Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffertje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:31

Ik zou denk ik de keuken/eetkamer en woonkamer wel bij elkaar trekken, maar dan nog een aparte werk/slaapkamer maken. Die kan dan óf waar je nu je eetkamer hebt bedacht, óf naast de hal. Je kunt ervoor kiezen om die kamer met een glazen wand af te sluiten, of grote taatsdeuren, om het nog een beetje bij de rest te betrekken. De rest van de ruimte wordt zo direct makkelijker in te delen.

De keuken zou je evt. in de huidige badkamer kunnen plaatsen, dus direct achter de eetkamer. Dan creëer je wat geborgenheid voor je eetkamer, maar zit de keuken niet in een hoek weggestopt, wat nu een beetje het geval is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:59

De keuken kijkt uit op de weide van de paarden, dus ik denk niet dat dat een optie is.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:50

Ik zou inderdaad graag de kant van de weide houden voor de eetkamer. Dat was bij alle huizen die we bekeken de zachte eis. Opstaan, ontbijten en naar de paardjes kunnen kijken.

We hoeven niet echt een slaapkamer beneden. geen kinderplannen ook
Wc beneden zou in de berging kunnen komen. Die is heel ruim en gaan we niet als garage gebruiken voor auto’s. Enkel wasruimte en opslag dus daar kan ergens nog wel een wc bijgetoverd.
De badkamer gaat naar boven verhuizen. Daar zijn ook nog eens 4 slaapkamers, als we 1 logeerkamer houden hebben we nog 2 kamers over

We hebben beide geen werk dat thuis gedaan kan worden dus ik wilde wel graag een mooie bureau (omdat er toch gewoon mega veel plaats is) maar een werkkamer krijg ik niet opgevuld.
Had dat erg mooi gevonden, met boekenkasten tot het plafond, maar realistisch gezien is dat weggegooid geld want zo veel gaan we er niet zitten :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:09

Misschien zou je het toilet onder de trap kwijt kunnen? De ruimtes in het huis ogen vrij groot, vul deze ook op met grote meubels anders vallen ze weg. Eventueel nog een haard ergens plaatsen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:14

Ja, dat is met grote kamers wel een 'eis', grooooote meubels. En grooooote kleden e.d.. Alles groot, haha.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:21

Ik dacht idd ook aan het toilet onder de trap als dat kan. Verder zie ik soms ook van die afscheidingen (room dividers) in de woonkamers van houten panelen. Of je misschien een halve muur ergens om het knusser te laten ogen? Mijn voorkeur zou denk ik wel naar een open ruimte gaan. Vind je keuken bijvoorbeeld een beetje propperig ogen bij je sims foto.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:26

Onder de trap gaat een trap naar de kelder, sorry dat had ik er niet bij staan :)

Er is een kelder, begane grond, 1e verdieping, een zolder boven de eerste verdieping die momenteel niet in gebruik is

En boven het huidige keukendeel is nog een aparte zolder die niet gebruikt wordt. De bovenverdieping gaat alleen boven de huidige bijkamer, woonkamer en hal

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:30

Wat een... euhm... Apart huis _O-.

Leuk hoor. Ben benieuwd wat jullie gaan kiezen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 23:34

Ik meld me hier ook met een vraag; zouden jullie eens kunnen meedenken over de achterwand van de keuken-to-be? Ik twijfel over wit laten maar da’s ook wel wat saai, of een fotobehang…en dan bijvoorbeeld die op de tweede foto. Er komt een wandplank op die muur en die komt dan dus dwars over de eventuele print heen…Afbeelding
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:18

Ooooh ik zou daar witte tegeltjes zetten <3 maar ik ben fans eer niet zo gek van foto’s dus dat is ook smaak denk ik.
Maar van die kleine witte glanzende tegeltjes met wat relief zeg maar

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:19

Ik zou eerder gereserveerd zijn mbt het behang voor als je het ooit zat bent. Hoe krijg je het dan weg gezien de keuken er dan voor staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:19

Granoek schreef:
Ooooh ik zou daar witte tegeltjes zetten <3 maar ik ben fans eer niet zo gek van foto’s dus dat is ook smaak denk ik.

Hollandse witjes <3?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:24

Ik zou wel voor iets van fotobehang gaan, maar dan vanaf het aanrecht en niet de vloer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:37

Dat zou ig het verwijder probleem oplossen voor mij ja. :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:07

Ik vind het behang too much, maar dat is misschien smaak. Je hebt een wandplank en een grote lamp boven het eiland, wat beide het zicht op de muur al breekt. Dan ook nog 'druk' behang er op zou ik niet doen.

Ik zou iig of tegels plakken, mooie hollandse witjes idd, of een spatrand aan laten brengen in dezelfde kleur als het blad of schilderen met afneembare keukenverf.
Want zo achter je wasbak krijg je altijd gesputter en dat wil je af kunnen nemen.

Mooie kleur er op met goede verf geen optie als je geen tegels wilt? Mooie subtiele zachte kleur die matched bij de rest van het interieur.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:10

_San87_ schreef:
Granoek schreef:

Hollandse witjes <3?

Ik moest dat googlen maar precies dat ja!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:49

Niet mijn stijl, ik denk altijd 'wat is dat rottig betegeld' als ik die ongelijke dingen zie :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:03

Ik vind ze prachtig. Maar je hebt natuurlijk ook andersoortige kleine witte glanzende tegeltjes met relief. Die kunnen wel strak getegeld worden.

Hier worden de planken op onze slaapkamer opgehangen <3. Straks schoonmaken en inrichten dan is de slaapkamer klaar *\o/*.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:31

Ik zou voor tegels gaan, visgraat gezet. En dan tot de plank.

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:48

Oei dat is een mooie optie ook inderdaad, iets strakker dan hollandse witjes maar niet die klinisch strakke tegels van 'vroeger'.
Vind de tegeltjes van tegenwoordig zo mooi <3

Karijn, je brengt me wel op ideeen hoor, wij hebben een spatrand, zo'n plank is misschien wel een mooie aanvulling en dan zo'n tegel er tussen als ik die spatrand zat ben haha.
Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:21

Ja ik ben het helemaal eens met de tegeltjes, voorbeeld van karijn vind ik ook erg mooi <3

Voor de mensen met wandplanken (bijv. in de woonkamer): hoe hebben jullie deze gekocht/gemaakt? Hebben jullie kant en klare plankjes gekocht? Of zelf iets gemaakt? Hoe zorg je dat het stevig genoeg is voor bijv. boeken?

Voorbeeldje wat ik mooi vind:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:29

Er zijn zo veel mooie opties voor tegels. Ik ben zelf weg van Marokkaanse tegeltjes. Die heb je in zo veel mooie vormen.

xLoki schreef:
Ja ik ben het helemaal eens met de tegeltjes, voorbeeld van karijn vind ik ook erg mooi <3

Voor de mensen met wandplanken (bijv. in de woonkamer): hoe hebben jullie deze gekocht/gemaakt? Hebben jullie kant en klare plankjes gekocht? Of zelf iets gemaakt? Hoe zorg je dat het stevig genoeg is voor bijv. boeken?

Voorbeeldje wat ik mooi vind:
[ [url=m/JCzHIm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit idee heb ik. Wij hebben planken laten zagen van een gigantische spoorbiels. Deze planken zijn massief eikenhout en enorm zwaar, daarom hebben wij ze niet blind, maar met een zichtbare steun. Dan kunnen ze meer gewicht dragen.

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:33

MarliesV schreef:
Oei dat is een mooie optie ook inderdaad, iets strakker dan hollandse witjes maar niet die klinisch strakke tegels van 'vroeger'.
Vind de tegeltjes van tegenwoordig zo mooi <3

Karijn, je brengt me wel op ideeen hoor, wij hebben een spatrand, zo'n plank is misschien wel een mooie aanvulling en dan zo'n tegel er tussen als ik die spatrand zat ben haha.
[ [url=m/MyYWMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie keuken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:29

Die tegeltjes zijn op zich wel mooi, ook het motief. Maar als je de kleur eens zat wordt dan doe je er niet 1-2-3 iets anders in.

Voor zwevende planken moet je eens op Youtube kijken. Die zijn vrij makkelijk zelf te maken en ik heb al gezien dat iemand er 3 zakken cement op legde :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:30

Ah stof tot nadenken, dank jullie wel!
Mss wordt het inderdaad te druk met de lamp die er inderdaad voor hangt en de plank, waardoor je de print niet mooi als geheel ziet.
Een rustige achterwand is dan gewoon de betere optie, hollandse witjes lijkt me niet passen, zijn wat hobbelig…
Niet op de foto staat een grote hoge tafel die over de volle breedte deels over het eiland geschoven kan worden en die, wanneer ik eters krijg, naar voren kan schuiven. Dan kunnen we met 6 man aan de hoge eettafel zitten (in mijn geval meer dan genoeg zitplaatsen ;-) ).