pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:30

Zie hier toch heel wat leuke huizen/appartementen voorbij komen :j
Vind het appartement van TS er ook super uitzien!

Ons appartement staat ook te koop (nu bijna 4 maanden), er heeft zich helaas nog niemand gemeld.
Kom hier maar eens kijken voor wat inspiratie om de verkoop wat beter te laten vlotten.

Als ik het zo lees, zou er aan ons appartement nog wel wat veranderd moeten worden := Wij hebben er zelf eigenlijk niks aan gedaan (alleen nieuw badkamermeubel geplaatst) omdat het gekocht is met het idee er ong. 5 jaar te wonen en dan naar een huis over te stappen. De keuken en de vloer van de vorige eigenaar zit er nog in, niet heel neutraal... maar om het allemaal te vernieuwen zie ik niet zitten, dat geld krijg je nooit meer terug...

Dit is ons appartement, sinds gisteren EUR 10.000,- in vraagprijs gezakt.. (foto's van de buitenkant worden opnieuw gemaakt, zijn op een grijze dag gemaakt en dat stoort me enorm! Die worden nog vervangen.)
Één dezer dagen wordt wel de hele woonkamer/keuken opnieuw geschilderd. We denken erover om één muur in de woonkamer (die waar de tv tegenaan hangt) een soort van taupe te schilderen, maar ben er nog niet uit of dat wel verstandig is. Wat denken jullie; doen of neutraal houden? Andere tips (die een beetje makkelijk uit te voeren zijn :') ) zijn meer dan welkom!!

http://www.dehuizenbemiddelaar.nl/appar ... en_840.php

fokfanaat

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:32

sta je niet op funda? denk dat dat ook een boel kan schelen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:34

Staan wel op Funda, maar niet rechtstreeks helaas :\ En dan sta je vrij onderaan in de lijst. Hebben dit wel bij die Huizenbemiddelaar gevraagd, maar dat kan alleen als je je huis via een NVM makelaar verkoopt. Achteraf gezien hadden we dat ook beter kunnen doen.

Nog een probleem: in het complex staan nog 6 andere appartementen te koop.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:41

Ik zou al die foto's van de buitenkant reduceren tot 1 of 2 foto's...

Zelf zou ik niet zo 123 bij een niet-nvm makelaar (ver)kopen, waarom weet ik niet. Misschien net zoiets als een vakantie boeken zonder sgr: achteraf weet je meestal wel waarom... :o

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:47

Nee, dat doen wij dus ook niet meer ;) Achteraf weet je idd waarom. Kost toch geld, alleen doen ze er een stuk minder voor...
*Edit: Ja, die middelste foto van die van de buitenkant kan idd wel weg. Gaan sowieso nieuwe maken van de buitenkant.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:29

Ik zou dan echt alsnog zorgen dat je wel direct op Funda komt als het te lang duurt.
Dat indirecte werkt vaak zo slecht :o

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:37

We hebben het nog een keer extra gevraagd, maar via deze huizenbemiddelaar gaat dat dus echt niet... dus dan moeten we overstappen naar een NVM-makelaar (en dan hebben we dus het geld dat we aan de huizenbemiddelaar hebben betaald weggegooid, daar moet je nl. van te voren betalen.) Maar als het te lang gaat duren zullen we idd toch het overstappen overwegen, we willen gewoon graag weg :j Op zoek naar een huis!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:39

Amvbeek schreef:
http://www.funda.nl/koop/veghel/apparte ... straat-96/

Ons huis staat op Funda, alleen de foto's van de voorkant worden opnieuw genomen zodra de straat dichtligt..
En het stomme is, dat sinds vorig jaar de regels wat oppervlakte betreft zijn aangepast..
Ik heb dus een appartement gekocht van 70 m2 en mag het nu verkopen voor maar 55m2
Ruimtes kleiner dan 4 m2 worden niet meegeteld en mijn zolder mag ik ook niet mee tellen. Dus dat is echt balen.
Vooral omdat appartementen in de straat die er langer als een jaar op staan, die ruimtes nog wel meegeteld hebben. Die lijken dus veel groter, terwijl ze dat dus niet zijn.

Dat is maf!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:40

Anders kan je altijd nog kijken of je bijv. Makelaarsland pakt. Kost ook wel geld natuurlijk, maar niet zo veel als een volledige makelaar.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:04

Das een goeie, bedankt voor de tip :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:28

Vankje schreef:
Dit is ons appartement, sinds gisteren EUR 10.000,- in vraagprijs gezakt.. (foto's van de buitenkant worden opnieuw gemaakt, zijn op een grijze dag gemaakt en dat stoort me enorm! Die worden nog vervangen.)
Één dezer dagen wordt wel de hele woonkamer/keuken opnieuw geschilderd. We denken erover om één muur in de woonkamer (die waar de tv tegenaan hangt) een soort van taupe te schilderen, maar ben er nog niet uit of dat wel verstandig is. Wat denken jullie; doen of neutraal houden? Andere tips (die een beetje makkelijk uit te voeren zijn :') ) zijn meer dan welkom!!

http://www.dehuizenbemiddelaar.nl/appar ... en_840.php

Ik zou iig even vragen of ze een andere foto als 1e foto neer kunnen zetten. Deze is niet uitnodigend genoeg om verder te kijken.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:37

Zoals ik mijn post al aangeef, er komen nieuwe foto's van de buitenkant ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:03

Vankje schreef:
Zoals ik mijn post al aangeef, er komen nieuwe foto's van de buitenkant ;)

Maar de eerste foto hoeft niet perse van de buitenkant te zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:18

Vankje schreef:
Nee, dat doen wij dus ook niet meer ;) Achteraf weet je idd waarom. Kost toch geld, alleen doen ze er een stuk minder voor...
*Edit: Ja, die middelste foto van die van de buitenkant kan idd wel weg. Gaan sowieso nieuwe maken van de buitenkant.

Werken ze niet op no cure no pay basis? Ik zou dat even uitzoeken en een andere makelaar ook benaderen met deze vraag.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:27

Die we nu hebben werkt niet op die basis, hebben helaas al betaald. Zullen dat idd vragen bij een volgende. Hebben nu in eerste instantie de prijs verlaagd, maar als dat te weinig resultaat heeft zullen we overstappen zeker overwegen :j

Leuk huis heb je zelf trouwens!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:40

Is het heel gemeen om met de buren mee te profiteren van de openhuizendag?

Wij hebben ons niet opgegeven omdat we 175/200 euro wel erg veel geld vinden voor de deelname. Maar beneden bijde deur hangt nu een grote poster van één van de buren die dus wel mee doet. Zou het heel gemeen zijn om van eventuele kijkers te profiteren en er gewoon zelf een poster neer te hangen met opendag van ons appartement? Ik bedoel als er mensen bij de buren komen kijken kunnen ze ook best bij ons even binnen lopen toch?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:42

tuurlijk, gewoon doen, je mag altijd mensen bij je binnen vragen!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:45

Ik heb ook het idee dat dat verder gewoon mag. Wel makkelijk, de buren betalen de kosten en wij profiteren gewoon mee...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:50

Zorg dan ook dat je iets van brochures hebt om aan de mensen mee te geven.... Dat is altijd fijn. Zeker als ze bij 2 huizen kijken is het belangrijk dat ze je onthouden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:51

ja kun je makkelijk zelf maken.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:52

De makelaar heeft net een concept van de brochure af. Ik heb wat kleine op en aanmerkingen doorgegeven. Dus als die aangepast zijn, zal ik eens een paar exemplaren vragen.
Maar dat is inderdaad een goede tip, had ik zelf nog niet aan gedacht!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:35

Niet banketstaaf bedoelt, maar als ik de buren was en dat door zou hebben, zou ik er toch echt over klagen!!
Zou daar flink van balen als ik er 175,00 voor betaal en m'n buren er met een koper vandoor gaan............... :P

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:38

tsja dat wel, maar aan de andere kant is 175 euro ook een belachelijk bedrag voor een advertentie in het nvm blaadje. De rest van de dag moet je zelf regelen.
Onze makelaar heeft het afgeraden omdat er voor appartementen relatief weinig tot geen bezoekers komen.

En ze mogen best komen klagen. Het is nergens verboden. Maar goed ik zal het eens met onze eigen makelaar overleggen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:43

Kentaro schreef:
Niet banketstaaf bedoelt, maar als ik de buren was en dat door zou hebben, zou ik er toch echt over klagen!!
Zou daar flink van balen als ik er 175,00 voor betaal en m'n buren er met een koper vandoor gaan............... :P

volgens mij kunnen ze daar niets aan doen, een ieder mag zelf open huisje spelen, met een poster op de gevel.

is ook makelaar afhankelijk ik hoef er niets voor te betalen.

heb vandaag mijn aanpassing op bord en een poster gekregen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:48

Buurman heeft overigens een andere makelaar dan ik.
Dat het per makelaar scheelt dat weet ik. Ik heb zelfs een makelaar gesproken die 175 euro per maand vroeg voor advertentiekosten. Dus niet eenmalig maar gewoon maandelijks tot het huis verkocht was.. Het moet echt niet gekker worden.