Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:39

Relaxed schreef:
Marley, dat heb ik idd ook wel is gehoord dat het voor je machine heel goed is. Maar lijkt me dat je dan haast wel een hele fles schoonmaakazijn in mag gooien?

ik draai af en toe een kookwas met soda erin. wordt de machine goed schoon van en gaat luchtjes tegen.

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:41

geen idee relaxed, ik giet er af en toe met een hete was een scheut in.... maar heb er verder geen verstand van :+ de wasmachine is nog goed en ruikt niet haha

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:45

Citaat:
Werken die paardenmelkcapsules?

Hij heeft in ieder geval minder jeuk.

Citaat:
maar bij mij is het vooral stress

Bij mijn vriend ook, de paardenmelkcapsules is hij ook gaan gebruiken toen hij veel stress had.

Soda en azijn werken beide ontvettend, dus dat zal wel goed voor "ut masjien" zijn.
Zal er ook eens een scheut azijn inmikken :j

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:03

Soda of azijn gewoon in het bakje doen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:34

Ik doe het altijd los in de wasmachine en een schepje in de bakjes

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:38

elady schreef:
Vorige week flink boodschappen gedaan (incl wasmiddel, wasverzachter etc) en kwam toen op 50,- uit.
Vandaag een lijstje gemaakt a.h.v.d. folders, ben benieuwd waar ik op uitkom.

12 euro hoogvliet, 18 euro lidl, valt alles mee toch voor een week boodschappen :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:56

dat is netjes elady

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:30

ik ben samen met mijn zoontje van 1.
ik draai ong 2 wassen per week, soms een meer.
kleding draag ik 2 a 3 dagen (ondergoed en sokken iedere dag verwisselen) en mijn zoontje krijgt dagelijks schone kleren aan, soms komt wel eens voor dat zijn broek nog erg schoon is dus dan krijgt hij die broek daarna nog een keer aan.

koken doe ik bewust, zorg voor de juiste hoeveelheden zodat ik zo min mogelijk weg hoef te gooien, pasta's kook ik voor 2 dagen zodat ik de dag daarna nog een keer hetzelfde kan eten.

boodschappen ben ik 50 a 60 euro per week aan kwijt, 4 a 5 dagen eet er een 3e volwassen persoon mee dus dat vind ik vrij netjes.
in dit bedrag heb ik schoonmaakproducten wasmiddel, wcpapier enz meegerekend.
de meeste boodschappen koop ik bij de deen, let altijd op aanbiedingen en ik zorg dat ik met een volle maag naar de winkel ga :+ anders koop ik veel te veel onzin wat ik uit eindelijk voor de helft weg kan gooien.

verder was ik af met de hand, laat het water niet stromen maar ik maak een sopje en de pannen was ik wel af met stromend heet water.
ik douche vaak met mijn zoontje dus dat scheelt aardig in kosten, we douchen dagelijks en soms slaan we een dagje over.
ik doe het licht uit waar ik niet ben, sávonds heb ik 1 lamp aan of kaarsjes die ook nog voor een fijne sfeer zorgen, de kachel staat alleen aan als het erg koud is en gaat uit voor ik naar bed ga en de kachel brand alleen in de huiskamer en in mijn en mijn zoontje zijn slaapkamer, deuren houd ik zo veel mogelijk gesloten en ik heb tochtstrips in huis waardoor de warmte in de kamer blijft :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:33

elady schreef:
12 euro hoogvliet, 18 euro lidl, valt alles mee toch voor een week boodschappen :)

Dat is heel netjes! Voor hoeveel personen? Ik ben toch wel ongeveer 40-50 euro per week kwijt. (2 volwassenen en 2 kinderen)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:42

Als ik geen echt vieze kleding heb was ik het vaak met soda (wasmiddel) en azijn (wasverzachter/geurtjesverdrijver). Werkt prima, je kleding krijgt er alleen geen lekker luchtje van. Het is wel goed voor je machine :)

Verder gebruik ik nooit wasverzachter, hooguit azijn (dat is ook een besparing!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:50

Ik gebruik ook geen wasverzachter.. :n

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:56

ik heb wel wasverzachter maar gebruik het eigenlijk nooit.
Koop het ook nooit, maar als ik het met de kassabonzegelactie gratis kan krijgen doe ik dat natuurlijk gewoon ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:04

Mri schreef:
ik heb wel wasverzachter maar gebruik het eigenlijk nooit.
Koop het ook nooit, maar als ik het met de kassabonzegelactie gratis kan krijgen doe ik dat natuurlijk gewoon ;)

Hoogvliet :)*

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:40

ik gebruik ook geen wasverzachter meer, zonde van het geld :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:44

Ik ben net extreme couponning aan het kijken op TLC. Ruim 1100 dollar mee voor 4 dollar nogwat :P

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:46

ik heb dat 1 keer gezien , mooi dat je veel producten voor weinig krijgt. maar als ik die kasten zie van die mensen staan ze vol met producten die je nooit eet of whatever.... vind ik dan ook zonde :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:48

Ik vind het, zoals zoveel in Amerika, nogal overdreven! en ik vraag me af in hoeverre de producten ook op gebruikt gaan worden en niet weggegooid....
Ik zou best coupons in NL willen en zou ook best wat gaan knippen, maar hele kamers tot voorraad kasten ombouwen vind ik weer een beetje teveel van het goede... Ik vind het meer een verzamelwoede dan boodschappen doen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:58

Het is wel zo dat veel van die mensen van extreme couponning of grote gezinnen hebben die bij hen in de voorraadkast komen winkelen of elke X tijd alles doneren aan liefdadigheid. Al moet ik zeggen dat ik het ook een beetje te vindt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:58

bijzonder is dat, couponing. Dat ze daar niet op de coupons zetten "niet in combinatie met andere aanbiedingen" zoals hier in Nederland gebruikelijk is.
Meestal halen ze zo'n mooi resultaat door korting te stapelen.

Heb hier nog weer even de folders doorgenomen en ben tot de conclusie gekomen dat er toch wel veel calorierijke "onzin" producten in de aanbieding zijn. Spullen die je echt niet nodig hebt.
Zo ben je met de aanbiedingen nog duur uit.
Ik kijk ook altijd of een merk product in de aanbieding niet duurder is dan het product wat ik normaal altijd koop.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:29

trisca schreef:
elady schreef:

Dat is heel netjes! Voor hoeveel personen? Ik ben toch wel ongeveer 40-50 euro per week kwijt. (2 volwassenen en 2 kinderen)

ik snap niet dat je maar zo weinig kwijt bent aan boodschappen in de week hoe doe je dat? wij zijn,2 volwassenen, en 2 kinderen een van 12 en een van 11. Ik ben veel meer kwijt aan boodschappen,wel meer als het dubbele ik schat 120 euro. Ik neem altijd de eigen merken. Het enigste waar ik rekening mee moet houden is dat mijn man op de vrachtwagen zit en voor de hele week kant en klaar maaltijden mee moet nemen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:31

Kan je niet wat meer koken en dat in porties invriezen voor je man, eet hij lekkerder en gezonder en je bespaart een hoop geld.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:35

tiwi1969 schreef:
Kan je niet wat meer koken en dat in porties invriezen voor je man, eet hij lekkerder en gezonder en je bespaart een hoop geld.

Ik denk inderdaad ook dat je zo veel meer kunt besparen!

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:19

DebGizmo schreef:
tiwi1969 schreef:

ja dat kan wel nl voor 1 dag , hij gaat altijd de hele week weg en heeft een koelkast, dus hij neemt altijd 1 maaltijd bevroren mee en soms 2. niet langer , want ik vind dat je een maaltijd wat is ingevroren niet te lang ontdooid kunt bewaren of heb ik dat mis?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:21

ik zou geen groente durven eten wat ingevroren is geweest en dan langer als 1 dag uit de vriezer is. :n

Mijn vriend is ook vaak weg en die eet gewoon in een chauffeurscafe en heeft ook wel eens van die bakjes noodles mee
voor het geval er niets in de buurt is om te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:27

Kreef schreef:
DebGizmo schreef:

ja dat kan wel nl voor 1 dag , hij gaat altijd de hele week weg en heeft een koelkast, dus hij neemt altijd 1 maaltijd bevroren mee en soms 2. niet langer , want ik vind dat je een maaltijd wat is ingevroren niet te lang ontdooid kunt bewaren of heb ik dat mis?

Ind e tijd dat mijn vriend de hele week in het buitenland zat met de vrachtwagen kocht ik idd ook veel kant en klare maaltijden en hij at vaak onderweg in restaurants.. Hij had een kleine koeling in de vw en nam ook altijd een brood mee, maar halverwege de week was dat ook droog en niet lekker meer.. Was best een dure tijd :j