Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Reeltje_5 schreef:Ben hier wat aan het lezen, vanavond eens verder lezen op de laptop dat werkt handiger. Maar misschien heeft iemand een paar tipjes voor me hoe ik het best kan zoeken/beslissen.
Ik krijg bijna mijn huis en moet dus nog een energie contract.. ik ben hier helemaal niet in thuis en voorheen regelde mijn ex dat altijd. Nu zit ik al met stap 1 wat vul ik in voor verbruik..1 persoon hoekhuis. Bij ‘maak een schatting voor me’ komt er overal wat anders uit natuurlijk.
Mijn pa zegt je kan beter bij een vd 3 grote Essent Eneco of Vattenfall. Met de kleinere heb je kans dat ze omvallen en dan ben je je voorschot kwijt of iets dergelijks. Maar is dat nou echt het handigste om bij een van die 3 te zitten.
Tipjes hoe ik het best een beslissing kan maken?
Sanet schreef:Mensen die hier de thermostaat zo laag zetten, hebben jullie vloerverwarming of radiatoren?
Tieme schreef:EllyC schreef:.
Waarom zetten jullie de avond/nacht/afwezigheidsstand op 17 graden? Is dat niet wat hoog?
Hier staat hij snachts en bij afwezigheid helemaal uit. Hij gaat pas aan wanneer we langere tijd thuis zijn. Dus vaak pas vanaf 16.00-16.30 uur.
Men zegt dat het dan erg veel gas kost om de boel op te warmen maar dat verschilt per huis. Hier is het vele malen goedkoper om hem gewoon hit te zetten. Ja, als ik hem aan zet dan kost het even wat meer gas om de boel te verwarmen. Maar altijd nog minder gas dan wanneer hij snachts en bij afwezigheid op een basistemperatuur blijft branden. Echt zonde van het geld dat dat ding dan aan staat terwijl we warm in ons bed liggen te slapen of grotendeels niet thuis zijn. Uurtje opwarmen van 14 naar 19 kost vele malen minder gas dan ruim 16 uur aanstaan om de kamer op 17 graden te houden. Voor niks omdat er niemand thuis is...
daffodil schreef:ik heb mijn hele leven lang nog nooit de thermostaat snachts op 17 graden gehad, ik zou de moord steken als ik smorgens wakker word. Ik heb m standaard op iets van 13 graden staan.
Ik merk nu wel als ik overdag thuis werk dat het met 16 graden niet meer comfortabel is. Qua kleding valt het mee maar mijn handen protesteren. Daarom heb ik sinds gisteren mijn petroleumkacheltje aangezet, wat een wereldse warmte geeft dat ding.
Spenk schreef:.
MyWishMax schreef:Ligt echt aan huis. Ik heb hem op 15 graden staan en het kost minder om hem dan af en toe naar 19 te laten stoken, dan om hem op 18 oid te laten staan. Met 15 verwarmt hij maar af en toe, met 17/18/19 is hij de hele dag door toch bezig.
Ligt er aan hoe koud huis wordt, hoe het geïsoleerd is enzovoorts. Ik raak te veel warmte kwijt en hij moet dus veel harder werken voor die hogere temperaturen waardoor je meer kwijt bent. Dat ene uurtje warmer stoken kost veel minder.
Spenk schreef:15 vind ik persoonlijk alleen te koud als er verwacht wordt je 40 uur per week je werk goed uitvoert. Met 17 wil dat prima met dekentje en 2 vesten maar 15? Nee ik weet niet hoe jullie dat doen maar daar kan ik niet in werken 8 uur stilzitten achter de laptop.
Als ik niet erin werken hoefde is het anders natuurlijk.
MyWishMax schreef:Tja, ik vind 15 ook echt niet prettig, ook al werk ik niet. Als ik wel had kunnen werken was het waarschijnlijk veel minder vervelend geweest.
Spenk schreef:daffodil schreef:ik heb mijn hele leven lang nog nooit de thermostaat snachts op 17 graden gehad, ik zou de moord steken als ik smorgens wakker word. Ik heb m standaard op iets van 13 graden staan.
Ik merk nu wel als ik overdag thuis werk dat het met 16 graden niet meer comfortabel is. Qua kleding valt het mee maar mijn handen protesteren. Daarom heb ik sinds gisteren mijn petroleumkacheltje aangezet, wat een wereldse warmte geeft dat ding.
Dan stook je je toch een ongeluk als die van 13 naar 16/17 moet?
Dat kost ons op jaarbasis ongeveer 200/300 kuub meer dan hem standaard op 16/17 laten staan.
Spenk schreef:15 vind ik persoonlijk alleen te koud als er verwacht wordt je 40 uur per week je werk goed uitvoert. Met 17 wil dat prima met dekentje en 2 vesten maar 15? Nee ik weet niet hoe jullie dat doen maar daar kan ik niet in werken 8 uur stilzitten achter de laptop.
Als ik niet erin werken hoefde is het anders natuurlijk.