Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 08:38

Zo, wat een leuke, creatieve ideeen komen er hier voorbij! Leuk om lekker te neuzen.

Wij gaan binnenkort verbouwen, echt alles wordt aangepakt en omgegooid. Ben heerlijk een lookbook aan het maken met de dingen die ik leuk en handig vind. http://www.welke.nl/member/manon75
Vóórdat we gaan beginnen, moet ál het meubilair eruit bij ons...we gaan álles verkopen behalve onze smeg koelkast en het bed :D
Dus straks bij ons te koop: div. Queen anne tafeltjes, een leuke servieskast, een tv kast, een eettafel en stoelen, salontafel, bedkastjes, kleine tafeltjes, en nog wat kastjes. Dingen die ik allemaal al gepimpt heb, maar die natuurlijk ook makkelijk weer te "herpimpen" zijn :D

tanec_meisje

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:28

dems wat een gave site zeg! Maar waarom ga je alles verkopen als ja het allemaal al zo mooi gepimpt hebt? Of wordt de nieuwe stijl iets anders als de meubels die je nu hebt?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:30

@tanec-meisje: Yup, je zegt het al....de stijl en inrichting worden anders. Na verbouwing past dit er niet meer bij, we gaan voor stoerder/robuuster en nu is het meer "poppenhuisjesbrocante" :D

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:40

Haha heb je een nieuwe stijl gekozen zodat je waar nieuwe dingen kon maken of was het andersom ;) Wel een beetje vergelijkbaar met onze situatie trouwens, hebben nu echt een klein huisje van zo'n 70 m2, daar past zo'n stoere stijl niet echt bij dus niet ziet het er vooral 'schattig' uit, maar willen een huis gaan kopen, dat uiteraard wat groter is en dan is zo'n stijl echt super mooi en ruimtelijk!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:38

Wat een klus, al je meubels weg en dan weer een hele nieuwe stijl maken. Ik vind wat stoerder en robuuster sowieso wel mooi, anders wordt het allemaal zo schattig. Beetje een industriële look (als dat de juiste omschrijving is) vind ik ook wel gaaf.
Dit heb ik opgehaald bij de kringloop
Afbeelding
Hij is inmiddels al een stuk lichter geschuurd :). Ik denk dat ik het onderstel sowieso wit verf, het blad ben ik nog niet zo uit. Hebben jullie leuke suggesties? Bovenste is een laatje, daar wil ik sowieso een greepje/knopje opzetten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:20

Misschien een idee om het blad en de rand om de vierkantjes( zeg maar wat er is uitgesneden) bruin te laten, of een andere kleur zodat het eruit springt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:30

Ik denk dat het ook leuk zal zijn met die groentint van een paar pagina's terug die Rinske liet zien!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:58

Nou ja...groot is ons huis ook niet hoor....80m2 :D, maar we willen een aanbouw eraan, dus iets groter wordt het wel. Grootste verandering is, dat we een mooi, grote open ruimte willen ipv een hal en een apart keukentje.
Weinig tierlantijntjes, wel veel warm hout, afgewisseld met stoere elementen. Landelijk stoer zou ik het willen noemen :o
Eerst maar zien wat voor offertes we krijgen van de bedrijven die bij ons de klus opgenomen hebben....zal wel slikken worden vrees ik

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:27

Wil je geen hal meer in je huis? Dat zou k niet snel doen, alles en iedereen die dan aan de deur komt kijkt naar naar binnen toe

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:34

Ik ga binnenkort is op zoek naar een leuk poppenhuis om op te knappen. Lijkt me heel leuk om daar eens mee te beginnen. Als dat goed bevalt, kan altijd het grotere werk nog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:35

Als je dan in een ruime keuken stapt, zou ik dat geen probleem vinden geen hal .. mensen moeten alleen niet direct midden in de woonkamer staan :P Wel veel werk zeg, maar ook leuk om alles helemaal anders te gaan doen!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:00

Hallo! Een stille meelezer meldt zich. :)

Ik ben benieuwd Dems, hoe je woning gaat worden! Ik heb eerder foto's van jouw huis gezien en ondanks dat het niet mijn smaak is vind ik het echt heel mooi en smaakvol gedaan. Dat beloofd wat voor wat komen gaat. :j

Ik ben benieuwd of er nog mensen dingen gepimpt hebben die wat strakker/moderner zijn. Ik zie veel wit en hout en dat is niet helemaal mijn smaak (al vind ik het wel erg mooi gedaan allemaal! :)) ). Ik heb een kastje thuis staan waar ik op uitgekeken ben, dat moet veranderd worden maar ik ben er nog niet echt uit hoe...

Dit is het kastje:
Afbeelding
Detail: http://i863.photobucket.com/albums/ab19 ... 528c62.jpg

Dit spreekt me wel aan, iemand enig idee hoe je dat 'gevlekte' effect in je verf krijgt? http://www.grangeshowroom.nl/stijlen/Po ... 20bleu.jpg

Oh, en dit kastje (waaibomenhout kwaliteit van Xenos) heeft na 13 jaar trouwe dienst recht op een nieuw baasje, heeft iemand belangstelling? Kastje is uiteraard gratis. http://i863.photobucket.com/albums/ab19 ... 1327262344 Het bed ernaast (zelfde kwaliteit) mag ook weg trouwens...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:54

Ik heb toevallig vandaag een boek gekocht waar die techniek in wordt beschreven.
Zal het er morgen voor je bijpakken!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:05

Ik denk dat dat gevlekte gemaakt is door stukken met deels gemengde verf te verfen. Zegmaar een drupje wit erdoorheen en dan heel goed uitsmeren zodat je een subtiel effect krijgt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:10

dems75 schreef:
Zo, wat een leuke, creatieve ideeen komen er hier voorbij! Leuk om lekker te neuzen.

Wij gaan binnenkort verbouwen, echt alles wordt aangepakt en omgegooid. Ben heerlijk een lookbook aan het maken met de dingen die ik leuk en handig vind. http://www.welke.nl/member/manon75
Vóórdat we gaan beginnen, moet ál het meubilair eruit bij ons...we gaan álles verkopen behalve onze smeg koelkast en het bed :D
Dus straks bij ons te koop: div. Queen anne tafeltjes, een leuke servieskast, een tv kast, een eettafel en stoelen, salontafel, bedkastjes, kleine tafeltjes, en nog wat kastjes. Dingen die ik allemaal al gepimpt heb, maar die natuurlijk ook makkelijk weer te "herpimpen" zijn :D

Waar woon je precies? En wat wil je voor het servies kastje hebben? (neem aan dat dat die is met een halve glazen deur in wit en blauw geschilderd?) Heb die sinds je m in het interieur topic hebt laten zien bij mijn afbeeldingen opgeslagen....

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:34

Je lookbook is echt geweldig trouwens dems, helemaal mijn stijl. Vooral die keukens, prachtig.

Citaat:
Misschien een idee om het blad en de rand om de vierkantjes( zeg maar wat er is uitgesneden) bruin te laten, of een andere kleur zodat het eruit springt.

Daar had ik ook aan gedacht, alleen die paneeltjes zijn vrij dun en minder mooi dan bijvoorbeeld het blad. Dus ik moet er dan sowieso een kleurtje op doen. En vraag me af of het niet te druk zal worden als ik de paneeltjes in een andere kleur doe.

Citaat:
Ik denk dat het ook leuk zal zijn met die groentint van een paar pagina's terug die Rinske liet zien!

Ja die is heel mooi! Wij hebben in huis ook een soort van oud-groen/blauwe kleur die telkens terugkomt. Die is misschien ook wel mooi. Ik moet eigenlijk een kleur hebben die mooi staat op mijn donkerbruine laminaat, vraag me af of wit dan niet teveel afsteekt. Misschien toch voor een mooie zachte landelijke tint gaan (woon in een verbouwde boerderij). Wat een dilemma's..;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:11

Ir111 schreef:
Dit spreekt me wel aan, iemand enig idee hoe je dat 'gevlekte' effect in je verf krijgt? http://www.grangeshowroom.nl/stijlen/Po ... 20bleu.jpg

Heel makkelijk, je pakt de kleur verf waarmee je de vlekken wil maken, wrijft ze erop met een doek, en dan nog een keer eraf wrijven met een schonere doek. Dan krijg je dat effect. Herhalen tot het donker genoeg is :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:56

Als iemand toevallig ergens een dekenkist tegenkomt en daar niet zelf naar op zoek is :D

- platte bovenkant die kan openen (dus niet met deurtjes aan de voorkant)
- langwerpig, geen vierkante
- hoe ouder hoe beter (eerste opknapper dus als het mislukt mag dat geen ramp zijn)
- liefst met motieven (mag deels ontbreken, maar geheel afgebeiteld wat ik laatst tegen kwam, niet de bedoeling :') )

Op mp kan ik niks vinden van wat ik in mijn hoofd heb .. of het begint met bieden ver boven de 100 euro. Helaas zit ik wel met een nogal beperkt studentenbudget. En dan zijn ze eigenlijk al te netjes en dat hoeft dus echt niet :+ Of eventueel nog tips qua antiekmarkten/winkels wat het bekijken waard is? Liefst niet te ver van Antwerpen of Rotterdam/Breda. Wij hebben (of hadden) in de omgeving ook een winkel met allerlei oude meuk, hopelijk weet mijn ma nog welke ik bedoel, dan kan ik daar ook eens gaan kijken. Wat ik me van jaren terug kan herinneren stond dat vol met oude meubels en accessoires (ook kisten met oude verroeste handgrepen etc.).

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:47

Wat wil je ervoor kwijt? Dan houd ik mijn ogen voor je open :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:49

LETS schreef:
Je lookbook is echt geweldig trouwens dems, helemaal mijn stijl. Vooral die keukens, prachtig.

Citaat:

Daar had ik ook aan gedacht, alleen die paneeltjes zijn vrij dun en minder mooi dan bijvoorbeeld het blad. Dus ik moet er dan sowieso een kleurtje op doen. En vraag me af of het niet te druk zal worden als ik de paneeltjes in een andere kleur doe.

Citaat:

Ja die is heel mooi! Wij hebben in huis ook een soort van oud-groen/blauwe kleur die telkens terugkomt. Die is misschien ook wel mooi. Ik moet eigenlijk een kleur hebben die mooi staat op mijn donkerbruine laminaat, vraag me af of wit dan niet teveel afsteekt. Misschien toch voor een mooie zachte landelijke tint gaan (woon in een verbouwde boerderij). Wat een dilemma's..;)

Dan zou ik idd die oud groen/blauwe blauwe kleur nemen of een tint die er mooi bij past. Denk dat dat echt heel erg mooi staat op je lectuurbak :j
Ik heb er ook eentje op de kop getikt, met een lade erin, echt een grappig ding!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:11

Ja ik denk dat ik dat ga doen, lijkt me heel mooi. Misschien dat ik het blad wel blank laat of wit schilder, maar dan begin ik alvast met gronden van het onderstel en dan zie ik wel wat mooi is :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:28

Even een praktische vraag: ik wil vinyl (zeil dus) aan de binnenkant van een kastje op de planken hebben. Hoe kan ik dat het beste vastmaken? Is er lijm waarmee je vinyl op hout kunt vastplakken?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:45

Kit!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:58

Liesje89 schreef:
Wat wil je ervoor kwijt? Dan houd ik mijn ogen voor je open :)

Ja dat is denk vooral het grootste struikelblok ... 50 euro is voor mij eigenlijk al heel veel :')
Maar het mag ook wel redelijk uit elkaar vallen, als het uiteindelijk maar wat koppen thee kan houden en er oud uitziet..