Blackje schreef:Ik wilde weer lekker in de tuin gaan beginnen, maar als ik dit weer zie..
Hopelijk is het van het weekend beter!
Ik ben het ook niet gewend dat het op 7 maart regent. Dat gebeurt zelden en ik kan het weten, want ik zit op die dag meestal buiten met de verjaarsvisite.
Maar hier is het echt lente!
Zo heey! Net de paarden buitengezet... Ze bleven aan het sjezen. allemaal! Prince is niet meer kreupel trok me toch een sprint! Hij bleef maar rennen. In de bak ging hij wel 4x rond in rengalop! En Sam is in alle plassen gaan liggen, om er dan met flink wat gebok en gespring ook in rengalop vandoor te gaan. Ik heb hem al lang niet meer zo uit zijn dak zien gaan. Ook Desje, die gisteren dus wat pips keek, kon niet ophouden met rennen en bokken. Ziet er dan zo mooi uit! En dan met gekrulde tenen duimen, dat ze het hek op tijd in de gaten hebben, zodat ze er niet doorheen denderen.
Yuri: Wordt het niet glad? Verrassend! Ik zou juist denken dat graniet heel koud aanvoelt en glad wordt.
Chipieke: Dat zijn ook mooie tegels! Ik vind ze ook wel mooi. Een keer goed schoonmaken en het bocht er tussen uit en het oogt al heel anders. Deze steen kan je ook verwerken volgens mij in een meer Spaanse sfeer. Als je meer mediterraans wil denken, zou ik het in de terra-kleuren zoeken. Maar een lichte kleur kan ook heel mooi zijn. Zit je tuin op het zuiden? Want denk er dan wel aan, dat een lichte kleur ontzettend kan weerkaatsen en dan kan je er binnen last van hebben.
Wat voor kleur wordt de aanbouw? Ik heb wel eens een heel grijze schutting gehad. Als we daar langer waren blijven wonen, hadden we er een zonsondergang o.i.d. op laten schilderen.
Echt spuuglelijk!
Siets: Een clematis zou het er idd goed kunnen doen. In het schaduwrijkere deel kan je helleborus overwegen? En ik weet niet of jij er van houdt, maar sedum zou het er ook goed doen, net als de hosta, maar die zie je in de winter niet. (Ik vind sedum dan weer een saaie plant.
)
Ik heb een heel mooie sering tegen mijn huis aan staan. Alleen moet het huis plat. Ik ga dus wel zorgen, dat ze slopen om de plant heen. Want die is wel zo ongelooflijk mooi! En ik ben dol op vlinders en zoogdieren in de tuin. Insekten vind ik verder erg leuk, maar niet op het terras. 
En gelukkig vindt mijn lief een hortensia wel mooi. Ik vind ze echt in een boerentuin thuis horen.
Ik heb ook een magnolia. Ook zo'n plaatje! En een viburnum tinus een enorme! Camelia's zijn in het voorjaar heel erg mooi. Jasmijn wil ik absoluut ook in de tuin!
Manzano: In mijn tuin pakte de toscaanse jasmijn niet zo idd, die moet volgens mij warm staan, maar een boerenjasmijn groeit volgens mij ook erg goed hier in NL. Zelfs op een noordenkant.
Nicolletje: Mijn moeder heeft een kruidentuintje. Daar doet alles het prima op en het weer zorgt vaak dan dat het op tijd water krijgt... Die op de vensterbank werd bij mij nog wel eens vergeten. 
Ik vergaap me aan de tuin hier. Waar ik al wat zou kunnen doen, ligt zand en daar is nu paddock van gemaakt (tijdelijk) Mijn handen jeuken om een walnotenboom te kopen en die al te zetten. En ik wil ook aan de slag, maar eigenlijk moet er dan eerst tuingrond op gegooid worden, want op zand groeit niet veel natuurlijk. Dat zand ligt er trouwens, omdat daar schuren hebben gestaan. Dus wat dieper is het gewoon klei. Mijn paarden hebben het afgelopen jaar wel flink de grond gezeefd. Ze hebben er wat overheen gespurt hihi. Ik wil dolgraag beginnen, maar helaas heeft de gemeente nog steeds niets laten horen, dus moet ik wachten...