[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:04

Onze reden dat wij gaan verhuizen is ook; mijn man is opgegroeid op het platteland en wilde dolgraag weer naar het buitengebied.
Hier is dat voor ons (en met ons vele) onbetaalbaar.

Ik heb nu 2 paarden en die wilde ik graag bij huis hebben staan (scheelt mij ook enorm tijd, vooral in de winter).

Mijn man heeft vroeger ook altijd gezegd, ik wil niet meer rijden dan 30min. Hij werkte toen ook bij Utrecht en dat ging prima.
Toen moest hij tijdelijk (2 maanden) bij een klant werken in Amstelveen en na 1 1/2 jaar werkte hij daar nog en is toen maar in dienst gegaan van dat bedrijf (met een fikse salarisverhoging). De keuze daarvoor was dat de reistijd hem niet tegen viel en wij door de verhoging makkelijker een andere woning konden (gaan) kopen.

Wij kunnen in en om de randstad niet kopen wat wij wilde/nodig hebben (helemaal niet voor het geld wat wij nu betaald hebben).
Hier in Ermelo hadden we daarvoor mss net een hoekwoning met garage kunnen krijgen.
In het buitengebied had die woning hier minimaal 2 1/2 keer zoveel gekost.

Ook met het zoeken van een huis zijn we in bepaalde gebieden begonnen (ivm reistijd), maar na enkele jaren breid je dat toch uit, omdat wij toch graag wat buitenaf wilde hebben (met room for a pony).
Bij ons is het echt niet begonnen met: goh, zullen we lekker helemaal in Friesland gaan wonen haha.
Maar dat is langzaam aan zo gegroeid. Steeds toch een paar km verder buiten je gebied zoeken/kijken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:07

Brainless schreef:
Ook met het zoeken van een huis zijn we in bepaalde gebieden begonnen (ivm reistijd), maar na enkele jaren breid je dat toch uit, omdat wij toch graag wat buitenaf wilde hebben (met room for a pony).

Wat grappig, wij zijn echt precies omgekeerd. Wij zijn buiten begonnen met zoeken (met room for a pony :P ) en nu naar een aantal jaar gaan wij juist richting de stad ( pony dus de deur uitgedaan :o ). We stonden op het punt om ook echt in de stad te gaan kopen, uiteindelijk toch een dorp net een beetje buiten.
Wij reden dus altijd flink, en nu lekker dichtbij. Echt grappig om te zien hoe anders je in het leven kan (gaan) staan :D

pmarena

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:26

Ik heb mezelf rot gezocht naar een ruim , betaalbaar huis , met weiland erachter dat gehuurd kon worden :)

Kun je toch je paardje aan huis houden , maar zonder een enorme hypotheek :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:29

Nou, mijn ouders hebben een gesprek gehad met de makelaar en blijkbaar mag er niets nieuws meer gebouwd worden in 't Westland, dus moet je eerst het woonrecht van een ander huis dat gesloopt wordt kopen á la €200.000,-. Dus totale kosten voor een kavel van 1500 m² zijn €450.000,-. Als we dat hadden, zouden we daar niet gaan wonen. Het is erg vervelend dat die makelaar dat niet gewoon op Funda zet, dan waren we er nooit gaan kijken. €250.000,- en €450.000,- is een heel verschil. Wat een teleurstelling.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:46

Ik zit te wachten op de makelaar. Ons huis gaat volgende week hopelijk echt op Funda. Onze verhuisreden is simpel: wij willen naar de zon, omdat mijn man het hier niet meer redt in de winter.

Wij hebben wat velen hier willen, merk ik wel. Flink huis, stallen, op 30 minuten (hooguit) van Utrecht en 1,5 hectare land achter het huis. Alleen zitten we niet echt in een gangbare prijsklasse :-)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:52

Wat is jullie prijsklasse dan, als ik vragen mag?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:26

@Saarie: gefeliciteerd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:31

Saskiaatje schreef:
Wat is jullie prijsklasse dan, als ik vragen mag?

Vraagprijs wordt 925000 euro. Makelaar loopt in de tuin nu :-)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:42

Ik zou willen dat er wat betaalbaarders zou zijn in de regio waar jij woont MoniqueT. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:43

het appartement wat we gisteren bekeken hebben gaat niet door. Het was zowiezo huur, dat is nog niet zo erg, maar er moest veel aan gebeuren. nieuwe vloeren etc.

morgen gaan we bij een huisje kijken. precies wat wij zoeken. is ook voorlopig huur met optie op koop.

ik ben helemaal verliefd!! Heb jaren geleden al een keer tegen mijn vriend gezegd dat ik zo graag een huisje in die straat zou willen!

als iemand foto's wil zien, dat kan per pm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:51

Klinkt perfect Vonneke , met die huur en koopoptie !!

Is het zeker dat je het later kan kopen , of is het meer een optie zo van : mocht het de verkoop in gaan , dan heeft de huurder eerste keuze ?

Kun je wel weinig met de vraagprijs doen lijkt me trouwens , dat is dan wel weer het nadeel , of zou dat anders werken ? :)

Ik zie het zo voor me dat een huisje bvb. 250.000 "waard" is , maar ze beginnen met een vraagprijs van 3 ton , en dat je als huurder dan het huisje mag kopen voor dat bedrag.

Wil je dat niet , dan kijken ze of iemand anders het ervoor wil geven en gaat het gewoon in de normale verkoop.

Of niet ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:51

Spannend hoor Vonneke, ik duim voor je dat het hoe dan ook iets moois wordt.
Brainless, dat lijkt me ook iets dat je goed moet overwegen maar jullie proces lijkt me erg rustig aan gegaan en op die manier wen je ook aan het idee van veel reistijd. Ik heb nu 35-45 minuten reistijd (rij tegen de spits in) maar meer zou ik nu niet willen. Wie weet in de toekomst nog eens. Scheelt het eigenlijk veel om een huis met grond in Friesland te kopen als ik vragen mag?

Wij gaan vanavond eens langs een huisje fietsen bij ons in de buurt :D de grond is hier (pal naast Utrecht én pal naast het bos) superduur, maar we hebben een opknapper gevonden... gaan eerst eens langsfietsen. Deze week -als in vandaag of morgen- horen we of we een hypotheek kunnen krijgen (allebei geen vast contract) en zo ja voor hoeveel... spannend allemaal dus!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:54

Ons bod is nog steeds in overweging. Geen slecht teken dus, als ze het bod niet serieus willen nemen hadden ze dat direct gezegd.

Momenteel heb ik ook de paarden bij huis staan. Er moet er eentje weg als ik het huis uit ga. Mijn ouders blijven er wonen en willen een groot deel van de dagelijkse verzorging op zich nemen.

Een keer langsrijden/fietsen is altijd verstandig. Ik ben op die manier al op zoveel huizen afgeknapt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:57

Wij hebben 277.500 betaald voor een 30-er jaren woning met 7750m2 grond.
Beneden is alles al opgeknapt (nieuwe vloer, nwe keuken en toilet en boven een nieuwe badkamer). Het hele huis (op het wc/kelder klapraampje na) is voorzien van kunststof kozijnen met dubbelglas. Er zit een oude schuur bij van 5x14 meter. En een garage van 5x4 met hondenhok.

Hier kost zoiets 7 a 8 ton.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:59

pmarena schreef:
Klinkt perfect [naam] , met die huur en koopoptie !!

Is het zeker dat je het later kan kopen , of is het meer een optie zo van : mocht het de verkoop in gaan , dan heeft de huurder eerste keuze ?

Kun je wel weinig met de vraagprijs doen lijkt me trouwens , dat is dan wel weer het nadeel , of zou dat anders werken ? :)

Ik zie het zo voor me dat een huisje bvb. 250.000 "waard" is , maar ze beginnen met een vraagprijs van 3 ton , en dat je als huurder dan het huisje mag kopen voor dat bedrag.

Wil je dat niet , dan kijken ze of iemand anders het ervoor wil geven en gaat het gewoon in de normale verkoop.

Of niet ? :)

dat horen we morgen hoe het exact is. We hoeven er in ieder geval niets aan te doen. Alles is gerenoveerd vorig jaar. Alleen de badkamer is erg retro haha groen gebloemd maar is nog gewoon goed. Bad, toilet en fontijntje.

Maar splinternieuwe keuken, vloeren stukwerk. Oppervlakte is 80 m² voor het huis, 98 m² voor de tuin, boven 3 slaapkamers en badkamertje. Zolder met vlisotrap en een garage voor 1 auto. Aan de voorkant vrije uitkijk met een parkachtig iets wat aangelegd wordt
Wat denken jullie dan aan huur?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:11

In de categorie retro wordt weer hip , zullen we maar zeggen :P

Huur heb ik geen idee van , verschilt zoveel !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:14

pmarena schreef:

hier een link.

http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... _groot.jpg

niets teveel gezegd denk ik zo? :P
tis misschien zelfs wel sonde dat er geen groene pot in staat haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:14

ieuw zo was onze wc in dit huis, toen wij die kocht hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:18

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:18

Da's echt retro. Best wat leuks van te maken hoor :-)

Edit: mooie keuken!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:20

Wow wat een mooie keuken! die badkamer is net zoals bij ons toen wij dit huis kochten, haha! Wel nostalgisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:23

wat witte assecoires erin en de badkamer kan er nog jaren tegen. geen mens die het ziet dus maakt ook niet veel uit. een bad is al ideaal!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:23

Brainless schreef:
Wij hebben 277.500 betaald voor een 30-er jaren woning met 7750m2 grond.
Beneden is alles al opgeknapt (nieuwe vloer, nwe keuken en toilet en boven een nieuwe badkamer). Het hele huis (op het wc/kelder klapraampje na) is voorzien van kunststof kozijnen met dubbelglas. Er zit een oude schuur bij van 5x14 meter. En een garage van 5x4 met hondenhok.

Hier kost zoiets 7 a 8 ton.

Zoiets hebben wij ook naar gekeken, dat 30er jaren huis had 3500m² grond en kostte 450.000 (vraagprijs) hier in Z.Limburg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:34

vonneke schreef:
pmarena schreef:

hier een link.

http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... _groot.jpg

niets teveel gezegd denk ik zo? :P
tis misschien zelfs wel sonde dat er geen groene pot in staat haha

Hihi nou inderdaad , gemiste kans zeg !!!

Ze twijfelden denk ik tussen een bruine en een witte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:38

zal op marktplaats is opzoek gaan naar een groene pot haha :P