Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:01

Ja hè? Ben er onwijs blij mee :+:
(van de HEMA trouwens :) )

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:02

Wauw, wat een kleuren haha! :') En die paal is inderdaad heel apart. Is dat een draagpaal? Nog nooit zo gezien haha. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt! :D

Wauw dat canvasje is echt mooi. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:14

Zo'n paal oid heb ik best vaak gezien :j Beetje leuk aankleden en dan heb je er geen last van.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:15

Beetje leuk aankleden: podium eronder, rode verlichting erbij.... :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:20

MamaMiesje schreef:
Beetje leuk aankleden: podium eronder, rode verlichting erbij.... :')

Dat kan ook :+
Je kan er ook gewoon een grote plant tegenaanzetten in een mooie pot en dan zie je er niet veel meer van.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:29

mooi die canvas!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:20

Pot met klimop ervoor zetten! :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:07

De badkamer schiet dus al op dems75 +:)+
Ben benieuwd naar foto,s van het liggende vloertje .

Mooi geworden je canvas MamaMiesje .

Vandaag even bij de tweede hands winkel geweest en heb nog een houten dienblad
gescoord .Foto volgt later .(of morgen )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:35

Wauw die canvas is wel heel erg mooi :j

Ik zit te wachten op mijn schoonvader die bij het oude huis even op het dak moet, maar mijn handen jeuken om verder te gaan in de tuin van het nieuwe huis :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:35

Wat mooi zeg die canvas!! En wat komt ie goed uit op die muur!!

Vandaag hebben ze vinyl gelegd op de 1e en 2e verdieping. Nu moeten ze volgende week terug komen, want ze hadden te kort.... :7
Ze kwamen voor de keuken met de juiste afzuigkap en vaatwasser, maar nu is de koker van de afzuigkap te kort...... Daar komen ze dus weer voor terug..... }:0

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:18

Mies je wc is gaaf geworden! Wil je die van mij ook pimpen? :P

Goeiedag Kentaro, het zou ook eens in 1 keer goed gaan bij jou...

Sakkia weet niet hoe het weer bij jullie is maar het is hier niet echt weer om in de tuin aan de slag te gaan...

Heb hier even een discussie met vriendlief, morgen gaan we de keuken halen en volgend weekend wordt het geplaatst. Maar hoe moeten we het doen met tegelen. Vriend wil eerst tegelen en dan de keuken tegen de muur. Maar ik zeg eerst de keuken (onderstuk) dan tegelen en dan de 2 bovenkastjes ophangen. Ik weet niet hoe dat normaal gaat?
Schoonvader is nu onze kamer aan het behangen. Dan kan ik het morgen schilderen en kan het weekend de vloer erin en de inbouwkast :D morgen wordt de slaapkamer van onze dochter behangen. Hebben we toch in 1 week 2 slaapkamers zo goed als klaar!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:30

Ja hoor, kom wel even langs op de fiets :')

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:39

Is goed voor je conditie!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:34

Het begint hier nu net wat te sputteren, dus de hele avond druk bezig kunnen zijn en er is nog heel erg veel werk te gaan. De tuin is zo mooi, maar echt die mensen hebben er maanden (jaren) niks meer aan gedaan. Zo zonde, er komen planten tevoorschijn die gewoon niet meer te redden zijn maar wel heel erg mooi waren.

Vanavond gestoken door een wesp, nu een heel dik en stijf bovenbeen, maar eens kijken hoe mobiel ik morgen morgen ben :+

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:57

Heb hierbij wat foto's gemaakt op de kijkdag vorige week, om een beetje een indruk te geven van het huisje waar ik voor ga tekenen binnenkort... (tenminste hier ga ik nu wel van uit, aangezien de woningbouw mij heeft gebeld.. had de oproep gemist en teruggebeld, maar de mevrouw die over dit huis ging was toen zelf al naar huis toe.. morgenochtend kon ik haar weer bellen en dan weet ik het dus dan ook definitief :) )

Ze zijn wat vluchtig genomen, aangezien het erg druk was met de bezichtiging en ik dus steeds snel moest zijn zonder steeds andere mensen in beeld te hebben haha. Als ik de sleutel heb maak ik even wat betere foto's!

Afbeelding
Voorkant huis, samen met mijn moeder ^^

Afbeelding
Woonkamer

Afbeelding
Keuken

Afbeelding
Trap van bovenaf gezien

Afbeelding
Slaapkamer 1

Afbeelding
Slaapkamer 2 (ene helft)

Afbeelding
Slaapkamer 2 (beide helften)

Afbeelding
Schuurtje

Zoals jullie wel zien is het wel gedateerd qua kleuren en het behang boven... :') ... hoop werk aan de winkel dus, maar heb er veel zin in! Gelukkig werk ik in een bouwmarkt en krijg dus verf en dergelijke voor een prikkie :P dat scheelt weer een beetje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:37

Kaygee, iets ander voorbeeld maar wij laten eerst de vloer leggen en dan de keuken erboven op :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:09

Luce leuk huis!

Wij willen de keuken niet op de vloer. Hebben het in ons oude huis wel maar vind het niet zo handig nu we de vloer mee willen nemen :)
gaat overigens om de muurtegels he

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:18

Lekker Kaygee, het schiet op! Geen idee hoe dat in z'n werk gaat bij keukens eigenlijk, die van mij hoeft volgend jaar pas :P. Nouja, dan zijn er weer centjes voor :=.

Wat een ontzettend schattig huisje, Luce_. Heel leuk! Met een ander kleurtje en behangetje zal het vast heel leuk worden!

Ik ben echt woest! Er is natuurlijk wéér wat misgegaan. Ik gisteravond vrolijk aan de slaapkamer begonnen met verven, toen viel het me al op dat de kleur zo blauwig leek. Toen vriendlief thuis kwam, was het eerste was hij zei "Hmm, is blauw he?!". Maargoed, na het verven te donker om kleuren te vergelijken.
Net even gekeken met een kleurstaaltje die ik toevallig nog had liggen, blijkt dus dat ze verkeerd gemengd hebben! Is al de derde keer, ben nu echt woest. Heb alleen geen bonnetje meer, dus zal nog een heel gezeur gaan worden. Ik ga iig op mijn strepen staan dat die man bij de verfafdeling maar eens een ander baantje moet gaan zoeken of een bril moet nemen. Derde keer een verkeerd gemengde kleur in nog geen half jaar tijd, dat kan toch niet? Heb nu een oerlijke koude grijsblauwe tint op de muur, ipv grijs wat de bedoeling was -O- .
Afbeelding

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:44

Oh dat is wel balen zeg Yv_! zeker als het al een paar keer eerder is gebeurd.. Ze moeten ook geen mannen achter de verfmengbalie zetten ;-). Bij ons gaat het (bijna) altijd goed, wij kruizen namelijk de kleur aan en zetten ook het aantal liters en de basis in het juiste vakje van de kleuren staal. Zo weten we zelf wat we aan het doen zijn en kan de klant gelijk inspringen mocht de verkeerde worden aangekruist.

Weet niet welke winkel je bent geweest maar ze horen het gewoon om te ruilen voor een nieuwe emmer :-) je bent immers steeds weer een tijd bezig om het op de muur te smeren. Als je weet wanneer het is gekocht kunnen ze zo je bon opnieuw uitdraaien!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:50

Net even een hele zoektocht gedaan, mijn vriend had dit betaald op 28/7, 14.08 uur. Kreeg net een printscreentje via de whatsapp, daar staat dus op "bea Nr:031T02. Kunnen ze daar iets mee opzoeken? Was overigens bij de Praxis.
Het is Histor-verf, er staat dit keer ook helemaal geen sticker op met een kleurcode of - naam :?.

Enige bewijs dat ik heb (als ze bijv. gaan zeggen dat ik zelf de verkeerde kleur heb laten mengen) is een foto van een paar maanden geleden met de hond op de achtergrond, waar ik het kleurstaaltje pas bij het behang. Die foto heeft hier ook gestaan, want mijn hond werd uitgemaakt voor teckel :P :'), dat vergeet je niet hahaha.
Weet ook nog precies hoe het ging: vriend en ik stonden bij de mengbalie naar het staaltje te zoeken, maar die waren op. Toen heb ik aan die man die foto met de hond laten zien vanaf mijn telefoon en de kleurcode hoefde hij niet, hij zou het wel opzoeken in de computer.

Net even met mn pa over gehad, ga maar langs, dat is denk ik het verstandigst. Even 10 keer slikken en rustig blijven :').

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:03

Oh wat ontzettend balen Yv_!! :(
Kan me voorstellen dat je na de 3e keer ontzettend woest wordt.

Wij wilden een keer zwarte verf laten mengen (blijkbaar had de Karwei die niet gewoon in potjes), kwamen ze met grijs aan :roll: We zagen het thuis, gelukkig wel nog voordat het op de muur zat (hebben er een muurtekening meegemaakt, niet dat jullie denken dat we een hele muur zwart wilden verven :') ), maar toch vervelend. Zijn we ook terug gegaan en zei de mevr. bij de mengbalie "Anders probeer het eens op de muur, misschien pakt het dan wel zwart uit." Uhmjaa.. misschien wel.... misschien ook niet.... Geef gewoon een nieuwe pot ZWARTE verf :+

@_Luce: Heel leuk huisje, ben benieuwd naar de foto's nadat jullie geklust hebben. Veel plezier iig!

@Kaygee: Goede vraag m.b.t. het tegelen, zou het eigenlijk ook niet weten. Ben wel benieuwd wat gebruikelijk is :j

Wij hebben gisteravond verjaardagsfeestje van de overbuurman gehad (konden maar een uur blijven omdat we zelf bezoek kregen, maar wilden wel ff ons gezicht laten zien) en daarbij een deel van de buren ontmoet.
Zaten wel leuke mensen tussen (waaronder de overbuurman zelf :D ), maar je merkt wel dat het echt een kliekje is en dat sommigen je niet zo gemakkelijk er tussen laten. Nu waren we er natuurlijk maar een uurtje, over een dikke week is het grote buurtfeest (bij ons op de oprit, kregen we via een brief van de buurtvereniging te horen :') ), dus dan zullen we er wat langer zijn en mensen hopelijk wat beter leren kennen.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:05

Ja, met datum en tijd kunnen ze de bon zo uitdraaien. Werk zelf bij de klantenservice bij de Gamma dus ik weet precies wat er wel en niet kan ;-) gewoon het verhaal uitleggen en er desnoods een klacht van maken. Anders gewoon vragen om een leidinggevende.. Dan is het vaak zo opgelost (weet niet hoe ze daar te werk gaan, maar wij zijn altijd heel coulant richting onze klanten) en volgende keer gewoon naar ons komen ^^ wij hebben al genoeg prijzen gewonnen qua service en klantvriendelijkheid lol.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:06

TeeGee schreef:
Kaygee, iets ander voorbeeld maar wij laten eerst de vloer leggen en dan de keuken erboven op :)

Hebben wij ook gedaan, al wordt het bij laminaat wel afgeraden.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:11

Jeetje Yv wat ontzettend balen zeg !!
Ben benieuwd wat ze ervan zeggen..

Wij hebben ook de keuken op de vloer laten zetten (eiken houten vloer) :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:15

Wij hebben het gedaan vanwege het eiland en de andere oplossing vond ik niet mooi.

Met gewoon een rechte keuken langs de muur en een plint voor de poten zou ik het niet doen en is het ook niet nodig.

Keuken is te zwaar eigenlijk om te kunnen werken voor de vloer. Dus je fixeert je vloer aan 1 kant wat op termijn problemen kan geven.