Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
idinn schreef:Als er nog geen groen haar op groeit zou ik het gewoon gebruiken ... en als het nog net zo hard naar mosterd stinktDie datum staat er ook maar voor jan l*l op tenslotte. Zonde als je het niet vaak gebruikt om dan weg te gooien telkens als de datum voorbij is. Ik heb er hier ook in de koelkast staan, gebruik ik eigenlijk alleen voor op Turks brood met kaas en dan onder de grill. Maar zo vaak eet ik dat ook weer niet. Geen flauw idee wat er qua datum op staat, ga dat ook niet bekijken. Zie het vanzelf wel als het er niet meer goed uitziet.
@ralphtdw .. heeft de bakker bij jullie ook geen actie dat je bepaalde dag vb. 3 broden voor x-aantal euro kan krijgen? Dat scheelt ook al snel flink. Mijn ma haalt vaak brood bij de bakker, maar dan wel alleen op die ene dag.
imd schreef:Ik ontbijt bijvoorbeeld altijd met yoghurt, ook een week over de datum prima te eten hoor! Wordt alleen wat zuurder, maar verder niks mis mee.. Ik gooi echt zo min mogelijk weg, dat is voor mij dan weer een soort van kick, om zo veel mogelijk dingen die ik nog heb liggen dan weer te gebruiken. Zo had ik vorige week restjesdag; gehakt in tomatensaus, 5 ovenaardappeltjes, salade met een half pakje spekjes wat ik nog had en een restje bonensalade, alles weer op en mijn buik vol!
ralphtdw schreef:ja ik gooi heel veel weg zonde,
ja ik ben daar gewoon heel vies van haha sorry ja ik weet niet wat dat is,
maar ik koop veel vleeswaren bij de slager of hema. en dat gooi ik echt naar 2 dagen weg.
zo ben ik denk ik opgevoed.
en van de supermarkt wat voorverpakt is kan ik nog wel een keer ietsje langer bewaren maar ligt er ook aan wat.
en daarom wil ik dit topic volgen want ik kan het denk ik met heel wat geld minder doen
Sammyy schreef:Ralphtdw, waarom ga je je vleeswaren bijv. niet bij de slager halen dan? Dan betaal je wel per kilo iets meer, maar kun je bijv een paar plakjes per keer nemen waardoor je het niet weg hoeft te gooien.