Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Je hebt niet direct een boete hè, als je ontbindende voorwaarden verlopen en je hebt nog geen hypotheek rond. Die boete komt pas na het verstrijken van de ontbindende voorwaarden én het niet kunnen afnemen van de woning.
Op zich zou het in drie weken moeten lukken, als je een snelle geldverstrekker uitzoekt. Of met de verkopers afspreekt dat er de mogelijkheid is tot verlengen van de ontbindende voorwaarden met 1-2 weken.
6-8 weken is best een lange periode, ik zie over het algemeen een periode van een maand voorbij komen tegenwoordig.
Marlis schreef:96Laura schreef:Hebben vandaag een bod op inschrijving gedaan, maar helaas overboden terwijl we zelf 11.500 overboden hadden (prijsklasse 350.000). Geaccepteerde bod was daarnaast ook nog eens zonder voorwaarden gedaan..
Bizar dat er nog steeds overboden wordt nu.
EmptyWords schreef:Pas op wat er precies wordt meegefinancieerd in de hypotheek. Vaak is dat alleen de rente en moet je de maandelijkse aflossing wel al betalen.
ZwarteHeks schreef:Hier hebben wij gisteren gesprek gehad met makelaar en financieel adviseur over een nieuwbouw huis. Veel dingen zijn zoveel duidelijker nu, alleen dat het wel heel lang gaan duren (Ze zouden pas mei/juni beginnen met bouwen). 12-14 maanden voor de bouw, maximaal 350 werkdagen. Dus misschien pas Q3 van 2024 klaar. En dan zeker minstens een jaar met dubbele lasten... al kan je dat wel mee laten financieren in de hypotheek. We hebben een week om te beslissen, wel lekker om eindelijk eens de touwtjes in handen te hebbenIk denk dat we er wel voor gaan. Het is eigenlijk alles wat we wensen, misschien iets kleiner dan we zouden hebben gewild, maar verder qua locatie, isolatie, zonnepannelen, warmtepomp etc. naar wens.
Marlis schreef:Berdien schreef:Je hebt niet direct een boete hè, als je ontbindende voorwaarden verlopen en je hebt nog geen hypotheek rond. Die boete komt pas na het verstrijken van de ontbindende voorwaarden én het niet kunnen afnemen van de woning.
Op zich zou het in drie weken moeten lukken, als je een snelle geldverstrekker uitzoekt. Of met de verkopers afspreekt dat er de mogelijkheid is tot verlengen van de ontbindende voorwaarden met 1-2 weken.
6-8 weken is best een lange periode, ik zie over het algemeen een periode van een maand voorbij komen tegenwoordig.
Hoe ze nu doen ga ik zeker niks vertrouwen dat er verlengen mogelijk is etc. En wil gewoon zekerheid. Ze hebben dat met het bod ook geaccepteerd en tja is het nu niet akkoord prima dan zien we er vanaf en zoeken we verder naar een andere woning.
Het gaat niet over een pak brood wat je gaat kopen of iets.
ZwarteHeks schreef:EmptyWords schreef:Pas op wat er precies wordt meegefinancieerd in de hypotheek. Vaak is dat alleen de rente en moet je de maandelijkse aflossing wel al betalen.
Klopt, we hebben gisteren een duidelijk beeld van de opties gekregen van de adviseur. Denk niet dat we van heel het jaar zouden financieren, maar wel een beetje, om een buffer te hebben.
paars schreef:Marlis, jullie bod is 8 nov geaccepteerd toch? Niet meteen wat in gang gezet dan qua financiering? Wie weet red je het gewoon. Wat zegt je hypotheekadviseur?
chevax schreef:Het huis wat we op het oog hebben, is toch echt overvraagd. Ik denk niet dat dat ‘m wordt. Ik weet het, iedereen mag voor z’n eigendom vragen wat hij wil. Maar ze hebben er zelf een jaar geleden op overboden en het voor 4t aangekocht. Nu, een jaar later, in een veranderende markt, met hogere rentes, vragen ze €125.000 meer. We hebben er serieus naar gerekend. Het perceel is in dat jaar echt verwaarloosd. Ook is er een flink berg asbest. Er is enthousiast begonnen met slopen (overal tegelijk) en dat is abrupt gestopt. Voor mensen hier in andere regio’s is het wellicht een koopje, voor hier in de regio niet.
We willen er een extra huis bouwen, dat heeft niks met de vp te maken. Maar dan moet ik meer hypotheek dan ik me comfortabel bij voel.
L_Flo schreef:ZwarteHeks schreef:Klopt, we hebben gisteren een duidelijk beeld van de opties gekregen van de adviseur. Denk niet dat we van heel het jaar zouden financieren, maar wel een beetje, om een buffer te hebben.
Want jullie willen wel perse regio Valkenswaard blijven zwarteheks? Ik weet dat regio Maarheeze (goede en korte treinverbinding met Eindhoven) een stuk beter te doen is kwa prijzen, en meer aanbod in jouw prijscategorie, mocht je toch nog een bestaande bouw overwegen! Ook het overbieden valt mee, en de huizen beginnen daar al te zakken.