Algemeen bezuinigen in en om het huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:37

Ik dacht de leengordijnen misschien een beetje over je bestaande plissees heen draperen?

Het ziet er niet zo mooi uit, maar misschien kan je ze een beetje dichtstoppen met een stuk stof als je 's avonds op de bank zit?
En dan je gordijn er overheen.
Aangezien het nieuwbouw is moet je dan wel af en toe extra ventileren.

Misschien dat afzuiger en roosters tegelijk een beetje teveel van het goede is? Misschien droogt de afzuiger de lucht juist teveel uit (dat kan ook als koud aanvoelen).

Mootje, ik heb echt enorm last van tocht. Bij mijn vriend zijn huis stond de andere bank tegen het raam en niemand ging daar zitten :=
Hij had ook alleen een vouwgordijn en dat was duidelijk te weinig. Ondanks dat alles super geisoleerd was en nieuw.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:39

Dat gaan m'n plissees niet overleven :+ Dat wordt te zwaar voor hoe die bevestigd zijn en ze zitten zeg maar in klemmetjes tegen het kozijn (daar kan niets tussen)
Maar ik kan uiteraard eens proberen als ik s' avonds de afzuig uit zet!!

Davinia_

Re: Algemeen bezuinigen in en om het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:25

Vriendje heeft zijn neus gebroken en er zijn al 2 keer röntgenfoto's gemaakt in het ziekenhuis. Daar gaat het eigen risico :=
Gelukkig hebben we afschrift van Eneco gekregen en is dat veel meer dan de eigen risico, heeft vriendje meer geld gekregen met z'n loon, nog een naberekening van 2012 en hebben we geld terug van het water :D

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:30

Gisteren op TV
Een Nederlands koppel en hun kinderen, leven erg zuinig.
Kosten elektriciteit € 8.50/maand, water € 10,-/maand.
Verwarming staat altijd op 16 graden.
Ze hebben geen bad of douche, zo goed als geen elektrische apparaten, zelfs geen koelkast.
Tandpasta maken ze zelf met Bicarbonaat en muntolie, ze gebruiken geen zeep of shampoo.
Zowel de man als de vrouw gaan maar 2 dagen per week werken. Ze komen toe met hun loon omdat ze weinig uitgaven hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:32

Tja en ben je dan gelukkig vraag ik me af?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:33

Dat is toch geen leven, maar overleven.... :P

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:14

De echtgenoot wil nog meer besparen, gelukkig is de echtgenote daar niet voor te vinden.
Ze zijn beiden erg begaan met het milieu.
Ze leken toch erg gelukkig :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:17

Dan moet hij zijn vrouw eruit doen! Bezuinigd hij en zij hoeft niet.... :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:33

Wat eten ze dan en waar bewaren ze dat? :oo

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:36

Geen bad of douche??
Hoe wil je je dan schoon houden? En je haren wassen.. Bah :n

Bezuinigen is goed, maar je kunt ook te ver gaan..

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:00

groenten bewaren ze in vochtig zand (wortels, pastinaak enz..) Andere groenten hebben ze niet laten zien op tv. Waarschijnlijk in de kelder. De kindjes worden gewassen in een babybadje (om de 2 dagen) Zijzelf wassen hun aan de wasbak.
De was, vaatwas, toilet en poetsen gebeurt met regenwater.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:34

Waren het geen amish :')

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:39

Met regenwater?
Goed, onze toiletten (2), wasmachine, kraantje buiten en koud water in de berging zijn ook regenwater.
Dan nog hebben we met een gezin met 4 evengoed maar 10€ te betalen voor water in de maand.
Dus douche en bad, en afwasmachine zitten in de 10€.
In mijn ogen precies een nutteloze besparing. Is denk ik niet goed ook om je afwas met regenwater te doen (of je moet het eerst koken en nog wat mee doen).

Dit is in mijn ogen overdrijven. Ze tonen gelukkig (faken leert iedereen de dag van vandaag).

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:43

Dat zou niets voor mij zijn. Bezuinigen oke. Dat doe/moet ik ook. Maar niet douchen, geen koelkast enzo. Nee dankje..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:47

Keandra, dan lijkt mij dat water goedkoper is Belgie eerlijk gezegd O:) Ik betaal in mijn eentje ook 10 euro per maand en douche max. 5 minuten per dag en was 1x per dag af en verder nog een liter of 4 of 5 voor koken / thee.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:25

Ik denk dat die mensen gelukkiger zijn dan de gemiddelde persoon hier ;)
Het is een levensstijl, zonder geldzorgen, je weet dat je goed bent voor het milieu, schenkt heel veel voldoening.

Ik zou het niet kunnen/willen 8-)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:01

Dat zou kunnen, we proberen wel op te letten met ons verbruik van water, gas en elektriciteit. (En de prijzen van die laatste 2 zijn in NL toch lager dan in BE). Scheelt wel dat we een nieuwbouw van 3 jaar jong hebben die goed geïsoleerd is en een waterput waar 5000l regenwater in kan.
We komen heel lang toe als er geen regen valt.
Wij zouden het dus ook niet kunnen hoor, zo beknibbelen op energie en water. Dat zou voor ons beide het einde van veel leuks betekenen.

Ben al blij als we degelijk rond komen en geen geldproblemen hebben. (Hadden we tot een dikke 2 jaar terug, alles is nu terug geheel in orde, sindsdien haten we krediet ook, ... We zijn er ook veel zuiniger door gaan leven)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:01

Mijn levensstijl zou het ook niet zijn ....vraag me dan af of de kinderen wel vriendjes hebben ?

Aan verspillen heb ik een hekel , baal dan ook als ik eens wat etenswaren weg moet gooien .
En van thuis uit heb ik mee gekregen ..wat je niet hebt(geld) kun je ook niet uitgeven .
Voor duurdere uitgaven word gespaard ...uitzondering daarin is de hypotheek voor mijn
woning .

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:50

Dat is bij ons dan ook de enige lening die we hebben, onze hypotheek.
liever het dan aan de bank geven dan aan een huisjesmelker (vrekkige huurbaas).

We proberen gewoon heel goed op te letten. Lampen zijn al praktisch allemaal vervangen door led. Auto rijdt relatief zuinig (5.2l /100km) en dan aan goedkoopste tankstation gaan tanken. Paarden staan op weide, we moeten alles zelf doen, veel goedkoper dan pension. Pampers voor de jongste zijn wit product of van kruidvat. Etenswaren zijn ook witte producten (huismerken he) of in grote hoeveelheden aangekocht (stapelkorting) en ingewroren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:49

ditano, dat heb ik ook altijd gezegd (en gedaan)... totdat vorige week mijn auto ineens kapot ging en niet meer te repareren was. Zonder auto gaat niet, dus moest echt wel wat geld lenen van de bank om direct een andere auto te kunnen kopen. Maar goed, daar heb ik dan ook een hoge maandaflossing voor, want ik wil er zo snel mogelijk weer vanaf. Ik ga er zelfs mijn trailer voor verkopen, om nog sneller af te kunnen lossen. Wil uiteindelijk weer zonder lening door het leven! (nou ja, de hypotheek heb ik dan nog wel, maar daar ontkom je niet aan)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:27

@GC ... _-:( ...ik dombo .... mijn auto heb ik idd ook op afbetaling gekocht .
Maar dat zijn echt de 2 enige dingen .
Toen hier in Dld de schrootpremie liep , heb ik mijn oudje afgegeven en een nieuwe auto gekocht .
Een auto moet betrouwbaar zijn , ben er namelijk ook van afhankelijk om naar m,n werk te komen .
Maar goed heb dan geen auto gekocht van 30.000 Euro := ...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:23

De enige lening die ik heb is een hypotheek, Ik zorg er wel voor dat ik voldenoende achter de hand heb voor tegenvallers zoals een kapotte auto of dikke rkeningen voor de auto

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:38

ditano schreef:
En van thuis uit heb ik mee gekregen ..wat je niet hebt(geld) kun je ook niet uitgeven .
Voor duurdere uitgaven word gespaard ...uitzondering daarin is de hypotheek voor mijn
woning .

hebben wij toevallig dezelfde ouders??? :') Of dat ik mijn moeder hoor :D
En het is ook zo waar!! Je hoort wel eens van mensen die schuld op schuld hebben..... Daar slaap je toch geen nacht meer van -O-

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd! Dat is ook helemaal niet erg. Als het maar niet te 'makkelijk' wordt dan om er dan heel makkelijk maar nog een lening bij te nemn.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:43

Dat was ook de uitspraak van mijn ouders en dat houd ik ook in ere

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:17

Ik ben ook anti lening hoor :j idd alleen eventueel een hypotheek, maar voorlopig blijven wij mooi huren, al dat gedoe met de regering momenteel.
En ik heb het geluk dat als ik echt ergens geld voor nodig heb mijn ouders er altijd zijn om bij te springen :j