XLeandrosX schreef:Ziet er erg mooi uit, wat een genot om zo uit je slaapkamer je paardjes te kunnen zien.
Even een vraagje, zijn dat eikenbomen om je paddock heen? Ik heb wel eens gehoord dat paarden een vergiftiging kunnen krijgen als ze veel groene eikels eten. Het zou dan een looizuurvergiftiging op kunnen leveren. Even googlen en je komt er wel het één en ander over tegen. Dus wellicht een beetje bomen kappen zodat er niet al te veel in de paddock vallen, of iedere dag even harken.
Daar heb ik me inderdaad ook in verdiept, aangezien hier wel een aantal van die bomen staan. Ik ga dat inderdaad harken zodra het gaat vallen. Als het echt niet gaat/als het extreem word, moeten we even kijken om inderdaad te kappen of een andere oplossing. Het harken zal overigens niet veel werk worden, aangezien het grootste gedeelte van de paddock niet onder bomen staat
Bedankt voor het meedenken!
jesito schreef:Hebben jullie ook nog ergens een weiland?
Wij kunnen rondom ons heen aan weilanden komen, maar dit is voor mijn Merens niet goed. Onder andere afgeraden door de dierenarts. Ze word dik van lucht, gevoelig voor eiwitten. Dus op een weiland zal zij nooit meer komen te staan.
ladyharma schreef:Yeee de foto's

Mooi zeg!!
Lekker aan huis

En je hebt stallen? en een bak? en een paddock?
xxx
Als je de foto's goed had bekeken, dan zie je dat er stallen zijn gebouwd haha! Een rijbak heb ik hier inderdaad niet, als ik in een bak wil rijden moet ik ongeveer 10 minuutjes stappen door het bos en dan kom je bij een rijbak uit (moet die mensen nog bellen).