laurierblad in.
Vandaag toevallig nog erwtensoep gemaakt;
3,5liter water, 1000gr. spliterwten, 2 wortels, een hele prei en de groenten uit het erwtensoeppakket.
Ik heb er 7 groenteboullionblokjes ingedaan en verder niets, het heeft ongeveer 2uur opgestaan, eerst een uurtje zonder en daarna met groente.
Zeer smaakvol, hoeft echt niets meer toe tevoegen.
Ben zelf vegetarier en schep voor mijn man dan wat in een aparte pan, hij doet er vervolgens gesneden rookworst doorheen. Heb bij mijn soep ook weleens vega-rookworst gebruikt, best lekker voor de verandering:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:05

Sheran schreef:
Valess vind ik altijd te duur om mee te nemen, ik hou het altijd bij de P&E dingetjes van de AH voor 1,69 of 1,99... de rest vind ik wel erg lekker en ik sta er altijd bij te kwijlen, maar neem het nooit mee.

De Vales haal ik dus in Dld voor 1,99 , maar ik ben ook de goedkopere merken aan het proberen .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:07

Vrijdag met vriendje boodschappen gedaan voor het sjouwen, doen we niet meer.... ik sjouw zelf wel.... was 73euro kwijt en ik had niet eens alles want een aantal aanbiedingen waren op.
Ik probeer 80euro max per week aan te houden, voor eten/drinken maar ook voor schoonmaakarikelen en verzorgingsartikelen (shampoo enz.)
Nou dat gaat niet lukken :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:10

Haha, Mar _O-
Ik was voor mijzelf 17 euro kwijt (waarvan 5 euro koffie en 6 euro thee) plus 10 euro stoofperen voor een eetfeestje.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:13

Ik heb alleen een Deen in de buurt hier en moet voor andere winkels zeker 15 min rijden, dus ik weeg altijd af of ik dingen kan combineren, anders kan ik het net zo goed iets duurder bij Deen halen omdat ik anders toch de benzine kwijt ben.

Van de week in ieder geval wel naar de Lidl, dus ik zal de aanbiedingen vast even gaan bekijken en bedenken wat ik ga eten deze week.

Heb 5 horloges van vriendlief in de tas zitten die allemaal een nieuwe batterij moeten, ga ik dat ook maar eens regelen.

Lekker weertje hé meiden? :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:13

Ik kon me nog niet omdraaien of er lag weer allemaal spul in het karretje, nou dikke doei! hij mag niet meer mee, ik rij het karretje wel weer naar huis!
Heb ik 4 weken mijn stinkende best gedaan en hij vergalt het in 1x :=
Maar goed, gisteren wel bij zijn ouders gegeten dus een klein beetje bespaard hihi!

dat heb je netjes gedaan, 17euro!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:16

En volgende week helemaal geen boodschappen :)
Schiet bij jullie de kar niet op slot na een x aantal meter buiten?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:20

nee de kar schiet niet op slot, dat systeem hebben ze gelukkig niet :)
ik kan de kar dus zo m'n huis in rijden en daar uitpakken, ideaal hihi! Doe ik alleen als ik veel zware dingen heb, dan is het net te ver om te sjouwen en dichtbij genoeg om de kar naar binnen te rijden :)
Maar soms heb ik daar geen zin in want het karretje moet ook weer terug natuurlijk en dan vraag ik dus vriendje mee..... maar dat was ook de laatste keer....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:20

Oei Marley dat gaat hard, maar zat er veel bij waar je lang mee kunt doen? Of om de voorraad aan te vullen?

Vriendlief doet ook anders inkopen. Ik had 2 tandpasta voor prijs van 1. Weliswaar niet degene die ik lekker vindt, maar zo'n aanbieding is toch veel goedkoper.
Komt vriendlief paar dagen later aanzetten met mijn eigen tandpasta :D
Ik denk, we moeten zuinig aan doen.
Hij denkt, maar ze is zo ziek (spugen) en kan dan lekker haar eigen pasta gebruiken.
Tja, ga daar maar eens tegenin <3

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:22

weinig voorraad.... vooral wat lekker spul wat binnen de kortste keren weer op is, als t niet al op is....

wel heel lief dat ie daaraan denkt!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:23

Evelijn schreef:
Kan me niet voorstellen dat spullen van de Lidl (of enige andere supermarkt in Nederland)... in de buurt komen van echt eten uit Thailand... misschien als je het bij de Toko haalt.

Hier moet ik eigenlijk weer nieuw lijstje maken... maar heb geen inspiratie... wel al eten voor vanavond.. dus morgen denk ik er nog wel eens over na.

Klopt zooi hier smaakt nergens naar, vooral niet uit pakjes.
Bepaalde sauzen komen de buurt maar je kunt nooit zo krijgen, varkensvlees in Thailand is zo zacht en smaakvol dat heb hier nog niet gevonden.

Ook pekingeend in Nederland bij Chinees smaakt nergens naar.