Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 06:28

Ik zou graag iets soortgelijks als deze vinyl willen voor in de woonkamer, maar dan een andere kleur.
Maar in ieder geval de houtlook :)

Afbeelding

En voor in de keuken grote zwart-wit geblokte tegels, ook gewoon op een rol vinyl

MyWishMax

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:18

Ik zie bij ons geen gaatjes of wat dan ook :D

Afbeelding

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:31

Nickytje, dat krijgen wij ook! Als je wat uit wilt zoeken, we hebben een map of 6 met allemaal soorten houtlook thuis staan... :+

mywishmax, ben blij dat jij geen last van gaatjes hebt!! :D Begon me al een beetje zorgen te maken....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:39

Nickytje schreef:
Ik zou graag iets soortgelijks als deze vinyl willen voor in de woonkamer, maar dan een andere kleur.
Maar in ieder geval de houtlook :)

[ Afbeelding ]

En voor in de keuken grote zwart-wit geblokte tegels, ook gewoon op een rol vinyl

Wat grappig, ik had die combi in mijn oude huis :)) Ik vind dat zwart-witte nog steeds leuk.
In het nieuwe huis lag/ ligt dat donkere van Kentaro.
Sommige mensen dachten dat het echt hout was (wij ook, op de foto)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:49

In ons huidige huis lag het in de woonkamer ook (lichte houtlook). Dachten ook dat er laminaat lag :D
Wij wilden plavuizen, dus konden het vinyl perfect voor de zolderverdieping gebruiken.
We zitten nu nog te twijfelen of we het op zolder ook nemen of dat het (een goedkopere) laminaat wordt!?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:08

Volgens mij is laminaat in de aanbieding bij de bouwmarkt goedkoper dan vinyl.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:12

Het is inderdaad goedkoper dan vinyl! We hebben allerlei krantjes liggen van bouwmarkten en zag er inderdaad meerdere in de aanbieding.

(en ook misleidende reclame :( De histor was 1+1 Was de witte. M'n vriend gister gebeld of het ook gekleurd kon worden. Dat kon dus niet, maar nu bleek dat de bussen iets van 30,00 per stuk waren en dat was een hele andere prijs dan 2 voor de prijs van 1 :P Die verkoper moest er wel om lachen....)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:35

De vinyl heb je in allerlei prijsklasses, hangt ook van de dikte, duurzaamheid enzo af.
Degene die nu overal in huis hier ligt, was destijds dure kwaliteit, en ik moet zeggen, er zit nog steeds
weinig sleet op, ondanks dat wij altijd honden in huis hebben gehad. Enkel in de keuken is die echt versleten
en verder ziet hij er nog best goed uit. Ligt er sinds '79 volgens mijn vader. Maar een hopeloos verouderd motiefje dus,
niet erg charmant :D

Ik vind laminaat ook heel mooi, maar dan krijg ik taferelen van schuivende honden door mijn huis :D

Ik heb zelf deze eetkamer, tevens een donkergrijs L-salon en eet tv meubel in dezelfde kleur van de eetkamer.
Het is een soort bruin-grijze tint. Welke kleuren zouden daar mooi bij passen op de muren?
Ik moet ook nog rekening houden met best veel hout in mijn woonkamer. Dat zijn balken die nu donkerbruin zijn.
Ik twijfel of ik ze donker laat, of creme/wit doe. Ik plaats wel eens een fotootje eens mijn meubels in dit huis staan,
dan zal dat beter te zien zijn denk ik :)

Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:49

Als het er sinds 1979 ligt, mag je wel uitkijken met eraf halen. O.a. Novilon gebruikte toen asbestvezels.

Ik ben nu ramen, deuren en lambrisering aan het verven in de kleur Histor mist.
Dat is wit met een, ja wat is het voor tint? Grijslila? Maar dan heel licht.

http://www.kleurenwaaier.net/code-1002-R+Mist.html

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:56

nickytje, m'n honden komen gelukkig niet op zolder dus dat probleem heb ik niet :D
zelf vind ik donkere balken wel heel mooi, maar het maakt wel donkerder natuurlijk.
Kleur op de muur vind ik altijd zo moeilijk. Wil je iets dat er uit springt of juist niet?!

Mooie kleur nicolletje! Dacht daar niet gelijk aan bij 'mist' ...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:59

Zeil is voor mij zeil... Of het nou een houtstructuur heeft, van de forbo komt of niet :')
Kan ik bij iemand mijn pinpassen en contant geld afleveren dit weekend... Ik heb weer koopdrang :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:03

Kán wel, maar of je daar dan beter mee af bent................ _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:03

:')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:05

Geef maar aan mij Mootje.... :7

Ja mooie kleur he? Op mijn beeldscherm is ie wel donkerder vind ik.
Ik vind het altijd zoooo lastig, sta echt uren te kijken en vergelijken voor dat schap, neem tientallen staaltjes mee naar huis (is het licht toch anders) en dan nóg vind ik het vaak nét niet hetzelfde worden als ik dacht.
Ik dacht dus dat het een veel wittere kleur zou zijn. Maar dat geeft niet, dit is mooi :j

Het leuke alleen aan schilderen is.... dat je weet dat je het NOG een keer mag doen *\o/* dus ik ga straks laag 2 aanbrengen op de deur pfff.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:06

Het andere leuke aan schilderen is dat ik zelf altijd het meest onder de verf zit...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:08

Het is maar wat je leuk vind............. :+
Sterkte en we zien de foto's wel verschijnen!! (uiteraard ook die van jou onder de verf }> )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:09

Het was sarcastisch :P

Ik heb gister wel voor/ na foto's gemaakt maar het licht was een beetje moeilijk geworden, even kijken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:19

Dat linkse is dus de oude kleur.
Alles hier is in cremewit geschilderd. Misschien was het ooit wel mooi maar ik vind het gauw een gelige vieze gloed krijgen.

Hier zie je ook meteen mijn nieuwe plakfolie ipv. een douchegordijn en een vuilniszak :o

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:20

Snap dat je aan het schilderen bent geslagen... Veel gerookt in dat huis of had de vorige bewoner er echt geel opgesmeerd?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:22

Wat knapt dat op zeg!!
(plak je de deurklink af met verven, of haal je die er af??)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:33

Niet gerookt... Ja ik rook nu nog wel in huis zolang de muren niet geschilderd zijn O:) :o
Maar ik had het er een tijdje geleden met een vriend van mij over dat dat cremewit gewoon gauw viezig leek te worden, hij zei ook, voor mij geen cremewit meer!

Alles moet hier geschilderd worden.
Ik word alleen soms een beetje -O- van alle beschadigingen en butsen, ja dat heb je een beetje bij deurposten van 50 jaar oud..... Ik moet telkens éérst alles repareren. Ex huurhuis verschijnsel ook, denk ik.
Omdat het toch nooit van jou is dan, en de woningbouw zeikt over de raarste dingen maar als je van je muur een gatenkaas maakt en dit dichtsmeert bij oplevering is er niets aan de hand.

Ze hebben ook echt óveral in zitten boren, overal zitten gaatjes in de tegels en in de muren, zucht.... -O-

Kentaro, ik heb er omheen geschilderd, vaste hand blijkbaar. De truc is om de kwast plat te duwen zodat je alleen met de puntjes langs de randjes gaat.
Maar als ik straks de ramen ga schilderen wil mijn vriend die klinkjes er wel afhalen want daar kan ik haast niet omheen schilderen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:34

Oja en ik heb ook 2 kwasten gebruikt, een grote platte en een kleine ronde, de allerkleinste die ik kon vinden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:36

Maar daar is de prijs natuurlijk wel naar als je een ex-huurhuis koopt... Die liggen ver onder de prijs van andere vergelijkbare huizen die al koophuizen waren :)
Neemt niet weg dat het enorm rotwerk is!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:50

Ver, ver.... We hebben wel koopgarantkorting (die betaal je ook weer een soort van terug bij verkoop) maar op dit moment vind ik niet dat de ex-huurwoningprijzen extreem lager zijn hier.
Sommigen vind ik zelfs duur voor wat je er allemaal aan moet opknappen, als je ziet wat de rest van de huizenprijzen nu doet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:51

Mootje schreef:
Maar daar is de prijs natuurlijk wel naar als je een ex-huurhuis koopt... Die liggen ver onder de prijs van andere vergelijkbare huizen die al koophuizen waren :)
Neemt niet weg dat het enorm rotwerk is!!

Klopt!! Zijn de leuke opknappers waar je als je het goed aanpakt leuke winst mee kan maken.
Hebben we met ons app ook gedaan.

Met ons huidige huis doen we dat minder goed haha. Verbouwing kost veel te veel.