Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:17

Toch zijn de werkloosheidscijfers er relatief hoog, niet heel gek dat jongeren idd wegtrekken.

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:24

Alja schreef:
ikke schreef:
Moet je er wel werk kunnen vinden. Van geen inkomen kun je geen huis betalen, ook niet achter het krantenpapier.

Emmen is 10 minuten rijden en daar is echt werk genoeg :)

Oh? Nou, die ervaring deel ik niet. De spoeling voor hoger opgeleiden is er dun, heel erg dun.
In de 90-er jaren werkte ik voor Canon en heb ik nog eens een poging ondernomen maar waar Canon in het zuiden en westen steeds op zoek was naar nieuwe service-engineers, nam die vraag in het oosten toen al af!

Anoniem

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:26

Idd, de werkgelegenheid in Emmen eo is echt dramatisch, zelfs nu..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:45

Ik werkte hier in het dorp maar heb op eigen gelegenheid ontslag genomen omdat de situatie onwerkbaar was. Maar mooi niet dat ik super makkelijk ander werk vind hoor :') Dat heb ik wel onderschat toen ik hierheen ging.

Over de roep naar de stad; het grootste deel van onze vriendengroep is hier geboren en getogen, heeft gestudeerd en op kamers gezeten in bv Groningen stad, maar zijn allemaal hier terug gekomen. Toevallig werken er veel in Coevorden, en de rest omgeving Ter Apel. Het kán dus wel, maar de meesten moeten wel ongeveer een kwartier tot half uur rijden.

Ik heb ontzettende rijangst maar inmiddels toch maar een automaat gekocht om de koe bij de horens te pakken. Want op fietsafstand werk vinden kan ik wel vergeten... En tóch ben ik blij dat ik uit Zwolle weg ben gegaan. Zoals m'n vriend van de week al zei; je bent zó veel minder gestresst geworden...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:10

En niet stom bedoeld,maar Emmen is echt een gat als je het vergelijkt met Groningen of Assen. Het is sterk vergrijst en jongeren zijn er weinig. Er is weinig werk te vinden voor jongeren en ook weinig doorgroeimogelijkheden die je bij banen in randstad of stad wel kunt krijgen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:12

Super toch als t voor jou zo goed werkt Amethyst. Hopelijk vind je snel weer wat werk. Zou wel een hoop schelen idd als je dan kunt autorijden. Half uurtje in de auto lijkt me ook niet gek voor een leuke baan. Vervelend dat je zo'n rij angst hebt. Wat voor werk zoek je?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:25

Mijn man werkt in Amstelveen (IT) en heeft hier in het noorden ook wel even naar werk gezocht (ook krijgt hij nu wel eens een aanbieding).
De salarissen liggen in het noorden een stuk lager dan in het westen.
En dan echt een heel stuk lager.

Dan kun je wel goedkoper wonen met lagere woonlasten, maar ook minder salaris om alles te betalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:41

Brainless schreef:
Mijn man werkt in Amstelveen (IT) en heeft hier in het noorden ook wel even naar werk gezocht (ook krijgt hij nu wel eens een aanbieding).
De salarissen liggen in het noorden een stuk lager dan in het westen.
En dan echt een heel stuk lager.

Dan kun je wel goedkoper wonen met lagere woonlasten, maar ook minder salaris om alles te betalen.

Ik werk ook in de IT en ik hoop toch op een zeker moment ergens buitenaf te kunnen wonen en dan 3 x pw reistijd voor lief te nemen en 2 dagen vanuit huis te werken... :) Ik werk in Amsterdam en je merkt gewoon dat de markt hier driftig opzoek is en daarom alles bieden om je maar te houden..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:41

Manlief werkt ook in de IT maar daar is volgens mij in Utrecht/Brabant wel voldoende werk in te vinden.
Hij werkt zowel in Leerdam als Gorinchem.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:45

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:49

Die in Groesbeek is heel bijzonder. Erg gaaf!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:07

Relaxed schreef:
Idd, de werkgelegenheid in Emmen eo is echt dramatisch, zelfs nu..

Even weer onder de meeleessteen vandaan.
Ik kom van oorsprong ook uit die omgeving.
En als ik zie hoe vaak mijn broer, noodgedwongen, van baan moest veranderen (bedrijven die wegtrekken uit die omgeving). Mijn broer is tien jaar ouder dan mij.
Het was een drama qua werk.

Mijn vriend kreeg na zijn studie (HBO IT) een baan aangeboden in het midden van het land. Ik had daar in no time ook een leuke baan met een goed salaris.
Ik werd niet vrolijk van de banen die in deze regio ( Emmen) te krijgen waren.
Dus het was echt even schakelen maar ben ontzettend blij met de keus destijds.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:50

idinn schreef:
Ik ga later ook maar in Emmer wonen denk.. daar is een rijtjeshuis gewoon 2 ton goedkoper als de rest van het land..

Zijn zeker meer gebieden waar dit zo is hoor! Alles op ongeveer 25+ km afstand van Groningen heeft ook wel zulke prijzen (in de provincie dan). Mijn nicht heeft voor 3,5 ton een rijtjeshuis op de hoek gekocht in Zuid-Holland. Nieuw huis, heel netjes. Maar 3,5 ton koop je hier een vrijstaande woning met land voor. Of een oude Oldambsterboerderij. :')
In de zorg werken heeft zo ook zijn voordelen. Je kunt echt overal werken. :j Ik heb dus niet echt ervaring met die lage werkgelegenheid, maar grappig om te horen dat het in sommige sectoren anders is.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:57

Ik woon nu 9 jaar bijna in Emmer-Compascuum, eigenlijk in het buurschap Emmer-Erfscheidenveen. Ik ben ingetrokken bij vriend die daar toen een akkerbouwbedrijf had. Wij hebben nu samen dit bedrijf en de laatste jaren nog veel meer uitgebouwd. Voor ons als agrariër is het ideaal. Je zit overal dichtbij. Alles is makkelijk aan te rijden. Wij zitten denk ik op 1 van de mooiste straten van het dorp. Alhoewel Alja ook heel mooi woont. Met 10 minuten zit je in het centrum van Emmen. Op 5 minuten heb je diverse winkelcentra. 15 minuten zit je in Klazienaveen, veel winkels, gratis parkeren. 5 minuten andere kant op zit je in Duitsland.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:20

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:22

Happinez schreef:
https://www.funda.nl/koop/zuidwolde-dr/ ... e-dijk-40/

<3 Wat een retegaaf pand, kan je echt een mooi stulpje van maken binnen.
Ik droom en spaar nog even verder :+

Gaaf stekje! Maar als ik de fotograaf was geweest, had ik het bordje met gif even van de grond af gepakt :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:24

Happinez schreef:
https://www.funda.nl/koop/zuidwolde-dr/ ... e-dijk-40/

<3 Wat een retegaaf pand, kan je echt een mooi stulpje van maken binnen.
Ik droom en spaar nog even verder :+

Die zat ik net te bekijken. Erg gaaf.
Maar m'n vriend krijg ik er nooit heen en de agrarische bestemming is ook wel onhandig.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:30

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:20

die vloertegens op foto 23 in Zuidwolde heb ik ook ooit gehad, wat een zooi geeft dat als je het eruit gaat halen...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:24

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 13:25

_Nelleke_ schreef:
Citaat:
Die jongeren hebben duidelijk geen zin om die afstanden te rijden en ik kan ze geen ongelijk geven.
Ook voor hen geldt dat je van geen inkomen geen huis kunt betalen, naast het feit dat ze blijkbaar liever in de stad wonen omdat het daar te beleven zou zijn. Dat zegt een collega op mijn vraag waarom hij voor 3 ton+ op een kamertje hartje Amsterdam zit waar ik voor minder een vrijstaand huisje heb.

Lekker generaliserend dit. Genoeg ‘jongeren’ die niet in de stad willen zitten. Ook genoeg jongeren die wel heen en weer reizen.

Ik zou echt liever in Emmen of emmercompas wonen dan in Amsterdam. Ik woon nu onderin Groningen en verder naar boven hoeft echt niet. Maar Drenthe is prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:26

Ik zou er wel in durven maar niet meer uit _O-

Ik zou, als ik in NL nog moet verhuizen, echt naar Drenthe willen (ben half Drent) maar krijg mn man dan echt niet mee. ik ben ook bereid langer te rijden voor mn werk in combi met thuiswerken. Zit toch in de detachering dus rijden doe ik sowieso wel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:29

Ik kom er niet eens in denk ik. En hoe kom je er tussen? Dat ding moet toch eerst omhoog? :+
En eronder en erboven schoonmaken lijkt me ook een dingetje. Zo'n ding trekt bergen stof aan :=

Ik zou ook wel naar Drenthe willen! Gelderland of Limburg ook geen probleem, zolang er maar bossen in de buurt zijn. Ik kom uit Noord-Holland maar nu ik in Noord-Brabant woon merk ik pas wat ik daar gemist heb. Niets ten nadele van Noord-Holland maar het is er zo open, kaal en winderig :+ Ik heb liever meer groen en bomen. Mijn familie woont nog steeds in Noord-Holland en we komen er geregeld (nu even niet ivm Corona) maar het is altijd weer fijn om terug in Brabant te zijn. En dat zeg ik als import Brabander :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:34

Brabant wil ik echt niet naar toe. Wel naar het bos. Dus ik zoek boven de rivieren en niet noordelijker dan Zwolle. Best lastig haha.